Connect with us

πρέπει να δεις

Το Δημόσιο Σχολείο καταντά απαξιωμένο προϊόν διότι είτε μεταρρυθμιστικά, είτε συνδικαλιστικά ταξιδεύει συνεχώς με πλοίο άγονης γραμμής

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Το Δημόσιο Σχολείο καταντά απαξιωμένο προϊόν διότι είτε μεταρρυθμιστικά, είτε συνδικαλιστικά  ταξιδεύει συνεχώς με πλοίο άγονης γραμμής 1
Κοινοποιησέ το

Στα Πανεπιστήμια φέτος θα εισαχθούν περίπου 10.000 φοιτητές σε αντίστοιχες εκπαιδευτικές-παιδαγωγικές σχολές που μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους θα αναζητήσουν να αποκατασταθούν επαγγελματικά στην εκπαίδευση. Αυτό προκύπτει αν αθροίσουμε τους εισακτέους φοιτητές, στις εκπαιδευτικές-παιδαγωγικές σχολές. Το υπουργείο Παιδείας με  την αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών εβδομαδιαίως κατά δύο ώρες εξασφάλισε ανέξοδα χιλιάδες θέσεις εργασίας. Θα μπορούσε ταυτόχρονα όμως να μείωνε τους μαθητές ανά τμήμα στους 20. Αυτό θα αναβάθμιζε την ποιότητα της γνώσης του απαξιωμένου δημόσιου σχολείου.

Αυτό έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά μέτρων που έχουν βάλει τα τελευταία χρόνια στο στόχαστρο, τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και την εκπαίδευση στο σύνολό της. Οι προθέσεις των Υπουργών Παιδείας τα τελευταία 10 χρόνια ήταν κανένας μόνιμος διορισμός και μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία.

Τελικά για πιο λόγο εισάγονται όλοι αυτοί οι φοιτητές στις εκπαιδευτικές σχολές των Πανεπιστημίων; Μήπως εισάγονται για να πέσουν τα ποσοστά ανεργίας στους νέους; Μήπως τελικά τα Πανεπιστήμια έχουν απεμπλακεί τελείως από την επαγγελματική αποκατάσταση των νέων επιστημόνων και θεωρούν ότι όλοι αυτοί που σπουδάζουν, σπουδάζουν από «χόμπι». Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι οι νέοι επιστήμονες οδηγούνται σε μια κοινωνία ανέργων ή σε αναζήτηση εργασίας ως μετανάστες σε ξένες χώρες.

Η ΟΛΜΕ αντί να πρότεινε όλοι οι εκπαιδευτικοί από 8π.μ. έως 2μ.μ. στο σχολείο με μισθούς 2.000 έως 2.500 €  όπως έπαιρναν πριν 10 χρόνια αρκετοί εργασιακοί κλάδοι του δημοσίου, διεκδικούσε τεμπελιά με μισθούς πείνας. Ο εκπαιδευτικός δεν είχε και δεν έχει αντίρρηση να καθίσει περισσότερο χρόνο στο σχολείο και να κάνει τις εργασίες που παίρνει στο σπίτι. Να προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα, να ετοιμάσει ένα διαγώνισμα ή να διορθώσει ένα διαγώνισμα. Αυτό όμως προϋποθέτει η σχολική μονάδα να διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές. Δηλαδή φιλόξενα γραφεία ανά 2-3 καθηγητές με Η/Υ και εποπτικά μέσα. Σε αυτούς τους χώρους ο εκπαιδευτικός θα προετοιμαστεί για την επόμενη μέρα και θα δεχτεί τους γονείς των μαθητών του. Έτσι φεύγοντας από το σχολείο θα είναι έτοιμος για την επόμενη μέρα χωρίς να παίρνει εργασίες για το σπίτι του.  Αυτό όμως προϋποθέτει και αντίστοιχες αποδοχές όπως ανέφερα.

Εδώ όμως αυτό που βολεύει πάντα το σύστημα προεκλογικά είναι να μιλά για κατάργηση της παραπαιδείας και από την άλλη μετεκλογικά να κάνει στραβά μάτια στην παραπαιδεία δίνοντας μισθούς πείνας στους εκπαιδευτικούς. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο κάθε έλληνας εργαζόμενος να έχει μια απώλεια εισοδήματος  30% – 40%  για φροντιστήρια προκειμένου να προετοιμάσει τα παιδιά του για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Απ’ ότι φαίνεται έχουμε περάσει σε μιαν άλλη εποχή, σε μια εποχή που για να λυθούν προβλήματα απαιτείται συναίνεση.  Η ΟΛΜΕ συνδικαλιστικά από ότι έχει δείξει δεν πείθει και δεν μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα των εκπαιδευτικών. Θεωρώ ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα αξιόπιστο άτυπο Σώμα αποτελούμενο από 25-30 μάχιμους εκπαιδευτικούς από όλη την επικράτεια της χώρας μας. Αυτό το Σώμα θα αποτελεί την «διαπραγματευτική επιτροπή» και μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα βρίσκουν μετά από εποικοδομητικό διάλογο και συναίνεση την κοινή συνισταμένη επίλυσης του κάθε προβλήματος.

