Connect with us

Πολιτικά

Γούργαρης: «Έφτασε η ώρα της λυπητερής»

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Γούργαρης: «Έφτασε η ώρα της λυπητερής» 1

Λαϊκή Συσπείρωση Βαγγέλης Γούργαρης

«Έφτασε η ώρα της λυπητερής» ανέφερε κατά την τοποθέτηση του ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Βαγγέλης Γούργαρης, στη συζήτηση του Δημοτικού Συμβουλίου για την Τιμολογιακή Πολιτική του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου.

«Κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Καλούμαστε σήμερα να πάρουμε απόφαση για τη λυπητερή που θα κληθούν να πληρώσουν οι δημότες, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, φτωχοί αγρότες και επαγγελματίες.
Η τιμολογιακή πολιτική για το 2020 αποφασίστηκε από την Εκτελεστική Επιτροπή του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου στις 19-12-2019 και μας δόθηκε μόλις την Παρασκευή το μεσημέρι, είναι κρίμα ένα τόσο σοβαρό θέμα να μην έχουμε το χρόνο να το μελετήσουμε.

Η διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής προχωράει σύμφωνα με δύο παράλληλες αντιλαϊκές νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στο τέλος της θητείας της.

 Η μία είναι το άρθρο 55 του ν. 4609/19 που πατάει σε νόμο του 2012 για το χαράτσι ταφής που το αναβαπτίζει σε περιβαλλοντική εισφορά και διασφαλίζει την είσπραξη του από τους δημότες μιας και με τον παλιό νόμο δεν μπόρεσαν να το εισπράξουν από το 2012 ως το 2019. Από 1-1-2020 επιβάλλεται χαράτσι 10€ ανά τόνο αποβλήτων αυξανόμενο από 1-1-2021 κατά 5€ κάθε χρόνο έως τα 35€ ανά τόνο για να πριμοδοτηθούν οι Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων (Μ.Ε.Α.) της ΤΕΡΝΑ. Ένας ακόμη μποναμάς του ΣΥΡΙΖΑ στην ΤΕΡΝΑ από τη λεηλασία των εισοδημάτων των λαϊκών νοικοκυριών.

 Η άλλη ρύθμιση είναι η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) 31606/2019 με την οποία ο ΦΟΔΣΑ θα εισπράττει το χαράτσι από τα λαϊκά νοικοκυριά, ρυθμίζει και διασφαλίζει την είσπραξη εισφορών και τελών από τους Δήμους στον ΦΟΔΣΑ. Άφησε ένα ακόμη καλό εργαλείο στην κυβέρνηση της Ν.Δ. να συνεχίσει να λεηλατεί τα λαϊκά εισοδήματα. Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι ζητάτε.

 Να εγκρίνουμε έσοδα 1.055.000€ για λειτουργικά έξοδα και θέσπιση διαφόρων τελών και εισφορών υπέρ του ΦΟΔΣΑ, δηλαδή επιπλέον φορολογία.

 Χωρίς να λειτουργεί ο ΦΟΔΣΑ προβλέπονται:

• Για μισθούς προσωπικού 200.000€ και άλλα τόσα για αμοιβές αιρετών.
• 30.000€ για νομικούς συμβούλους
• 35.000€ για τεχνικούς συμβούλους
• 10.000€ για λογιστικές εργασίες

Μένει να κάνει κάτι το μόνιμο προσωπικό;

Δεν διευκρινίζεται αν οι οφειλές παρελθόντων ετών θα καταλογιστούν σε όσους ευθύνονται η θα τα πληρώσουν και αυτά οι Δήμοι.

• 194.000€ για ανακύκλωση Λακωνίας
• 583.000€ για μελέτη κατασκευής ΧΥΤΑ Μεσσηνίας
• 118.000€ για μελέτη κατασκευής ΧΥΤΑ Λακωνίας
• 118.000€ για εισφορές πριν το 2014»

είπε ο κ. Γούργαρης για να τονίσει πως «Είμαστε ξεκάθαρα κατά του προϋπολογισμού του ΦΟΔΣΑ. Να πάμε τώρα στα μεγάλα ποσά που θα πληρώνουν οι Δήμοι και τα λαϊκά στρώματα. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς καταλαβαίνετε όλους αυτούς τους μαθηματικούς τύπους και τους αλγόριθμους που μοιάζουν με σιδηροδρομικές γραμμές, εγώ δεν τα κατάφερα.

