Connect with us

Πολιτικά

Η ΕΑΚΠ για το μεγάλο ξεσπίτωμα των πυροσβεστών που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Η ΕΑΚΠ για το μεγάλο ξεσπίτωμα των πυροσβεστών που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση 1

Η ΕΑΚΠ για το μεγάλο ξεσπίτωμα των πυροσβεστών που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση

Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών με μια αναλυτική ανακοίνωση στις 11 – 1 – 2020, ενημέρωσε για το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση, με το οποίο επιχειρεί να υποβαθμίσει ακόμα περισσότερο το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία της χώρας και να καταργήσει βασικά εργασιακά δικαιώματα που έχουν απομείνει στους πυροσβέστες.

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ ΣΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ

Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο πέραν των νέων σοβαρών αρνητικών εξελίξεων που προμηνύονται για την υπηρεσία μας, την προστασία και την ασφάλεια των συμπολιτών μας, των υποδομών της πατρίδας μας και του φυσικού περιβάλλοντος, προωθείται και το ξεσπίτωμα για την πλειοψηφία των μόνιμων χαμηλόβαθμων πυροσβεστών με μεταθέσεις, αποσπάσεις, μετακινήσεις σε όλη τη χώρα χωρίς τη θέλησή τους, για να μπαλώνονται και με αυτόν τον τρόπο οι υπηρεσιακές ανάγκες και οι μεγάλες ελλείψεις του Π.Σ. σε προσωπικό. Περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό και οι διευκολύνσεις που ίσχυαν για λόγους σπουδών των πυροσβεστικών υπαλλήλων και των μελών των οικογενειών τους, καθώς και για όσους έχουν την επιμέλεια συγγενικού τους προσώπου. Σοβαρές αρνητικές εξελίξεις στο σύστημα των μεταθέσεων, προωθούνται και για τους κατώτερους και ανώτερους αξιωματικούς.

Με τον νέο Κανονισμό Μεταθέσεων καταργείται το αμετάθετο και για τους πυροσβέστες, αρχιπυροσβέστες, πυρονόμους, που προσλήφθηκαν από το 1996 μέχρι το 2001 και υπηρετούν στην πόλη συμφερόντων τους. Καταργείται το αποκλειστικό κριτήριο της σειράς αρχαιότητας που ισχύει μέχρι σήμερα για όλους αυτούς τους υπαλλήλους και που εφαρμοζόταν μόνο για τις περιπτώσεις που επιθυμούσαν οι ίδιοι να μετατεθούν.

Προωθείται για χιλιάδες πυροσβέστες το «ξεσπίτωμα με τα μόρια», που θα υπολογίζονται μεταξύ άλλων, από τις προηγούμενες μεταθέσεις εκτός νομού συμφερόντων, την οικογενειακή κατάσταση, τα έτη υπηρεσίας. Προωθείται η επιβολή των μεταθέσεων για υπηρεσιακούς λόγους σε όλη τη χώρα.

Οι χαμηλόβαθμοι πυροσβέστες που προσλήφθηκαν στο Π.Σ. από το 1996 μέχρι το 2001 προγραμμάτισαν τη ζωή τους, με κύριο γνώμονα το αμετάθετο που είχαν στον τόπο που δήλωναν ως την πόλη συμφερόντων τους. Ένας μεγάλος αριθμός  συναδέλφων από αυτούς προσλήφθηκαν και με το κριτήριο της εντοπιότητας,  γιατί καταγόταν ή κατοικούσαν ήδη στις περιοχές που ήθελε να πραγματοποιήσει κατά τόπους προσλήψεις το Π.Σ.

Τώρα και αυτοί οι άνθρωποι θα ξεσπιτώνονται, θα τιναχτεί στον αέρα ο οικογενειακός τους προγραμματισμός και θα αντιμετωπίσουν νέα μεγάλα οικονομικά προβλήματα, αλλά και προβλήματα διαβίωσης στις περιοχές που θα μετατεθούν (όπως οι άθλιες συνθήκες διαβίωσης που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί μας στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και σε άλλες περιοχές).

Ανάλογες καταστάσεις θα προκύψουν για τους περισσότερους χαμηλόβαθμους συναδέλφους, αλλά και για όσους μέχρι σήμερα δεν έχουν μπορέσει να μετατεθούν στην πόλη συμφερόντων τους. Θα υπάρξουν και για αυτούς και άλλες μεταθέσεις για «υπηρεσιακές ανάγκες» και αν ποτέ μετατεθούν προς την πόλη συμφερόντων τους, μετά από λίγα χρόνια θα ξαναφύγουν για να καλύψουν άλλες ελλείψεις του προσωπικού σε όλη τη χώρα.

Για όλους τους παραπάνω συναδέλφους, θα υπάρχει συνεχής αβεβαιότητα, για το εάν και πότε θα επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Το αμετάθετο του Κανονισμού Μεταθέσεων το 1996 ήταν από τις πρώτες μεγάλες κατακτήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος των πυροσβεστών και αφορά το χαμηλόβαθμο προσωπικό. Από τότε, εδώ και 24 χρόνια, οι συγκεκριμένοι πυροσβεστικοί υπάλληλοι που προσλήφθηκαν από το 1996 μέχρι το 2001, είτε υπηρετούσαν απευθείας στην πόλη συμφερόντων τους, είτε όταν μετατίθονταν σε αυτή, δεν ξαναέπαιρναν μετάθεση χωρίς τη θέλησή τους. Μέχρι τότε οι πυροσβέστες ξεσπιτώνονταν ασύστολα σε περιοχές σε όλη τη χώρα, όπου έκρινε η υπηρεσία ότι ήθελε να καλύψει κάποιες ανάγκες ή όταν κάποιος δεν ήταν αρεστός στην επικρατούσα κυβερνητική κατάσταση.

