Connect with us

Ελλάδα

Αυτές είναι οι περιοχές με τους πιο πλούσιους και πιο φτωχούς Έλληνες

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Αυτές είναι οι περιοχές με τους πιο πλούσιους και πιο φτωχούς Έλληνες 1
Κοινοποιησέ το

Τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ αποκαλύπτουν ποιες περιοχές στην Ελλάδα έχουν τους πλουσιότερους και τους φτωχότερους κατοίκους βάση του κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ καταγράφεται στην Αττική με 22.204 ευρώ και το μικρότερο η Ανατολική Μακεδονία- Θράκη με 11.432 ευρώ. Μάλιστα η Αττική έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο με 47,5% στη δημιουργία της Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) στο σύνολο της χώρας.

Επιπλέον βελτίωση καταγράφεται στους οικονομικούς δείκτες της έρευνας Μαρτίου 2019 της Pulse RC στην Αττική, για λογαριασμό του ΕΒΕΑ – σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα του Νοεμβρίου 2018, με περισσότερους συμμετέχοντες, από την προηγούμενη φορά, εκφράζουν αισιοδοξία (42% έναντι 34%) για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση αν και το γενικό ισοζύγιο παραμένει αρνητικό με τους περισσότερους να δηλώνουν απαισιόδοξοι.

Η λίστα με τις περιοχές ανάλογα με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ στην Ελλάδα είναι η εξής:

  • Αττική – 22.204 ευρώ
  • Νότιο Αιγαίο – 17.769 ευρώ
  • Ιόνια Νησιά – 15.182 ευρώ
  • Στερεά Ελλάδα – 14.727 ευρώ
  • Δυτική Μακεδονία – 14.361 ευρώ
  • Κρήτη – 13.811 ευρώ
  • Πελοπόννησος – 13.579 ευρώ
  • Κεντρική Μακεδονία – 12.880 ευρώ
  • Θεσσαλία – 12.662 ευρώ
  • Βόρειο Αιγαίο – 12.266 ευρώ
  • Δυτική Ελλάδα – 12.058 ευρώ
  • Ήπειρος – 11.785 ευρώ
  • Ανατολική Μακεδονία- Θράκη – 11.432 ευρώ

 


Κοινοποιησέ το

Ελλάδα

Ιωάννης Καποδίστριας o Πατήρ της Ελλάδας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ιωάννης Καποδίστριας o Πατήρ της Ελλάδας 14
Κοινοποιησέ το

Ο μόνος που παρέλαβε χάος και έφτιαξε κράτος, ξεκίνησε ως ιδεολόγος γιατρός στην Κέρκυρα που στις επισκέψεις κατ’ οίκον έβαζε διακριτικά κάτω από το μαξιλάρι του ασθενή χρήματα για τα φάρμακα, ως κυβερνήτης αρνήθηκε μισθό (δείτε τα πόθεν έσχες των σημερινών).Στην πρώτη περιοδεία του μετά την άφιξη του, ο λαός που είχε συγκεντρωθεί ζητωκραύγαζε όχι μόλις είδε τον Καποδίστρια ντυμένο απλά και κάτισχνο από την ταλαιπωρία αλλά τον ταχυδρομικό διανομέα ονόματι Καρδαρά που ήταν ντυμένος με βελούδινη, χρυσοκέντητη στολή.Ο Κολοκοτρώνης δεν άντεξε και του μίλησε «Και τι θέλεις να κάμνω Θεοδωράκη;»«Η εξοχότης σου να ενδυθεί την κυβερνητική του στολή», έτσι ο Καποδίστριας οδηγήθηκε σε ένα κοντινό χάνι και φόρεσε τη δεύτερη στολή του που ήταν χειρότερη από την πρώτη!

Κυβέρνησε πράγματι αυταρχικά, λες που μέσα στο χάος υπήρχε άλλος τρόπος, δεν εμπιστευόταν κανέναν παρά μόνο συγγενείς και φίλους, σύνταγμα δεν υπήρχε, ο Μαρξ τον αποκαλεί «πολιτικά ανυπόληπτο», στις διαμαρτυρίες απαντούσε «πρώτα δίνεις ψωμί σε αυτόν που πεινάει και μετά πολιτικά δικαιώματα».Αφηγείται ο ίδιος «…είδα πολλά εις την ζωήν μου, αλλά σαν το θέαμα εδώ εις την Αίγιναν, δεν είδα τι παρόμοιο ποτέ, και άλλος να μην το ιδεί… γυναίκες αναμαλλιάρες, άνδρες με λαβωματιές πολέμου, ορφανά γδυτά κατεβασμένα από τες σπηλιές (…) γέροντες μου ζητούσαν να αναστήσω τους αποθαμένους τους, μανάδες μου έδειχναν εις το βυζί τα παιδιά τους και μου έλεγαν να τα ζήσω και ότι δεν τους απέμεναν παρά εκείνα και εγώ».

