Connect with us

Πολιτικά

Χαρίτσης για αγωγό ύδρευσης στην Καλαμάτα “Άμεση αντικατάσταση και χωρίς άλλες καθυστερήσεις”

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Ερώτηση στην βουλή προς τον Υπουργό Εσωτερικών Μάκη Βορίδη κατέθεσε ο Βουλευτής Μεσσηνίας και Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Χαρίτσης για την πορεία των έργων αντικατάστασης του κεντρικού αγωγού ύδρευσης πηγές Πηδήματος – Καλαμάτα – Μεσσήνη,  μετά και τις τελευταίες διακοπές υδροδότησης που οφείλονται στην παλαιότητα του αγωγού.

Όπως επισημαίνει στην ερώτηση του ο Αλέξης Χαρίτσης το έργο αντικατάστασης του πεπαλαιομένου κεντρικού αγωγού μεταφοράς νερού, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών επι διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τον Μάιο του 2019, στο πλαίσιο της πρόσκλησης VII του Προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» με χρηματοδότηση ύψους 11.127.000 euro. Παρ όλα αυτά το έργο ξεκίνησε πρόσφατα και μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, λόγω της απαράδεκτης απόφασης του πρώην Υπουργού Εσωτερικών κου Θεοδωρικάκου να καταργήσει το πλέον επιτυχημένο πρόγραμμα χρηματοδότησης της Τ.Α. «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» μετονομάζοντάς το «Αντώνης Τρίτσης», ώστε να καρπωθεί πολιτικά τα ενταγμένα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έργα, με αποτέλεσμα για δεκάδες ενταγμένα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση έργα του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» σε όλη την χώρα, να καθυστερεί η υλοποίηση τους πλέον του ενός χρόνου. Παράλληλα δεν έχει διασαφηνιστεί η χάραξη, από που δηλαδή θα περνά ο αγωγός, εφ’ όσον υπάρχουν επιφυλάξεις για την οδό Αθηνών που υπάρχει στην αρχική μελέτη, γεγονός που ίσως δημιουργήσει νέες καθυστερήσεις.

Καταλήγοντας ο Αλέξης Χαρίτσης ερωτά τον Υπουργό Εσωτερικών:

  1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου και ποια θα είναι η τελική ημερομηνία παράδοσης του;
  2. Εξετάζει το ενδεχόμενο της υλοποίησης του έργου πριν την συμβατική του προθεσμία, λόγω του επείγοντος της αντικατάστασης του.

Επισυνάπτεται το πλήρες κείμενο της ερώτησης.                                                      

 

Ερώτηση

Προς τον κο Υπουργό Εσωτερικών

 

Θέμα: « Σαφές χρονοδιάγραμα της υλοποίησης του έργου αντικατάστασης κεντρικού αγωγού ύδρευσης Πήδημα-Καλαμάτα-Μεσσήνη»

Το έργο αντικατάστασης του πεπαλαιομένου κεντρικού αγωγού μεταφοράς νερού από τις πηγές Πηδήματος μέχρι την Καλαμάτα και την Μεσσήνη, εγκρίθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών επι διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τον Μάιο του 2019, στο πλαίσιο της πρόσκλησης VII του Προγράμματος «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ Ι» με χρηματοδότηση ύψους 11.127.000 euro.

Το έργο κρίθηκε απαραίτητο και κατεπείγον λόγω της παλαιότητας, από το 1938, του αγωγού με συχνές πλέον βλάβες και διαροές, που είχαν αποτέλεσμα, όπως και προ ημερών, τις συχνές διακοπές υδροδότησης των πόλεων της Καλαμάτας και Μεσσήνης. Με την υλοποίηση του, μέσω των νέων αγωγών μεταφοράς πόσιμου νερού καθώς και των αγωγών σύνδεσης με τις δεξαμενές, θα καλύπτονται οι μελλοντικές ανάγκες του Δήμου Καλαμάτας, της παραλιακής ζώνης του Δήμου Δυτικής Μάνης, και μεγάλου μέρους του Δήμου Μεσσήνης.