Οι πρωτοπόροι συνδικαλιστές στο Πυροσβεστικό Σώμα, είχαν καταλάβει και είχαν αναδείξει την αναγκαιότητα που υπάρχει για το αμετάθετο των πυροσβεστών, προκειμένου η υπηρεσία μας να πετυχαίνει το σκοπό της, να προστατεύει τους πολίτες, τις περιουσίες, τις υποδομές της χώρας και το  περιβάλλον.

Είχαν νοιώσει στο πετσί τους την αναγκαιότητα να προστατεύεται η οικογένεια του ίδιου του υπαλλήλου, από τις συνεχείς εξοντωτικές, αναξιοκρατικές και πολλές φορές εκδικητικές μεταθέσεις, που στην ουσία δεν επέτρεπαν ούτε τον στοιχειώδη μακροπρόθεσμο οικογενειακό προγραμματισμό.

Η δομή, ο ρόλος και η αποστολή του Πυροσβεστικού Σώματος, δεν έχει καμία σχέση με τη δομή, τη λειτουργία και την αποστολή των Ενόπλων Δυνάμεων και των άλλων Σωμάτων Ασφαλείας, όπου απαιτείται ιδιαίτερα σε κάποιες κατηγορίες προσωπικού, να μετατίθενται οι υπάλληλοι και να υπηρετούν σε συγκεκριμένες υπηρεσίες για να λαμβάνουν τις απαιτούμενες γνώσεις και εμπειρίες, προκειμένου να αξιοποιούνται καλύτερα στο υπηρεσιακό και στο επιχειρησιακό σκέλος.

Όλοι οι πυροσβέστες (πλην των αξιωματικών που ασκούν Διοίκηση σε ανώτερα και ανώτατα επίπεδα), πρέπει να είναι αμετάθετοι. Να υπηρετούν σε μια υπηρεσία μέχρι να πάνε στην πόλη συμφερόντων τους (όταν δεν υπάρχει κενή οργανική θέση στη συγκεκριμένη περιοχή) ή να υπηρετούν απευθείας σε υπηρεσία της πόλης συμφερόντων τους. Άλλες μεταθέσεις πρέπει να γίνονται μόνο για σοβαρούς προσωπικούς και οικογενειακούς λόγους ή σε περίπτωση αναβάθμισης και ίδρυσης νέων πυροσβεστικών υπηρεσιών, πάντα όμως με βάση τις αιτήσεις των υπαλλήλων.

Οι ουσιαστικοί λόγοι που επιβάλλουν την αναγκαιότητα αυτή, για το αμετάθετο των πυροσβεστών, είναι:

Η συνεχής εκπαίδευση στην υπηρεσία που υπηρετούν, η καθημερινή εκπαίδευση με τα άτομα της βάρδιας τους που θα πρέπει να είναι χρόνια μαζί, για να συνεργάζονται άψογα στα επιχειρησιακά συμβάντα.

Η πλήρης και επαρκής γνώση όλου του τομέα ευθύνης της υπηρεσίας τους, των τοπικών ιδιαιτεροτήτων, των επικίνδυνων και ευαίσθητων περιοχών και δομών από άποψη πυρασφαλείας.

Η μόνη απαραίτητη προϋπόθεση για τη μετάθεση των πυροσβεστών στην πόλη συμφερόντων τους, θα πρέπει να είναι η υποχρεωτική παραμονή αμέσως μετά την αποφοίτησή τους από τη Σχολή, για 1,5 με 2 χρόνια για εκτέλεση υπηρεσίας, σε Πυροσβεστικούς Σταθμούς των Αθηνών, Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να αποκτήσουν στο ξεκίνημα της εργασίας τους, την απαιτούμενη εμπειρία στη μάχιμη υπηρεσία. Και αυτή η συγκεκριμένη βασική παράμετρος καλύπτεται επαρκώς, από την πλήρη & ολοκληρωμένη πρόταση της Ε.Α.Κ.Π. για τον Κανονισμό Μεταθέσεων (βλ.  eakp.gr.)

ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ

Οι εκάστοτε κυβερνήσεις, ιδιαίτερα από το 1998 που το Π.Σ. ανέλαβε την δασοπυρόσβεση:

Δεν κάλυψαν ποτέ με τις απαιτούμενες προσλήψεις, το σύνολο των χιλιάδων κενών οργανικών θέσεων της υπηρεσίας μας.

Δεν μονιμοποίησαν το σύνολο των 5ετών και εποχικών συναδέλφων.

Κατάργησαν περισσότερες από 4.000 θέσεις μόνιμου προσωπικού με τον νόμο 3938/2011 και με άλλες κυβερνητικές αποφάσεις.

Αντικατέστησαν τις καταργημένες θέσεις με 5ετείς πυροσβέστες που οι περισσότεροι από αυτούς εργαζόταν ήδη στο Π.Σ. ως εποχικοί.

Πάγωσαν τις προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για 5 ολόκληρα χρόνια την περίοδο 2002 – 2006.