Έφτιαξε τακτικό στρατό, έθεσε τον στόλο στην δικαιοδοσία της κυβέρνησης, μέχρι τότε τα πλοία ήταν ιδιοκτησία των καραβοκύρηδων, ίδρυσε την Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, κατέστειλε την πειρατεία, ίδρυσε το Εθνικό Νομισματοκοπείο και καθιέρωσε τον φοίνικα ως εθνικό νόμισμα, ακόμα τότε κυκλοφορούσε το Τουρκικό γρόσι, οργάνωσε την πρώτη στατιστική υπηρεσία που διενήργησε την πρώτη απογραφή, ίδρυσε την εκκλησιαστική σχολή στον Πόρο, το ορφανοτροφείο και το πρώτο αρχαιολογικό μουσείο στην Αίγινα, εφάρμοσε την πρακτική της καραντίνας των κοινοτήτων που πλήττονταν από τις επιδημίες τύφου, ελονοσίας κλπ.Έθεσε σε λειτουργία πάνω από 100 σχολεία με 10.000 μαθητές μέσα σε μόλις τρία χρόνια.

Εντυπωσιάζει η έγνοια του ακόμα και για τις λεπτομέρειες, γράφει στον δάσκαλο σχολείου στο Πόρο «στέλλω σοι ενδύματα διά τα υπό την διεύθυνσίν σου παιδία, ήτοι ανά μίαν φουστανέλλαν, δύο βρακία, ζεύγος εμβάδων, φέσιον, καπόταν και ζώνην.Αλλά πριν ενδυθώσι φρόντισον να κοπή η κόμη αυτών και να λουσθώσι καλώς. Έχε τον νουν σου ν’ αλλάζωσιν υποκάμισον και βρακίον καθ’ εβδομάδα, να πλύνη δε τα ενδύματα η οικονόμος του σχολείου. Να καταγράφης εις ιδιαίτερον κατάστιχον τα ενδύματα όσα λαμβάνεις και να μοι αναφέρης εγγράφως κατά μήνα τα περί της χρήσεως αυτών».

Εναντιώθηκε με σφοδρότητα εναντίον του τοπικισμού επιθυμώντας κράτος υπεράνω μικροσυμφερόντων. Η απέχθεια του για τους προκρίτους δηλωμένη, γράφει στον Επίσκοπο Ιγνάτιο να μην δεχθούν την χρηματική βοήθεια της Ρωσίας και Γαλλίας γιατί θα τα φάνε μεταξύ τους όπως αυτά της Αγγλίας, σημειώνοντας ότι και σε άλλες χώρες κλέβουν το κράτος αλλά πουθενά αλλού τόσο κοντά σε αυτά τα «ανθρωπάρια» δεν ζουν οικογένειες άστεγες και πεινασμένες μέσα στην αθλιότητα « Στοχασθείτε, δεσπότη μου, ότι αι άθλιαι αυταί οικογένειαι πάσχουσιν εξ αιτίας των κλεπτιστάτων αρχόντων, υπουργών τε και καπιτάνων».

Όρισε ο έλεγχος των επαρχιών να περάσει από τους προκρίτους στην κεντρική διοίκηση, αποστερώντας τους και το δικαίωμα να δικάζουν αυτοί τις προσωπικές διαφορές.Χάρις στην διπλωματική του μαεστρία κερδίσαμε πολιτική ανεξαρτησία και όχι απλά αυτονομία όπως ήταν το αρχικό σχέδιο με καταβολή φόρου υποτέλειας στον σουλτάνο (1.5 εκ. γρόσια το χρόνο).Συγκρούεται με τους Άγγλους για τα σύνορα (δεν ήθελαν την ενσωμάτωση Αιτωλίας και Ακαρνανίας που έθετε σε κίνδυνο την κυριαρχία τους στα Ιόνια νησιά) και το πολίτευμα (αξιώνουν ξένο κληρονομικό μονάρχη).Οι Άγγλοι συμφωνούν με τον Αλεξ. Μαυροκορδάτο πως μόνο η εξόντωση του θα οδηγούσε στην κατάρρευση της «κερκυραϊκής» κυβέρνησης, όπως την έλεγαν ειρωνικά.