Το έργο αντικατάστασης του αγωγού ξεκίνησε πρόσφατα και μετά από πολύμηνη καθυστέρηση, λόγω της απαράδεκτης απόφασης του απερχόμενου Υπουργού Εσωτερικών κου Θεοδωρικάκου να καταργήσει το πλέον επιτυχημένο πρόγραμμα χρηματοδότησης της Τ.Α. «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» μετονομάζοντάς το «Αντώνης Τρίτσης», ώστε να καρπωθεί πολιτικά τα ενταγμένα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έργα, με αποτέλεσμα για δεκάδες ενταγμένα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση έργα του «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» σε όλη την χώρα, να καθυστερεί η υλοποίηση τους πλέον του ενός χρόνου.

Eπιπροσθέτως δεν έχει διασαφηνιστεί η χάραξη, από που δηλαδή θα περνά ο αγωγός, εφ’ όσον υπάρχουν επιφυλάξεις για την οδό Αθηνών που υπάρχει στην αρχική μελέτη, λόγω της στενότητας της οδού, γεγονός που ίσως δημιουργήσει νέες καθυστερήσεις.

Κατόπιν αυτών,

Επειδή οι συχνές πλέον βλάβες του παλαιού αγωγού προκαλούν διακοπές υδροδότησης στις πόλεις της Καλαμάτας και της Μεσσήνης.

Επειδή εν μέσω υγειονομικής κρίσης λόγω της πανδημίας, οι συχνές διακοπές υδροδότησης συνιστούν επιπλέον κίνδυνο για την υγεία χιλιάδων πολιτών.

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

  1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου και ποια θα είναι η τελική ημερομηνία παράδοσης του;
  2. Εξετάζει το ενδεχόμενο της υλοποίησης του έργου πριν την συμβατική του προθεσμία, λόγω του επείγοντος της αντικατάστασης του.

 

                                                              Ο ερωτών Βουλευτής

                                                       Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)


Κοινοποιησέ το

Πολιτικά

Μαντάς σε Υπερταμείο: Να προχωρήσει άμεσα ο διαγωνισμός παραχώρησης του αεροδρομίου Καλαμάτας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Η ανάγκη για περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας ήταν το κύριο θέμα της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά και του νέου Διευθύνοντα Συμβούλου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (Υπερταμείο), Γρηγόρη Δημητριάδη.

 

Ο κ. Μαντάς είχε τη δυνατότητα να ενημερώσει αναλυτικά τον κ. Δημητριάδη για την εξαιρετική πορεία που είχε τα τελευταία χρόνια το πολιτικό αεροδρόμιο της Καλαμάτας, σημειώνοντας αφενός το υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον που συνεχίζει να υπάρχει, αλλά και αφετέρου τα μεγάλα οφέλη που η αναβάθμισή του μπορεί να φέρει στην τοπική κοινωνία και οικονομία. Παράλληλα συζητήθηκαν οι αναπτυξιακές προοπτικές του αεροδρομίου, οι οποίες αν και ανακόπηκαν σε έναν βαθμό λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ωστόσο αναμένεται να υπάρξει σταδιακή ανάκαμψη σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα. Τόσο ο βουλευτής, όσο και ο κ. Δημητριάδης συμφώνησαν ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου αποτελεί ένα αναγκαίο και πολλά υποσχόμενο έργο που βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες και για τον λόγο αυτό, το Υπερταμείο σχεδιάζει να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να δρομολογηθεί η περαιτέρω αξιοποίησή του.

 

Σε αυτό το πλαίσιο συζητήθηκαν επίσης και οι πρωτοβουλίες στις οποίες έχει ήδη προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και σχετίζονται με τις απαλλοτριώσεις, αλλά και με τον σχεδιασμό των έργων αναβάθμισης. Όσον αφορά στις πρώτες, αυτές αφορούν σε έκταση που παραχωρείται από το στρατιωτικό αεροδρόμιο προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες στάθμευσης των πολιτικών αεροσκαφών, έχουν προϋπολογισμό περίπου 500 χιλ. ευρώ και χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 7Α, ώστε να υπάρξει ταχύτερη ολοκλήρωση της διαδικασίας. Για τα έργα αναβάθμισης και σύμφωνα με μελέτες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, οι οποίες θα διαμορφώσουν και τη βάση συζήτησης κατά τη διαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης, προβλέπεται η επέκταση και αναδιαρρύθμιση του κτιρίου του αεροσταθμού, η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών, η αναβάθμιση του διαδρόμου και του τροχοδρόμου και ο εκσυγχρονισμός του ηλεκτρονικού δικτύου, της φωτεινής σήμανσης και του πύργου ελέγχου, με προϋπολογισμό 60-80 εκ. ευρώ.