Περιόρισαν και πάγωσαν τις προσλήψεις τα τελευταία 10 χρόνια λόγω των μνημονίων. Οι προσλήψεις που γίνονται από το 2016 μέσω των πανελληνίων εξετάσεων, αφορούν ελάχιστο αριθμό νέων πυροσβεστών σε σχέση με τις πραγματικές κενές οργανικές θέσεις.

Προκάλεσαν περαιτέρω αφαίμαξη του προσωπικού από τον κεντρικό μηχανισμό πυροπροστασίας περί τους  700 πυροσβέστες με την στελέχωση των ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων και οδικών αξόνων.

Οι κυβερνήσεις που ευθύνονται για τη διόγκωση των μεγάλων ελλείψεων του Π.Σ. σε προσωπικό, αντί έστω και τώρα να μονιμοποιήσουν τους 5ετείς και εποχικούς συναδέλφους και να πραγματοποιήσουν τις απαιτούμενες προσλήψεις για να λύσουν οριστικά το συγκεκριμένο πρόβλημα, επαναφέρουν το ξεσπίτωμα των πυροσβεστών με τις μεταθέσεις για να μπαλώσουν υποτυπωδώς και με αυτό τον τρόπο  τις ελλείψεις σε προσωπικό.

Πρώτη η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – ΑΝ.ΕΛ. το 2017, νομοθέτησε ξανά το ξεσπίτωμα για έναν σημαντικό αριθμό των χαμηλόβαθμων πυροσβεστών και ξεσπίτωσε με μεταθέσεις πυροσβέστες που προσλήφθηκαν μετά το 2006.

Η σημερινή κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, επιχειρεί να ξεσπιτώσει με τα μόρια τη συντριπτική πλειοψηφία των πυροσβεστών, ακόμα και υπαλλήλους με 28 – 29 χρόνια υπηρεσίας.

Και η συγκεκριμένη κυβερνητική επιλογή με τις μεταθέσεις των πυροσβεστών για το μπάλωμα των ελλείψεων, θα αποδειχτεί καταστροφική για την προστασία και την ασφάλεια των συμπολιτών μας, των περιουσιών και των υποδομών της χώρας και του φυσικού περιβάλλοντος. Η συγκεκριμένη πρακτική με τις μεταθέσεις, που θα καλύπτει υποτυπωδώς υπηρεσιακές ανάγκες κάποιων υπηρεσιών, αλλά θα αποδυναμώνει αρκετές άλλες, θα βάλει σε νέους μεγάλους κινδύνους ολόκληρες περιοχές της χώρας από πυρκαγιές και άλλα κρίσιμα συμβάντα.

Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ

ΤΩΝ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ ΣΤΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

Οι συμβιβασμένες ηγεσίες των προεδρείων και των πλειοψηφιών των συνδικαλιστικών οργάνων των πυροσβεστών (και των χαμηλόβαθμων και των αξιωματικών), δεν λένε κουβέντα για την κατάργηση του αμετάθετου από την πόλη συμφερόντων. Ξεπουλάνε και αυτό το κεκτημένο δικαίωμα μας. Συμφωνούν, με τις μεταθέσεις – ξεσπίτωμα, με τη νέα μεγάλη οικονομική επιβάρυνση και με τη διάλυση της προσωπικής και οικογενειακής ζωής των πυροσβεστών.

Τα αρνητικά σημεία που εντοπίζουν και οι προτάσεις που θα υποβάλλουν για τη «βελτίωση» του συστήματος μεταθέσεων, έχουν να κάνουν με την καλύτερη κατανομή των μορίων ή με τον πιο μικρό αριθμό των μεταθέσεων, δηλαδή για ένα πιο «αξιοκρατικό ξεσπίτωμα» με μεταθέσεις, αποσπάσεις ή και μετακινήσεις.

Ανάλογες προτάσεις έχουν άλλωστε και για τις περιβόητες «αναδιοργανώσεις» στην Πολιτική Προστασία και το Π.Σ. που προωθούνται με το νομοσχέδιο, τις οποίες χαρακτηρίζουν ως «θετικές τομές» και θα προτείνουν «βελτιωτικές αλλαγές» πάνω σε αυτές.

Με τη στάση τους απέναντι σε όλες αυτές τις ραγδαίες αρνητικές εξελίξεις σε βάρος των δικαιωμάτων μας και σε βάρος της Πολιτικής Προστασίας της χώρας, επιχειρούν να αποκρύψουν τις τεράστιες διαχρονικές πολιτικές ευθύνες, να αθωώσουν όλες τις κυβερνήσεις και να μην υπάρξει καμία αγωνιστική αντίδραση των πυροσβεστών.

Επιχειρούν να αποπροσανατολίσουν τους περισσότερους από εμάς, ιδιαίτερα το χαμηλόβαθμο προσωπικό και θέλουν να μας κάνουν όλους, να ξεχάσουμε:

Όσα δικαιούμαστε από τον Κανονισμό Μεταθέσεων, που ισχύει όλα αυτά τα χρόνια.

Το αμετάθετο και το κριτήριο της σειράς αρχαιότητας, που εφαρμοζόταν στο καθεστώς των μεταθέσεων για χιλιάδες συναδέλφους, εδώ και 24 χρόνια.

Ότι δεν μπορούσαν να μας μεταθέσουν, από την πόλη συμφερόντων μας.

