Connect with us

πρέπει να δεις

Στην Εκκλησία απουσιάζει ο τρόπος

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Στην Εκκλησία απουσιάζει ο τρόπος 1

Στην Εκκλησία απουσιάζει ο τρόπος

Ο τρόπος είναι που καθορίζει τα πράγματα. Δεν είναι οι λέξεις. Πάλι, ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς καθησυχάζει, σημειώνοντας πως η αλήθεια δεν βρίσκεται στις λέξεις αλλά στα πράγματα.

Ο τρόπος. Αυτό το πώς. Η αληθινότητα του τρόπου να λειτουργεί στα πρόσωπα τις αλήθειες των πραγμάτων. Εξάλλου, στο βάθος βρίσκεται ο τρόπος. Στην επιφάνεια παραμένει η απορία, η ακατανοησία, η αδιαφορία. Ο τρόπος αντίληψης, συναντίληψης, λειτουργίας, διακονίας του κάθε τι σε ανθρώπινα πρόσωπα, αναδεικνύει το περιεχόμενο των σημαινομένων, υποκαθιστώντας την παροδικότητα της επιπολαιότητας με την εμβάθυνση στην απουσία. Γιατί, καταπώς σημειώνει ο Χρήστος Γιανναράς, ‘’τον τρόπο της ζωής τον σπουδάζουμε πάντοτε σαν χαμένο παράδεισο, τον ψηλαφούμε στη στέρηση, στο εκμαγείο της απουσίας του’. Θυμίζουν όλα αυτά τον Μάξιμο Ομολογητή, Διονύσιο Αρεοπαγίτη, που μίλησαν με αφαιρετικούς όρους για την παρουσία του Θεού.

Να υπάρχεις. Ναι, αλλά πώς; Εδώ είναι ο τρόπος. Σημασία, για παράδειγμα, δεν έχει αν υπάρχει Θεός ή όχι. Προσωπικά δεν μ’ ενδιαφέρει καθόλου. Μπορεί να υπάρχει για τον Εαυτό Του! Εκείνο που νοηματοδοτεί την ανθρώπινη ύπαρξη είναι ο τρόπος με τον οποίο πληρώνει και ολοκληρώνει ο Θεός την ύπαρξη αυτή. Αν υπάρχει και δεν Τον βιώνει η κάθε ύπαρξη που Τον έχει ανάγκη; Ποιο το νόημα; Ο τρόπος υπάρξεως δίνει αληθινότητα, ενδιαφέρον, αλλά ταυτόχρονα ενισχύει έναν εσχατολογικό προσανατολισμό.

Διαπιστώνεται πως στην Εκκλησία απουσιάζει ο τρόπος. Φοβούμαι όμως μήπως απουσιάζει η αντίληψη. Ίσως και οι δύο έννοιες πάλι να λειτουργούν με δυναμισμό αλληλοπεριχώρησης. Όπως και να έχει, εκείνο που διαπιστώνεται είναι η Εκκλησία ως οργανισμός και ως άτεγκτος δογματισμός που επιβάλλει επιτίμια, με αυστηρές διαθέσεις προς τα ανθρώπινα πρόσωπα, όταν οι κανόνες δεν τηρούνται. Ποιος έχει το πλεονέκτημα να κάνει λόγο για τους κανόνες ως ουσία του δόγματος, δηλαδή της ζωής της Εκκλησίας; Το τελευταίο δεν θυμίζει σε τίποτε τον ορθόδοξο ανθρωπισμό, αλλά είναι ο ίδιος ο προτεσταντισμός αυτοπροσώπως. Ένας προτεσταντισμός, όπως μας τον έφεραν από τη Δύση όλα εκείνα τα ξενόφερτα οργανωσιακά στοιχεία, αλλοιώνοντας το γνήσιο ήθος της ορθόδοξης ηθικής, εξορίζοντας τον Χριστό και τοποθετώντας στη θέση του κανόνες, νόμους και ποινές.

Ως κληρικός, αυτούς τους λίγους μήνες, συναντώ ανθρώπους που μιλούν περισσότερο για την αμαρτία παρά για την αγιοσύνη, τη μετάνοια, τη φιλανθρωπία, το έλεος. Φοβισμένοι άνθρωποι που μιλούν για αποχή από τη Θεία Κοινωνία, φοβισμένοι από τον τρόπο των προσώπων. Δηλαδή, πνευματικοί που επιβάλλουν ποινές, ακοινωνησία για χρόνια, εγκαινιάζοντας με το ύφος αυτό τη διακοπή από τη μετοχή και τον τρόπο μετοχής στο σώμα της Εκκλησίας. Πράγματι, δεν χωράει έκπτωση στην αλήθεια και ο δρόμος του παραδείσου δεν είναι εύκολος (Ματθ. 7, 14). Υπάρχει μία λέξη στην ορθόδοξη πνευματικότητα, που δίνει ομορφιά στην πνευματική ζωή. Είναι η λέξη ‘’οικονομία’’. Δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια πνευματική ωριμότητα. Και δεν έχουν τις ίδιες αφετηρίες και την ίδια δεκτικότητα στα ερεθίσματα που δέχονται από τη ζωή της Εκκλησίας. Κάθε ένας εκλαμβάνεται ως ξεχωριστό πρόσωπο, και την ποιμαντική εξατομίκευση την διακόνησαν οι Τρεις Ιεράρχες με τον καλύτερο τρόπο.

