Connect with us

πρέπει να δεις

Ο χριστιανός δεν γνωρίζει διακρίσεις και μίσος

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ο χριστιανός δεν γνωρίζει διακρίσεις και μίσος 1

Ο χριστιανός δεν γνωρίζει διακρίσεις και μίσος

Η εβραϊκή Συναγωγή των Τρικάλων, δέχτηκε ξανά ένα πλήγμα. Βρέθηκε στο επίκεντρο ανθρώπων που θέλησαν με αναγραφόμενα συνθήματα, όχι απλά να διαχωρίσουν ανθρώπους με άλλο θρήσκευμα, αλλά να εκφράσουν τη μισαλλοδοξία τους και την μη ανοχή τους απέναντι στο γένος τους.

Υπάρχουν πολίτες, πιστοί, πρώτης και δεύτερης κατηγορίας; Υπάρχουν άνθρωποι που ευθύνονται για τα δεινά του κόσμου; Απλοί πιστοί που επισκέπτονται τη Συναγωγή για να προσευχηθούν και να απευθύνουν δεήσεις στον Θεό; Είναι όλοι οι Εβραίοι υπεύθυνοι για το κακό που υπάρχει στην ανθρωπότητα; Μήπως είναι φρόνιμο να συκοφαντούνται για όσα τραγικά συμβαίνουν στην υφήλιο; Μήπως μοιάζουμε με την Ιεζάβελ που συκοφάντησε τον Ναβουθαί με σκοπό να κερδίσει αυτό που ήθελε ο Αχαάβ; Μήπως είναι όλοι οι χριστιανοί υπεύθυνοι; Ποιος χριστιανός έχει το ηθικό πλεονέκτημα να κατηγορήσει, να διακρίνει τους ανθρώπους και να τους μειώσει;

Ο χριστιανός δεν γνωρίζει τίποτε άλλο, εκτός από την αγάπη. Ο Χριστός δίδαξε την αγάπη. Δεν δίδαξε να αγαπάμε τους εθνικούς και να μισούμε και μνησικακούμε τους Εβραίους. Ο ορθόδοξος ανθρωπισμός μοιάζει ‘’παράλογος’’. Διδάσκει την αγάπη στους εχθρούς, την υπομονή σε όσα δεινά δέχεται ο χριστιανός, τη σιωπή, την υπομονή, την καλοσύνη προς όλους και τη φιλανθρωπία. Πρώτος φιλάνθρωπος, εξάλλου, ο Θεός. Εκείνος που οικονόμησε στην Παλαιά Διαθήκη τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Εκείνος που  ‘’ἀνατέλλει ἐπὶ πονηροὺς καὶ ἀγαθοὺς καὶ βρέχει ἐπὶ δικαίους καὶ ἀδίκους’’ (Ματθ. 5, 45). Η φιλανθρωπία, η ελεημοσύνη ως ασκητική διάθεση της ψυχής προς οποιοδήποτε δημιούργημα του Θεού, η αγάπη, είναι βιώματα σύμφυτα προς την ιδιοσυγκρασία του χριστιανού. Ο λόγος του Θεανθρώπου υπήρξε σαφής: ‘’ἀγαπᾶτε τοὺς ἐχθροὺς ὑμῶν, εὐλογεῖτε τοὺς καταρωμένους ὑμᾶς, καλῶς ποιεῖτε τοῖς μισοῦσιν ὑμᾶς καὶ προσεύχεσθε ὑπὲρ τῶν ἐπηρεαζόντων ὑμᾶς καὶ διωκόντων ὑμᾶς’’ (Ματθ. 5, 44).