Η υπονόμευση του Κυβερνήτη από εσωτερικό και εξωτερικό έχει αρχίσει, αποκορύφωμα της, η περίφημη ανταρσία της Ύδρας.Οι πιο ισχυρές οικογένειες στην Ελλάδα ήταν αυτές των Κουντουριωτών και Μιαούληδων της Ύδρας. Ο Λάζαρος Κουντουριώτης, πανίσχυρος εφοπλιστής διέθεσε τα ¾ της περιουσίας του υπέρ του αγώνα και έγινε ήρωας χωρίς να κάνει τίποτα άλλο. Όμως το ¼ που κράτησε για τον εαυτό του ήταν τόσο μεγάλο σε απόλυτους αριθμούς που έφτανε και περίσσευε για να ελέγχει τα πάντα, μαζί με τον μικρότερο αδερφό του Γεώργιο και τον Ανδρέα Μιαούλη ονειρεύονταν τους εαυτούς τους άρχοντες, όχι μόνο της μικρής Ύδρας αλλά ολόκληρης της Ελλάδας.

Όπως ήταν φυσικό, ο ερχομός του «ξένου» Καποδίστρια τους χαλούσε τα σχέδια, κηρύσσουν ανυπακοή και στην πραγματικότητα ανακηρύσσουν την Ύδρα πρωτεύουσα μιας άλλης Ελλάδας, όπου τον πρώτο ρόλο θα παίζουν τα πλούσια νησιά του Αιγαίου υποταγμένα σε αυτούς.Ο Καποδίστριας τραβάει τα μαλλιά του, δίνει εντολή στον Κανάρη να ετοιμάσει τον αγκυροβολημένο στον Πόρο ελληνικό στόλο να αποκλείσει την Ύδρα.Όμως, ο Μιαούλης με μια πειρατική ενέργεια από κείνες που μόνο αυτός ήξερε να οργανώνει καταλαμβάνει τον στόλο και συλλαμβάνει αιχμάλωτο τον δύστυχο Κανάρη, τον μέχρι χθες συμπολεμιστή του.Ο Καποδίστριας ζητά τη βοήθεια των πρεσβευτών Αγγλίας, Γαλλίας και Ρωσίας.

Ο Άγγλος και ο Γάλλος του την αρνούνται, η υπονόμευση του γίνεται πια επίσημη. Ζητάει απ’ τον Μιαούλη να φύγει ήσυχα, ο Υδραίος εγκλωβισμένος απ’ τον εμπορικό στόλο, γίνεται θηρίο και πυρπολεί τη μεγάλη φραγάτα «Ελλάς». Σημαδιακό το όνομα του πλοίου. Η πυρπόληση της «Ελλάς» απ’ τον ίδιο τον Έλληνα, συμβαίνει την 1η Αυγούστου 1831, μαύρη ημέρα της Ιστορίας μας , τώρα που αρχίζουν οι επετειακές εκδηλώσεις για τα 200χρονα της Επανάστασης ας την ξαναθυμηθούμε.Το πείραμα Καποδίστρια απέτυχε γιατί οι Έλληνες θέλουν να έχουν κράτος αρκεί να είναι το δικό τους κράτος, μέχρι και σήμερα η Ελλάδα είναι γεμάτη Μιαούληδες.Εάν ο Έλληνας διορίσει το εαυτό του και όλη του την οικογένεια στο Δημόσιο τότε μόνο αναγνωρίζει το κράτος ως Ελληνικό αλλιώς του είναι ξένο.

Ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης ισχυρίζεται ο,τι η Ελλάδα τού όφειλε, δεν της όφειλε. Ο Καποδίστριας του απαντά πως αυτός και άλλοι 25 ήταν η κατάρα του έθνους!Για τον ακέραιο χαρακτήρα του, ο Γκαίτε γράφει «Ο Καποδίστριας πίστευε ότι θα μπορούσε να κάνει όλους τους ανθρώπους τόσο τίμιους όσο τίμιος ήταν και ο ίδιος» προσθέτει όμως προφητικά «Θα σας αποκαλύψω ένα μυστικό, που θα φανερωθεί αργά ή γρήγορα. Ο Καποδίστριας δεν θα κυβερνά πολύν καιρό ακόμα την Ελλάδα.. Δεν έχουμε κανένα παράδειγμα όπου άνθρωπος γραφείου υπέταξε στρατηγούς!.Στο άκουσμα της δολοφονίας του κραυγάζει « από σήμερα, παύω να είμαι Φιλέλλην….». Αντίθετα, η εφημερίδα της Ύδρας «Απόλλων», όργανο του Μαυροκορδάτου, 10 μέρες μετά την δολοφονία θα κυκλοφορήσει το τελευταίο φύλλο της με τίτλο: «Παύομεν την έκδοσιν της εφημερίδος μας, επειδή απολαύσαμεν τον σκοπόν μας – ο τύραννος δεν υπάρχει πλέον».

Το όραμα του για την Ελλάδα διατυπωμένο επίσημα « Πρέπει η Ελλάς να κηρυχθεί ομοφώνως δια των Μεγάλεων Δυνάμεων χώρα αφιερωμένη αποκλειστικά και μόνο εις τας Επιστήμας και την διαφώτιση του ανθρώπινου γένους, το έδαφος της να κηρυχθεί εκ των έξω απρόσβλητο, εσωτερικά δε να κρατηθεί μακράν πάσης ξένης αναμίξεως….. τέλος οφείλει η Ελλάς να κηρυχθεί δια όλη την ανθρωπότητα κράτος Ιερόν, κέντρο εκπαιδεύσεως όλων των Εθνών!Ναύπλιο, στην εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, σαν σήμερα τα ξημερώματα, στις 5.35 το πρωί, ο Άγιος της Ελληνικής πολιτικής δολοφονείται. Περνώντας το ίδιο κατώφλι, ο προσκυνητής ανάβει ένα κερί με κόμπο στο λαιμό πλημμυρισμένος από ενοχές καθώς τον αντικρίζει «Γιατί?».

Το όραμα του να γίνει η Ελλάδα χώρα ουδέτερη, ειρηνική, χώρα πολιτισμού, κράτος Ιερόν για όλη την ανθρωπότητα, πνίγεται στο αίμα.Όχι Ελβετία δεν γίναμε (ένα Σύνταγμα τους έφτιαξε και είναι Εθνικός τους ήρωας) αλλά ακολούθησαν 7 πόλεμοι, 3 εμφύλιοι, 6 πτωχεύσεις, υποθηκεύσαμε τον δημόσιο πλούτο της χώρας, βλέπουμε τούρκικα, γράφουμε Greeklish και τα Ελληνόπουλα γυμνασίου και λυκείου θεωρούνται επισήμως «λειτουργικά αναλφάβητα» χωρίς ικανότητα κρίσης ! (ετήσια έκθεση της Αρχής Ποιότητας της Εκπαίδευσης για το 2019 με βάση τις σχολικές επιδόσεις). Μας προόριζε για τα μεγάλα και σπουδαία και εμείς απλά επιβιώνουμε. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ

Π.ΚΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ελλάδα

Οι Ελληνες πιστεύουν στο «κακό μάτι»!

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Οι Ελληνες πιστεύουν στο «κακό μάτι»! 15
Κοινοποιησέ το

Μία ξεχωριστή πρωτιά κατέχουν οι Ελληνες σύμφωνα με έρευνα της Pew Research Center

Συγκεκριμένα το 66% των Ελλήνων απάντησε θετικά στην ερώτηση αν πιστεύει ότι υπάρχει το «κακό μάτι», καταγράφοντας το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στους 56.000 ενηλίκους που συμμετείχαν στην έρευνα σε 34 κράτη της ανατολικής και δυτικής Ευρώπης, σε μία έρευνα που έγινε από το 2013 έως το 2017.

Ακόμα οι Ελληνες πιστεύουν:

– Σε ποσοστό 92% πιστεύουν ότι υπάρχει Θεός με τους δεύτερους Ρώσους να βρίσκονται σε απόσταση (75%)

– Σε ποσοστό 89% πιστεύουμε ότι ο Ελληνικός πολιτισμός είναι ανώτερος των υπολοίπων.