Το βέβαιο είναι ότι μέσα από όλη αυτή τη συσκότιση επιδιώκουν τη διασφάλιση σε κάθε περίπτωση των εσόδων και κερδών της ΤΕΡΝΑ.

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα ρωτάμε.

 Πόσους τόνους σκουπίδια παράγει ο Δήμος μας το χρόνο; Πόσα από αυτά πάνε στους μπλε κάδους; Πόσα για κομποστοποίηση;

 Πόσους τόνους σκουπίδια πρέπει κατ’ ελάχιστον να πάμε στην ΤΕΡΝΑ και με ποια τιμή ανά τόνο; (να μας απαντήσετε και για τα δύο σενάρια και των 150.000 και των 200.000 τόνων).

 Ποιες δεσμεύσεις – ρήτρες υπάρχουν ποιοτικές; Για την σύνθεση πχ % σκουπιδιών σε χαρτί – αλουμίνιο κλπ.

 Τα μεταφορικά χωρίς ΣΜΑ πόσα είναι ανά τόνο; Αν φτιαχτεί ΣΜΑ που θα γίνει, πόσο θα κοστίσει; Ποιος θα τον πληρώσει; Πόσο θα μειωθούν ανά τόνο τα μεταφορικά αν υπάρχει ΣΜΑ;

 Πόσο στοίχισε η διαχείριση το 2019 για τα σκουπίδια του δήμου μας;

Αυτά τα δεδομένα έπρεπε να έχετε φέρει σήμερα και όχι ετήσιο κόστος διάθεσης, επιπλέον ετήσιο κόστος, μέρος επιπλέον ετήσιου κόστους και άλλα τέτοια που υπάρχουν στην πρόταση.

Να ξεκαθαρίσουμε και το παραμύθι με το λεγόμενο μεσοσταθμικό κόστος που θα πληρώνουμε στην ΤΕΡΝΑ με τη ΣΔΙΤ.

Αν στην πόρτα της ΤΕΡΝΑ πάμε 150.000 τόνους απορριμμάτων θα κοστολογηθούν με 80,5€ ανά τόνο και θα πληρώσουμε 12.075.000€

Αν πάμε 200.000 τόνους με 69,1€ μεσοσταθμικά ανά τόνο θα πληρώσουμε 13.820.000€ δηλαδή 1.745.000€ περισσότερα.

Ποιος κερδίζει; Πάλι η ΤΕΡΝΑ.

Μονά ζυγά δικά τους όπως λέει ο λαός μας.

