Connect with us

πρέπει να δεις

Ο κόσμος επιστρέφει σταδιακά στους προ κορωνοϊού τρόπους αγοράς

Ανέβηκε

στις

ο κόσμος επιστρέφει σταδιακά στους προ κορωνοϊού τρόπους αγοράς 1
Κοινοποιησέ το

τυροπωλείον delicatessen

Η βαθμιαία επιστροφή στην κανονικότητα αλλά σταδιακά και στον τρόπο με τον οποίο προτιμούν να ψωνίζουν οι καταναλωτές.

Γράφει ο Γιώργος Αθανασόπουλος

Πιο συγκεκριμένα, το 2021 χαρακητρίστηκε ίσως το πιο δύσκολο έτος της πανδημίας, αφού το αυστηρό lockdown στην οικονομία αλλά και στις καθημερινές δρστηριότητες με δια ζώσης παρουσία στους χώρους διήρκησε 8 μήνες, ενώ ακόμα και το καλοκαίρι του ιδίου έτους υπήρχαν περιορισμοί αλλά κάπως λιγότεροι και μικρότερης κλίμακας.

Ωστόσο, το ψυχολογικό θρίλερ για το εάν θα έχουμε νέα μέτρα ή όχι μας ακολούθησε όλο το έτος.

Κατά την διάρκεια του 2021, οι άνθρωποι μή έχοντας πολλές εναλλακτικές λύσεις για την εξυπήρέτηση και ικανοποίηση των αναγκών τους επέλεξαν σχεδόν κατά αποκλειστικο τρόπο να χρηιμοποιήσουν τις διάφορες εφαρμογές του διαδικτύου.

Μέσα αε αυτό το διάστημα το Διαδίκτυο μπορέσε να συστηθεί καλύτερα στους ανθρώπους και ιδιαίτερα στους Έλληνες που κατα ένα μεγάλο ποσοστό τους το είχαν λίγο σε πιο δεύτερη μοίρα εν συγκρίσει με άλλες χώρες του πλανήτη.

Παρ’όλα αυτά, μέσα από αυτή την επιβεβλημένη σχέση διαπίστωσαν πως το Ίντερνετ έχει αρκετά πλεονεκτήματα. Έτσι, η εξοικείωση με τις διάφορες λειτουργίες του αύξησαν τον βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών.

Το 2022 θεωρήθηκε ένα έτος, όπου αργά και δειλά η χώρα μας ξεκινούσε τα πολύ μικρά βήματα προς την άρση κάποιων περιορισμών, κυρίως στην αγορά και την εκπαίδευση.

Τα καταστήματα ήταν ανοικτά, αλλά τηρούνταν αυστηρά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Η δυνατότητα εξόδου του κόσμου από το σπίτι και η ευκαιρία να επισκεφθεί τα καταστήματα, άλλαξε πάλι τις συνηθείες των ανθρώπων, αφού πλέον διέθεταν περισσότερο χρόνο για να πάνε σε ένα κατάστημα και να επιλέξουν τα προϊόντα που θα ήθελαν να αγοράσουν.

Επέλεγαν να δουν από κοντά το προϊόν, να εκφράσουν τις απορίες τους στον πωλητή ή την πωλήτρια και να οδηγηθούν στην τελική τους απόφαση για το εάν θα το αγοράσουν από το να αρκεστούν σε μία ηλεκτρονική και περιορισμένη λεκτικά περιγραφή του προϊόντος.

Δεν ετίθετο ζήτημα περί εμπιστοσύνης ή μή απέναντι στο διαδίκτυο. Άλλωστε δεν παρατηρούνται πολύ μεγάλες αλλαγές στον τρόπο τελικής αγοράς. Απλώς, ενα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων είχε ανάγκη να επιστρέψει στις παλιές του συνήθειες.

Βάσει των τάσεων που παρατηρούνται στην αγορά, το 2022, και πιο συγκεκριμένα το πρώτο τρίμηνο του έτους, παρατηρήκε μείωση  του 4% στις πωλήσεις σε αξία των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Οι αγορές που γνώρισαν αύξηση το 2022 είναι  τα προϊόντα για κατοικίδια, τα προϊόντα περιποίησης, τα προϊόντα για βρέφη και παιδιά, τα χαρτικά και είδη καθαρισμού.

Αν και το αγοραστικόκαλάθι διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα με του 2021, η μειωση παρατηρήθηκε στον αριθμό των προϊόντων.

Στα marketing κανάλια, σημειώθηκε νέο ρεκόρ με τις παραγγελίες από direct επισκέψεις στα online super market να εκτξεύεονται στα ύψη (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), οι οποίες γνωρίζουν μια άνευ προηγούμενου ανάπτυξη, με χαρακτηριστική αύξηση ακόμα και άνω των 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Από αυτές τις ενδέιξεις φαίνεται πως το Ίντερνετ ήρθε για να μείνει στην καθημερινότητά μας αλλά όχι στον ίδιο βαθμό και πιο επιλεκτικά

Στον αντίποδα, πτώση σημειώθηκε συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2021 στις πωλήσεις που προήλθαν από διαφημίσεις Google και από οργανικά αποτελέσματα.

Αυτό που υποχωρεί σταιακά είναι το «work-from-home trend», καθώς οι εργαζόμενοι επιστρέφουν στη βάση εργασίας τους με το συνόλο των online παραγγελιών να προέρχονται από laptops και desktops, ενώ πριν ένα χρόνο ήταν 40% και 60% από κινητές συσκευές.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι άνθρωποι περιορίζουν την πολυχρησιμότητα των κινητών και παραγγέλνουν από τα laptops τους όταν επιτρέφουν από την εργασία τους ή όταν έχουν ελεύθερο χρόνο.

Αναμφισβήτητα, το διαδίκτυο μέσα σε αυτά τα δύο πολύ δύσκολα χρόνια της πανδημίας κατάφερε δικαίως να αποδειχθεί ένα από τα πιο χρησιμα και εξυπηρετικά μέσα αγορών και επικοινωνίας και πληρωμών.

Όμως, όπως λέει και ο απλός λαός: «Κάθε πράγμα στον καιρό» και όπως φαίνεται, με την υποχώρηση της πανδημίας ήρθε ο καιρός να θυμηθούμε το πώς ζούσαμε, καταναλώναμε και επικοινωνούσαμε δύο χρόνια πριν.

kafemauroeidiskafemauroeidiskafemauroeidis
Κοινοποιησέ το
Advertisement

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