Το 52% των Ελλήνων δηλώνει ότι θα ήθελε να απαγορευτεί η έκτρωση.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ελλάδα

O ρόλος του ΠΛΑΣΤΗΡΑ κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

O ρόλος του ΠΛΑΣΤΗΡΑ κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής υπήρξε τουλάχιστον αμφιλεγόμενος 16
Κοινοποιησέ το

Αν και το όνομά του είχε εμπλακεί στην ίδρυση του ΕΔΕΣ, ο «Μαύρος Καβαλάρης» δεν συνείσφερε στον εθνικοαπελευθερωτικό αντιστασιακό αγώνα. Βρισκόταν αυτοεξόριστος στη Νίκαια της Γαλλίας. Η σχέση του Πλαστήρα με τον ΕΔΕΣ είχε τις απαρχές της ήδη από το 1937 στις συνεννοήσεις του ίδιου με τον συνταγματάρχη Ναπολέοντα Ζέρβα, συνήθως μέσω του έμπιστού του Κομνηνού Πυρομάγλου. Και αυτό γιατί οι σχέσεις Ζέρβα-Πλαστήρα δεν ήταν καλές. Με την έκρηξη του Ελληνοιταλικού πολέμου και του ΟΧΙ του 1940, ο ΕΔΕΣ εγκαταλείπει την αρχική του πρόθεση να εκδιώξει το καθεστώς της 4ης Αυγούστου και επικεντρώνεται με πρωτοβουλία του Ζέρβα στη δημιουργία αντάρτικου με σκοπό την απελευθέρωση της χώρας.

Ο Πλαστήρας ωστόσο δεν συμμετείχε σε αυτές τις ενέργειες. Ο Ζέρβας και ο Πυρομάγλου παρόλα αυτά, διέσπειραν φήμες ότι πίσω από τους ίδιους υπήρχε ο ίδιος ο Πλαστήρας, για να συσπειρώσουν τον πάλαι ποτέ βενιζελικό κόσμο. Ο Ζέρβας έγραψε αργότερα στα απομνημονεύματά του: «Από τον Κομνηνό και απο τα χαρτιά που είχε φέρει αυτός απο τη Γαλλία, το Σεπτέμβριο του 1941, ήξερα τις περίεργες αντιλήψεις του Πλαστήρα για τον πόλεμο. Ήξερα ότι κατεδίκαζε τότε κάθε ιδέα αντιστάσεως. Είχα όμως και την πεποίθησι ότι οι αντιλήψεις αυτές δεν μπορούσαν να είναι παρά αποτέλεσμα παροδικών επιδράσεων. Δε μου είχε ποτέ γεννηθή η παραμικρή αμφιβολία, ότι ο στρατηγός Πλαστήρας, τη στιγμή που θα μάθαινε ποιά ήταν η πραγματική κατάστασις στην Ελλάδα, θα απέβαλλε χωρίς δισταγμό τις πεταινικές θεωρίες του και θα ριχνόταν και αυτός με όλη του την ψυχή στον αγώνα. Ο πατριωτισμός και η παληκαριά ήταν δύο από τις αρετές του που κανένας δεν μπορούσε να του αμφισβητήση. Έμελλε, ωστόσο ο Πλαστήρας να έρθη στην Ελλάδα πολύ αργότερα και υπό εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Ίσως γι΄αυτό δε θέλησε ποτέ να μου συγχωρήση που τον έκαμα, ερήμην, αρχηγό και ήρωα του εθνικού κινήματος αντιστάσεως».

Ο λόγος που ο Νικόλαος Πλαστήρας δεν συγχώρεσε τον Ζέρβα, έγκειται στο ότι ο ίδιος επιθυμούσε να αναλάβει κατοχικός Πρωθυπουργός. Ο Πυρομάγλου αναφέρει ότι ο Πλαστήρας πίστευε η λύση για σχηματισμό κατοχικής κυβέρνησης θα ήταν μεταβατική ανάγκη για τον υπόδουλο ελληνικό λαό, ώστε να ετοιμαστεί για την απελευθέρωσή του μελλοντικά. Μάλιστα ο «Μαύρος Καβαλάρης» συναντήθηκε μυστικά τον Αύγουστο του 1941 στο Παρίσι με τον, ελληνικής καταγωγής, ναύαρχο Βίλχελμ Φον Κανάρις.