Ακόμη κι όταν ο Παύλος, ένας Ιουδαίος που τηρούσε τον Νόμο και το ιουδαϊκό τυπικό, γνώρισε τον Χριστό, με διαλλακτικότητα φερόταν προς όλους. Κι ας είχε γνωρίσει τον χριστιανισμό. Όταν διέδιδε το ευαγγέλιο του Χριστού δεν φερόταν με καχυποψία και επιφυλακτικότητα απέναντι στους ανθρώπους άλλων θρησκειών, μήτε εξόρκιζε το διαφορετικό. Απεναντίας φέρθηκε σε όλους με τρόπο γνώριμο σ’ εκείνους. Λέει, λοιπό, ο ίδιος: ‘’Καὶ ἐγενόμην τοῖς Ἰουδαίοις ὡς Ἰουδαῖος, ἵνα Ἰουδαίους κερδήσω· τοῖς ὑπὸ νόμον ὡς ὑπὸ νόμον, ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον κερδήσω… Τοῦτο δὲ ποιῶ διὰ τὸ εὐαγγέλιον, ἵνα συγκοινωνὸς αὐτοῦ γένωμαι’’ (Α’ Κορ. 9,23). Για όλους έγινε τα πάντα. Προσέγγισε τους Ιουδαίους με ύφος ιουδαϊκό, στην Αθήνα μίλησε στους εθνικούς με αναφορές από τη στωική φιλοσοφία κ.ο.κ. Σ’ όλους έβρισκε κάτι καλό και τη δεκτικότητα ν’ ακούσουν για τον Υιό του Θεού και τη Βασιλεία Του.

Δεν γνωρίζει συνθήματα μίσους ο χριστιανός. Είναι πράος και ταπεινός, όπως δίδαξε ο Χριστός. Όλους τους δέχεται, με όλους συνομιλεί, με όλους συναναστρέφεται. Γνωρίζει πως η αγάπη και η διάκριση αποτελούν ύψιστες αρετές. Δεν πασχίζει να επιδοκιμάσει καμία τακτική ανωτερότητας∙ ανωτερότητα θρησκευτική, κοινωνική, οικονομική, πολιτισμική. Ο χριστιανός σέβεται τη διαφορετικότητα και χαίρεται όταν βρίσκει κοινούς δρόμους και κοινά σημεία με όσους δεν του μοιάζουν στο θρήσκευμα, στο χρώμα. Ο χριστιανός έχει ως πρότυπο τον Θεάνθρωπο. Και έχει πάντοτε στο νου του το ψαλμικό ‘’οἰκτίρμων καὶ ἐλεήμων ὁ Κύριος, μακρόθυμος καὶ πολυέλεος· οὐκ εἰς τέλος ὀργισθήσεται, οὐδὲ εἰς τὸν αἰῶνα μηνιεῖ· οὐ κατὰ τὰς ἀνομίας ἡμῶν ἐποίησεν ἡμῖν, οὐδὲ κατὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν ἀνταπέδωκεν ἡμῖν, ὅτι κατὰ τὸ ὕψος τοῦ οὐρανοῦ ἀπὸ τῆς γῆς ἐκραταίωσε Κύριος τὸ ἔλεος αὐτοῦ ἐπὶ τοὺς φοβουμένους αὐτόν’’ (Ψαλμ. ρβ’).

Η εβραϊκή Συναγωγή στα Τρίκαλα είναι ένας χώρος όπου οι Εβραίοι λατρεύουν τον Θεό. Η ανακαίνιση, μάλιστα, του χώρου αποτελεί κόσμημα για την πόλη μας. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τους αφαιρέσει το δικαίωμα της πίστης. Και μάλιστα τη στιγμή που οι ίδιοι στην πόλη των Τρικάλων δεν έχουν προκαλέσει και οξύνει τα πνεύματα μέσα από την παρουσία τους. Είναι άνθρωποι ευλαβείς, με οικογένειες που έχουν μακρά παράδοση στην κοινωνία των Τρικάλων και άριστοι επαγγελματίες στο χώρο εργασίας τους. Είναι συμπολίτες μας, αδελφοί μας. Είναι δημιουργήματα του Ίδιου Θεού, του ενός Θεού, του Τριαδικού Θεού. Όπως και οι χριστιανοί. Όπως όλοι οι άνθρωποι.

Ο χριστιανός δεν γνωρίζει διακρίσεις και μίσος

 

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

πρέπει να δεις

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας 14

Περιβαλλοντικό τέλος σε αυτοκίνητα δεκαετίας

Το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος εκτός από κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου σχεδιάζουν την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε όλα τα αυτοκίνητα δεκαετίας.

Στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.

Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ.

Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.

