Connect with us

πρέπει να δεις

Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 1

Γούμερο και Ωλένη Ηλείας

Στην ενδοχώρα της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, βορειοανατολικά του Πύργου, βρίσκεται το Γούμερο, αγροτικό χωριό, χτισμένο σε περιοχή με φαράγγι και εντυπωσιακό φυσικό ανάγλυφο.

Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 2

Δύο θρησκευτικά μνημεία τραβούν την προσοχή των ταξιδιωτών στην ευρύτερη περιοχή του Γούμερου.

Κατ’ αρχάς, σε απόσταση 4 περίπου χιλιομέτρων νοτιοδυτικά από το χωριό, σε μια σχισμή που σχηματίζεται ανάμεσα σε δύο ορθοπλαγιές, οι λάτρεις του θρησκευτικού τουρισμού ανακαλύπτουν τη μονή Ασκητή.

Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 3Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 4

Την είσοδο στο εγκαταλειμμένο ασκηταριό, που είναι αφιερωμένο στην Κατάθεση της Τίμιας Ζώνης της Θεοτόκου, φράσσει τοίχος στον οποίον ανοίγονται πύλη και δύο παράθυρα.

Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 5Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 6

Σε σχεδόν ίδια απόσταση από το Γούμερο, αυτήν τη φορά με κατεύθυνση προς δυσμάς, οι ταξιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τη βυζαντινή εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, γνωστή ως μονή Νίκαβας.Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 7Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 8

Νοτιοδυτικά του Γούμερου, στην περιοχή του χωριού που φέρει την ονομασία Ωλένη, έχουν εντοπιστεί ερείπια της ομώνυμης αρχαίας πόλης, που κατοικήθηκε από τους Mυκηναϊκούς Χρόνους.

Σε λόφο πάνω από το χωριό (φθάνετε ακολουθώντας μονοπάτι που ξεκινά από το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου) διακρίνονται τα λείψανα του κάστρου της Ωλένης, που οικοδομήθηκε κατά τους Βυζαντινούς Χρόνους και αποτέλεσε έδρα ορθόδοξου αλλά και λατίνου επισκόπου (επί Φραγκοκρατίας).Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 9

Εξάλλου, στη διαδρομή από τον Πύργο προς την Ωλένη, κοντά στο χωριό Λάνθι, δεσπόζει ένα σημαντικό προσκύνημα της Ηλείας, η γυναικεία μονή της Παναγίας της Κρεμαστής, που δίνει την εντύπωση ότι κρέμεται από έναν επιβλητικό βράχο.Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 10Γούμερο και Ωλένη Ηλείας: Μνημεία δεμένα με τη φύση 11

ΠΗΓΗ

πρέπει να δεις

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας 24

Περιβαλλοντικό τέλος σε αυτοκίνητα δεκαετίας

Το υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος εκτός από κίνητρα για αγορά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου σχεδιάζουν την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους σε όλα τα αυτοκίνητα δεκαετίας.

Στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.

Στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ.

Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ.

Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.

Ηλεκτροκίνηση

Έρχεται χαράτσι και σε αυτοκίνητα δεκαετίας - Εικόνα 1

Για το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, μίλησε ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.

Εξήγησε ότι τα ακριβή ποσά θα ανακοινωθούν όταν ολοκληρωθούν πλήρως οι ενδοκυβερνητικές συνεννοήσεις. «Μέχρι και την επόμενη εβδομάδα θα μπορούμε να κάνουνε ανακοινώσεις αναλυτικές και θα αφορούν όχι μόνο τα αυτοκίνητα, αλλά και τα ποδήλατα και τα σκούτερς», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης. Εξήγησε ότι σε κάθε περίπτωση οι επιδότηση δεν θα είναι κλιμακωτή προκειμένου να υπάρχει κοινωνικό πρόσημο, δηλαδή «δε σημαίνει ότι όταν πάρεις ακριβότερο αυτοκίνητο θα σου δίνουμε μεγαλύτερη επιδότηση».