Ο Δημοσθένης Κούκουνας σε σχετική έρευνά του αναφέρει: «… ο Πλαστήρας θεώρησε ότι του δινόταν η ευκαιρία να επιχειρήσει την επιβολή ενός δημοκρατικού (με τη λατινική έννοια του όρου, δηλαδή αβασίλευτου, και όχι με την έννοια των δημοκρατικών διαδικασιών) καθεστώτος υπό την ηγεσία του. Αυτό ακριβώς ήταν το περιεχόμενο των εντατικών διαπραγματεύσεων που έγιναν στη Νίκαια, όπου ζούσε τότε, με Γερμανούς ιθύνοντες και με τη συμμετοχή ενός γερμανόφιλου παράγοντα της εποχής, του Ιωάννη Βουλπιώτη […]». Οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν το καλοκαίρι του 1941: « Σύμφωνα με τα στοιχεία ιστορικής έρευνας που διεξήγαγε στη δεκαετία του 1980 ο Γάλλος ιστορικός Christofe Chiclet στα αρχεία της γαλλικής ασφάλειας, η οποία παρακολουθούσε συστηματικά τον εξόριστο στρατηγό, οι διαπραγματεύσεις έγιναν από τον Ιούνιο 1941 στη Νίκαια, ενώ τον Αύγουστο συνεχίστηκαν στο Παρίσι. Στις αρχές Ιουλίου εκπρόσωποι της κυβέρνησης Τσολάκογλου έφθασαν με γερμανικό αεροπλάνο στη Νίκαια και συζήτησαν μαζί τοπυ, ενώ στη συνέχεια ο Πλαστήρας κλήθηκε από τους Γερμανούς στο Παρίσι. Σύμφωνα με τον Βουλπιώτη, ο στρατηγός είχε συζητήσει τότε και με τον περήφιμο ναύαρχο Κανάρις στο κατεχόμενο Παρίσι».

Παρόλα αυτά, ο Πλαστήρας δεν κατάφερε τότε να γίνει πρωθυπουργός. Οι άνθρωποί του ωστόσο (Παπαγεωργίου, Σταματόπουλος, Παπαθανασόπουλος κλπ) με εξαίρεση τον Πυρομάγλου, που αρχικά συμμετείχαν στον ΕΔΕΣ Αθηνών, θα προκαλέσουν ενέργειες που οδήγησαν στη διάσπαση της οργάνωσης στη πρωτεύουσα. Ο λόγος θα είναι οι επαφές με τους κατακτητές και η αποκήρυξη του Ζέρβα ως αρχηγού της οργάνωσης, από την στιγμή που εκείνος έκανε αντίσταση στα βουνά κάτι που δεν επιθυμούσε το πλαστηρικό στρατόπεδο. Βεβαίως άτυπος αρχηγός των διασπαστών υπήρξε ο Στυλιανός Γονατάς, φίλος και παλιός συμπολεμιστής του Πλαστήρα. Γράφω στο προσφάτως εκδοθέν βιβλίο μου: «[…] οι αρχηγοί των διασπαστών Παπαγεωργίου και Παπαθανασόπουλος, υπό την καθοδήγηση του Στυλιανού Γονατά, αποφάσιζαν την ενίσχυση του σχεδίου του Πάγκαλου για την δημιουργία στρατιωτικών Ταγμάτων σε απόλυτη συνεργασία με την κατοχική κυβέρνηση Ράλλη και όχι μόνο. Ο Ζέρβας, αφού ενημερώθηκε από τους πιστούς συνεργάτες του για τα όσα συνέβαιναν στην Αθήνα, στέλνει μια επιστολή που «αφορίζει» όσους συμφωνούν με τα σχέδια του Πάγκαλου, χαρακτηρίζοντας τον τελευταίο «καθαρά τρελό ή προδότη». Έτσι, στις συνελεύσεις που λαμβάνουν χώρα στα συγκροτήματα και διαμερίσματα της Αθήνας, η συντριπτική πλειοψηφία των απλών μελών του ΕΔΕΣ, τάσσεται φανερά υπέρ του Ζέρβα και της στρατηγικής του περί συνέχισης του αντάρτικου στα βουνά της δυτικής Ελλάδας. Το κομβικό σημείο για τα γεγονότα που σημάδεψαν την οργάνωση του ΕΔΕΣ Αθηνών, εντοπίζεται στην περίοδο του καλοκαιριού του ’43.