Ηλεκτροκίνηση

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας - Εικόνα 1

Για το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, μίλησε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Εξήγησε ότι τα ακριβή ποσά θα ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν πλήρως οι ενδοκυβερνητικές συνεννοήσεις. «Μέχρι και την επόμενη εβδομάδα θα μπορούμε να κάνουνε ανακοινώσεις αναλυτικές και θα αφορούν όχι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα ποδήλατα και τα σκούτερς», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. Εξήγησε ότι σε κάθε περίπτωση οι επιδότηση δεν θα είναι κλιμακωτή προκειμένου να υπάρχει κοινωνικό πρόσημο, δηλαδή «δε σημαίνει ότι όταν πάρεις ακριβότερο αυτοκίνητο θα σου δίνουμε μεγαλύτερη επιδότηση».

Για τα δίτροχα, ο υπουργός είπε ότι η επιδότηση θα είναι πιο συμφέρουσα συγκριτικά με την τιμή αγοράς. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να γίνει ένα άνοιγμα στα ποδήλατα «γιατί αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος μετακινήσεως» και αναφέρθηκε στην ρύθμιση για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων λόγω του κορωνοϊού.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Η Ανάληψη του Κυρίου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Η Ανάληψη του Κυρίου 15

Της Αναλήψεως

Δεσποτική εορτή, που αναφέρεται στην ανάβαση του Χριστού στους ουρανούς και θεωρείται στην εκκλησιαστική παράδοση ως η ολοκλήρωση της αποστολής του Κυρίου επί της Γης.

Η Ανάληψη εορτάζεται από την Εκκλησία την 40η ημέρα από την Ανάσταση του Κυρίου (28 Μαΐου 2020). Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσες φέρουν το όνομα Ανάληψη.

Το εκκλησιαστικό γεγονός της Αναλήψεως περιγράφεται από τους ευαγγελιστές Μάρκο (ιστ’, 19), Λουκά ( κδ’, 50-52) και Ιωάννη (στ’, 62 και κ’, 17), στις Πράξεις των Αποστόλων (α’ 2-9), στις επιστολές του Αποστόλου Παύλου (Προς Εφεσίους δ’ 8-10, Προς Εβραίους δ’,14 και ζ’, 26, Α’ Προς Τιμόθεον γ’, 16) και στην Α’ Καθολική Επιστολή του Αποστόλου Πέτρου (γ’ 22). Μόνο ο ευαγγελιστής Ματθαίος παραλείπει κάθε μνεία για το γεγονός αυτό.

Σύμφωνα με τις ως άνω περιγραφές της Καινής Διαθήκης, η Ανάληψη έγινε στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ μπροστά στους μαθητές του Χριστού, οι οποίοι παρακολούθησαν με δέος την απομάκρυνση του Διδασκάλου. Η πατερική παράδοση τονίζει ιδιαίτερα τον υπερφυσικό χαρακτήρα της Αναλήψεως του Κυρίου, το όποιο περιλήφθηκε στη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας με τη χαρακτηριστική αναφορά στο Σύμβολο της Πίστεως («και ανελθόντα εις τους ουρανούς και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης…»). Τόσο στις Πράξεις των Αποστόλων, όσο και στο Σύμβολο της Πίστεως («Πιστεύω») διακηρύσσεται η σχέση της Αναλήψεως με τη Δευτέρα Παρουσία.

Η Ανάληψη του Χριστού συνεορταζόταν με την Πεντηκοστή, κατά τους πρώτους αιώνες. Από τον 4ο αιώνα, όμως, άρχισε η προοδευτική διάκριση και ο αυτοτελής εορτασμός της.

Απολυτίκιο

Ανελήφθης εν δόξη, Χριστέ ο Θεός ημών, χαροποιήσας τους μαθητάς, τη επαγγελία του Αγίου Πνεύματος· βεβαιωθέντων αυτών δια της ευλογίας, ότι συ ει ο Υιός του Θεού, ο λυτρωτής του κόσμου.

