Connect with us

πρέπει να δεις

Αυτός Σταυρώθηκε για τον Εαυτό του.

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Αυτός Σταυρώθηκε για τον Εαυτό του. 1

Είναι το αίτημα των πικρών ημερών και των άκοπων περιπάτων. Και όσο ο άνθρωπος απομακρύνεται από τον Θεό και τον συνάνθρωπο του, τόσο αυτό το αίτημα υπενθυμίζει πως η κάθε σταύρωση είναι μωρία.

Κι αυτό το τελευταίο, δεν αποτελεί ύβρη. Είναι η αλήθεια. Έτσι, όπως την αναδεικνύει ο απόστολος Παύλος στην Α’ προς Κορινθίους επιστολή. Εκεί, λοιπόν, στην αρχή της επιστολής, ο Παύλος, λέει κάτι συνταρακτικό: «Το κήρυγμα περί του σταυρού σ’ εκείνους που χάνονται είναι μωρία, αλλά σ’ εμάς που σωζόμαστε είναι δύναμη Θεού» (Α’ Κορ. 1, 18). Ο Παύλος, στη συνέχεια των λόγων του αναφέρεται στη σοφία του κόσμου και στη σοφία του Θεού και αυτό φέρνει στο νου το «ἐγὼ ἐκ τοῦ κόσμου οὐκ εἰμί» (Ιω. 17, 16). Η τελευταία σημείωση είναι καταλυτική για όσα ακολουθούν.

Από τα παραπάνω, λοιπόν, γίνεται σαφές πως είναι άλλο το πνεύμα του κόσμου και άλλο το πνεύμα του Θεού. Αυτό δεν σημαίνει, επουδενί, στραγγάλισμα του κόσμου, αφαίμαξη οποιασδήποτε κοινωνικότητας, εξορία όλων όσων προέρχονται από αυτόν τον κόσμο. Η διαφορά έγκειται στον τρόπο αντίληψης. Και πάντα, είναι αυτός ο τρόπος που ξεχωρίζει τα πράγματα. Είναι άλλο το πνεύμα του κόσμου και άλλο το πνεύμα του Σταυρού, τον οποίο εορτάζουμε αυτή την Κυριακή, την Κυριακή της Σταυροπροσκύνησης.

Το πνεύμα του κόσμου εμφορείται μιας δικαιϊκής τάξης, μίας ισότητας και ισονομίας, οι οποίες αποτελούν μέρη ενός νόμου, ενός νόμου κοσμικού. Αυτός ο κοσμικός νόμος, αυτή η σοφία του κόσμου, βάζει τον άλλον απέναντι και τον χτυπά. Ο άλλος φταίει, ο άλλος παρανόμησε, ο άλλος αστόχησε, αυτός ο άλλος φταίει, όχι εγώ, κι αυτός ο άλλος πρέπει να τιμωρηθεί. Η λογική του Θεού δεν είναι αυτή. Η λογική αυτή έχει μωρία. Έρχεται και σου λέει: «Ο αθώος θα μπει στη θέση των άδικων και παρανόμων. Θα πάρει τη θέση τους. Θα μπει στο λάθος τους και θα το σηκώσει. Κι ας μην φταίει, κι ας μην είναι υπεύθυνος, κι ας μην του αναλογεί μία τέτοια καταδίκη». Αυτή είναι η λογική του Σταυρού.

Μήπως ο Χριστός ήταν υπαίτιος για όσα του καταλόγιζαν και σταυρώθηκε; Ποιο ήταν το έγκλημα Του; Παρανόμησε; Αδίκησε; Εγκλιμάτισε; Τίποτε από όλα αυτά. Μήπως δεν γνώριζε πως είναι δίκαιος, σοφός, ενάρετος; Ή μήπως δεν μπορούσε να αποφύγει τη σταυρική θυσία; Γνώριζε πολύ καλά πως η θέση Του είναι πάνω στον Σταυρό. Και γνώριζε, επίσης, πως δεν υπάρχει άνετη θέση πάνω στον Σταυρό. Γνώριζε και κάτι άλλο∙ πως ήταν δίκαιο αυτό που γινόταν! Ήθελε να αποφύγει, βέβαια, τη δοκιμασία αυτή, αλλά έκανε υπακοή στο θέλημα του Πατρός Του (Λουκ. 22, 42).