Με βάση τα παραπάνω είναι ξεκάθαρο ότι το σημερινό ανά τόνο κόστος λειτουργίας του ΦΟΔΣΑ θα πολλαπλασιαστεί τα επόμενα χρόνια.
Πρέπει ακόμη να επισημάνω ότι αυτή η καταστροφική για τα λαϊκά στρώματα απόφαση του ΦΟΔΣΑ πάρθηκε μόνο με 4 από τα 12 μέλη της εκτελεστικής επιτροπής (περιλαμβανομένου του προέδρου της).
Θα μπορούσε να παρθεί ακόμη και με τη θετική ψήφο μόνο 2 μελών αν η μία ψήφος ήταν του προέδρου, αφού στην ισοψηφία η ψήφος του προέδρου μετράει διπλή. Αυτό από μόνο του δείχνει το βαθμό δημοκρατικής αναισθησίας του ΣΥΡΙΖΑ που νομοθέτησε τον Κλεισθένη και της Ν.Δ. που τον επικαιροποίησε.
Κυρίες και κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Μία μόνο επιλογή έχουμε.
Να επιστρέψουμε την πρόταση στον ΦΟΔΣΑ ως απαράδεκτη γιατί τα λαϊκά στρώματα του Δήμου μας δεν αντέχουν άλλα χαράτσια.
Αυτή είναι η δική μου πρόταση για απόφαση και ζητώ κυρία Πρόεδρε να μπει σε ψηφοφορία σε αντιπαράθεση με την πρόταση της εισήγησης.
Τελειώνοντας επισημαίνω για άλλη μια φορά ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε άμεσα τον κίνδυνο από τη χωματερή στον Άγιο Βλάση.
Θεωρώ βέβαιο ότι τα συσσωρευμένα απορρίμματα θα καούν.»
Ο επικεφαλής της παράταξης ολοκλήρωσε θέτοντας το εξής ερώτημα:
«Το ερώτημα είναι αν θα καούν εκεί που βρίσκονται με κίνδυνο να κάψουν και το Μαίναλο, ή αν θα καούν στη Μεγαλόπολη για παραγωγή ενέργειας;
Καλούμε τα λαϊκά στρώματα του Δήμου μας να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα και από αυτή την επίθεση που προετοιμάζεται σε βάρος τους, να προβάλλουν την αντίσταση τους εντάσσοντας την στο συνολικότερο αγώνα τους για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών τους, ενάντια στο εκμεταλλευτικό σύστημα, που κλέβει τον πλούτο που παράγουν.»

Πολιτικά

Βαρουφάκης: «Να τυπώσει η ΕΚΤ 750 δισ. ευρώ και να δώσει σε κάθε πολίτη 2.000»

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Βαρουφάκης: «Να τυπώσει η ΕΚΤ 750 δισ. ευρώ και να δώσει σε κάθε πολίτη 2.000» 12

Γιάνης Βαρουφάκης Να τυπώσει η ΕΚΤ 750 δισ. ευρώ

Ανέκαθεν ο Γιάνης Βαρουφάκης κατέθετε ασυνήθιστες και ριζοσπαστικές προτάσεις…

Το ίδιο και τώρα με αφορμή την οικονομική κρίση που έχει ξεσπάσει στις περισσότερες χώρες του πλανήτη.

Ποια ήταν λύση, σύμφωνα με τον πρώην Υπουργό Οικονομικών;

Η Κεντρική Ευρωπαϊκή Τράπεζα να τυπώσει 750 δισεκατομμύρια ευρώ και να καταθέσει στον τραπεζικό λογαριασμό κάθε πολίτη 2.000 ευρώ, κάθε μήνα, μέχρι να νικηθεί ο ιός.

Έτσι, όπως λέει, θα λυθεί το πρόβλημα θα υπάρχει ροή ρευστού στην αγορά.

Δείτε το χαρακτηριστικό απόσπασμα.

 

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο πλαίσιο του ΣΔΑΜ θέτει ως προτεραιότητα η Περιφέρεια Πελοποννήσου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

nikas

Περιφέρεια Πελοποννήσου Κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής

Η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα δημόσιο έργο που επιβάλλεται να υλοποιηθεί.

Αυτό τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, το μεσημέρι σήμερα Πέμπτη 2 Ιουλίου, κατά την 5η συνεδρίαση -μέσω τηλεδιάσκεψης- της Συντονιστικής Επιτροπής για την κατάρτιση και υλοποίηση του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) στη μεταλιγνιτική εποχή, της Μεγαλόπολης και της Δυτικής Μακεδονίας.

“Με έμφαση τονίσαμε ότι πέρα από τις επιδοτήσεις για την εγκατάσταση επιχειρήσεων -ήδη εκδηλώνεται ενδιαφέρον ευθέως ανάλογο με το ύψος των επιδοτήσεων-, χρειάζεται να δούμε με σοβαρότητα τα δημόσια έργα” τόνισε ο περιφερειάρχης, επισημαίνοντας ειδικότερα:

“Από την πλευρά μας, ως πρώτο δημόσιο έργο θεωρούμε για την Μεγαλόπολη -και την Πελοπόννησο γενικότερα- την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Καμία προοπτική ανάπτυξης δεν υπάρχει για μια Βιομηχανική Περιοχή χωρίς σύνδεση με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο και το συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα που φέρνει αυτή η σύνδεση” υπογράμμισε ο Π. Νίκας.