Για τα δίτροχα, ο υπουργός είπε ότι η επιδότηση θα είναι πιο συμφέρουσα συγκριτικά με την τιμή αγοράς. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση ενδιαφέρεται να γίνει ένα άνοιγμα στα ποδήλατα «γιατί αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος μετακινήσεως» και αναφέρθηκε στην ρύθμιση για τη δημιουργία προσωρινών ποδηλατοδρόμων λόγω του κορωνοϊού.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Η Ανάληψη του Κυρίου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Η Ανάληψη του Κυρίου 25

Της Αναλήψεως

Δεσποτική εορτή, που αναφέρεται στην ανάβαση του Χριστού στους ουρανούς και θεωρείται στην εκκλησιαστική παράδοση ως η ολοκλήρωση της αποστολής του Κυρίου επί της Γης.

Η Ανάληψη εορτάζεται από την Εκκλησία την 40η ημέρα από την Ανάσταση του Κυρίου (28 Μαΐου 2020). Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσες φέρουν το όνομα Ανάληψη.

Το εκκλησιαστικό γεγονός της Αναλήψεως περιγράφεται από τους ευαγγελιστές Μάρκο (ιστ’, 19), Λουκά ( κδ’, 50-52) και Ιωάννη (στ’, 62 και κ’, 17), στις Πράξεις των Αποστόλων (α’ 2-9), στις επιστολές του Αποστόλου Παύλου (Προς Εφεσίους δ’ 8-10, Προς Εβραίους δ’,14 και ζ’, 26, Α’ Προς Τιμόθεον γ’, 16) και στην Α’ Καθολική Επιστολή του Αποστόλου Πέτρου (γ’ 22). Μόνο ο ευαγγελιστής Ματθαίος παραλείπει κάθε μνεία για το γεγονός αυτό.

Σύμφωνα με τις ως άνω περιγραφές της Καινής Διαθήκης, η Ανάληψη έγινε στο Όρος των Ελαιών στην Ιερουσαλήμ μπροστά στους μαθητές του Χριστού, οι οποίοι παρακολούθησαν με δέος την απομάκρυνση του Διδασκάλου. Η πατερική παράδοση τονίζει ιδιαίτερα τον υπερφυσικό χαρακτήρα της Αναλήψεως του Κυρίου, το όποιο περιλήφθηκε στη δογματική διδασκαλία της Εκκλησίας με τη χαρακτηριστική αναφορά στο Σύμβολο της Πίστεως («και ανελθόντα εις τους ουρανούς και καθεζόμενον εκ δεξιών του Πατρός και πάλιν ερχόμενον μετά δόξης…»). Τόσο στις Πράξεις των Αποστόλων, όσο και στο Σύμβολο της Πίστεως («Πιστεύω») διακηρύσσεται η σχέση της Αναλήψεως με τη Δευτέρα Παρουσία.

Η Ανάληψη του Χριστού συνεορταζόταν με την Πεντηκοστή, κατά τους πρώτους αιώνες. Από τον 4ο αιώνα, όμως, άρχισε η προοδευτική διάκριση και ο αυτοτελής εορτασμός της.

Απολυτίκιο

Ανελήφθης εν δόξη, Χριστέ ο Θεός ημών, χαροποιήσας τους μαθητάς, τη επαγγελία του Αγίου Πνεύματος· βεβαιωθέντων αυτών δια της ευλογίας, ότι συ ει ο Υιός του Θεού, ο λυτρωτής του κόσμου.

Λαογραφία

Η γιορτή της Αναλήψεως εκτός από την επίσημη ονομασία της έχει και πολλές λαϊκές ονομασίες όπως:

  • Αναληψού, στη Σαντορίνη.
  • Αναληψιός, στη Θράκη.
  • Τ’ Αγιού Αναληψιού, στην Ίμβρο.
  • Συναληψιού, στη Ρόδο.
  • Τα Σαράντα της Πασκαλιάς, στην Κομοτηνή.
  • Γαλατοπέφτη, στη Μύκονο, στη Σίφνο, στη Σκύρο κ.α, διότι την ημέρα αυτή οι τσοπάνηδες συνηθίζουν να μοιράζουν γάλα δωρεάν στα χωριά τους «για το καλό του κοπαδιού».

