Connect with us

πρέπει να δεις

Ο Θεός μεριμνά για όλα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ο Θεός μεριμνά για όλα 1
Κοινοποιησέ το

Το ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής, έχει όμορφα μηνύματα (Ματθ. 6, 22-33). Εξάλλου, ο λόγος του Χριστού μόνο σωτήριος και ωφέλιμος αποβαίνει για την ανθρώπινη ύπαρξη. Έχει άλλο άρωμα αυτός ο λόγος. Δεν έχει άρωμα ηθικής, καθώς το πρόσωπο του Χριστού, βρίσκεται πάνω από κάθε ηθική. Έχει άρωμα θεϊκό, άρωμα μας ζωής που βιώνεται μέσα στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και δη στο μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, αλλά ζωής που επεκτείνεται στην αιωνιότητα. Και η πραγμάτωση της ζωής αυτής ξεκινάει από τη Θεία Ευχαριστία που αποτελεί την ταυτότητα, το «είναι», τα πάντα, τη μοναδικότητα, την πεμπτουσία της Εκκλησίας.

Ο Θεός μεριμνά για όλα 2Ο Χριστός καθησυχάζει τις αγωνίες του ανθρώπου και με αγάπη του απευθύνεται. Ξεδιαλύνει τις ανησυχίες του και θέτει τέλος στο καταστροφικό άγχος. Λέει ο Χριστός: «Μη μεριμνάτε για τη ζωή σας τι θα φάτε ή τι θα πιείτε, ούτε για το σώμα σας τι θα φορέσετε. Δεν αξίζει η ζωή περισσότερο από την τροφή και το σώμα από το ένδυμα; Κοιτάξετε τα πετεινά του ουρανού, ούτε σπείρουν ούτε θερίζουν ούτε αποθηκεύουν, και ο Πατέρας σας ο ουράνιος τα τρέφει. Δεν έχετε εσείς μεγαλύτερη αξία από αυτά;… Γνωρίζει ο Πατέρας σας ο ουράνιος ότι έχετε ανάγκη απ’ όλα αυτά. Ζητάτε πρώτα τη βασιλεία του Θεού και την δικαιοσύνη του και τότε όλα αυτά θα σας χορηγηθούν» (Ματθ. 6, 25-26, 32-33).

Αρχικά, εκείνο που εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι ο Χριστός δεν καταδικάζει τα υλικά αγαθά. Δεν είναι μονοφυσίτης ο Χριστός. Δεν ενδιαφέρεται μόνο για την ψυχή, αγνοώντας το σώμα. Και τότε τί κάνει; Τα αφήνει όλα στον Θεό. Και προτρέπει τους ανθρώπους να αφήνουν όλες τις μέριμνες στον Θεό κι Εκείνος θα φροντίσει κατάλληλα για τον καθένα. Ο ορθόδοξος ανθρωπισμός δεν υποτίμησε ποτέ την ύλη. Αυτό αφορά γνωστικές και μανιχαϊστικές δοξασίες. Την υποτίμηση της ύλης, του σώματος, τη συναντάμε στον Πλάτωνα και στις Εννεάδες του Πλωτίνου. Ο Χριστός δεν υποτίμησε τη σωματικότητα. Αφήνει, όμως, τη μέριμνα του σώματος στον Θεό. Δεν το αρνείται, δεν το εξορκίζει.

Με τα λόγια του, ο Χριστός θέτει τον Ουράνιο Του Πατέρα εντός του σχεδίου της δημιουργίας του κόσμου αλλά και της μέριμνάς του. Τοποθετεί τον Θεό εντός της δημιουργίας των πάντων. Ο Θεός δεν δημιούργησε έναν κόσμο αφήνοντας τον στις τύχες του, ούτε κάποια ειμαρμένη έχει προσδιορίσει την πορεία και την έκβαση των πραγμάτων. Ο Θεός δημιούργησε την κτίση, τον άνθρωπο, το σύμπαν και φροντίζει για την εύρυθμη λειτουργία τους. Ακόμη κι αν δεχτούμε τη θεωρία της Μεγάλης Έκρηξης (Big Bang), κάποιος δημιούργησε την έκρηξη αυτή. Κάποιοι πιστεύουν πως το σύμπαν δεν έχει καμία αρχή (Stephen Hawking). Δηλαδή, έχει μία αρχή από το τίποτα; Σε μία τέτοια περίπτωση, μιλάμε για ένα σύμπαν που δεν ξεκίνησε ποτέ με οποιονδήποτε τρόπο, αιώνιο και πραγματικά άπειρο. Από την άλλη, ένα άπειρο σύμπαν, πρέπει επίσης να είναι θεμελιωδώς άγνωστο, άρα όχι επιστήμη, διερωτάται σε άρθρο της η επιστήμων συγγραφέας Natalie Wolchover. Εξάλλου, για τον άνθρωπο, σημασία δεν έχει το πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος (τρόπος) αλλά ποια η σημασία του για τη ζωή του.

