Connect with us

πρέπει να δεις

Αυτός ο “άλλος” αυτός ο “ξένος”

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Αυτός ο "άλλος" αυτός ο "ξένος" 1

Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

‘’Μήπως η φιλοξενία συνίσταται στο να υποβάλλεις ερωτήματα στον ερχόμενο, ρωτώντας πρώτα απ’ όλα το όνομα του ή μήπως η φιλοξενία αρχίζει με την υποδοχή χωρίς ερώτηση;’’. Είναι καταλυτικής σημασίας η ερώτηση που θέτει ο Jacques Derrida στο περίφημο έργο του ‘’Περί φιλοξενίας’’, σε τέτοιο βαθμό που μας εισάγει στην θεώρηση του άλλου, του ξένου.

Το ευαγγέλιο της Κυριακής των Απόκρεω (Ματθ. 25, 31  46) έρχεται να συντρίψει κάθε νενομισμένο ηθικισμό και ευσεβισμό. Αποτελώντας ένα πνευματικό μανιφέστο, δίνει γροθιά στον ολοκληρωτισμό της ειδωλικής εικόνας που χρεώνεται η ηθική, η οποία παραφρασμένη, σε μία τέτοια περίπτωση, λειτουργεί την ατομικότητα παρά τη σχεσιακή κατάσταση και την συνοδικότητα της κοινωνικής συνύπαρξης. Το ευαγγέλιο αυτό απαγορεύεται σε όσους θεωρούν πως οι μεταφυσικές ανησυχίες και προοπτικές αυτών  των ανησυχιών συνάδουν με μία προσωπική αντιμετώπιση υπό τη θεώρηση της ατομικότητας, όπως την εκπέμπει η θρησκευτικότητα.

Το ευαγγέλιο αυτό βάζει τα πράγματα στη θέση τους. Ξεκαθαρίζει το ομιχλώδες τοπίο της σωτηρίας που δεν αποτελεί υπόθεση ενός ατόμου αλλά υπόθεση προσώπων που κοινωνούν το εκκλησιαστικό πνεύμα εντός της εκφραστικής αποδοχής της ετερότητας στην ομοουσιότητα. Με άλλα λόγια, η σωτηρία περνάει στο επίπεδο της συλλογικότητας, είναι θέμα αντίληψης και συναντίληψης των προσώπων που δεν αποτελούν άτομα αλλά πρόσωπα, αναπτυσσόμενα σε σχέση.

Ο Χριστός ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Και τα ξεκαθαρίζει καθιστώντας σαφές με τον πιο ισχυρό λόγο και τρόπο, το δίλλημα της σωτηρίας. Ποιο είναι αυτό; Η σωτηρία του εαυτού μου μέσα από τον εαυτό μου ή η σωτηρία μου μέσα από τον άλλον, τους άλλους; Εδώ κάνει την έκπληξη ο Χριστός. Σου λέει μέσα από το ευαγγέλιο, κοίταξε να δεις, εάν θες να σωθείς και να γευτείς τον παράδεισο, θα περάσεις από τους άλλους, οι οποίοι είναι εικόνα δική μου. Δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες ο Χριστός. Θες να σωθείς; Ο άλλος είναι ο δρόμος για τη σωτηρία σου. Δεν περνάνε εδώ οι ατομικιστικές ευσέβειες. Θες να σωθείς; Αγάπησε τον άλλον, δέξου τον άλλον, οικειώσου τον, σαρκώσου στον άλλον, άδειασε τον εαυτό σου.

Αναφερόμενος στην ημέρα της μελλούσης κρίσεως, ο Χριστός γίνεται το πιο απογοητευτικό πρόσωπο και η διδασκαλία του ακόμη πιο απαγορευτική. Απογοητευτικός για όσους πίστευαν πως η δικαίωση αποτελεί προσωπικό καημό και απαγορευτική η διδασκαλία του για όσους εμμένουν στο γράμμα του νόμου, στη λατρεία του τύπου και στην εξορία της ουσίας των πραγμάτων. Θεωρώ πως το ευαγγέλιο αυτό χτυπάει ένα ισχυρό μέρος της εκκλησιαστικής υποκρισίας, όλων εκείνων των προσώπων που επιμένουν στην αυτοδικαίωση τους.

