Connect with us
biostalis

Ψυχολογία

Εξόριστη αγάπη

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Εξόριστη αγάπη 3
Κοινοποιησέ το

Εξόριστη αγάπη

Η δοκιμασία που διανύουμε δεν σημαίνει μία ακόμη αποτυχία, ένα αδιέξοδο, έναν όλεθρο. Αυτά δεν συναντιούνται στη ζωή του χριστιανού. Αλλά και δεν μένει απαθής. Πιστεύοντας πως όλα τα επιτρέπει ο Θεός για τους δικούς Του λόγους, νιώθει μία ισχυρή βεβαιότητα. Βεβαιότητα που έχει να κάνει με την ‘’απούσα’’ παρουσία του Θεού στις πικρές και δύσκολες ημέρες.

Εξόριστη αγάπη 4Κάθε τι που μας φέρνει ενώπιον των υπαρξιακών μας ορίων, κάθε τι που ακροβατεί μεταξύ έρωτα και θανάτου, με ισχυρό, με πολύ ισχυρό τρόπο, μας φέρνει ενώπιον της προσωπικής μας τοποθέτησης στα πράγματα του κόσμου. Κι αυτά τα πράγματα σχετίζονται με την παρουσία μας, τη σχέση με τον εαυτό μας, τον διπλανό μας, τη θέση μας στον κόσμο, τον ίδιο τον κόσμο ως δημιούργημα του Θεού, τη σχέση μας με τον Θεό Δημιουργό μας κ.ο.κ.. Με άλλα λόγια τις πλέον καταφατικές μεταφυσικές μετατοπίσεις μας απέναντι στην ύπαρξη ετερογενών και ομοιογενών στοιχείων, απέναντι στα όρια κτιστότητας και ακτίστου.

Η αίσθηση της δοκιμασίας που διανύουμε, όπως και κάθε άλλης δοκιμασίας, έρχεται να ταρακουνήσει μία σχέση. Τη σχέση μας με τον Θεό. Μας υπενθυμίζει πως κάτι συμβαίνει, το οποίο εξαρτάται από το θείο θέλημα. Εκεί, λοιπόν, είναι που ανάγουμε κάθε αιτιότητα των πραγμάτων στη σφαίρα του θείου, του ιερού. Ε, λοιπόν, αυτό το θείο είναι ο Τριαδικός Θεός. Νιώθουμε ανίσχυροι, ανήμποροι να κατατροπώσουμε έναν δυσδιάκριτο στο μικροσκόπιο ιό, τη στιγμή που καταφέραμε ανέλπιστες τεχνολογικές εκρήξεις και λαμπρά επιτεύγματα στο χώρο κάθε επιστήμης. Και δεν είναι η ανάγκη μας για τον Θεό, αλλά η απειλή, ο φόβος, είναι που δημιουργούν την ανάγκη για τον Θεό. Αυτό καθίσταται, βέβαια, ιδιαίτερα προβληματικό, μιας και η παρουσία Του έρχεται ως βεβαίωση κατόπιν όλων εκείνων των προσωπικών μας αβεβαιοτήτων που προκύπτουν από την παντοδυναμία ενός ιού, μιας απειλής.

Έχω την αίσθηση πως ο Θεός ενεργεί για μία ακόμη φορά. Πάντοτε ενεργεί ο Θεός. Δεν είναι το ακίνητο κινούν της αριστοτελικής φιλοσοφίας. Ενεργεί και αποκαλύπτεται. Όλα προέρχονται από το άγιο θέλημα Του. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευλογημένη κατάφαση του Θεού για τον άνθρωπο. Ο Θεός να σέβεται την ανθρώπινη ελευθερία, αλλά την ίδια στιγμή να κινείται εντός των ορίων Του, χωρίς να παραβιάζει τα ανθρώπινα όρια, την αυτεξουσιότητα του δημιουργήματος Του. Να ενεργεί όπως θέλει, όπως επιθυμεί, όπως αρέσκεται, με σκοπό την υπενθύμιση, την παιδαγωγία. Αλλά και σ’ αυτή την υπενθύμιση ότι κάτι δεν βαίνει καλώς, εξαρτάται από τον τρόπο ανταπόκρισης του ανθρώπου.