Στη χώρα μας διαχρονικά οι χθεσινοί συνδικαλιστές  «καταλαμβάνουν» υψηλές  διοικητικές θέσεις έως και Υπουργοί και στη συνέχεια  αβαντάρουν τις εκάστοτε ηγεσίες των Υπουργείων προκειμένου να κάνουν τις υποτιθέμενες μεταρρυθμίσεις. Είναι απορίας άξιον, πώς γίνεται η μετάλλαξη όλων αυτών, από επαναστάτες συνδικαλιστές σε «βασιλικότερους του βασιλέως» εντολοδόχους «τσάτσους». Γι’ αυτό έχει απαξιωθεί ο συνδικαλισμός.

Το υπουργείο Παιδείας οδήγησε τον νεοδιόριστο εκπαιδευτικό στον επαίσχυντο μισθό των 650 €. Τον νεοδιόριστο εκπαιδευτικό που περιμένει δέκα και πλέον χρόνια για να διορισθεί και που εκτός από το πτυχίο τους οι πιο πολλοί νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί έχουν κάνει και μεταπτυχιακές σπουδές.

Κάθε φορά που ανοίγει εθνικός κοινωνικός  διάλογος για την παιδεία πέφτει στο κενό. Μέχρι σήμερα κανένας διάλογος δεν έφερε κάποιο αποτέλεσμα. Αυτό προκύπτει αν κρίνουμε τι σχολεία λειτουργούν σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, σύμφωνα με μαρτυρίες εκπαιδευτικών που τα τελευταία χρόνια έχουν επισκεφθεί ευρωπαϊκά σχολεία μέσω των προγραμμάτων Erasmus και Comenius .

Το σχολείο πρέπει να παρακολουθεί από κοντά τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά παράλληλα να στηρίζεται στα ιδεώδη των ανθρώπινων δικαιωμάτων, του αλληλοσεβασμού, της ειρήνης και της δημοκρατίας.

Εκείνο που έχει αξία είναι να δημιουργηθεί ένα σχολείο που να αναδεικνύει τις δεξιότητες του μαθητή,  ένα σχολείο που να μην εξαντλεί οικονομικά την οικογένεια να δημιουργηθεί  ένα σχολικό περιβάλλον που δεν θα εξαντλεί τον μαθητή και που θα είναι ευχάριστο γι’ αυτόν. Σήμερα το μοντέλο εκπαίδευσης είναι βασισμένο στην αποστήθιση κι όχι στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης. Το Λύκειο εξαντλεί τη λειτουργία του στην προετοιμασία του μαθητή για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Έχουν χορτάσει τα αυτιά μας να ακούν περί εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στο χώρο της παιδείας. Στη χώρα μας, επιχειρείται κάθε φορά να αλλάξει η εκπαίδευση αλλάζοντας συνήθως το σύστημα πρόσβασης των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ή το πολύ – πολύ αλλάζοντας βιβλία και αναλυτικά προγράμματα. Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας πρέπει να αντιληφθεί ότι «για να αλλάξεις την εκπαίδευση, πρέπει να αλλάξεις τον εκπαιδευτικό». Δεν χρειάζεται πολλή σοφία για να καταδειχθεί ο καταλυτικός ρόλος του εκπαιδευτικού.  Άλλωστε όλα τα στοιχεία της εκπαίδευσης (βιβλία, αναλυτικά προγράμματα, διδακτική μεθοδολογία, εργαστήρια, νομοθεσία κλπ) δοκιμάζονται και κρίνονται στα χέρια, στον τρόπο εργασίας του εκπαιδευτικού. Άρα προαπαιτούμενο στην επιτυχία κάθε μεταρρύθμισης είναι η διαρκής επιμόρφωση του εκπαιδευτικού και ένα αξιοπρεπές μισθολόγιο αντάξιο του μορφωτικού επιπέδου του εκπαιδευτικού.

Θόδωρος Σταυριανόπουλος
MSc Ηθ. Φιλοσοφίας- Μαθηματικός


Κοινοποιησέ το

πρέπει να δεις

Νέα έκρηξη με 121 κρούσματα στην Ελλάδα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Νέα έκρηξη με 121 κρούσματα στην Ελλάδα 4
Κοινοποιησέ το

Νέα κρούσματα στην Ελλάδα

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 4 Αυγούστου 121 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 5 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 4855, εκ των οποίων το 54.6% αφορά άνδρες. 1325 (27.3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2403 (49.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. 13 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.

Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 ετών. 3 (23.1%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 69.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 129 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος ενώ έχουμε 209 θανάτους συνολικά στη χώρα. 67 (32.1%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.7% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

 


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Έκτακτη ενημέρωση από Τσιόδρα ‑ Χαρδαλιά

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έκτακτη ενημέρωση από Τσιόδρα ‑ Χαρδαλιά 5
Κοινοποιησέ το

Ενημέρωση για την πανδημία του κοροναϊού

O Yφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, αρμόδιος για την Πολιτική Προστασία και τη Διαχείριση Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς και ο Εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας για τον κορωνοϊό, καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας, θα ενημερώσουν για τις εξελίξεις με συνέντευξη Τύπου που θα παραχωρήσουν, στις 18:00, στο Υπουργείο Υγείας.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Σαν σήμερα: Καθιερώνεται ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας
Κοινοποιησέ το

Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας

Το ποίημα του Διονύσιου Σολώμου «Ύμνος εις την Ελευθερίαν», έχει 158 τετράστιχες στροφές και γράφτηκε όταν ο ίδιος ήταν μόλις 25 ετών, το 1823 στην Ζάκυνθο. Ήταν μια περίοδος που η Ελληνική Επανάσταση βρισκόταν σε έκρηξη με τις μάχες να μαίνονται στην Πελοπόννησο αλλά και σε άλλα μέρη της χώρας. Ο Νικόλαος Μάντζαρος το μελοποίησε με τις δυο πρώτες στροφές να γίνονται τέσσερις δεκαετίες αργότερα ο «Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας».

Σαν σήμερα: Καθιερώνεται ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας 6

Το μέτρο του είναι τροχαϊκό και στην μεγάλη έκταση του αναφέρεται σε πολλά μεγάλα γεγονότα της Επανάστασης, όπως την μάχη της Τριπολιτσάς, την μάχη της Κορίνθου, την πρώτη Πολιορκία του Μεσολλογίου και την πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας στην Τένεδο. Όμως αρχίζει και ξεκινά με διαφορετικό τρόπο. Στην αρχή συστήνει την θεά Ελευθερία και θυμίζει τα μαρτύρια του Ελληνισμού. Στο τέλος, καλεί τους Έλληνες να αφήσουν τις διχόνοιες και προτρέπει τους Ευρωπαίους να αφήσουν την Ελλάδα να ελευθερωθεί.

Το ποίημα γράφτηκε πρώτα στα Ιταλικά και αργότερα στα Ελληνικά. Σύντομα, η φήμη του εξαπλώθηκε και έφτασε έξω από την Ζάκυνθο. Δημοσιεύτηκε στο Μεσολόγγι το 1824 και το 1825 στην Γενική Εφημερίδα της Ελλάδος, που είχε έδρα το Ναύπλιο.

Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα μεταξύ 1828 και 1830, ο Κερκυραίος μουσικός Νικόλαος Μάντζαρος μελοποίησε το ποίημα για τετράφωνη ανδρική χορωδία και ήδη από εκείνα τα χρόνια, οι κάτοικοι του Ιονίου, το τραγουδούσαν με ενθουσιασμό στις Εθνικές επετείους και εορτές.

O Νικόλαος Μάντζαρος

Σαν σήμερα: Καθιερώνεται ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας 7

Το 1844 ο Μάντζαρος άλλαξε την μελοποίηση του ποιήματος και υπέβαλε αίτημα στον τότε βασιλιά Όθωνα, ώστε να το ανακηρύξει ως «εθνικό άσμα» της χώρας. Μέχρι τότε, ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδας ήταν ο βαυαρικός, η γνωστή μελωδία του Χάυντν, που σήμερα είναι Εθνικός Ύμνος της Γερμανίας και της Αυστρίας ,αν και με διαφορετικά λόγια και τόνο. Έγινε αρχικά μόνο δεκτός ως σύνθεση και βραβεύτηκε μάλιστα με τον Αργυρό σταυρό του Τάγματος του Σωτήρος.

Μετά τον διωγμό του Όθωνα και την διαδοχή του από τον Γεώργιο τον Α’, πέρασαν 20 χρόνια. Ο βασιλιάς βρέθηκε κάποια στιγμή στην Κέρκυρα και άκουσε την σύνθεση του Μάντζαρου από πνευστά, η οποία το έκανε τρομερή εντύπωση. Η απόφαση δεν άργησε και πολύ να παρθεί. Στις 4 Αυγούστου του 1865, με Βασιλικό Διάταγμα το ανακήρυξε «επίσημον εθνικόν άσμα». Από τότε μέχρι και σήμερα, ο «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» του Διονύσιου Σολωμού με την μουσική του Νικόλαου μάντζαρου συνθέτουν τον Εθνικό μας Ύμνο. Από τις 18 Νοεμβρίου του 1966, καθιερώθηκε και ως Εθνικός ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