Πολλοί άνθρωποι πασχίζουν να αυξήσουν όσα έχουν και να αποκτήσουν περιουσία. Επικεντρώνουν στην ύλη, αγνοώντας πως δεν είναι μόνο ύλη. Αναζητούν τρόπους ώστε να αυξήσουν την περιουσία τους, ένα πιο μεγάλο και πολυτελές σπίτι, περισσότερα αγαθά απ’ όσα τους αρκούν για να επιβιώσουν. Εκεί χάνεται το μέτρο και παραγκωνίζεται ο Θεός. Λογαριάζουν χωρίς τον Θεό αλλά και δεν Τον ευχαριστούν και δοξολογούν για όσα τους έχει χαρίσει, για τις ευεργεσίες Του, για την υγεία τους, την οποία, δυστυχώς, θεωρούν δεδομένη και γι’ αυτό η προσοχή τους στρέφεται σε όσα κάποτε θα χάσουν. Ο Μ. Βασίλειος έχει γράψει έναν λόγο «Περὶ τοῦ μὴ προσηλῶσθαι τοῖς βιοτικοῖς», στον οποίο σημειώνει πως ακόμη κι αν συγκεντρωθεί άφθονος χρυσός στη ζωή  των ανθρώπων, κάποτε, όταν εκείνοι φθάσουν στον θάνατο, ο χρυσός δεν θα θελήσει να εκδημήσει μαζί με τους κατόχους του. Και πως, ακόμη, εάν κάποιος αποκτήσει πάνω στη γη άπειρα στρέμματα και μεγαλοπρεπή σπίτια και κοπάδια από διάφορα ζώα και περιβληθεί όλες τις εξουσίες που υπάρχουν στους ανθρώπους, δεν θα τα απολαύσει αιώνια.

Εμείς οι χριστιανοί καταντήσαμε μονοφυσίτες. Και η ανθρωπολογική αίρεση της βαθιάς πίστης, πλέον, πως η ύλη, η σωματικότητα μας είναι που έχει αξία, βαθαίνει το ρήγμα στη σχέση μας με τον Θεό. Έναν Θεό που έπλασε τον άνθρωπο και ως ψυχή ζώσα (Γέν. 2,7), επουδενί ως ύλη μόνο. Η Βασιλεία του Θεού; Απαγορευμένος καρπός. Λες και άλλη μία γυναίκα του Λωτ, συζητώντας για τον τρόπο μετοχής σ’ αυτή, θα μετατραπεί σε στήλη άλατος. Κι όμως, ο Χριστός προέτρεψε για τη μέριμνα της Βασιλείας του Θεού και της θείας δικαιοσύνης. Κι όλα αυτά, σ’ έναν κόσμο όπου βγάλαμε τον Θεό από το κάδρο της δημιουργίας, πιστέψαμε, περισσότερο, στους ανθρώπους αγνοώντας τη θεία μέριμνα και τη θεία δικαιοσύνη, κοπιάζοντας να γεμίσουμε τις αποθήκες με φθηνή ύλη που σκορπίζεται στο πέρασμα του χρόνου, εστιάζοντας στην εξύψωση της σωματικότητας, απαλλαγμένης από την ιερότητα της ψυχής, του σώματος, ολάκερης της ανθρώπινης ύπαρξης. Κι από πάνω; Εκβιάζουμε τον Θεό με τους πιο χυδαίους τρόπους.

 

Κληρικός Ι. Μ. Σταγών & Μετεώρων

π. Ηρακλής Αθ. Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)


Κοινοποιησέ το

πρέπει να δεις

Νέα έκρηξη με 121 κρούσματα στην Ελλάδα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Νέα έκρηξη με 121 κρούσματα στην Ελλάδα 13
Κοινοποιησέ το

Νέα κρούσματα στην Ελλάδα

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 4 Αυγούστου 121 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 5 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 4855, εκ των οποίων το 54.6% αφορά άνδρες. 1325 (27.3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2403 (49.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. 13 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.

Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 ετών. 3 (23.1%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 69.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 129 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος ενώ έχουμε 209 θανάτους συνολικά στη χώρα. 67 (32.1%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.7% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

 


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Έκτακτη ενημέρωση από Τσιόδρα ‑ Χαρδαλιά

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έκτακτη ενημέρωση από Τσιόδρα ‑ Χαρδαλιά 14
Κοινοποιησέ το

Ενημέρωση για την πανδημία του κοροναϊού

O Yφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, αρμόδιος για την Πολιτική Προστασία και τη Διαχείριση Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς και ο Εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, θα ενημερώσουν για τις εξελίξεις με συνέντευξη Τύπου που θα παραχωρήσουν, στις 18:00, στο Υπουργείο Υγείας.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Σαν σήμερα: Καθιερώνεται ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας
Κοινοποιησέ το

Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας

Το ποίημα του Διονύσιου Σολώμου «Ύμνος εις την Ελευθερίαν», έχει 158 τετράστιχες στροφές και γράφτηκε όταν ο ίδιος ήταν μόλις 25 ετών, το 1823 στην Ζάκυνθο. Ήταν μια περίοδος που η Ελληνική Επανάσταση βρισκόταν σε έκρηξη με τις μάχες να μαίνονται στην Πελοπόννησο αλλά και σε άλλα μέρη της χώρας. Ο Νικόλαος Μάντζαρος το μελοποίησε με τις δυο πρώτες στροφές να γίνονται τέσσερις δεκαετίες αργότερα ο «Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας».

Σαν σήμερα: Καθιερώνεται ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας 15

Το μέτρο του είναι τροχαϊκό και στην μεγάλη έκταση του αναφέρεται σε πολλά μεγάλα γεγονότα της Επανάστασης, όπως την μάχη της Τριπολιτσάς, την μάχη της Κορίνθου, την πρώτη Πολιορκία του Μεσολλογίου και την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας στην Τένεδο. Όμως αρχίζει και ξεκινά με διαφορετικό τρόπο. Στην αρχή συστήνει την θεά Ελευθερία και θυμίζει τα μαρτύρια του Ελληνισμού. Στο τέλος, καλεί τους Έλληνες να αφήσουν τις διχόνοιες και προτρέπει τους Ευρωπαίους να αφήσουν την Ελλάδα να ελευθερωθεί.

Το ποίημα γράφτηκε πρώτα στα Ιταλικά και αργότερα στα Ελληνικά. Σύντομα, η φήμη του εξαπλώθηκε και έφτασε έξω από την Ζάκυνθο. Δημοσιεύτηκε στο Μεσολόγγι το 1824 και το 1825 στην Γενική Εφημερίδα της Ελλάδος, που είχε έδρα το Ναύπλιο.

Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα μεταξύ 1828 και 1830, ο Κερκυραίος μουσικός Νικόλαος Μάντζαρος μελοποίησε το ποίημα για τετράφωνη ανδρική χορωδία και ήδη από εκείνα τα χρόνια, οι κάτοικοι του Ιονίου, το τραγουδούσαν με ενθουσιασμό στις Εθνικές επετείους και εορτές.

O Νικόλαος Μάντζαρος

Σαν σήμερα: Καθιερώνεται ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας 16

Το 1844 ο Μάντζαρος άλλαξε την μελοποίηση του ποιήματος και υπέβαλε αίτημα στον τότε βασιλιά Όθωνα, ώστε να το ανακηρύξει ως «εθνικό άσμα» της χώρας. Μέχρι τότε, ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας ήταν ο βαυαρικός, η γνωστή μελωδία του Χάυντν, που σήμερα είναι Εθνικός Ύμνος της Γερμανίας και της Αυστρίας ,αν και με διαφορετικά λόγια και τόνο. Έγινε αρχικά μόνο δεκτός ως σύνθεση και βραβεύτηκε μάλιστα με τον Αργυρό σταυρό του Τάγματος του Σωτήρος.

Μετά τον διωγμό του Όθωνα και την διαδοχή του από τον Γεώργιο τον Α’, πέρασαν 20 χρόνια. Ο βασιλιάς βρέθηκε κάποια στιγμή στην Κέρκυρα και άκουσε την σύνθεση του Μάντζαρου από πνευστά, η οποία το έκανε τρομερή εντύπωση. Η απόφαση δεν άργησε και πολύ να παρθεί. Στις 4 Αυγούστου του 1865, με Βασιλικό Διάταγμα το ανακήρυξε «επίσημον εθνικόν άσμα». Από τότε μέχρι και σήμερα, ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» του Διονύσιου Σολωμού με την μουσική του Νικόλαου μάντζαρου συνθέτουν τον Εθνικό μας Ύμνο. Από τις 18 Νοεμβρίου του 1966, καθιερώθηκε και ως Εθνικός ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