Ο Θεός που για τον Ιωάννη Χρυσόστομο εξορίστηκε και για τον Νίτσε πέθανε, είναι ο Θεός που κρίνεται αναγκαία η επάνοδός του. Ο άνθρωπος Τον εξόρισε. Αυτό είναι βέβαιο. Η αυτοαναφορικότητα μπορεί να είναι του Θεού,  όμως η εξορία Του είναι επιλογή ανθρώπινη, είναι επιλογή προσώπου. Αυτό υποδεικνύει την ύπαρξη σχέσης, αλλιώς δεν υπάρχουν πρόσωπα σε σχέση. Ο άνθρωπος, αναφέροντας τη δική του παρουσία ως θεϊκή καλλιτεχνική ενέργεια, επιλέγει να αντιταχθεί στον Θεό. Για μία ακόμη φορά θέλγεται από τη λάμψη των απαγορευμένων καρπών που απομακρύνουν από τον Θεό. Πασχίζει την ηδονή, το χρήμα, την καλοπέραση, την ερμηνεία του Θεού μέσα από την τεχνολογία, την ιατρική. Πασχίζει για τον περιορισμό του στην αυτοαναφορικότητα του. Τόσο κτιστή μα και τόσο ανόητη, καθότι τίποτε δεν θα πετύχαινε χωρίς τον Θεό, τον οποίο προτιμά να εξορίσει από τη ζωή του.

Όλα δείχνουν, τουλάχιστον σε ένα υπολογίσιμο μέρος, πως ο Θεός δεν χρειάζεται. Και για να πετύχει ο άνθρωπος αυτά που θέλει, για να ζήσει την ελευθερία του, δεν πρέπει να υπάρχει ο Θεός. Αυτό δεν έλεγε ο Sartre; Ο άνθρωπος απορρίπτει τον Θεό. Δεν έχει ανάγκη να βεβαιώνεται στην τριαδική Του παρουσία, στη θεϊκή Του αυθυπαρξία. Η ζωή χωρίς τον Θεό είναι ανώδυνη, δεν έχει κόπο. Κατάφερε να κατακτήσει τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα, να ζήσει τα πάντα, να κουραστεί απ’ όλα αυτά και στο τέλος να καθίσταται πιο μόνος κι από τη σκιά του.

Ο Θεός δεν είναι τιμωρός και δεν δημιουργεί απωθημένα και ανασφάλειες στο κτιστό του αγαπημένο, τον άνθρωπο. Ούτε έχει ανάγκη από καλά κι ενάρετα παιδιά. Αυτά είναι οργανωσιακά ξεπερασμένα κατάλοιπα μιας άπλυτης ευσεβοφάνειας, ενός ατομικού θρησκευτικού ιδιώματος. Η υπενθύμιση του Θεού προς τον άνθρωπο γεμίζει από θεϊκή φιλανθρωπία και αγάπη. Υπενθυμίζει στον άνθρωπο την υψηλή του καταγωγή, αφού ο τελευταίος κοσμείται από θεόκτιστη ωραιότητα κατά Γρηγόριο Νύσσης. Κι όμως, παρά το ύψιστο αυτό γεγονός της θείας καταγωγής μας, ξεχάσαμε να αναγνωρίσουμε πως όσα έχουμε τα οφείλουμε στον Θεό και πως μας έχρισε διαχειριστές και όχι ιδιοκτήτες των πραγμάτων που με απόλυτη άνεση μπορούμε να χάσουμε αμέσως.

Ο άνθρωπος επιζητά το θαύμα. Δεν του αρκεί μία άσαρκη παρουσία, ούτε η σαρκωμένη αλήθεια του Υιού. Θέλει να δει, να αγγίξει για να πιστέψει. Όπως ο Θωμάς που αναζητούσε την επιβεβαιωμένη αλήθεια. Ο καθηγητής Γιανναράς, σε πρόσφατη του συνέντευξη σημειώνει πως ‘’η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια που θέλει είδωλο, θέλει να λατρέψει είδωλο’’. Πράγματι, ο άνθρωπος δεν βιώνει την ασκητική της πίστης, επιζητά όμως την επαλήθευση. Η ύπαρξη ενός ειδώλου καταργεί την αμεσότητα του τρόπου με τον οποίο λειτουργεί η ελευθερία. Καταργεί την ίδια την ελευθερία. Καταργεί έτσι και τη σχέση. Παύει να υφίσταται σχέση προσώπων. Το άλλο πρόσωπο αντικαθίσταται από το είδωλο, το οποίο τελικά μας δίνει τη σιγουριά του θαύματος. Όμως, ο Χριστός τί λέει; ‘’…ἡ γενεὰ αὕτη γενεὰ πονηρά ἐστι· σημεῖον ζητεῖ, καὶ σημεῖον οὐ δοθήσεται αὐτῇ’’ (Λουκ. 11, 29). Ο άνθρωπος καλείται να επιστρέψει σε μία σχέση ελευθερίας, σε μία σχέση ανυπότακτη, αυτή με τον Θεό. Χωρίς την παρουσία θαυμάτων ως το εχέγγυο για την ασφαλή πορεία αυτής της σχέσης.