Στην δίωρη σημερινή τηλεδιάσκεψη, κύριο θέμα της οποίας αποτέλεσε η πορεία εκπόνησης του master plan, ο περιφερειάρχης απηύθυνε πρόσκληση προς τον πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής Κωστή Μουσουρούλη να επισκεφθεί, μαζί με μέλη της ομάδας του master plan και με συνεργάτες του, την Τρίπολη και τη Μεγαλόπολη προκειμένου να συζητήσουν με τους φορείς και να ενημερωθούν για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου:

“Οταν αναφέρομαι σε επίσκεψη, εννοώ για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δεν θα εξαντληθεί σε ένα μόνο 24ωρο” σημείωσε με νόημα ο περιφερειάρχης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Ανοικτό το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης των πατατοπαραγωγών

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ανοικτό το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης των πατατοπαραγωγών 13

Περικλής Μαντάς για πατατοπαραγωγούς

Θετική εξέλιξη φαίνεται να έχει το αίτημα του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκη Βορίδη για κρατική στήριξη των πατατοπαραγωγών, που πλήττονται λόγω της φετινής ιδιαίτερα χαμηλής τιμής της μεσσηνιακής πατάτας. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Βορίδης κατά τη σημερινή συζήτηση Επίκαιρων Ερωτήσεων στην Βουλή, έχουν πλέον συγκεντρωθεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία και ολοκληρώνεται η σχετική μελέτη, έτσι ώστε πιθανότατα εντός της επόμενης εβδομάδας να υπάρξουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις ως προς το ύψος της ενίσχυσης που πρόκειται να δοθεί.

 

Όπως ανέφερε ο υπουργός, η χορήγηση κρατικής ενίσχυσης για ένα προϊόν γενικά απαγορεύεται. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητο να τεκμηριωθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι υπάρχει ανάγκη για κατ’ εξαίρεση χορήγηση της ενίσχυσης, λόγω π.χ. ενός απρόβλεπτου ή ιδιαίτερα ζημιογόνου φαινομένου, όπως είναι η διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο είναι υποχρεωμένο να συνδέσει αιτιακά μια πιθανή μεγάλη πτώση στη τιμή με τα συγκεκριμένα περιοριστικά μέτρα που λήφθηκαν λόγω της πανδημίας. Αυτό αποτελεί μια διαδικασία που τις περισσότερες φορές απαιτεί αρκετό χρόνο, προκειμένου να υπάρξει μια ολοκληρωμένη και ενδελεχής μελέτη μέσα από τη συλλογή πληθώρας στοιχείων.

 

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι κρατικές ενισχύσεις για τους καρπουζοπαραγωγούς. Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, η σχετική μελέτη των στοιχείων που αφορούν στην πορεία του καρπουζιού είναι ήδη σε εξέλιξη, ωστόσο θα χρειαστεί να δοθεί περισσότερος χρόνος, ώστε να φανεί πώς εξελίσσεται η πορεία των εξαγωγών και των τιμών. Ο κ. Βορίδης επίσης δεσμεύθηκε ότι όλα τα αιτήματα ενισχύσεων συνεχίζουν να εξετάζονται από το υπουργείο, ωστόσο δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα να δίνονται ενισχύσεις όπως γινόταν παλαιότερα. Τυχόν εμπορικές αιτίες και ζητήματα ανταγωνισμού δεν μπορούν να αποζημιώνονται και γι’ αυτό πλέον είναι απαραίτητο να συλλέγονται στοιχεία, να κατατίθενται αιτιάσεις και επιχειρήματα, να λαμβάνονται υπόψη αριθμοί και ποσότητες σε βάθος χρόνου και τελικά να τεκμηριώνεται πέραν πάσης αμφιβολίας γιατί πρέπει να υπάρξει στήριξη ενός αγροτικού προϊόντος που πλήττεται.

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