Αυτός Σταυρώθηκε για τον Εαυτό του. 2Για τον Χριστό, ο Σταυρός στέκεται άρρηκτα συνδεδεμένος με το αίσθημα περί δικαιοσύνης. Κι ενώ για την κοσμική σοφία δικαιοσύνη είναι να σταυρωθεί εκείνος που φταίει, για τη σοφία του Θεού, τη λογική του Θεού, σταυρώνεται ο αθώος. Δεν είναι παράλογο αυτό; Ποιος ακολουθεί έναν Θεό που ζητάει να σταυρωθούν οι δίκαιοι; Ποιος επιδιώκει να σταυρωθεί στη θέση εκείνου που έσφαλλε; Αυτά όλα δεν έχουν λογική για τον κόσμο. Όμως, ο Θεός «ἐκ τοῦ κόσμου τούτου» (Ιω. 17, 16). Επομένως, είναι άλλη η λογική του Θεού. Δεν έχει φιλαυτία, δεν λέει έφταιξες, πρέπει να πληρώσεις το τίμημα. Τί λέει; Αμάρτησες; Εγώ σταυρώνομαι για ‘σένα! Αγνόησες τον λόγο μου; Εγώ θα χτυπηθώ και θα υβριστώ. Με αρνήθηκες; Εγώ θα θυσιαστώ για να σου χαρίσω αιώνια ζωή. Δεν έχει λογική ο Σταυρός. Έχει αγάπη, που φτάνει έως και παράλογα πράγματα, προκειμένου να σωθεί ο άνθρωπος.

Η σύγχρονη εποχή κραυγάζει δυνατά με πάθος πως ο Χριστός σταυρώθηκε για τον Εαυτό Του. Ο αθεϊστής δεν έχει υποψιαστεί το μέγεθος του Σταυρού, ένα μέγεθος ανάλογο της αγάπης του Θεού για το δημιούργημα Του. Βλέπει τον Χριστό στον Σταυρό και βλέπει έναν άνθρωπο που θέλει να υποφέρει. Αδυνατεί να αντιληφθεί τη λειτουργικότητα της σταυρικής θυσίας. Κι αν κάτι πάει να υποψιαστεί, αρνείται να μπει στη θέση του εσταυρωμένου. Ποιος θέλει να σταυρωθεί; Ποιος επιλέγει τη δοκιμασία του πόνου, ενώ την ίδια στιγμή είναι στο χέρι του να γλιτώσει κάθε ευθύνη που δεν του αναλογεί; Αυτό δεν λέει ο κόσμος σήμερα; Αυτός σταυρώθηκε για τον Εαυτό Του. Τί μας νοιάζει εμάς που επέλεξε έναν τέτοιο θάνατο, χωρίς να φταίει, ενώ μπορούσε να γλιτώσει απ’ αυτόν; Αυτή δεν είναι η λογική του κόσμου; Αυτή δεν είναι η σοφία του; Ποιος λέει, σήμερα, παίρνω πάνω μου την ευθύνη, για κάτι που δεν φταίει; Είσαι τρελός! Αυτό φωνάζει η κοινωνία. Εδώ λέμε να αποφύγουμε κι αυτά για τα οποία έχουμε φταίξει κι εσύ ρίχνεις κι άλλο βάρος πάνω σου;

Ο Χριστός δεν σκέφτεται έτσι. Αυτό που δεν μπόρεσε ή δεν θέλησε να δει ο Michael Onfray, όταν διερωτόταν «πώς μπορεί να δημιουργηθεί ένα όραμα για τον κόσμο με βάση τη λατρεία ενός σταυρωμένου, ακρωτηριασμένου, πληγωμένου, ταπεινωμένου, κατακομματιασμένου πτώματος;», το βλέπει εκείνος που πιστεύει στη θεότητα του Χριστού. Το βλέπει εκείνος που μπαίνει στη θέση, στην αδικία του άλλου, ακόμη κι όταν αυτή η αδικία γίνεται σε βάρος του. Αυτή είναι η μωρία του Σταυρού. Στην πραγματικότητα, σοφία είναι γιατί έχει να κάνει με το πρόσωπο του Χριστού. Είναι ο Σταυρός η δίκαιη κατάληξη όσων πρέπει να πληρώσουν για τα λάθη τους; Ναι, έτσι είναι, για τη σοφία του κόσμου. Για τον π. Ν. Λουδοβίκο, ο Σταυρός είναι «η επανάσταση του να δικαιώνω εγώ τους άλλους».