Ο Θεός δεν καταδικάζει τον άνθρωπο με τις δοκιμασίες. Μας υπενθυμίζει τις ευεργεσίες, την αγάπη και τον δρόμο Του. Η επιστροφή στον Θεό δεν ερμηνεύεται ως ηθικό καθήκον ή ως αποκατάσταση μιας διασαλευμένης ηθικής συμπεριφοράς, αλλά ως αποκατάσταση μιας διαταραγμένης σχέσης, επομένως και αναφοράς, του ανθρώπου στον Δημιουργό του. Τα πράγματα θα είναι ευχάριστα και ωφέλιμα για το ανθρώπινο πρόσωπο, μόνο όταν το τελευταίο αντιληφθεί τη μοναδικότητα της σχέσης αυτή, με τον Θεό που τον κατέστησε διαχειριστή της κτίσης, της ιστορίας.

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων


Κοινοποιησέ το

Ψυχολογία

Έδωσαν από 7.500 ευρώ σε 50 άστεγους και έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν που ξόδεψαν τα χρήματα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έδωσαν από 7.500 ευρώ σε 50 άστεγους και έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν που ξόδεψαν τα χρήματα 15
Κοινοποιησέ το

Σ’ ένα κοινωνικό πείραμα προχώρησαν ερευνητές από τον Καναδά, μοιράζοντας 7.500 δολάρια σε άστεγους, προκειμένου να δουν πως θα τα ξοδέψουν.

Κοινωνικό πείραμα: Μοιράστηκαν σε άστεγους του Βανκούβερ

Συγκεκριμένα, ένα πιλοτικό πρόγραμμα Καθολικού Βασικού Εισοδήματος ξεκίνησε ο Καναδάς μέσω του Οργανισμού για την Κοινωνική Αλλαγή και μοίρασε 7.500 δολάρια σε αστέγους της πόλης του Βανκούβερ.

Κοινωνικό πείραμα: Στόχος η κοινωνική αλλαγή που μπορεί να επιφέρει η σημασία του καθολικού βασικού εισοδήματος

Στόχος του προγράμματος είναι να καταγραφεί η σημασία του καθολικού βασικού εισοδήματος και συγκεκριμένα η κοινωνική αλλαγή που μπορεί να επιφέρει.

Κοινωνικό πείραμα: Σε ηλικίες 19-64, χωρίς ψυχικές ασθένειες ή εθισμούς

Σύμφωνα με το Business Insider, το «πείραμα» προβλέπει την παροχή 7.500 δολαρίων εφάπαξ, χωρίς καμία υποχρέωση, ενώ θα καταγραφεί η πορεία τους και το πως θα ξοδέψουν τα χρήματα. Το ποσό αυτό έλαβαν 50 άστεγοι της πόλης που βρέθηκαν πρόσφατα χωρίς στέγη με ηλικίες, μεταξύ 19 και 64 ετών και οι οποίοι δεν βασανίζονται από «σημαντικές» ψυχικές ασθένειες ή εθισμούς.

Όπως αναφέρεται, οι ερευνητές βρέθηκαν αντιμέτωποι με μια «ευχάριστη έκπληξη», αφού σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, όσοι έλαβαν τα χρήματα:

τα ξόδεψαν κυρίως σε φαγητό, ενοίκιο, μεταφορικά και ανάπτυξη επαγγελματικών δεξιοτήτων, ενώ μετακόμισαν σε πιο «σταθερή» κατοικία εντός του πρώτου χρόνου τα έξοδα σε «προϊόντα – πειρασμούς» όπως τα ναρκωτικά, τα τσιγάρα και το αλκοόλ κατέγραψαν συστηματική μείωση κατά 39%, κατά μέσο όρο οι αποδέκτες κατάφεραν να κρατήσουν περί τα 1.000 δολάρια σε αποταμιεύσεις, κατά μέσο όρο

Κοινωνικό πείραμα: Το δημόσιο σύστημα φιλοξενίας αστέγων εξοικονόμησε 405.000 δολάρια

Μάλιστα, το «πείραμα» είχε «διπλό» κέρδος, καθώς το δημόσιο σύστημα φιλοξενίας αστέγων εξοικονόμησε περί τα 8.100 δολάρια, κατ’ άτομο, ετησίως, με συνολικό κέρδος αποταμίευσης 405.000 δολάρια.