Ο άλλος που, κατά Levinas, είναι απαραίτητος στη σχέση μου με τον Θεό δεν παύει να είναι ο Χριστός, όποιος κι αν είναι αυτός ο άλλος. Ε, λοιπόν, αυτόν τον άλλον δείχνει ο Χριστός στο ευαγγέλιο της Κυριακής. Αυτός ο άλλος γίνεται ξένος. Ο πιο ξένος μου, ο πιο διαφορετικός μου. Διαφορετικός σε όλα, θρησκεία, χρώμα, κοινωνία, πεποιθήσεις. Πέρα, βέβαια, από τον ξένο του Derrida, υπάρχει και ένας άλλος ξένος. Και το διαφορετικό σ’ αυτό είναι πως δεν πρόκειται για έναν ξένο άνθρωπο αλλά για τον ξένο Χριστό. Εκείνον τον ξένο του δοξαστικού της Μ. Παρασκευής, ‘’τὸν ἐκ βρέφους ὡς ξένον ξενωθέντα ἐν κόσμῳ’’.

Σύμφωνα με το ευαγγέλιο της Κυριακής, ο Χριστός αναφέρεται στον τρόπο που θα κρίνει την ανθρωπότητα. Αναποδογυρίζει τα πράγματα και αναφέρεται σε μία μεταξίωση, σε ένα αναποδογύρισμα ων ηθικών αξιών. Κι εκεί που κάθε ευσεβιστική και ηθικιστική φωνή εντός των τειχών της Εκκλησίας θα περίμενε τη δικαίωση, ο Χριστός δεν αναφέρεται στην εγκράτεια, στην προσευχή, στις μετάνοιες, στη σιωπή, στη νηστεία, χωρίς να μπαίνουν όλα αυτά στο περιθώριο. Δείχνει όμως με τους λόγους τους πως δεν σώζουν αυτά. Ο παράδεισος ξεκινάει από τον άλλον. Ο λόγος του πλέον θυμίζει ενέργεια, ασκητική διάθεση, αγαθή προαίρεση προς τον πλησίον, τον άλλον, τον ξένο. Ο πεινασμένος, ο κουρελιασμένος, ο άρρωστος, ο φυλακισμένος, όλο αυτοί γίνονται τα πρόσωπα που καθιστούν τη σωτηρία ως βρώσιμο και όχι ως απαγορευμένο καρπό.

Τέλος τα ψέμματα. Δεν περνάει η σωτηρία μέσα από το πόσο αγρυπνώ, νηστεύω από λάδι, κάνω μετάνοιες στο δωμάτιο μου, δείχνω σκυθρωπός από τη νηστεία, γίνομαι εγκρατής για τον εαυτό μου, εκκλησιάζομαι. Αυτά είναι ευαίσθητα σημεία της προσωπικής μου έκφρασης και αφορούν εμένα, την πνευματική μου ωρίμανση, πορεία προς τη χαρισματική ολοκλήρωση. Όχι όμως τη σωτηρία μου. Η σωτηρία δεν περνάει μέσα από την ατομικότητα που αποτελεί στοιχείο της θρησκευτικότητας. Περνάει μέσα από τον άλλον. Από τη διάθεση μου απέναντι στον άλλον, την προαίρεση μου, το πώς κινώ την ελευθερία μου προς τον άλλον, το πώς ενεργώ προς τον άλλον. Να λοιπόν που ο τρόπος και πάλι αναδεικνύεται καθοριστικός για την εξέλιξη των πραγμάτων, για τα ίδια τα πράγματα.

Πιστεύω πως απέχουμε πολύ από την ουσία των πραγμάτων. Στην Εκκλησία, πολλές φορές, βαραίνουμε από αγκυλώσεις και αλλοιώσεις του αληθινού πνεύματος του ευαγγελίου, της ζωής, των μεταφυσικών προοπτικών μας. Κοιτάζουμε να τακτοποιήσουμε τον εαυτό μας, μας ενδιαφέρουν πανηγυρικές πνευματικές φιέστες και ένας άλλος σε εξορία. Ποτέ δεν κοιτάξαμε την ουσία, την ομορφιά της ουσίας. Γιατί να την κοιτάξουμε τώρα; Κάποτε, ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιος, θέλοντας να δείξει την πνευματική φτώχεια μας, είπε τα εξής: ‘’Πήγα στην Αφρική, με ρώτησαν τι είναι τα υποστατικά ιδιώματα της Αγίας Τριάδας. Πήγα μετά στην Ασία και με ρώτησαν αν μπορούμε να μετέχουμε στις άκτιστες ενέργειες του Θεού. Επέστρεψα στην Ελλάδα και με ρωτούσαν αν κάνει η γυναίκα να φορά παντελόνι’’. Κι εμείς ασχολούμαστε με τρίχες…