Τι άλλο διαφορετικό όμως, θα μπορούσαμε να περιμένουμε από τέτοιου είδους «συνδικαλιστές» – φερέφωνα και μαριονέτες των κυβερνήσεων; Όταν το ίδιο το προεδρείο της Ομοσπονδίας των πυροσβεστών (Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.), χωρίς κανένα ίχνος ντροπής:

Έχει καταθέσει πρόταση για να ξεσπιτώνονται χιλιάδες πυροσβέστες με μεταθέσεις, για υπηρεσιακούς λόγους (όσοι προσλήφθηκαν από το 2008 και μετά). Ένα μεγάλο μέρος αυτής της πρότασης υλοποιήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. το 2017, με τη θέσπιση και εφαρμογή του Π.Δ. 13.

Έχει προτείνει να γίνονται και μετακινήσεις που ξεσπιτώνουν συναδέλφους, από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Μεταθέσεων.

Με τις προτάσεις, αλλά και την συνολική στάση του προεδρείου της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. επί του νομοσχεδίου που προωθεί η κυβέρνηση,  έχουν συμφωνήσει και όλες οι υπόλοιπες παρατάξεις του Διοικητικού της Συμβουλίου (Α.Ε.Π. ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ – ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ – ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ).

Αυτές οι προτάσεις κατατέθηκαν και τώρα από το προεδρείο και το Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ.. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώθηκε και από τις απαντήσεις του Διευθυντή της Δ/νσης Ανθρωπίνων Πόρων του Αρχηγείου Π.Σ. σε σχετική ερώτηση, στη σύσκεψη που πραγματοποίησε το σωματείο πυροσβεστών της Ε.Υ.Π.Σ.Π. Κεντρικής Μακεδονίας, στις 12-1-2020 στη Θεσσαλονίκη.

Ανάλογη στάση σε ότι αφορά την κατάργηση του αμετάθετου και συνολικά της διαχείρισης του ξεσπιτώματος με τις μεταθέσεις, κρατούν και οι  διασπαστικές συντεχνιακές ενώσεις των αξιωματικών (Ε.Α.Π.Σ. & Ε.Π.Α.Υ.Π.Σ.) και τα περισσότερα από τα υπόλοιπα συνδικαλιστικά όργανα των μονίμων, 5ετών και εποχικών πυροσβεστών.

Με βάση όλα αυτά που προτείνουν η Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και τα περισσότερα σωματεία της για το ξεσπίτωμα των πυροσβεστών με μεταθέσεις και μετακινήσεις, παζαρεύουν με την κυβέρνηση και τη «βελτίωση» του «περιβόητου βαθμολογίου» για το χαμηλόβαθμο μόνιμο προσωπικό.

Επικεντρώνονται σε προτάσεις όπως, να παίρνουν οι χαμηλόβαθμοι πιο σύντομα τους βαθμούς του Υπαρχιπυροσβέστη, Αρχιπυροσβέστη και του Πυρονόμου και να γίνουν κάποιοι από αυτούς αξιωματικοί.

Όλοι αυτοί που παριστάνουν τους «συνδικαλιστές», θέλουν να πάρουν μόνο τα γαλόνια και τους βαθμούς, γιατί δεν πρόκειται ποτέ να μετατεθούν χωρίς τη θέλησή τους. Από το αλισβερίσι τους με την κυβέρνηση και την Πολιτική και τη Φυσική Ηγεσία, έχουν πολλά ανταλλάγματα και προνόμια για τη συμβιβαστική στάση τους, γιατί είναι αυτοί που βοηθούν τις κυβερνήσεις να μειώνουν συνεχώς την κρατική χρηματοδότηση για το Π.Σ. και να περνούν όλα τα μέτρα που καταργούν τα δικαιώματά μας και υποβαθμίζουν την υπηρεσία μας.

Για αυτό το λόγο έχουν επιδείξει τέτοια μεγάλη πρεμούρα για το «περιβόητο βαθμολόγιο» όλα αυτά τα χρόνια, ενώ αδιαφορούν προκλητικά και έχουν απαξιώσει πλήρως όλα τα μεγάλα και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, τις άσχημες συνθήκες εργασίας στις πυρκαγιές και τις διασώσεις, τα απάνθρωπα ωράρια, την απλήρωτη εργασία, τις σωρηδόν καταχρηστικές επιφυλακές, την έλλειψη μέριμνας από την υπηρεσία στα επιχειρησιακά συμβάντα. Γι αυτό δεν μιλάνε ποτέ για αγώνες και διεκδικήσεις, για όλα τα θεσμικά και οικονομικά μας αιτήματα.

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Κυβέρνηση, συμβιβασμένοι και ξεπουλημένοι συνδικαλιστές, μας κοροϊδεύουν. Είναι «στημένο το παιχνίδι» για τους εξής λόγους:

Η πανελλήνια Ομοσπονδία των πυροσβεστών Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. τα περισσότερα πρωτοβάθμια σωματεία της και οι λοιποί συνδικαλιστικοί συνοδοιπόροι τους, είναι σε πλήρη σύμπνοια και ταύτιση απόψεων και με τη σημερινή κυβέρνηση.