Κοινωνικό πείραμα: Στόχος η επέκταση του προγράμματος σε ολόκληρο τον Καναδά

Στόχος του Οργανισμού για την Κοινωνική Αλλαγή είναι να επεκτείνει το πρόγραμμα αυτό σε ολόκληρο τον Καναδά, κάτι για το οποίο θα χρειαστεί να συγκεντρωθούν περί τα 10 εκατ. δολάρια, μέσω δωρεών.

Να θυμίσουμε πως ένα ανάλογο «πείραμα» πραγματοποιεί αυτό το διάστημα η Γερμανία, μόνο που αντί για ένα εφάπαξ ποσό, έχουν επιλεγεί 120 άτομα που θα λαμβάνουν 1.200 ευρώ κάθε μήνα, επί τρία χρόνια.

Πηγή


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ψυχολογία

Ο ράπερ Mike για τη μάχη με τον καρκίνο: «Σιγά μη φοβηθώ»

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ο ράπερ Mike για τη μάχη με τον καρκίνο: «Σιγά μη φοβηθώ» 16
Κοινοποιησέ το

Με μία μακροσκελή ανάρτηση στο προσωπικό του προφίλ στο Instagram ανήμερα των γενεθλίων του, o ράπερ Mike αποκάλυψε ότι έδωσε μία μεγάλη μάχη με τον καρκίνο, έχοντας δίπλα του τα αγαπημένα του πρόσωπα, ανάμεσά τους και η σύντροφός του, Έλενα Τσαγκρινού.

«Αυτά τα γενέθλια είναι τα πιο ιδιαίτερα! Σαν σήμερα γεννήθηκα, αλλά εγώ θα πω ότι γεννήθηκα δεύτερη φορά γιατί έδωσα μια μεγάλη μάχη με τον καρκίνο! Θα έλεγα πως ήταν ένα μάθημα ζωής και δύναμης. Συνειδητοποίησα ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο, ότι από τη μία στιγμή στην άλλη μπορεί να έρθουν τα πάνω κάτω… Έμαθα όμως να παλεύω, ξεπερνώντας αρκετές φορές τα όριά μου και τις αντοχές μου, έχοντας δίπλα μου τα αγαπημένα μου πρόσωπα.

Η νέα αρχή που ξεκινά σήμερα στη ζωή μου με βρίσκει πιο δυνατό, στο μυαλό, στο σώμα και στην ψυχή μου! Εύχομαι σε όλους να έχετε υγεία και τεράστια χαμόγελα, να «ρουφάτε» τη ζωή και να είστε δυνατοί και πάντα αισιόδοξοι! Ακόμα κι αν τύχουν κάθε είδους αναποδιές, μην το βάζετε κάτω! Είναι πολύ σημαντικό να εκτιμάμε αυτά που έχουμε, αλλά και την κάθε μας στιγμή, λεπτό και δευτερόλεπτο – ακόμα και τα πιο απλά! Το χαμόγελο, η αγάπη και η πίστη στον εαυτό μας είναι το μαγικό φίλτρο μιας ευτυχισμένης ζωής! Σιγά μην φοβηθώ!».

 

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Αυτά τα γενέθλια είναι τα πιο ιδιαίτερα! Σαν σήμερα γεννήθηκα, αλλά εγώ θα πω ότι γεννήθηκα δεύτερη φορά γιατί έδωσα μια μεγάλη μάχη με τον καρκίνο! Θα έλεγα πως ήταν ένα μάθημα ζωής και δύναμης. Συνειδητοποίησα ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο, ότι από τη μία στιγμή στην άλλη μπορεί να έρθουν τα πάνω κάτω… Έμαθα όμως να παλεύω, ξεπερνώντας αρκετές φορές τα όριά μου και τις αντοχές μου, έχοντας δίπλα μου τα αγαπημένα μου πρόσωπα. Η νέα αρχή που ξεκινά σήμερα στη ζωή μου με βρίσκει πιο δυνατό, στο μυαλό, στο σώμα και στην ψυχή μου! Εύχομαι σε όλους να έχετε ΥΓΕΙΑ και τεράστια χαμόγελα, να «ρουφάτε» τη ζωή και να είστε δυνατοί και πάντα αισιόδοξοι! Ακόμα κι αν τύχουν κάθε είδους αναποδιές, ΜΗΝ ΤΟ ΒΑΖΕΤΕ ΚΑΤΩ! Είναι πολύ σημαντικό να εκτιμάμε αυτά που έχουμε, αλλά και την κάθε μας στιγμή, λεπτό και δευτερόλεπτο – ακόμα και τα πιο απλά! Το χαμόγελο, η αγάπη και η πίστη στον εαυτό μας είναι το μαγικό φίλτρο μιας ευτυχισμένης ζωής! ‼️ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΦΟΒΗΘΩ‼️

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη MIKE (@mike.official_profile) στις


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ψυχολογία

Για να μην γίνει το πρόσωπο προσωπείο

Avatar

Ανέβηκε

στις

από

Για να μην γίνει το πρόσωπο προσωπείο 17
Κοινοποιησέ το

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

Κάποιος νέος που είχε κτήματα πλησίασε τον Χριστό και ρώτησε πως θα αποκτήσει την αιώνια ζωή. Ο Χριστός του υπενθύμισε τις εντολές, τις οποίες ο νέος είχε τηρήσει στη ζωή του από μικρός. Μόλις του είπε όμως να πουλήσει όσα έχει και να τα μοιράσει στους φτωχούς, ο νέος έφυγε λυπημένος. Αυτό είναι το ευαγγέλιο της Κυριακής (Ματθ. 19, 16-26).

Ο νέος δεν φόνευσε, δεν μοίχευσε, δεν έκλεψε, δεν ψευδομαρτύρησε, τιμούσε τους γονείς του και αγαπούσε τον πλησίον του ή πίστευε πως τον αγαπούσε. Όλα αυτά τα τηρούσε. Κάπου όμως υστερούσε. Δεν έδινε με τίποτε την περιουσία του. Κι αν όχι όλη, ένα μέρος της τουλάχιστον σε ανθρώπους που είχαν ανάγκες. Ο Μ. Βασίλειος, σε σχετική του ομιλία με κοινωνικό περιεχόμενο (‘’Προς τους πλουτούντας’’) σημειώνει: ‘’Γνωρίζω ότι πολλοί νηστεύουν, προσεύχονται, στενάζουν, φανερώνουν όλη την ανέξοδη ευλάβεια, δεν αφήνουν όμως ένα οβολό σ’ αυτούς που θλίβονται’’. Και διερωτάται: ‘’Ποιο το όφελος τους από την λοιπή αρετή;’’.

Δεν εμπόδιζε ο πλούτος τον νέο. Η πλεονεξία τον εμπόδιζε να δει τον συνάνθρωπο του που είχε ανάγκη, όπως τον εαυτό του. Ο Χριστός δεν απαγόρευσε τον πλούτο. Δεν είπε μην πλουτίζεις. Τόνισε τη δυσκολία του πλούτου για τη Βασιλεία του Θεού. Του πλούτου, όχι ως ύπαρξη περιουσίας, αλλά ως κατάφαση στην πλεονεξία. Ο Χριστός την πλεονεξία χτύπησε στη διδασκαλία Του. Μάλιστα, πάλι ο Μ. Βασίλειος σε άλλο του κείμενο, στο οποίο αναφέρεται στην μη προσήλωση στα βιοτικά, αναφέρεται στο όφελος του πλούτου. Γράφει, λοιπόν: ‘’ας σκεφτούμε λοιπόν, αγαπητοί, για τους εαυτούς μας κάτι το φιλάνθρωπο. Και εάν γενικά θέλουμε το βάρος της ευπορίας να το κάνουμε κέρδος μας, ας το διαμοιράσουμε στους πολλούς, οι οποίοι και θα το βαστάξουν με πολλή χαρά… Ας επιτρέψουμε στον πλούτο που θέλει, να ξεχειλίσει προς αυτούς που τον έχουν ανάγκη’’.

‘’Τί θα αποκριθείς στον κριτή, εσύ που ενδύεις τους τοίχους και δεν ενδύεις τον άνθρωπο;’’, διερωτάται ο Μ. Βασίλειος.  Πλέον, ακόμη και η φιλοσοφία (Derrida, Levinas) βλέπει τον άλλο ως δρόμο για τη Βασιλεία του Θεού και τον αντιμετωπίζει απροϋπόθετα. Το βλέπουμε στο ‘’Περί φιλοξενίας’’ του Derrida, στο ‘’Ηθική και Άπειρο’’ του Levinas, το βλέπουμε στις κοινωνικές ομιλίες των Πατέρων. Καρποφορείς θησαυρούς στους ουρανούς δείχνοντας φιλανθρωπία σ’ όσους έχουν ανάγκη, σημειώνει ο Γρηγόριος Νύσσης σε λόγο του.