 

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων

πρέπει να δεις

Άρση μέτρων: Καταργείται το όριο των 6 ατόμων ανά τραπέζι σε καφέ και εστιατόρια

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Άρση μέτρων: Καταργείται το όριο των 6 ατόμων ανά τραπέζι σε καφέ και εστιατόρια 12

Καταργείται το όριο των 6 ατόμων ανά τραπέζι

Δεν υποχρεούνται, πλέον, οι καταναλωτές μέσα σε εμπορικά κέντρα να φορούν μάσκα, ενώ καταργείται και το όριο των έξι ατόμων ανά τραπέζι στους χώρους εστίασης, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των συναρμόδιων υπουργών που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Δ1α/ΓΠ.οικ.42887/2020).

Η απόφαση για τους: «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» ισχύει από τις 7 Ιουλίου 2020 έως και τις 12 Ιουλίου 2020.

Η μάσκα παραμένει υποχρεωτική στα εμπορικά κέντρα μόνο για το προσωπικό. Υποχρεωτική είναι η χρήση μάσκας στους χώρους προσέλευσης και αναμονής των μέσων μαζικής μεταφοράς, καθώς και εντός των οχημάτων και των συρμών, για το προσωπικό και τους επιβάτες.

Με την ίδια ΚΥΑ καταργείται ο περιορισμός που υπήρχε στον αριθμό των ατόμων που επιτρεπόταν να κάτσουν στο ίδιο τραπέζι στα εστιατόρια, δηλαδή καταργείται το πλαφόν των 6 ατόμων ανά τραπέζι στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ενώ διατηρείται ο μέγιστος αριθμός πελατών και οι αποστάσεις που πρέπει να τηρούνται τόσο στα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος όσο και στα εμπορικά καταστήματα δεν αλλάζουν.

Επίσης προβλέπεται πως σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης (λεωφορεία αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ ή ΚΤΕΛ ΑΕ, λεωφορεία μεμονωμένων αυτοκινητιστών άγονων γραμμών, τουριστικά λεωφορεία και ειδικά τουριστικά λεωφορεία περιήγησης πόλεων ανοικτού ή κλειστού τύπου), σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, στα λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, στα μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως επίσης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού 65% του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό.

Σε ό,τι αφορά τα επιβαλλόμενα πρόστιμα εξοφλούνται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, μέσω ηλεκτρονικού παράβολου (e-παράβολο) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, που εκδίδεται, είτε απευθείας από την ιστοσελίδα https://www.gsis.gr/e-paravolo, είτε από τις τράπεζες, είτε από τη Δ.Ο.Υ. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής του προστίμου αποστέλλεται από τις αρμόδιες Αρχές, εντός 30 ημερών από την ημερομηνία επίδοσης ή κοινοποίησης ή θυροκόλλησης της Πράξης Επιβολής Προστίμου και Αναστολής Λειτουργίας, ο νόμιμος τίτλος στη Δ.Ο.Υ. κατοικίας του παραβάτη προκειμένου να βεβαιωθεί.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Γωγώ Τσαμπά: Δεν γίνεται να πας σε πανηγύρι και να μην χορέψεις

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Γωγώ Τσαμπά: Δεν γίνεται να πας σε πανηγύρι και να μην χορέψεις 13

Γωγώ Τσαμπά για τα πανηγύρια

Για τον προβληματισμό σχετικά με τα πανηγύρια και αν μπορούν να τηρηθούν τα μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό, μίλησε στον ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης (08/07) η τραγουδίστρια Γωγώ Τσαμπά

«Είναι δύσκολο να πας στο πανηγύρι και να μην χορέψεις ή να μην χαιρετήσεις φίλους και γνωστούς» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, εξήγησε πως αν και είχε προγραμματίσει αρκετές δουλειές πλέον μόνο 25 έχουν παραμείνει αν δεν αλλάξει κάτι σχετικά με τα πανηγύρια ενώ δηλώνει πως δεν πρέπει να απαγορευτούν τα πανηγύρια γιατί ο κλάδος τους πλήττεται ιδιαίτερα και δεν έχουν κάποιο «μηνιάτικο» για να ζήσουν όπως οι υπόλοιποι υπάλληλοι.