Το θέμα έγκειται στον τρόπο μετάδοσης της αλήθειας, της ομορφιάς και χαράς της ορθόδοξης ζωής και πνευματικότητας στο κάθε πρόσωπο. Διαφέρει ο τρόπος. Η ουσία δεν αλλάζει. Η αμαρτία παραμένει αμαρτία (αστοχία κατά τους Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας) και το κακό παραμένει κακό. Σημασία έχει πως θα μεταδοθεί στο ανθρώπινο πρόσωπο η μετάνοια, η ταπείνωση, η αποφυγή της αμαρτίας ως διακοπή σχέσης με τον Θεό, ο παιδαγωγικός ρόλος των επιτιμίων κ.ο.κ.. Γεγονός είναι πως ο άνθρωπος, όταν αμαρτάνει διακόπτει με δική του θέληση τη σχέση με τον Θεό και με κάθε τι αγαθό που σχετίζεται μ’ Εκείνον. Επομένως, χρειάζεται να γιατρευτεί η προαίρεση του, καθότι εκείνη νοσεί και όχι η φύση του. Εξάλλου, προς τούτο συνηγορεί ο όσιος Μάξιμος Ομολογητής, τονίζοντας πως ‘’συγγνωστὸν γάρ, οὐ τιμωρητέον, ἀσθένεια’’. Αν, για παράδειγμα, ένας πνευματικός πει σε κάποιον που δεν έχει μπολιαστεί στη ζωή της Εκκλησίας, να απέχει ένα, δύο, τρία χρόνια από τη Θεία Κοινωνία, ποιο το όφελος; Έχω την αίσθηση πως δεν θα αγωνιστεί πνευματικά, δεν θα κοπιάσει, αλλά θα αποφύγει τη Θεία Κοινωνία.

Ο Αρχιδιάκονος του Οικουμενικού Θρόνου, π. Ιωάννης Χρυσαυγής, μου διηγήθηκε προ ετών ένα περιστατικό. Στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο του 2016, κλήθηκε από την Α.Θ.Π., τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Σταυρονικήτα (Άγιο Όρος) για να απευθύνει λόγους σχετικά με τους κανόνες της νηστείας, κατόπιν συζητήσεως ανάμεσα σε Επισκόπους στα πλαίσια των διεργασιών της Συνόδου. Διηγήθηκε, λοιπόν, ο π. Ιωάννης τα εξής: ‘’Αυτό που με εντυπωσίασε κατά βάθος ήταν η συμπόνοια και η οικονομία του Αθωνίτου γέροντος, ο οποίος ήταν μάλιστα ο επίσημος εκπρόσωπος της Ιεράς Κοινότητας στη Σύνοδο. Όντως εξεπλάγην από τον τρόπο με τον οποίο ο Πατήρ Τύχων μίλησε για μετριότητα και επιείκεια, καθώς και για κατανόηση και την ανάγκη να αγκαλιάσει η Εκκλησία την αδυναμία της ανθρώπινης φύσης. Έγινε πολύ σαφές για μένα ότι το μόνο κριτήριο – το μόνο μέτρο για οποιαδήποτε ποιμαντική αντιμετώπιση ή και πνευματική ποινή από μέρους της Εκκλησίας – είναι ασφαλώς το έλεος του Θεού, που άλλωστε καλούμαστε (και εντελλόμαστε) να μιμηθούμε και σύμφωνα με το οποίο σίγουρα θα κριθούμε. Επιπλέον, αυτό που ήταν το πιο σημαντικό στους λόγους του Πατρός Τύχωνα είναι ότι προέρχονταν από κάποιον που ζει σε μία μοναστική κοινότητα, από τον οποίο θα περιμέναμε ίσως περισσότερη αυστηρότητα και περισσότερη (κανονική) ακρίβεια, μια πιο στενή προσήλωση ακόμη και αυστηρή προσέγγιση…’’.

