Ειδησεις απο Καλαματα
Γιώργος Καραμπάτος: Ανοικτή επιστολή για την δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Ανέβηκε
9 μήνες πρινστις
από
Kalamata Times
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Μετά την συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Καλαμάτας για την δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου στο Μέγαρο Χορού.
του Γιώργου Καραμπάτου
Εκτελεστικού Διευθυντή Οργανισμού ‘Δρόμοι της Ελιάς’
Τέως Προέδρου Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
Καλαμάτα, 23 Αυγούστου 2022
Με αφορμή την πρόθεση του Δημάρχου Καλαμάτας για δημιουργία δημοτικού Συνεδριακού Κέντρου στο Μέγαρο Χορού που πληροφορηθήκαμε πρόσφατα από τον τοπικό τύπο, θα θέλαμε να εκφράσουμε την άποψή μας ασκώντας μια καλόπιστη κριτική.
Είναι προφανές ότι η αναζήτηση νέων χρήσεων του συγκεκριμένου πολυτελούς και πολυδάπανου κτιρίου, γίνεται γιατί οι ελάχιστες υφιστάμενες χρήσεις δεν καλύπτουν τις δαπάνες συντήρησής του. Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι επομένως εύλογα και πολλά:
1–Πριν από την κατασκευή του Μεγάρου είχε εκπονηθεί μελέτη βιωσιμότητας ή απλά ήταν (και αυτό) ένα ακόμα έργο βιτρίνας προς εντυπωσιασμό των δημοτών;
2– Ο σχεδιασμός του είχε ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο βιώσιμης πολιτιστικής διαχείρισης & τουριστικής ανάπτυξης της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της;
3—Ο εμπνευστής ή οι εμπνευστές του, ζήτησαν την άποψη του Υπουργείου Πολιτισμού, κατ’ εξοχήν αρμόδιου για τη διαχείριση και την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς; Γιατί πρέπει να θυμίσουμε ότι στη θέση αυτή υπήρχε ένα σημαντικό μνημείο της βιομηχανικής κληρονομιάς της πόλης, το Ελαιουργείο-Σαπωνοποιείο Λιναρδάκη, το οποίο κατεδαφίστηκε παρασέρνοντας μαζί του και την τελευταία απόδειξη της μακροχρόνιας ελαιοκομικής και βιομηχανικής παράδοσης της Καλαμάτας;
4—Τέλος, και για να έρθουμε στο σήμερα, πως προέκυψε η ανάγκη δημιουργίας ενός ακόμη συνεδριακού κέντρου στην Καλαμάτα; Έγινε κάποια έρευνα αναγκών για την ανάπτυξη του τουρισμού συνεδρίων;
Στα παραπάνω ερωτήματα οι απαντήσεις έρχονται από μόνες τους, αρκεί να κάνουμε μια μικρή αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν:
Μετά από τους καταστροφικούς σεισμούς του 1986, στόχος της τότε Δημοτικής αρχής ήταν η δημιουργία μιας νέας πόλης αποκομμένης όμως από το ιστορικό παρελθόν της, κάτι που είναι πασιφανές από την περίπτωση του Μεγάρου Χορού. Με άλλα λόγια, ο αφανισμός ενός σημαντικού μνημείου της νεότερης οικονομικής και κοινωνικής ιστορίας της πόλης (εργοστάσιο Λιναρδάκη) και η αντικατάσταση του από ένα υπερμοντέρνο κτίριο πανομοιότυπο συνηθισμένων αντίστοιχων αρχιτεκτονημάτων πόλεων της Ελλάδας και του εξωτερικού (Μέγαρο Χορού). Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόφαση της κατεδάφισης του εμβληματικού εργοστασίου ελήφθη στα μέσα της δεκαετίας του ’80, εποχή όπου οι διαμορφώσεις παλαιών βιομηχανικών κτιρίων σε πολυχώρους πολιτισμού ήταν επιλογή πολλών δήμων (π.χ. «Βίλκα» Μύλος Χατζηγιαννάκη – Πολυχώρος πολιτισμού και ψυχαγωγίας «Μύλος» στη Θεσσαλονίκη, Πλινθοκεραμοποιείο Τσαλαπάτα – Βιομηχανικό Μουσείο και χώρος πολιτιστικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων στον Βόλο κ.λπ.) διότι συνδύαζε ανάδειξη της σύγχρονης τοπικής ιστορίας και ρεαλιστική κάλυψη αναγκών της πόλης (χώροι διοργάνωσης εκδηλώσεων, θεματικό μουσείο, εξωτερικοί χώροι πολλαπλών χρήσεων κ.α.). Θυμίζουμε εδώ ότι η Καλαμάτα δεν διαθέτει μουσείο ελιάς το οποίο θα μπορούσε να είχε φιλοξενηθεί στο ελαιουργείο – σαπωνοποιείο Λιναρδάκη.