«Είναι πολύ συνάδελφοι που πεινάνε και εγώ στο τετράμηνο πήρα 1330 ευρώ, 800 και 534 προχτές». Γι αυτό, όπως εξηγεί, αν θέλουν να κλείσουν τα πανηγύρια ας τα κλείσουν αλλά ζητά να χορηγηθεί και στους εργαζόμενους του κλάδου ένα μηνιάτικο με ένα πόσο με το οποίο μπορεί να ζήσει μια οικογένεια.

Καταλήγοντας, σημείωσε πως γίνεται πανηγύρι και με μέτρα, ενώ ανέφερε πως «στην εκκλησία προσκυνάνε και στα πανηγύρια χορεύουνε».

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

6ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Επιτραπέζιας Ελιάς

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Μιχάλης Αντωνόπουλος

6ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ελαιολάδου και Επιτραπέζιας Ελιάς

Στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ελαιολάδου & Ελιάς στην Καλαμάτα, το Σάββατο 11 ΙΟΥΛΙΟΥ , θα πραγματοποιηθεί ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ εξαιρετικά παρθένου Ελαιόλαδου KALAMATA OLIVE OIL AWARDS 2020.

Όπως είναι γνωστό ο σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου και της σημασίας τους στην προσπάθεια προώθησης του επώνυμου προϊόντος στην αγορά. Ταυτόχρονα ο διαγωνισμός συμβάλλει στην ποιοτική βελτίωση των ελληνικών ελαιόλαδων και στην ισχυροποίηση των ελληνικών branded προϊόντων.

Δείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου

ΣΑΒΒΑΤΟ 11/07

18:30     Έναρξη του Φεστιβάλ από τον Πρόεδρο του Α.Σ. Καλαμάτας Μιχάλη Αντωνόπουλο

18:45    Χαιρετισμοί

19:00 Δημόπουλος Παναγιώτης Διευθυντής Εργαστηρίου Γευσιγνωσίας Ελαιολάδου Καλαμάτας,Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Γεωπονίας,Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου <<Διαγωνισμός Γευσιγνωσίας Ελαιολάδου  του  KALATA OLIVE  OIL AWARDS 2020 από το αναγνωρισμένο πάνελ του ΤΕΙ Καλαμάτας>>

19:15 Παύλος Νησιανάκης, DVM, Χημικός MSc, Αναλυτικά Εργαστήρια Αθηνών ΑΕ. <<Υπολείμματα φυτοφαρμάκων και βασικά ποιοτικά χαρακτηριστικά σε ελιές και ελαιόλαδα στην Ελλάδα>>

18:45     Γιάννης Κυριακόπουλος, Δ/ντής Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Μεσσηνίας , γεωπόνος

19:15 Αντώνης. Παρασκευόπουλος, Δ/ντής Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τριφυλίας, γεωπόνος

20:15 Απονομή βραβείων & βράβευση τιμούμενων προσώπων

 

ΚΥΡΙΑΚΗ 12/07

11:00 Αναστασόπουλος Ευστάθιος , Αντιπεριφερειάρχης Ν.Μεσσηνίας <<Kλιματική αλλαγή και ελαιοκαλλιέργεια. Αναβάθμιση αρδευτικών υποδομών της Π.Ε. Μεσσηνίας. >>

11:30  Γεώργιος Ζακυνθινός, καθηγητής τμ. Τεχνολογίας Τροφίμων ΑΤΕΙ Πελοποννήσου

«Ορυκτέλαια : Η επιμόλυνση του ελαιολάδου μας απειλή την ποιότητα και αμφισβήτηση της υγιεινής του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου »

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