 

Τέλος ειδική αναφορά πραγματοποιήθηκε στο Διεθνές Εκπαιδευτικό Κέντρο Πιλότων που σχεδιάζεται να αναπτυχθεί στις σημερινές εγκαταστάσεις της 120 ΠΕΑ. Ο κ. Μαντάς είχε τη δυνατότητα να συζητήσει με τον κ. Δημητριάδη για τις προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύσουν, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή συνύπαρξη του πολιτικού με το στρατιωτικό αεροδρόμιο. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι με βάση τον σχεδιασμό που προωθείται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τη λειτουργία του νέου Εκπαιδευτικού Κέντρου, δεν αναμένεται να προκύψει επιβάρυνση της λειτουργίας του πολιτικού αεροδρομίου.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Ανησυχητική η κατάσταση που διαμορφώνεται λόγω της covid-19 στην Περιφέρεια Πελοποννήσου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Ως “ανησυχητική” περιέγραψε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας την κατάσταση που διαμορφώνεται το τελευταίο αυτό χρονικό διάστημα στην Περιφέρεια από τον νέο κορονοϊό.

Την θέση αυτή διατύπωσε ο περιφερειάρχης μετά την ενημέρωση που είχε χθες το πρωί της Δευτέρας 1η Μαρτίου, στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης με τους πέντε χωρικούς αντιπεριφερειάρχες και υπηρεσιακά στελέχη της Περιφέρειας Πελοποννήσου.

“Διαπιστώνονται ανησυχητικά στοιχεία και προκύπτει σημαντική αύξηση των νοσηλειών περιστατικών covid-19. Για μία ακόμα φορά κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου και καλούμε τους πολίτες να είναι προσεκτικοί, να τηρούν τις οδηγίες των αρμοδίων και να λαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα εκ των περιστάσεων μέτρα ατομικής προστασίας -που αποτελούν και μέτρα προστασίας του συνόλου” σημείωσε ο Π. Νίκας.