Στην Εκκλησία απουσιάζει ο τρόπος. Ο τρόπος να μεταδώσουμε τον πόνο της αμαρτίας, την απουσία του Θεού από τη ζωή μας εξ’ αιτίας της αμαρτίας, την ομορφιά της επανασύνδεσης με το πρόσωπο του Χριστού, κατάσταση που φέρνει η συντριβή, η μετάνοια, η συγχώρηση. Εώς πότε θα φοβίζουμε τους ανθρώπους; Εώς πότε θα τοποθετούμε στη θέση του Χριστού τους κανόνες και τους νόμους; Εώς πότε τα επιτίμια θα λειτουργούν στους ανθρώπους το φόβο, την ευθύνη της αποτυχίας; Εώς πότε θα τιμωρούμε ανθρώπινα πρόσωπα που θέλουν να γιατρευτούν παρέχοντας τους τιμωρίες αντί για ιάσεις της ασθένειας τους; Εώς πότε θα κρύβουμε το πρόσωπο του Χριστού;

Στην Εκκλησία απουσιάζει ο τρόπος

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

πρέπει να δεις

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας 14

Περιβαλλοντικό τέλος σε αυτοκίνητα δεκαετίας

Το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος εκτός από κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου σχεδιάζουν την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε όλα τα αυτοκίνητα δεκαετίας.

Στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.

Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ.

Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.

Ηλεκτροκίνηση

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας - Εικόνα 1

Για το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, μίλησε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Εξήγησε ότι τα ακριβή ποσά θα ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν πλήρως οι ενδοκυβερνητικές συνεννοήσεις. «Μέχρι και την επόμενη εβδομάδα θα μπορούμε να κάνουνε ανακοινώσεις αναλυτικές και θα αφορούν όχι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα ποδήλατα και τα σκούτερς», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. Εξήγησε ότι σε κάθε περίπτωση οι επιδότηση δεν θα είναι κλιμακωτή προκειμένου να υπάρχει κοινωνικό πρόσημο, δηλαδή «δε σημαίνει ότι όταν πάρεις ακριβότερο αυτοκίνητο θα σου δίνουμε μεγαλύτερη επιδότηση».

Για τα δίτροχα, ο υπουργός είπε ότι η επιδότηση θα είναι πιο συμφέρουσα συγκριτικά με την τιμή αγοράς. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να γίνει ένα άνοιγμα στα ποδήλατα «γιατί αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος μετακινήσεως» και αναφέρθηκε στην ρύθμιση για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων λόγω του κορωνοϊού.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Η Ανάληψη του Κυρίου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Η Ανάληψη του Κυρίου 15

Της Αναλήψεως

Δεσποτική εορτή, που αναφέρεται στην ανάβαση του Χριστού στους ουρανούς και θεωρείται στην εκκλησιαστική παράδοση ως η ολοκλήρωση της αποστολής του Κυρίου επί της Γης.

Η Ανάληψη εορτάζεται από την Εκκλησία την 40η ημέρα από την Ανάσταση του Κυρίου (28 Μαΐου 2020). Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσες φέρουν το όνομα Ανάληψη.

Το εκκλησιαστικό γεγονός της Αναλήψεως περιγράφεται από τους ευαγγελιστές Μάρκο (ιστ’, 19), Λουκά ( κδ’, 50-52) και Ιωάννη (στ’, 62 και κ’, 17), στις Πράξεις των Αποστόλων (α’ 2-9), στις επιστολές του Αποστόλου Παύλου (Προς Εφεσίους δ’ 8-10, Προς Εβραίους δ’,14 και ζ’, 26, Α’ Προς Τιμόθεον γ’, 16) και στην Α’ Καθολική Επιστολή του Αποστόλου Πέτρου (γ’ 22). Μόνο ο ευαγγελιστής Ματθαίος παραλείπει κάθε μνεία για το γεγονός αυτό.

Σύμφωνα με τις ως άνω περιγραφές της Καινής Διαθήκης, η Ανάληψη έγινε στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ μπροστά στους μαθητές του Χριστού, οι οποίοι παρακολούθησαν με δέος την απομάκρυνση του Διδασκάλου. Η πατερική παράδοση τονίζει ιδιαίτερα τον υπερφυσικό χαρακτήρα της Αναλήψεως του Κυρίου, το όποιο περιλήφθηκε στη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας με τη χαρακτηριστική αναφορά στο Σύμβολο της Πίστεως («και ανελθόντα εις τους ουρανούς και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης…»). Τόσο στις Πράξεις των Αποστόλων, όσο και στο Σύμβολο της Πίστεως («Πιστεύω») διακηρύσσεται η σχέση της Αναλήψεως με τη Δευτέρα Παρουσία.

Η Ανάληψη του Χριστού συνεορταζόταν με την Πεντηκοστή, κατά τους πρώτους αιώνες. Από τον 4ο αιώνα, όμως, άρχισε η προοδευτική διάκριση και ο αυτοτελής εορτασμός της.