 

π. Ηρακλής Αθ. Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων

πρέπει να δεις

ΕΟΔΥ: 31 νέα κρούσματα από τον κορονοϊό! Ανησυχία για τα «ορφανά» και τα εισαγόμενα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

ΕΟΔΥ: 31 νέα κρούσματα από τον κορονοϊό! Ανησυχία για τα «ορφανά» και τα εισαγόμενα 13

Νέα κρούσματα κορονοϊού

Σε «κόκκινο συναγερμό» βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές λόγω της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων, όπως επίσης και εκείνου στην κατασκήνωση αλλά περισσότερο λόγων των 9 «ορφανών» που εμφανίστηκαν στην Κοζάνη.

«Δυστυχώς δεν συνδέονται με άλλα κρούσματα και χαρακτηρίζονται ως “ορφανά”», ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης κοινωνικής ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας, Ηλίας Τοπαλίδης. Τα 9 κρούσματα «είχαν συμπτώματα και πήγαν στο νοσοκομείο της Κοζάνης και μετά πήγαν στο νοσοκομείο αναφοράς στο Μποδοσάκειο με ορισμένους να νοσηλεύονται και άλλους να έχουν τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό».

Σήμερα ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 31 νέα κρούσματα:

Σήμερα ανακοινώνουμε 31 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 4 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου τις χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 3803, εκ των οποίων το 54.5% άνδρες αφορά άνδρες.

998 (26.2%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1989 (52.3%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

10 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 59 ετών. 3 (30.0%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 80.0% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 122 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος ενώ έχουμε 193 θανάτους συνολικά στη χώρα. 62 (32.1%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.9% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Ο συνδικαλισμός πολλά χρόνια «άκομψα» διαχειρίστηκε την Αξιοκρατία

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Σταυριανόπουλος Θεόδωρος

Σταυριανόπουλος Θεόδωρος

Μαθηματικός-MSc Ηθ. Φιλοσοφίας

Ο Αντρέας Παπανδρέου μετά την μεταπολίτευση μίλησε πρώτος για αξιοκρατία. Έκανε όμως λάθος που παρέδωσε την διαχείρισή της στους συνδικαλιστές. Αυτοί στη συνέχεια λειτούργησαν συντεχνιακά εφαρμόζοντας τον συνδικαλισμό κάθετα και όχι οριζόντια που είναι το σωστό. Με αποτέλεσμα ο κάθε κλάδος να διεκδικεί κατά το δοκούν παραβλέποντας τα συνολικά συμφέροντα των εργαζομένων. Έτσι οδηγηθήκαμε σε εργασιακές συμβάσεις και αποδοχές μη αξιοκρατικές. Εργαζόμενοι με ίδια προσόντα και παρόμοιες εργασιακές συνθήκες να έχουν δυσανάλογες αποδοχές καθώς και εργαζόμενοι με υποδεέστερα  προσόντα να αμείβοντα περισσότερο. Οι απεργίες, διεκδικήσεις και αγωνιστικές πορείες των εργαζομένων βίωναν επί σειρά ετών μετά την μεταπολίτευση μια εικονική πραγματικότητα. Έτσι φθάσαμε στην απαξίωση του συνδικαλισμού και στην μη συμμετοχή των εργαζομένων στις κινητοποιήσεις με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των ποσοστών των απεργιών. Έτσι λοιπόν οδηγηθήκαμε σε αυτό που λέγεται «50 άνθρωποι» κάνουν πορεία στο κέντρο της Αθήνας και δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Πολλές φορές συνέβαινε στις πορείες των απεργιακών κινητοποιήσεων να παρεισφρήσουν διάφορες ομάδες ατόμων  καταστρέφοντας περιουσίες αθώων ανθρώπων. Στο «νόμισμα πορεία» βλέπουμε μόνο την μία πλευρά που αναγράφεται η διεκδίκηση καλό είναι να βλέπουμε και την άλλη πλευρά που αναγράφεται το αποτέλεσμα. Εκτιμώ ότι μέχρι σήμερα στις  διεκδικήσεις δεν έλαβε σοβαρά την αξιοκρατία ο συνδικαλισμός.