Δύο περίπου δεκαετίες αργότερα (το 2011 & 2015), η Δημοτική αρχή της Καλαμάτας αγνόησε εγκεκριμένη από το Περιφερειακό Συμβούλιο πρόταση του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, για δημιουργία Πολυχώρου «Μεσογειακή Πόλη» στις πρώην σχολές Παπαφλέσσα, με δημόσια δαπάνη 7.317.108,17 ευρώ. Ένα έργο με όραμα την τόνωση της μεσογειακής ταυτότητας της Καλαμάτας και τη μετατροπή της σε «νότια πύλη της Ελλάδος στη Μεσόγειο». Η καινοτομία του προτεινόμενου έργου ήταν η μετεξέλιξη των τεχνικών σχολών Παπαφλέσσα του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας σε ένα υπερσύγχρονο και καλά δομημένο πολιτιστικό και ταυτόχρονα αναπτυξιακό εργαλείο με λειτουργίες που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην προβολή μιας άγνωστης στο ευρύ κοινό πολιτιστικής και βιομηχανικής κληρονομιάς της Καλαμάτας, στην αναβάθμιση της εικόνας της και επίσης θα ωφελούσε εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις του πρωτογενή, δευτερογενή και τριτογενή τομέα της Καλαμάτας και της ευρύτερης περιοχής. Αντ’ αυτού, το κτίριο – πασαλείφεται – για να φιλοξενήσει κάποιες υπηρεσίες της περιφέρειας…
Σήμερα, ο δήμος Καλαμάτας προσπαθεί να καλύψει όπως-όπως κενά λανθασμένων επιλογών του παρελθόντος συνεχίζοντας όμως με αυτό τον τρόπο μια παράδοση πρωτοβουλιών με πενιχρά αποτελέσματα που μαρτυρούν άγνοια των αναγκών της πόλης σε υποδομές και δεν λαμβάνουν υπόψη την βιώσιμη τουριστική και πολιτιστική της ανάπτυξη.
Θυμίζουμε ότι η Καλαμάτα διαθέτει συνεδριακό κέντρο 1.000 θέσεων με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές του Υπουργείου Τουρισμού και πολλές ακόμη αίθουσες πολλαπλών χρήσεων σε ξενοδοχεία της Καλαμάτας αλλά και σε δημόσια κτίρια όπως το Εργατικό Κέντρο, το Πνευματικό Κέντρο, το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, υπολείπεται όμως κλινών που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν τους συμμετέχοντες σε συνέδρια! Άραγε η σημερινή δημοτική αρχή γνωρίζει ότι τα τελευταία 20 τουλάχιστον χρόνια δεν έχει ακυρωθεί κανένα συνέδριο λόγω έλλειψης συνεδριακής αίθουσας αλλά αντίθετα έχουν ματαιωθεί πολλά λόγω έλλειψης ξενοδοχειακών κλινών;
Επομένως, σε τι θα ωφελήσει ένα ακόμα συνεδριακό (δημοτικό) κέντρο ; Μήπως, η απάντηση είναι: «εξυπηρέτηση πελατειακών σχέσεων» ;
Όπως και να είναι, και αν κρίνουμε από την περίπτωση του Μεγάρου Χορού, οι βαρύγδουπες αποφάσεις έργων μετά από τους σεισμούς του 1986 προκάλεσαν εντυπωσιασμό αλλά έγιναν με αμφίβολα κριτήρια και κυρίως αποδείχθηκαν μακροπρόθεσμα ανεπαρκείς για την τοπική οικονομία – με πρώτο απτό αποτέλεσμα – την έλλειψη ξενοδοχειακών κλινών που περιορίζει την υψηλή τουριστική περίοδο της Καλαμάτας σε 20-30 ημέρες το χρόνο και της επιβάλλει έναν ρόλο κατώτερο των δυνατοτήτων της.
Συμπέρασμα είναι, ότι καλό είναι το πάθημα να γίνει μάθημα, διαφορετικά, η Καλαμάτα θα περιστρέφεται γύρω από το σημείο ‘μηδέν’, δηλαδή έργα βιτρίνας, εξυπηρέτηση των ημετέρων και θα απέχει παρασάγγας μακράν της πραγματικότητας και των αναπτυξιακών αναγκών της πόλης και της περιοχής.