Τα μέλη του πατριωτικού και αγωνιστικού ΕΔΕΣ, αρχίζουν το οριστικό ξεκαθάρισμα της οργάνωσης. Ο Γονατάς, αν και δεν είναι μέλος του ΕΔΕΣ, ουσιαστικά είναι αυτός που κατευθύνει τους αποστάτες. Όπως είναι γνωστό, από την ίδρυση του ΕΔΕΣ, τον Σεπτέμβριο του ’41, ο Ζέρβας και τα πρώτα ιδρυτικά στελέχη της οργανώσεως ονόμασαν αποκλειστικό αρχηγό τον αυτοεξόριστο Νικόλαο Πλαστήρα. Η λατρεία προς το πρόσωπο του μαύρου καβαλάρη οδήγησε τους φανατικούς βενιζελικούς, ως προς την ιδεολογία, σε απόλυτη ταύτιση με τις θέσεις του Γονατά, φίλου και έμπιστου του Πλαστήρα. Ακόμα περισσότερο η επιστολή του τελευταίου προς τον Γονατά, στα τέλη Σεπτεμβρίου, τον ορίζει αποκλειστικό αντιπρόσωπό του στην Ελλάδα.

Μεταξύ άλλων έγραφε ο Πλαστήρας: «Εις απάντησιν προσκλήσεώς σας, ήτις μοι διεβιβάσθη δεόντως… σας παρακαλώ να δεχθήτε να με αντιπροσωπεύσετε υπ’ αυτό το πνεύμα. Έχετε την έκφρασιν της βαθείας εκτιμήσεως και αγάπης. Όλως υμέτερος. Πλαστήρας». Η επιστολή αυτή, πραγματικά ενθουσίασε τους διασπαστές, που πήραν θάρρος, νομίζοντας ότι πλέον θα τους ακολουθούσαν οι περισσότεροι εδεσίτες και θα εγκατέλειπαν τον Ζέρβα. Ο τελευταίος τους έστειλε επιστολές προσπαθώντας να τους κάνει να μετανοήσουν για την μέχρι τότε στάση τους, πιστεύοντας ότι θα κλείσει έτσι «αναίμακτα» μια υπόθεση εσωτερική. Οι στασιαστές όμως, την 20η Οκτωβρίου 1943, πραγματοποίησαν συγκέντρωση που την ονόμασαν «Γενική Συνέλευση του ΕΔΕΣ» και αποφάσισαν ομόφωνα την αποκήρυξη του Ζέρβα ως αρχηγού. Την θέση του αναλάβανε ο Απόστολος Παπαγεωργίου. Από εκείνη τη μέρα υπήρχαν και επίσημα δύο ΕΔΕΣ».Αυτό που δεν κατάφερε ο Πλαστήρας στην κατοχή, το κατάφερε το 1945 που επέστρεψε στην Ελλάδα και διαδέχθηκε τον Γεώργιο Παπανδρέου στην πρωθυπουργία. Στις συναντήσεις του με τον Ζέρβα την περίοδο εκείνη επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά η αντίθεση του με τον αντάρτικο αγώνα. Ο Ζέρβας γράφει στο ημερολόγιό του (11 Ιανουαρίου 1945): « […] 3) Την 22αν ώραν είδα τον Πλαστήραν. Συνωμίλει με τον Σιδέρη και κάποιον άλλον, παρίστατο ο Μοάτσος. Φιληθήκαμε. Μιλήσαμε λίγο, του είπα κάναμε χρήσι του ονόματός του, μου απήντησεν ότι διά πολιτικόν αγώνα καλώς, αντάρτικος νομίζει έβλαψε. Του απήντησα ότι αν δεν υπήρχε, η Ελλάδα θα ήτο από άκρον εις άκρον Τίτο και αυτός δεν θα ευρίσκετο στην Αθήνα ».Αυτή ήταν σε γενικές γραμμές η αντίληψη του στρατηγού Πλαστήρα για την αντίσταση. Η επιστολή του προς τον πρεσβευτή Πλούταρχο Μεταξά το 1941 που εξηγούσε αναλυτικά την αντίθεσή του και προς το «ΟΧΙ» του Ιωάννη Μεταξά και προς την μάχη της Κρήτης, όταν δημοσιεύθηκε, προκάλεσε την παραίτησή του από την πρωθυπουργία τρείς μόλις μήνες αφ΄ότου την είχε αναλάβει.

O OIKONOMIKOΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