Η ανάγκη αποτελεσματικότητας αλλά και συνοχής της κοινωνίας επιβάλλει συντονισμό και διοίκηση. Σε κάθε ανθρώπινη κοινωνία ισχύει από παλιά  ο νόμος της επικράτησης των ισχυρότερων.  Έτσι κάποιοι (οι λίγοι) διοικούν και άλλοι (οι πολλοί) διοικούνται. Και για να έχει ευστάθεια αυτή η διάκριση θεσπίζονται νόμοι και παραχωρούνται στους διοικούμενους διάφορες εγγυήσεις, όπως η ασφάλεια, το επίπεδο διαβίωσης, η δικαιοσύνη, το κοινωνικό κράτος, τα εργασιακά δικαιώματα κλπ. Όμως, αυτός ο διαχωρισμός,  επισωρεύει με τον καιρό στρεβλώσεις και αδικίες. Έτσι λοιπόν τα συμφέροντα της κάθε κοινωνικής τάξης γίνονται “ιδεολογία”, ως μέσο κοινής έκφρασης αλλά και καθοδήγησης των μελών της.

Ένα σύγχρονο κράτος δικαίου οφείλει να δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας για τον πολίτη με σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες του. Όμως  η ελπίδα δεν πέφτει από τον ουρανό. Καλλιεργείται από μια αγωνιστική διάθεση, από μια ορθολογική αντίληψη της ζωής. Η ελπίδα ανήκει σε όσους αγωνίζονται συστηματικά και μεθοδικά για να δημιουργήσουν το μέλλον τους όπως αυτοί θέλουν και όχι όπως το έχουν ετοιμάσει οι «άλλοι» εξυπηρετώντας το δικό τους συμφέρον. Γνώση και αγώνας, δημιουργικότητα και ορθολογισμός είναι συστατικά στοιχεία για κάθε κοινωνική πρόοδο. Αυτή την σκέψη πρέπει σπερματικά να την έχουμε μέσα στο μυαλό μας και να μην την ανακαλύπτουμε ξαφνικά κάποια στιγμή.

Το κράτος παραδοσιακά λειτουργεί ταυτόχρονα ως «πλοηγός» και ως «κωπηλάτης», συνθέτοντας ένα εξαιρετικά σύνθετο μόρφωμα, που παραμένει περίπλοκο υπό την επίδραση αλλεπάλληλων νομοθετικών ρυθμίσεων, ταξικών συμφερόντων και κομματικών επιδιώξεων. Οι όποιες μεταρρυθμίσεις γίνονται, αν τις επιτρέπει ο συνδικαλισμός και έχουν ως στόχο να μετατρέψουν το κράτος από «πλοηγό» σε «κωπηλάτη» και αντιστρόφως.

Στις κρατικές δημόσιες υπηρεσίες, πρέπει να υπάρχουν συστήματα μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας. Στη χώρα μας, η μέτρηση και η αξιολόγηση της απόδοσης δεν υφίσταται.

Ο συνδικαλισμός, αλλά κυρίως το κομματικό σύστημα, όπως έχει δομηθεί σ’ όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, αποτελεί ένα σύστημα κλειστών ακροατηρίων, με την ανάπτυξη των μηχανισμών ως βασικών εργαλείων της σύστασής τους και με μοναδικό σκοπό την  ανέλιξη των στελεχών τους σε διοικητικές θέσεις. Αυτό συνέβαινε και συνεχίζει να συμβαίνει και δεν βοηθά να συμβεί η επανίδρυση ούτε στο κράτος, αλλά ούτε και στην κοινωνία.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η αριστερή ιδεολογία  πάντα είναι ενδιαφέρουσα, πάντα έχει την αξία της. Οι ιδεολογίες είναι κοινωνικές κατασκευές προκειμένου να  οριοθετήσουν κινητοποιήσεις, βάζοντας διεκδικητικό πρόσημο στην κοινωνική και πολιτισμική εξέλιξή μας.