Ενδιαφέρουσες Ειδήσεις
-
Η Καίτη Γιαννακοπούλου για την απόφαση του Δημάρχου Καλαμάτας να παραχωρήσει το Μέγαρο Χορού και για εκδηλώσεις συλλόγων
-
Ο Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας (Σ.Ε.Μ.) μας προσκαλεί στο πρώτο MESSINIA FORUM
-
Σύλλογος Εστίασης Μεσσηνίας: MESSINIA FORUM 11 & 12 Μαρτίου 2023 στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
-
ΚΟμΥ Μεσσηνίας – Πρόγραμμα Δράσεων Δωρεάν rapid test από 11.02.23 – 19.02.23
-
Πανηγυρική συναυλία από τη Δημοτική Φιλαρμονική Καλαμάτας στο Μέγαρο Χορού
-
Συναυλία των Αριστούχων μαθητών του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας
-
Καλαμάτα: Η Ελλάδα στην προεδρία του δικτύου Ελαιοπαραγωγικών Πόλεων Μεσογείου RECOMED
-
Καλαμάτα: Εκπαιδευτική συζήτηση με θέμα την παιδική σεξουαλική κακοποίηση
-
Το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας θα φιλοξενήσει την έκθεση «Θησαυροί ζωγραφικής στην Καλαμάτα από το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου»
-
Συναυλία με τη Βιεννέζικη Συμφωνική Ορχήστρα Mödling την Παρασκευή 26 Αυγούστου στο Μέγαρο Χορού
-
Δρομολογείται η αξιοποίηση του Μεγάρου Χορού και έπονται και άλλα κτίρια
-
Στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας η Βιεννέζικη Συμφωνική Ορχήστρα Mödling
-
Ανοικτή Επιστολή Γιώργου Καραμπάτου για το ποτάμι του Νέδοντα με 11 ΕΡΩΤΗMATA που δεν απαντήθηκαν ποτέ!
-
Καλαμάτα: Σήμερα 29/7/2022 Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας
-
Το 28ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας ξεκινά με τους Peeping Tom και το έργο TRIPTYCH
-
Η θέση του κ. Καραμπάτου ως αναφορά τα Αντιπλημμυρικά έργα Καλαμάτας και την πρόταση ΜΟΡΕΑ.
-
Γιώργος Καραμπάτος: Ο ποταμός Νέδοντας να γίνει μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης της Καλαμάτας
-
Καταχειροκροτήθηκε ο παγκοσμίου φήμης σολίστ Marco Tamayo στο Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας
-
Η Μαρίνα Σάττι στο Μεγάρο Χορού Καλαμάτας
-
Έκθεση φωτογραφίας στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας από 27 Ιουνίου – 30 Ιουλίου 2022
-
Με δυο συναυλίες αποχαιρετά τη χρονιά το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας
-
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην Καλαμάτα στο διήμερο Αναπτυξιακό Συνέδριο για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027
-
«Η ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΕ» από τη συλλογή της ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ
-
H Νατάσσα Μποφίλιου live στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
-
Έκθεση εικαστικών έργων: ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΟΠΙΟ στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
-
Ο Γιώργος Καραμπάτος για την διαβούλευση του Δήμου Καλαμάτας «ταυτότητα προορισμού»
-
«Η Μικρασία της Κυρα – Δόμνας» την Τετάρτη στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας
-
Χαρακτήρας και προοπτικές Λιμένα Καλαμάτας: Απόφαση με βάση επιστημονικά τεκμηριωμένες απόψεις, όχι ανεύθυνες κραυγές!
-
«Περπατώντας στου μύθου τις χορδές…» από το Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας
-
Ανήμερα της Υπαπαντής η συναυλία από τη Φιλαρμονική της Π.Α., στις 4/2 η συναυλία της Δημοτικής Φιλαρμονικής
Πρόσφατα Άρθρα
Μανώλης Μάκαρης από Μεσσήνη: Διεκδικώ τη ψήφο σας για ένα καλύτερο αύριο στη Μεσσηνία
Ο Αντώνης Μαυρέας θα εκτελεί χρέη υπηρεσιακού προπονητή στην Καλαμάτα μετά την απομάκρυνση Γκεοργκιόσκι
Αλέξης Χαρίτσης στην «’Υπαιθρο Χώρα»
Προμήθεια μικρού λεωφορείου για τη μεταφορά ωφελουμένων του ΚΔΑΠΜΕΑ Δήμου Καλαμάτας
παράσταση Καραγκιόζη από το Θίασο Σκιών Δημητρακόπουλου στο αμφιθέατρο του Δημαρχείου Καλαμάτας
AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Ταξίδια2 ημέρες πριν
ΣΠΟΚ ο Ευκλής: Υπέροχη λατρεμένη Μάνη!! Πέτρες, Φως, Χρώματα και Αρώματα!!
-
Σαν σήμερα2 ημέρες πριν
Το εορτολόγιο σήμερα 18 Μαιου
-
Κους Κους1 ημέρα πριν
Πέθανε ο γνωστός επιχειρηματίας Στηβ Κακέτσης
-
πρέπει να δεις2 ημέρες πριν
Θεσσαλονίκη: Αντρας σε κατάσταση «αμόκ» πετούσε ντουλάπια, καρέκλες και τηλεόραση από το μπαλκόνι
-
Ζώδια2 ημέρες πριν
Τα ζώδια σήμερα 18 Μαιου 2023
-
Ειδησεις απο Καλαματα1 ημέρα πριν
Ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε στα ερωτήματα του Συλλόγου Εστίασης Καλαμάτας
-
Συμβουλές1 ημέρα πριν
Πως οι χειριστικοί άνθρωποι καταφέρνουν να σε έχουν υπό την καθοδήγηση τους;
-
Πολιτικά20 ώρες πριν
Στη Μεσσήνη θα μιλήσει απόψε ο υπ. βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Μανώλης Μάκαρης