Απολυτίκιο

Ανελήφθης εν δόξη, Χριστέ ο Θεός ημών, χαροποιήσας τους μαθητάς, τη επαγγελία του Αγίου Πνεύματος· βεβαιωθέντων αυτών δια της ευλογίας, ότι συ ει ο Υιός του Θεού, ο λυτρωτής του κόσμου.

Λαογραφία

Η γιορτή της Αναλήψεως εκτός από την επίσημη ονομασία της έχει και πολλές λαϊκές ονομασίες όπως:

  • Αναληψού, στη Σαντορίνη.
  • Αναληψιός, στη Θράκη.
  • Τ’ Αγιού Αναληψιού, στην Ίμβρο.
  • Συναληψιού, στη Ρόδο.
  • Τα Σαράντα της Πασκαλιάς, στην Κομοτηνή.
  • Γαλατοπέφτη, στη Μύκονο, στη Σίφνο, στη Σκύρο κ.α, διότι την ημέρα αυτή οι τσοπάνηδες συνηθίζουν να μοιράζουν γάλα δωρεάν στα χωριά τους «για το καλό του κοπαδιού».

Η ονομασία της γιορτής χρησιμοποιείται και μεταφορικά σε λέξεις και φράσεις που δηλώνουν την εξαφάνιση και την κλεψιά: «αναλήφθηκε το αρνί», «έγινε της Αναλήψεως». Λέγεται και για άνθρωπο που αναχώρησε απροειδοποίητα και ξαφνικά.

Είναι γνωστή η παλαιότερη συνήθεια να πηγαίνουν της Αναλήψεως στη θάλασσα για το πρώτο μπάνιο και να περνούν από σαράντα κύματα (Ίσως να σχετίζεται με το γεγονός αυτό η παροιμία «πέρασε από σαράντα κύματα»,που αναφέρεται σε αυτόν που αντιμετωπίζει πολλά εμπόδια ή δυσκολεύεται από μια χρονοβόρα και γεμάτη εμπόδια κατάσταση). Μάλιστα, σε ορισμένα μέρη γέμιζαν με θαλασσινό νερό, τα «σαράντα κύματα», ένα μπουκάλι που το φύλαγαν για φάρμακο σε πρηξίματα, δαγκώματα και διάφορους πόνους.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Κορονοϊός: Το 40% των ασθενών είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότεροι άνθρωποι

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κορονοϊός: Το 40% των ασθενών είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότεροι άνθρωποι 16

Κορονοϊός

Άλλη μια επιστημονική έρευνα συμπέρανε ότι ένα μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 40%, των ασθενών με Covid-19 είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότερης ηλικίας άνθρωποι.

Η μικρή κινεζική μελέτη κατέληξε στην εκτίμηση ότι οι ασθενείς με καθόλου ή πολύ ήπια συμπτώματα μπορούν να μεταδώσουν τον ιό SARS-CoV-2, αλλά για λιγότερο χρόνο σε σχέση με όσους έχουν πιο σοβαρά συμπτώματα.

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου Τσονγκνάν του Πανεπιστημίου της Γουχάν, του επικέντρου της πανδημίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν δεδομένα από 78 -επιβεβαιωμένα με μοριακά τεστ- περιστατικά Covid-19, από τα οποία τα 33 (το 42%) ήταν πλήρως ασυμπτωματικά.

Οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν νεότερης ηλικίας (κατά μέσο όρο 37 ετών) σε σχέση με όσους είχαν συμπτώματα (μέση ηλικία 56 ετών), ενώ τα δύο τρίτα των ασυμπτωματικών ήταν γυναίκες (67%). Επιπλέον, οι ασυμπτωματικοί –όπως έδειξαν οι ιατρικές εξετάσεις- ανέκαμψαν ταχύτερα, εμφανίζοντας κατά μέσο όρο βελτίωση των πνευμόνων σε εννέα ημέρες έναντι 15 ημερών όσων είχαν συμπτώματα.

Ακόμη, οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν μεταδοτικοί (έκχυση του ιού στο περιβάλλον) για οκτώ μέρες, διάστημα πολύ μικρότερο από τις 19 μέρες των ασθενών με συμπτώματα. Τέλος, είχαν μικρότερα επίπεδα λεμφοκυττάρων CD4+T, πράγμα που αποτελεί ένδειξη ότι στους ασυμπτωματικούς η βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημά τους είναι μικρότερη.

Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε άλλες που αναδεικνύουν τη σημασία της διενέργειας δειγματοληπτικών τεστ όχι μόνο σε ανθρώπους με συμπτώματα, αλλά επίσης σε ασυμπτωματικά άτομα του πληθυσμού, έτσι ώστε να απομονώνονται σε περίπτωση λοίμωξης όσο το δυνατό πιο έγκαιρα, προτού πιθανώς εξελιχθούν σε εστίες υπερμετάδοσης.

 

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