Ο χώρος της αριστεράς υπήρξε πάντα υπέρμετρα διεκδικητικός, αγνοώντας τον κρατικό υπερδανεισμό. Ποτέ δεν τον κατήγγειλε ούτε αυτόν αλλά ούτε και την κρατική σπατάλη. Πάντα η αριστερή φωνή ήταν αρωγός στην οποιαδήποτε διεκδίκηση ακόμα και αν αυτή ήταν υπερβολική ή παράλογη. Έτσι αναπτύχθηκε ο λαϊκισμός που άδειασε τον εργαζόμενο από υποχρεώσεις.

Η αριστερή σκέψη σίγουρα έχει φαντασία και παράγει ιδεολογία. Αν θέλει όμως να μην οδηγηθεί σε φθίνουσα οριακή χρησιμότητα, θα πρέπει οι άνθρωποι που κινούνται στο χώρο της ευρύτερης αριστεράς να προσανατολίσουν την πυξίδα τους κατά τέτοιον τρόπο ώστε  να αποτυπώνουν σωστά την πραγματικότητα λέγοντας τα σύκα-σύκα και την σκάφη-σκάφη.

Πολλές φορές ξεθωριάζει  η αντίληψη ότι το αριστερό είναι και καλό. Αυτό γίνεται πιο ορατό όταν το αριστερό γίνει εξουσία.

Τελικά κάποιοι «ελλαδέμποροι» και «πλασιέδες» σωτηρίας χρησιμοποιούν τη Δημοκρατία όπως ο μεθυσμένος το φανοστάτη: «όχι για να φωτίσουν το δρόμο τους, αλλά για δεκανίκι που θα στηρίξει τα σαθρά τους επιχειρήματα». Θέλουν μια Δημοκρατία στην οποία να «ξακρίζει» ο καθένας όπως τον βολεύει;

Το ερώτημα που τίθεται είναι: Μπορεί να μετασχηματιστεί το όλο κομματικό εποικοδόμημα, να αναιρέσει συστατικά του στοιχεία, να αντιστοιχηθεί στις κοινωνικές διεργασίες και εξελίξεις και να οδηγήσει τη χώρα μέσα από μια νέα αντίληψη διακυβέρνησης, στην οποία θα κυριαρχεί η συναίνεση, η σύνθεση των απόψεων αλλά και η ουσιαστικοποίηση του πολιτικού λόγου και της πολιτικής πράξης ;Μπορεί να επικρατήσει μια κοινωνική συμφιλίωση;

                                                                                                                                                   

ΕΡΩΤ.1   Αν πληγεί μια μεσαία επιχείρηση, αν, δηλαδή, κλείσει κάτω από την πίεση των συνδικαλιστών που δέχονται οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αυτό είναι ταξική νίκη;

ΕΡΩΤ.2   Όταν κάποιοι  διαδηλωτές καταστρέφουν την περιουσία αθώων ανθρώπων τότε η αντίδραση τους φτάνει άμεσα σε αυτόν που καταγγέλλουν ;

ΥΓ.1   Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.             «ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ»

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Πέθανε ο γνωστός αστρολόγος Πητ Παπαδάκος

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Πητ Παπαδάκος

Πέθανε ο Πητ Παπαδάκος

Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 61 ετών άφησε ο γνωστός αστρολόγος Πητ Παπαδάκος.

Η είδηση έγινε γνωστή έπειτα από αναρτήσεις συγγενικών του προσώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Θειουλη μου δεν μπορώ να το πιστέψω ακόμα ότι έφυγες θυμάμαι όλα τα ταξίδια που με πήγαινες μικρή δώσε χαιρετίσματα εκεί πάνω σε όλους εκεί ψηλά θα μου λείψεις πολύ..άγγελε μου», έγραψε στο Facebook η ανιψιά του Μαριαλένα Παπαδάκου, ενώ αντίστοιχο μήνυμα ανέβασε κι ο ανιψιός του Τάσος.

Ο Πητ Παπαδακος γεννήθηκε στη Νίκαια του Πειραιά και καταγόταν από το Γύθειο Λακωνίας. Ήταν καθηγητής ψυχολογίας με μάστερ και ντοκτορά καθώς αστρολόγος και συγγραφέας διεθνούς φήμης.

Επιπλέον, ο Πητ Παπαδάκος έγινε γνωστός για την αγάπη του για τον Ολυμπιακό και τις προβλέψεις του αναφορικά με την κατάκτηση τίτλων από τους «ερυθρόλευκους».

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