Οπως παρατήρησε καταλήγοντας ο περιφερειάρχης, “η λήψη μέτρων αυτοπροστασίας σήμερα, αποτελεί επένδυση για το μέλλον”.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Συνάντηση της ΟΤΟΕ με τον υπουργό Εργασίας, για τα εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα του κλάδου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Ο Γραμματέας του Νομαρχιακού παραρτήματος ΟΤΟΕ νομού Λάρισας, Κώτσιος Αθανάσιος με δελτίο τύπου προς τηv ηλεκτρονική εφημερίδα “kalamatatimes.gr” αναφέρει σχετικά με την συνάντηση της  ΟΤΟΕ με τον Υπουργό Εργασίας κ. Χατζηδάκη για τα εργασιακά και ασφαλιστικά προβλήματα των εργαζομένων στον τραπεζικό κλάδο :
Η ΟΤΟΕ ζήτησε συνάντηση με τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Χατζηδάκη, προκειμένου αφ’ ενός να του εκθέσει τις βασικές της προσεγγίσεις, αφ’ ετέρου να ενημερωθεί για τις προθέσεις του Υπουργείου, ενόψει των επικείμενων νομοθετικών πρωτοβουλιών της Κυβέρνησης σε εργασιακά και ασφαλιστικά ζητήματα που ενδιαφέρουν κατ’ εξοχή τον κλάδο.
Η συνάντηση έγινε με τηλεδιάσκεψη στις 26/2/2021, το απόγευμα.
Σε αυτήν συμμετείχαν το Προεδρείο της ΟΤΟΕ, ο Υπουργός κ. Χατζηδάκης, η Γενική Γραμματέας κα Στρατινάκη,              η Γεν. Γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων κα.Καρασιώτου και οι κ.κ. Δουφεξής και Μυλαπίδης, στελέχη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η ΟΤΟΕ, αφού ευχαρίστησε τον κ. Υπουργό για την άμεση ανταπόκρισή του, αναφέρθηκε σε μια σειρά κρίσιμα και επίκαιρα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και τους εργαζόμενους.
Ειδικότερα:
• Ο  τραπεζικός κλάδος και οι εργαζόμενοι σε αυτόν βρίσκονται στο επίκεντρο των εξελίξεων, των νέων τεχνολογικών αλλαγών, της ψηφιοποίησης, της πορείας μετασχηματισμού για την μετάβαση στην νέα εποχή. Μέσα σε αυτό το σύνθετο και αβέβαιο περιβάλλον, σε αυτές τις πρωτόγνωρες και αβέβαιες εξελίξεις, εν μέσω πανδημίας, η προστασία της απασχόλησης και των εργασιακών μας δικαιωμάτων αποτελεί για την ΟΤΟΕ την πρώτη προτεραιότητα.
• Η πανδημία συνεχίζεται και έχει αναδείξει την ανάγκη για την διαμόρφωση ενός νέου θεσμικού πλαισίου για την τηλεργασία. Οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, για την κατάθεση των οποίων η ΟΤΟΕ ζήτησε να υπάρξει σαφές χρονοδιάγραμμα, θα πρέπει να διασφαλίζουν τον εθελοντικό χαρακτήρα της τηλεργασίας, ίσα δικαιώματα για τους τηλεργαζόμενους, την τήρηση του ωραρίου και το δικαίωμα αποσύνδεσης, την ισορροπία εργασίας – οικογενειακής ζωής, την υγεία, την ασφάλεια, τον σεβασμό της προσωπικότητας και της ιδιωτικότητας του εργαζόμενου, έτσι ώστε να μην τον οδηγούν σε απομόνωση και αποξένωση από το εργασιακό του περιβάλλον. Κυρίως πρέπει οι νέες νομοθετικές ρυθμίσεις να αφήνουν χώρο για κλαδική συλλογική διαπραγμάτευση για την τηλεργασία και να μην οδηγούν σε άνιση ατομική διαπραγμάτευση εργαζόμενου – εργοδότη.
Η ΟΤΟΕ έχει ήδη επεξεργαστεί εξειδικευμένες προτάσεις για τα θέματα αυτά, τις οποίες και θα καταθέσει στον δημόσιο διάλογο.
• Για το νόμιμο ωράριο εργασίας με κλαδικές ρυθμίσεις, τονίσαμε ότι έχει θεσμοθετηθεί μέσα από τις κλαδικές ΣΣΕ και πάντα μέσα από συστηματικό διάλογο ΟΤΟΕ-Τραπεζών.
• Ζητήσαμε να πληροφορηθούμε για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου σχετικά με τις αρμοδιότητες του ΣΕΠΕ και του ΟΜΕΔ, δεδομένου ότι η ΟΤΟΕ είχε στο παρελθόν θετική εμπειρία από τον θεσμό και τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει στην αντιμετώπιση ακραίων συμπεριφορών από τους εργοδότες.
• Αναφερθήκαμε στα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται για τις Συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις ΣΣΕ από τη διατήρηση διατάξεων της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) 6/2012, όταν μάλιστα οι τότε λόγοι της ψήφισής τους έχουν ουσιαστικά εκλείψει.