Η ονομασία της γιορτής χρησιμοποιείται και μεταφορικά σε λέξεις και φράσεις που δηλώνουν την εξαφάνιση και την κλεψιά: «αναλήφθηκε το αρνί», «έγινε της Αναλήψεως». Λέγεται και για άνθρωπο που αναχώρησε απροειδοποίητα και ξαφνικά.

Είναι γνωστή η παλαιότερη συνήθεια να πηγαίνουν της Αναλήψεως στη θάλασσα για το πρώτο μπάνιο και να περνούν από σαράντα κύματα (Ίσως να σχετίζεται με το γεγονός αυτό η παροιμία «πέρασε από σαράντα κύματα»,που αναφέρεται σε αυτόν που αντιμετωπίζει πολλά εμπόδια ή δυσκολεύεται από μια χρονοβόρα και γεμάτη εμπόδια κατάσταση). Μάλιστα, σε ορισμένα μέρη γέμιζαν με θαλασσινό νερό, τα «σαράντα κύματα», ένα μπουκάλι που το φύλαγαν για φάρμακο σε πρηξίματα, δαγκώματα και διάφορους πόνους.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Κορονοϊός: Το 40% των ασθενών είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότεροι άνθρωποι

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κορονοϊός: Το 40% των ασθενών είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότεροι άνθρωποι 26

Κορονοϊός

Άλλη μια επιστημονική έρευνα συμπέρανε ότι ένα μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 40%, των ασθενών με Covid-19 είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότερης ηλικίας άνθρωποι.

Η μικρή κινεζική μελέτη κατέληξε στην εκτίμηση ότι οι ασθενείς με καθόλου ή πολύ ήπια συμπτώματα μπορούν να μεταδώσουν τον ιό SARS-CoV-2, αλλά για λιγότερο χρόνο σε σχέση με όσους έχουν πιο σοβαρά συμπτώματα.

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου Τσονγκνάν του Πανεπιστημίου της Γουχάν, του επικέντρου της πανδημίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν δεδομένα από 78 -επιβεβαιωμένα με μοριακά τεστ- περιστατικά Covid-19, από τα οποία τα 33 (το 42%) ήταν πλήρως ασυμπτωματικά.

Οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν νεότερης ηλικίας (κατά μέσο όρο 37 ετών) σε σχέση με όσους είχαν συμπτώματα (μέση ηλικία 56 ετών), ενώ τα δύο τρίτα των ασυμπτωματικών ήταν γυναίκες (67%). Επιπλέον, οι ασυμπτωματικοί –όπως έδειξαν οι ιατρικές εξετάσεις- ανέκαμψαν ταχύτερα, εμφανίζοντας κατά μέσο όρο βελτίωση των πνευμόνων σε εννέα ημέρες έναντι 15 ημερών όσων είχαν συμπτώματα.

Ακόμη, οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν μεταδοτικοί (έκχυση του ιού στο περιβάλλον) για οκτώ μέρες, διάστημα πολύ μικρότερο από τις 19 μέρες των ασθενών με συμπτώματα. Τέλος, είχαν μικρότερα επίπεδα λεμφοκυττάρων CD4+T, πράγμα που αποτελεί ένδειξη ότι στους ασυμπτωματικούς η βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημά τους είναι μικρότερη.

Η νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί σε άλλες που αναδεικνύουν τη σημασία της διενέργειας δειγματοληπτικών τεστ όχι μόνο σε ανθρώπους με συμπτώματα, αλλά επίσης σε ασυμπτωματικά άτομα του πληθυσμού, έτσι ώστε να απομονώνονται σε περίπτωση λοίμωξης όσο το δυνατό πιο έγκαιρα, προτού πιθανώς εξελιχθούν σε εστίες υπερμετάδοσης.

 

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