Όλοι αυτοί θα επιχειρήσουν να μας παραπλανήσουν. Θα αλλάξουν κάποια ελάχιστα και μηδαμινής σημασίας σημεία από το νομοσχέδιο, μέσω της διαβούλευσης και των «κοινωνικών διαλόγων» που θα πραγματοποιήσουν με την Πολιτική και Φυσική Ηγεσία, για να φανούν ως «επιτυχία τους» οι αλλαγές αυτές. Όμως τίποτε ουσιαστικό δεν πρόκειται να αλλάξει σε όλες τις αρνητικές εξελίξεις στο καθεστώς των μεταθέσεων, στα συνολικά δικαιώματα των πυροσβεστών, στην πυρασφάλεια και στην προστασία του λαού, των περιουσιών, των υποδομών της πατρίδας μας, του περιβάλλοντος.

Είναι αυτοί που δείχνουν ως αιτία για το σπάσιμο του αμετάθετου για όλους τους πυροσβέστες, τους 300 περίπου συναδέλφους που είναι επί χρόνια μετατιθέμενοι στα νησιά και τους έπιασε ξαφνικά η ευαισθησία, για κάτι που θα μπορούσαν να το έχουν λύσει εδώ και χρόνια με αντίστοιχες προσλήψεις προσωπικού για τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. Το κάνουν όμως σκόπιμα για να κρύψουν ότι ο πραγματικός λόγος για το σπάσιμο του αμετάθετου είναι ότι θέλουν να αξιοποιήσουν ως εργαλείο την διαρκή κινητικότητα για να καλύπτουν τα κενά που θα δημιουργούνται από τους σχεδιασμούς που θα μπουν σε εφαρμογή μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου χωρίς προσλήψεις αλλά από το υπάρχον προσωπικό.

Όσο και να παζαρέψουν με την κυβέρνηση για να μερεμετίσουν το νομοσχέδιο όσα σημεία και να «διορθωθούν,» δεν πρόκειται να γλιτώσουμε ούτε από το ξεσπίτωμα, ούτε και από όλα τα άλλα που προωθούνται σε βάρος μας.

Αν ψηφιστεί αυτό το νομοσχέδιο, εκτός των άλλων αρνητικών εξελίξεων που θα επιφέρει στην υπηρεσία μας και την Πολιτική Προστασία:

Θα αποτελέσει τον νόμο – λαιμητόμο για τα τελευταία βασικά και στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα που μας έχουν απομείνει.

Χιλιάδες πυροσβέστες θα ξεσπιτώνονται σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπου θα θέλει η υπηρεσία να μπαλώσει ελλείψεις ή να στελεχώσει υπηρεσίες που θα δημιουργηθούν για την πυρασφάλεια ιδιωτικοποιημένων υποδομών της χώρας όπως Λιμάνια και δίκτυα μεταφοράς ενεργειακών πόρων κ.λ.π.

Θα επιβληθεί τρομοκρατία μέσα στους εργασιακούς χώρους, γιατί η υπηρεσία θα έχει τη δυνατότητα να ξεσπιτώνει και συνάδελφους που αντιστέκονται και διεκδικούν τα δικαιώματά τους.

Θα πλήξει τη συντριπτική πλειοψηφία από όλους εμάς, ακόμα και αυτούς που νομίζουν ότι θα διευκολυνθούν, από τις συγκεκριμένες διατάξεις του.

Η συνολική υπηρετούσα δύναμη των πυροσβεστών θα κατανέμεται κατά το δοκούν και με γνώμονα πόσα και ποιά από τα μεγάλα κενά «ορισμένων περιοχών» της χώρας, πρέπει να μπαλωθούν. Πλανώνται όσοι συνάδελφοι βρίσκονται στην πόλη συμφερόντων τους και νομίζουν ότι θα γλιτώσουν τη μετάθεση, επειδή δεν υπάρχει κανένας άλλος συνάδελφος που θέλει να μετατεθεί, στην υπηρεσία που υπηρετούν σήμερα. Θα υπάρξουν και στις υπηρεσίες της περιοχής τους, πάρα πολλοί υπεράριθμοι και θα ξεσπιτωθούν και αυτοί.

Μην μας διαφεύγει ότι  μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, σύμφωνα και με δηλώσεις κυβερνητικών και υπηρεσιακών παραγόντων, σειρά έχει η αναδιάρθρωση των υπηρεσιών του Π.Σ. δηλαδή το κλείσιμο ή οι συγχωνεύσεις μιας σειράς πυροσβεστικών υπηρεσιών και πυροσβεστικών κλιμακίων και η αντικατάσταση τους από εθελοντικούς πυροσβεστικούς σταθμούς και κλιμάκια με ευθύνη των Δήμων όπως προβλέπεται η λειτουργία τους από τον Ν. 4029/2011. Άλλωστε το σχετικό πόρισμα της επιτροπής του Α.Π.Σ.  που προέβλεπε για 45 συνολικά Π.Υ. και Π.Κ. αναδιάρθρωση, απλά από το 2012 μέχρι και σήμερα τελούσε σε αναστολή εφαρμογής, κυρίως λόγω των αντιδράσεων της ΕΑΚΠ και μαζικών φορέων της κάθε περιοχής.