Λαογραφία

Η γιορτή της Αναλήψεως εκτός από την επίσημη ονομασία της έχει και πολλές λαϊκές ονομασίες όπως:

  • Αναληψού, στη Σαντορίνη.
  • Αναληψιός, στη Θράκη.
  • Τ’ Αγιού Αναληψιού, στην Ίμβρο.
  • Συναληψιού, στη Ρόδο.
  • Τα Σαράντα της Πασκαλιάς, στην Κομοτηνή.
  • Γαλατοπέφτη, στη Μύκονο, στη Σίφνο, στη Σκύρο κ.α, διότι την ημέρα αυτή οι τσοπάνηδες συνηθίζουν να μοιράζουν γάλα δωρεάν στα χωριά τους «για το καλό του κοπαδιού».

Η ονομασία της γιορτής χρησιμοποιείται και μεταφορικά σε λέξεις και φράσεις που δηλώνουν την εξαφάνιση και την κλεψιά: «αναλήφθηκε το αρνί», «έγινε της Αναλήψεως». Λέγεται και για άνθρωπο που αναχώρησε απροειδοποίητα και ξαφνικά.

Είναι γνωστή η παλαιότερη συνήθεια να πηγαίνουν της Αναλήψεως στη θάλασσα για το πρώτο μπάνιο και να περνούν από σαράντα κύματα (Ίσως να σχετίζεται με το γεγονός αυτό η παροιμία «πέρασε από σαράντα κύματα»,που αναφέρεται σε αυτόν που αντιμετωπίζει πολλά εμπόδια ή δυσκολεύεται από μια χρονοβόρα και γεμάτη εμπόδια κατάσταση). Μάλιστα, σε ορισμένα μέρη γέμιζαν με θαλασσινό νερό, τα «σαράντα κύματα», ένα μπουκάλι που το φύλαγαν για φάρμακο σε πρηξίματα, δαγκώματα και διάφορους πόνους.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Κορονοϊός: Το 40% των ασθενών είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότεροι άνθρωποι

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κορονοϊός: Το 40% των ασθενών είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότεροι άνθρωποι 16

Κορονοϊός

Άλλη μια επιστημονική έρευνα συμπέρανε ότι ένα μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 40%, των ασθενών με Covid-19 είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότερης ηλικίας άνθρωποι.

Η μικρή κινεζική μελέτη κατέληξε στην εκτίμηση ότι οι ασθενείς με καθόλου ή πολύ ήπια συμπτώματα μπορούν να μεταδώσουν τον ιό SARS-CoV-2, αλλά για λιγότερο χρόνο σε σχέση με όσους έχουν πιο σοβαρά συμπτώματα.

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου Τσονγκνάν του Πανεπιστημίου της Γουχάν, του επικέντρου της πανδημίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν δεδομένα από 78 -επιβεβαιωμένα με μοριακά τεστ- περιστατικά Covid-19, από τα οποία τα 33 (το 42%) ήταν πλήρως ασυμπτωματικά.

Οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν νεότερης ηλικίας (κατά μέσο όρο 37 ετών) σε σχέση με όσους είχαν συμπτώματα (μέση ηλικία 56 ετών), ενώ τα δύο τρίτα των ασυμπτωματικών ήταν γυναίκες (67%). Επιπλέον, οι ασυμπτωματικοί –όπως έδειξαν οι ιατρικές εξετάσεις- ανέκαμψαν ταχύτερα, εμφανίζοντας κατά μέσο όρο βελτίωση των πνευμόνων σε εννέα ημέρες έναντι 15 ημερών όσων είχαν συμπτώματα.

Ακόμη, οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν μεταδοτικοί (έκχυση του ιού στο περιβάλλον) για οκτώ μέρες, διάστημα πολύ μικρότερο από τις 19 μέρες των ασθενών με συμπτώματα. Τέλος, είχαν μικρότερα επίπεδα λεμφοκυττάρων CD4+T, πράγμα που αποτελεί ένδειξη ότι στους ασυμπτωματικούς η βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημά τους είναι μικρότερη.

Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε άλλες που αναδεικνύουν τη σημασία της διενέργειας δειγματοληπτικών τεστ όχι μόνο σε ανθρώπους με συμπτώματα, αλλά επίσης σε ασυμπτωματικά άτομα του πληθυσμού, έτσι ώστε να απομονώνονται σε περίπτωση λοίμωξης όσο το δυνατό πιο έγκαιρα, προτού πιθανώς εξελιχθούν σε εστίες υπερμετάδοσης.

 

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