• Θέσαμε τα σοβαρά προβλήματα
εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ από τον ΕΦΚΑ και ζητήσαμε την παρέμβαση του Υπουργείου για άμεσες λύσεις.
• Ζητήσαμε ενημέρωση για τους σχεδιασμούς του Υπουργείου σε σχέση με τις επικουρικές συντάξεις και τις τυχόν επιπτώσεις τους για τους ήδη ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους.
Από την πλευρά του, ο Υπουργός Εργασίας:
• Αναφέρθηκε στη σημασία της διαβούλευσης με τους φορείς, επισημαίνοντας ότι η ΟΤΟΕ είναι η πρώτη δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση που συναντά για το σκοπό αυτό.
• Τόνισε ότι σκοπός του Υπουργείου δεν είναι να αιφνιδιάσει, ούτε να νομοθετήσει εν κρυπτώ. Το εργασιακό νομοσχέδιο είναι υπό επεξεργασία και η Κυβέρνηση θα νομοθετήσει μετά από εκτεταμένο διάλογο και διαβούλευση. Αυτό, πάντως, δεν θα γίνει όσο διαρκούν τα περιοριστικά μέτρα για την πανδημία.
• Για το ωράριο και τις υπερωρίες
δήλωσε ότι θα εισαχθεί η ηλεκτρονική κάρτα εργασίας, ως μέτρο – εγγύηση για τους εργαζόμενους και ότι δεν τίθεται θέμα κατάργησης του 8ώρου.
• Για τον ΣΕΠΕ και τον ΟΜΕΔ σημείωσε ότι πρέπει να ξαναδούμε τις αρμοδιότητές τους, με διάκριση μεταξύ ατομικών και συλλογικών διαφορών εργασίας και ζήτησε τις προτάσεις της ΟΤΟΕ για τα θέματα αυτά.
• Για την ΠΥΣ 6/12 παρέπεμψε στην Γενική Γραμματέα κα Στρατινάκη, η οποία αναφέρθηκε στο σχετικό νομικό πλαίσιο, που εξακολουθεί να έχει ισχύ. Ζήτησε, πάντως, τις θέσεις και τις προτάσεις της ΟΤΟΕ και για τα θέματα  αυτά.
• Για τις επικουρικές συντάξεις ο Υπουργός και τα στελέχη του Υπουργείου ενημέρωσαν ότι δεν υπάρχει πρόθεση αιφνιδιασμού, ούτε τίθεται ζήτημα απωλειών για τους ήδη εργαζόμενους και τους συνταξιούχους σε σχέση με τις επικουρικές συντάξεις.
• Ειδικά για το θέμα του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ η Γενική Γραμματέας. κα Καρασιώτου ανέφερε ότι είναι υπό επεξεργασία ενιαίοι κανόνες για τις παροχές σε χρήμα, αλλά υπάρχει βούληση να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες και κάλεσε την ΟΤΟΕ να εκθέσει ειδικότερα τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλισμένοι του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ, αναγνωρίζοντας ότι σε αρκετούς τομείς υπάρχουν προβλήματα. Στο πλαίσιο αυτό, συμφωνήθηκε να υπάρξει άμεσα ειδική συνάντηση εκπροσώπων της ΟΤΟΕ με τα αρμόδια στελέχη του Υπουργείου, για να αναζητηθούν κατάλληλες λύσεις.
• Για το θέμα των αλλαγών στον συνδικαλιστικό νόμο, ο Υπουργός δήλωσε ότι στόχος  είναι να βελτιωθεί η αξιοπιστία και η διαφάνεια στη λειτουργία του Συνδικαλιστικού κινήματος στην Ελλάδα, για να μην υπάρχουν περιθώρια θεσμικής του αμφισβήτησης.
Στο κλείσιμο της συνάντησης,  η ΟΤΟΕ: 
• Επανέλαβε στον Υπουργό και στα στελέχη του Υπουργείου ότι η ΟΤΟΕ έχει και επεξεργασμένες προτάσεις και αποδεδειγμένη αξιοπιστία, έτσι ώστε να συμβάλλει ουσιαστικά μέσα από τον διάλογο, τονίζοντας ότι οι όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις οφείλουν να  αφήνουν χώρο για συλλογική διαπραγμάτευση σε κλαδικό επίπεδο τόσο πριν, όσο μετά τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης.
• Επιφυλάχθηκε να καταθέσει άμεσα τις ειδικότερες θέσεις και προτάσεις της επί των θεμάτων που τέθηκαν συνοπτικά στη συνάντηση και σημείωσε ότι η συμμετοχή σε έναν ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο προϋποθέτει την αποφυγή μονομερών ενεργειών σε βάρος των εργαζομένων και των δικαιωμάτων μας, κάτι που θα βρει απέναντι και ενωμένο το σύνολο του κλάδου.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