Μήπως ο διάβολος δεν νηστεύει; Δεν αγρυπνεί; Είναι όμως φιλάνθρωπος; Η φιλανθρωπία ως στάση ζωής, ως υπαρκτική ανάγκη του προσώπου διασφαλίζει τον τρόπο της στάσης απέναντι στο κάθε άλλο, απόλυτο, ξένο πρόσωπο. Αλλιώς το πρόσωπο γίνεται προσωπείο. Και αλλοιώνεται η σχέση με τον Χριστό. Η σχέση με τον Χριστό, σχέση άκρως ερωτική, δεν εξαντλείται στη νηστεία, την προσευχή και κάθε άλλη ανάγκη του προσώπου για συσχετισμό με το εράσμιο πρόσωπο του γλυκύτατου Νυμφίου. Υπάρχει ο συνάνθρωπος μέσα από τον οποίο περνάει η σχέση με τον Χριστό. Δεν είναι ο σκοπός τα παραπάνω. Αυτά είναι ο δρόμος για τον Χριστό. Αλλοίμονο εάν είχαμε αντικαταστήσει το πρόσωπο του Χριστού με την κάθε αρετή.

Η φιλανθρωπία του Θεού σάρκωσε τον Λόγο. Δεν σαρκώθηκε ο Θεός από προσωπικό απωθημένο ή αδιέξοδο. Από έρωτα σαρκώθηκε για τον άνθρωπο. Από αυτή την λέξη που για τους περισσότερους χριστιανούς αποτελεί κατάρα. Ε, αυτός ο έρωτας οδηγεί τον πλούσιο στην ασκητική ενός τρόπου που θέλει τον άλλον ως εικόνα Θεού και όχι ως προσωπείο. Ο πλούσιος σε μία τέτοια περίπτωση νοιάζεται για τον άλλον.

Γνωρίζετε πως η Εκκλησία ασκεί φιλανθρωπικό έργο. Σε πολλούς ναούς υπάρχει ένα ‘’ασήμαντο’’ κουτί που ελάχιστοι το βλέπουν και ελάχιστοι υποψιάζονται το βάθος αυτού του κουτιού. Είναι το κυτίο του φιλόπτωχου. Το φιλόπτωχο είναι ο δρόμος για τη Βασιλεία του Θεού, την αιώνια ζωή. Όσα μυστήρια, λειτουργίες, ποιμαντικά γεγονότα συμβούν σε μία ενορία, αν ο άλλος δεν ιδωθεί ως συν-δημιούργημα μου, πλευρό από το πλευρό μου, δεν υπάρχει αιώνια ζωή. Ξεγελιόμαστε εάν αναζητήσουμε τον παράδεισο σε θρησκευτικούς γκουρού, εγγυημένους γέροντες, σε θεολογίες της φθηνής ατάκας, σε προφητείες που πρέπει να ερμηνευθούν κ.ο.κ. Όλα αυτά αλλοιώνουν το ήθος και το ύφος του ορθόδοξου ανθρωπισμού. Ο ευαγγελικός λόγος είναι σαφής. Δεν υπάρχει Βασιλεία του Θεού εάν ο άλλος δεν γίνει εικόνα του Θεού.

Ο ορθόδοξος ανθρωπισμός διαφέρει από κάθε άλλη κοινωνική θεώρηση, ηθική διδασκαλία. Δείχνει ότι έχει κοινά σημεία με άλλες θεωρήσεις περί πλούτου, όμως στον ορθόδοξο ανθρωπισμό πίσω από τη φιλανθρωπία, το ήθος, την ελεημοσύνη υπάρχει το πρόσωπο του Χριστού. Είναι μεγάλο το χάσμα μεταξύ αριστερών ιδεολογιών και ορθόδοξου ανθρωπισμού. Η αριστερή θεώρηση προτρέπει να μοιραστούμε τα δέκα, πέντε εγώ και πέντε εσύ. Ο ορθόδοξος ανθρωπισμός καταλύει το δίκαιο αυτής της πρακτικής και σου λέει από τα δέκα, τρία εγώ κι επτά εσύ.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