Η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών με τους αγώνες, τις κινητοποιήσεις και τις διαμαρτυρίες που πραγματοποίησε, είχε βάλει εμπόδια μέχρι και σήμερα σε τροποποιήσεις του κανονισμού στην ουσία αλλοίωναν τον αξιοκρατικό του χαρακτήρα και κατάφερε να καταργηθεί η διάταξη 1γ του άρθρου 2 του Π.Δ. 145/2002, που προέβλεπε τις μετακινήσεις εντός νομού. Ότι δηλαδή επέτρεψαν να επανέλθει εκ νέου μετά από 12 χρόνια με το Π.Δ. 93/2014 αυτοί που και σήμερα βάζουν πλάτη για την κατάργηση του αμετάθετου.

Είχε προειδοποιήσει όλους τους συναδέλφους και για τις συγκεκριμένες αρνητικές εξελίξεις στο καθεστώς των μεταθέσεων, που περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Ήταν η παράταξη που πρώτη κωδικοποίησε τις διατάξεις του κανονισμού μεταθέσεων και τον έκανε εργαλείο για αξιοποίηση του απ’ όλους τους πυροσβέστες.

Την οριστική λύση στα προβλήματά μας, δίνουν μόνο οι ολοκληρωμένες θέσεις και προτάσεις της Ε.Α.Κ.Π., που έχουν κατατεθεί προς όλους τους αρμόδιους κυβερνητικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες και τα συνδικαλιστικά όργανα των πυροσβεστών.

Οι προτάσεις της Ε.Α.Κ.Π., έχουν στόχο και διεκδικούν: 

Μια πραγματική ουσιαστική αναδιοργάνωση και αναβάθμιση του Π.Σ. και της Πολιτικής Προστασίας, με την απαιτούμενη κρατική χρηματοδότηση.

Ένα βαθμολόγιο που θα ανταποκρίνεται πλήρως στις πραγματικές ανάγκες της υπηρεσίας, με κύριο γνώμονα την εξυπηρέτηση της κοινωνικής της αποστολής.

Μισθολόγιο που θα προβλέπει: Ακώλυτη μισθολογική προαγωγή για όλους τους εργαζόμενους του Πυροσβεστικού Σώματος. Οικονομική αποζημίωση για κάθε είδους υπερεργασία των υπαλλήλων δηλαδή νυχτερινά, υπερωρίες, αργίες, Κυριακές κ.λ.π. Αποζημίωση για την επικίνδυνη και ανθυγιεινή φύση της εργασίας μας καθώς και οικονομική αναγνώριση των τίτλων σπουδών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, πτυχίων, μεταπτυχιακών και διδακτορικών.

Έναν πραγματικά αξιοκρατικό και δίκαιο Κανονισμό Μεταθέσεων που δεν θα ξεσπιτώνει πυροσβέστες και θα εξυπηρετεί και τις ανάγκες των συναδέλφων και τις ανάγκες της υπηρεσίας. Για να μετατεθούν, αλλά και να επιστρέψουν όλοι οι συνάδελφοι, στον τόπο συμφερόντων τους και να μην ξεσπιτωθεί ποτέ ξανά κανένας πυροσβέστης.

  • Την επίλυση όλων των θεσμικών και οικονομικών προβλημάτων, που αντιμετωπίζουμε.

Αυτές είναι προτάσεις προς όφελος της υπηρεσίας μας, του λαού και όλων των συναδέλφων.

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι είναι ώρα ευθύνης για όλους μας.

Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας. Ενωμένοι οι εργαζόμενοι στο Π.Σ. μόνιμοι (χαμηλόβαθμοι και αξιωματικοί), πενταετείς, εποχικοί:

  • Οργανώνουμε εδώ και τώρα τον αγώνα μας με συνεχείς κινητοποιήσεις και διαμαρτυρίες στο Υπουργείο και στη Βουλή, για να μην περάσουν τα μέτρα που ετοιμάζουν εναντίον μας.
  • Απαιτούμε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που ανατρέπει τη ζωή μας, τα εργασιακά μας δικαιώματα και υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο την υπηρεσία μας.
  • Διεκδικούμε άμεσα ουσιαστικές λύσεις, για τα προβλήματα των πυροσβεστών, του Π.Σ. και της Πολιτικής Προστασίας, με το πλαίσιο και τις προτάσεις της Ε.Α.Κ.Π.
  • Απομονώνουμε όλους αυτούς που παριστάνουν τους συνδικαλιστές και υποκρίνονται ότι υπερασπίζονται τα δικαιώματά μας.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ

Σημείωση: Στην ιστοσελίδα μας είναι αναρτημένες οι ολοκληρωμένες, εμπεριστατωμένες και τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις της Ε.Α.Κ.Π., που έχουν υποβληθεί διαχρονικά για όλα τα κρίσιμα ζητήματα που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο (Αναδιοργάνωση Π.Σ. και Πολιτικής Προστασίας, Κανονισμός Μεταθέσεων, Βαθμολόγιο, Θεσμικά και Οικονομικά Αιτήματα πυροσβεστικών υπαλλήλων).

Η ΕΑΚΠ για το μεγάλο ξεσπίτωμα των πυροσβεστών που επιχειρεί να επιβάλλει η κυβέρνηση

Πολιτικά

Κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο πλαίσιο του ΣΔΑΜ θέτει ως προτεραιότητα η Περιφέρεια Πελοποννήσου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

nikas

Περιφέρεια Πελοποννήσου Κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής

Η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα δημόσιο έργο που επιβάλλεται να υλοποιηθεί.

Αυτό τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, το μεσημέρι σήμερα Πέμπτη 2 Ιουλίου, κατά την 5η συνεδρίαση -μέσω τηλεδιάσκεψης- της Συντονιστικής Επιτροπής για την κατάρτιση και υλοποίηση του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) στη μεταλιγνιτική εποχή, της Μεγαλόπολης και της Δυτικής Μακεδονίας.

“Με έμφαση τονίσαμε ότι πέρα από τις επιδοτήσεις για την εγκατάσταση επιχειρήσεων -ήδη εκδηλώνεται ενδιαφέρον ευθέως ανάλογο με το ύψος των επιδοτήσεων-, χρειάζεται να δούμε με σοβαρότητα τα δημόσια έργα” τόνισε ο περιφερειάρχης, επισημαίνοντας ειδικότερα:

“Από την πλευρά μας, ως πρώτο δημόσιο έργο θεωρούμε για την Μεγαλόπολη -και την Πελοπόννησο γενικότερα- την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Καμία προοπτική ανάπτυξης δεν υπάρχει για μια Βιομηχανική Περιοχή χωρίς σύνδεση με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο και το συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα που φέρνει αυτή η σύνδεση” υπογράμμισε ο Π. Νίκας.

Στην δίωρη σημερινή τηλεδιάσκεψη, κύριο θέμα της οποίας αποτέλεσε η πορεία εκπόνησης του master plan, ο περιφερειάρχης απηύθυνε πρόσκληση προς τον πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής Κωστή Μουσουρούλη να επισκεφθεί, μαζί με μέλη της ομάδας του master plan και με συνεργάτες του, την Τρίπολη και τη Μεγαλόπολη προκειμένου να συζητήσουν με τους φορείς και να ενημερωθούν για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου:

“Οταν αναφέρομαι σε επίσκεψη, εννοώ για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δεν θα εξαντληθεί σε ένα μόνο 24ωρο” σημείωσε με νόημα ο περιφερειάρχης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Ανοικτό το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης των πατατοπαραγωγών

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ανοικτό το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης των πατατοπαραγωγών 12

Περικλής Μαντάς για πατατοπαραγωγούς

Θετική εξέλιξη φαίνεται να έχει το αίτημα του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκη Βορίδη για κρατική στήριξη των πατατοπαραγωγών, που πλήττονται λόγω της φετινής ιδιαίτερα χαμηλής τιμής της μεσσηνιακής πατάτας. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Βορίδης κατά τη σημερινή συζήτηση Επίκαιρων Ερωτήσεων στην Βουλή, έχουν πλέον συγκεντρωθεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία και ολοκληρώνεται η σχετική μελέτη, έτσι ώστε πιθανότατα εντός της επόμενης εβδομάδας να υπάρξουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις ως προς το ύψος της ενίσχυσης που πρόκειται να δοθεί.

 

Όπως ανέφερε ο υπουργός, η χορήγηση κρατικής ενίσχυσης για ένα προϊόν γενικά απαγορεύεται. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητο να τεκμηριωθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι υπάρχει ανάγκη για κατ’ εξαίρεση χορήγηση της ενίσχυσης, λόγω π.χ. ενός απρόβλεπτου ή ιδιαίτερα ζημιογόνου φαινομένου, όπως είναι η διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο είναι υποχρεωμένο να συνδέσει αιτιακά μια πιθανή μεγάλη πτώση στη τιμή με τα συγκεκριμένα περιοριστικά μέτρα που λήφθηκαν λόγω της πανδημίας. Αυτό αποτελεί μια διαδικασία που τις περισσότερες φορές απαιτεί αρκετό χρόνο, προκειμένου να υπάρξει μια ολοκληρωμένη και ενδελεχής μελέτη μέσα από τη συλλογή πληθώρας στοιχείων.

 

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι κρατικές ενισχύσεις για τους καρπουζοπαραγωγούς. Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, η σχετική μελέτη των στοιχείων που αφορούν στην πορεία του καρπουζιού είναι ήδη σε εξέλιξη, ωστόσο θα χρειαστεί να δοθεί περισσότερος χρόνος, ώστε να φανεί πώς εξελίσσεται η πορεία των εξαγωγών και των τιμών. Ο κ. Βορίδης επίσης δεσμεύθηκε ότι όλα τα αιτήματα ενισχύσεων συνεχίζουν να εξετάζονται από το υπουργείο, ωστόσο δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα να δίνονται ενισχύσεις όπως γινόταν παλαιότερα. Τυχόν εμπορικές αιτίες και ζητήματα ανταγωνισμού δεν μπορούν να αποζημιώνονται και γι’ αυτό πλέον είναι απαραίτητο να συλλέγονται στοιχεία, να κατατίθενται αιτιάσεις και επιχειρήματα, να λαμβάνονται υπόψη αριθμοί και ποσότητες σε βάθος χρόνου και τελικά να τεκμηριώνεται πέραν πάσης αμφιβολίας γιατί πρέπει να υπάρξει στήριξη ενός αγροτικού προϊόντος που πλήττεται.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Θετικός ο Υπουργός στην πρόταση της Φ. Πιπιλή για την προστασία του φαραγγιού της Νέδας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

φαραγγι της Νέδας

Φωτεινή Πιπιλή για το φαραγγι της Νέδας

Φωτεινή ΠιπιλήΑπολύτως θετικός ήταν στην απάντησή του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κ. Χατζηδάκης, κατά τη χθεσινή συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης της βουλευτού Α’ Αθηνών κ. Φωτεινής Πιπιλή, με αίτημα την ένταξη σε καθεστώς προστασίας  του φημισμένου φαραγγιού της Νέδας. Η βουλευτής έκανε έκκληση για τη διάσωση του σημαντικότατου οικολογικού και μυθολογικού τοπόσημου στα σύνορα Ηλείας – Μεσσηνίας, τονίζοντας ότι η ανεξέλεγκτη επισκεψιμότητα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και η παντελής απουσία κανονισμών και μέτρων, θέτει σε πλήρη κίνδυνο το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητά του.

Ο  κ. Χατζηδάκης υπήρξε σαφής, διευκρινίζοντας ότι: για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης ώστε να ενταχθεί το φαράγγι ή άλλο τοπίο σε καθεστώς προστασίας, σύμφωνα με τον Περιβαλλοντικό Νόμο (4685/2020), απαιτείται η γνώμη της οικείας Περιφέρειας. Για να ξεκινήσει η διαδικασία θα πρέπει να διαβιβαστεί στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ειδική Έκθεση που θα τεκμηριώνει την οικολογική ή άλλη φυσική αξία του προστατευόμενου «αντικειμένου», θα καθορίζει τις προτεραιότητες διατήρησης και θα προτείνει όρους και περιορισμούς. Σημείωσε επίσης πως με αφορμή την Ερώτηση της κ. Πιπιλή, ήδη απάντησαν θετικά ο Φορέας Διαχείρισης Υγροτόπων Κοτυχίου–Στροφυλιάς και Κυπαρισσιακού κόλπου, καθώς και η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Αναμένει λοιπόν τη συνεργασία των δύο αρμοδίων Περιφερειών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος, ώστε το Υπουργείο να καταλήξει στην αναβάθμιση της προστασίας της Νέδας. Κάλεσε δε τη βουλευτή να πιέσει προς την κατεύθυνση αυτή.

Η βουλευτής δεν έκρυψε την ικανοποίησή της που εισακούστηκε, αλλά και για την ανακοίνωση από τον Υπουργό ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου υπέγραψε στις 16 Ιουνίου Προγραμματική Σύμβαση με το ΕΚΠΑ για τη διενέργεια έρευνας για τη μείωση των γεωπεριβαλλοντικών κινδύνων στην περιοχή του Πολυλίμνιου Μεσσηνίας, ώστε να επιλεχθούν στη συνέχεια οι απαραίτητες παρεμβάσεις – δράσεις για τον περιορισμό του κινδύνου για την τοποθεσία αλλά και για τους επισκέπτες αυτής.

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση (Α.Π. 846/22-6-2020)

 

Κύριε υπουργέ,

 

Με αφορμή δημοσιεύματα στον ελληνικό και διεθνή τύπο για την αδήριτη ανάγκη προστασίας διαφόρων περιβαλλοντικών θησαυρών από την ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα, πχ Ανταρτική και Οία Σαντορίνης, και με δεδομένη την «πράσινη» δραστηριότητα του Υπουργείου σας, καταθέτω Επίκαιρη Ερώτηση.

Φέρνω ως κορυφαίο παράδειγμα του υδάτινου πλούτου της Ελλάδας το φαράγγι της Νέδας, ένα οικολογικό αλλά και μυθολογικό τοπόσημο, το φυσικό όριο Ηλείας – Μεσσηνίας. Μάλιστα, από την πλευρά της Ηλείας αναβλύζουν αιωνίως δύο καταρράκτες, εκ των οποίων ο Μεγάλος καταλήγει σε έναν μοναδικό θόλο μικρής λίμνης που στεγάζεται κάτω από τη ντόπια πυκνή χλωρίδα.

Δυστυχώς, όλα τα προηγούμενα χρόνια που το φαράγγι της Νέδας έχει γίνει πανευρωπαϊκά γνωστό, ουδείς από τους ντόπιους ή κρατικούς παράγοντες δεν έχει πάρει μέτρα για την αποτροπή της «εισβολής» εκατοντάδων ημερησίως επισκεπτών, που δεν επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό στη σημασία του χώρου και στην ευαίσθητη βιοποικιλότητα του. Οι τοπικοί Δήμοι – μικροί Δήμοι – εκ των πραγμάτων αδυνατούν μόνοι τους να επιβάλλουν τάξη και σειρά.

 

Ερωτάται ο  Υπουργός:

  1. Θα προχωρήσει το Υπουργείο σε μέτρα για την προστασία του φαραγγιού της Νέδας, με υποχρεωτική τη θέσπιση κανονισμού λειτουργίας για την επισκεψιμότητα, όπως πχ στο φαράγγι της Σαμαριάς, και με τουλάχιστον ενδεικτικό αντίτιμο εισόδου, ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα η οικονομική δυνατότητα των Παρακείμενων Δήμων για την απαραίτητη εντόπια φύλαξη;

 

  1. Θα προχωρήσει γενικότερα το Υπουργείο με το ίδιο σκεπτικό προστασίας και για άλλες περιοχές που απαρτίζουν τον υδάτινο πλούτο της χώρας, όπως πχ το περίφημο Πολυλίμνιο Μεσσηνίας, και όπου αλλού απαιτείται η προστασία από την τουριστική επέλαση χωρίς κανόνες;

 

Η ερωτώσα βουλευτής,

 

Φωτεινή Πιπιλή

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