Connect with us

Θέατρο

Πολυεπίπεδο το ρεπερτόριο του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας για την περίοδο 2019 – 2020

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Πολυεπίπεδο το ρεπερτόριο του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας για την περίοδο 2019 – 2020

Πολυεπίπεδο χαρακτήρισε τον προγραμματισμό του ρεπερτορίου του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Καλαμάτας για την περίοδο 2019 – 2020 ο Καλλιτεχνικός του Διευθυντής Γιάννης Μαργαρίτης. Σε συνέντευξη Τύπου, την Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2019, ο κ. Μαργαρίτης έδωσε το περίγραμμα των παραστάσεων που θα ανεβάσει το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και παρουσίασε τους συνεργάτες του, το σκηνοθέτη Θόδωρο Εσπίριτου, που θα επιμεληθεί το παιδικό έργο, καθώς και τους ηθοποιούς Κλεάνθη Βαρσαμούλη, Γιώργο Αλεβυζάκη, Μαριάμ Ρουκχάτζε, Σοφία Κουλέρα, Χρυσάνθη Δούζη, Δημήτρη Σταμούλη, Γιώργο Τσαπόγα και Μάρα Μπαρόλα. Μεταξύ άλλων, επεσήμανε το «άνοιγμα» που κάνει το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας στους νέους και τα παιδιά, με ειδικές παραστάσεις για μαθητές και παιδικό έργο, αλλά και με τη λειτουργία του Θεατρικού Εργαστηρίου, ώστε να τα μυήσει στη θεατρική τέχνη.

Ο κ. Μαργαρίτης τόνισε, ακόμη, τα εξής, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου: «Πρέπει να σας πω ότι αυτή τη στιγμή είμαι ιδιαιτέρως ικανοποιημένος, διότι έχουμε λάβει μήνυμα από το Υπουργείο Πολιτισμού ότι θα υπάρξει αύξηση της επιχορήγησης και το ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας μπαίνει στο πρώτο επίπεδο των Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων. Ξαναβρίσκει σιγά-σιγά το Θέατρο – δεν γίνεται από τη μία μέρα στην άλλη – αλλά έχω την αίσθηση ότι ξαναβρίσκει την παλιά αίγλη που είχε το ΔΗΠΕΘΕΚ Καλαμάτας».

Οι παραστάσεις θα ξεκινήσουν μέσα στις γιορτές, όπως ανέφερε ο κ. Μαργαρίτης. Από τα νέα έργα, θα προηγηθεί ο «Γενικός Γραμματεύς» και θα ακολουθήσουν «Οι φασουλήδες με το ρόπαλο».

 

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Ο Παντελής Δρούγας, Πρόεδρος ΔΣ της Κοινωφελούς Επιχείρησης «Φάρις» του Δήμου Καλαμάτας, μετέφερε τις ευχές του Δημάρχου και του ΔΣ για καλή επιτυχία, προσθέτοντας τις δικές του. Σχετικά με τα εισιτήρια, ο κ. Δρούγας γνωστοποίησε ότι η γενική τιμή εισιτηρίου θα είναι 12 ευρώ, για οργανωμένες παραστάσεις 8 ευρώ και το παιδικό και μαθητικό 5 ευρώ.

ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ

Ο Γιάννης Μαργαρίτης είπε για το ρεπερτόριο της περιόδου 2019 – 2020 τα εξής:

«Ο γενικός γραμματεύς».

«Κωμωδία μετ’ ασμάτων» ονομάζει ο συγγραφέας Ηλίας Καπετανάκης την σατιρική κωμωδία του. Ένα έργο γραμμένο στα τέλη του 19ου αιώνα, που στηλιτεύει με ιδιαίτερα κωμικό τρόπο μερικές από τις παθογένειες του Νεοέλληνα. Εναγκαλισμός με το κράτος, ρουσφέτι, πολιτική διαπλοκή, μεγαλομανία, προσωπικό βόλεμα, είναι μερικά από τα θέματα που θίγονται σε μια από τις ωραιότερες κωμωδίες του προ-προηγούμενου αιώνα. Μια παράσταση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και μιούζικαλ λόγω της πληθώρας των τραγουδιών, τα οποία στην παράστασή μας σχολιάζουν πασίγνωστες μελωδίες των τελευταίων δεκαετιών. Το συγκεκριμένο έργο απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, χωρίς να κάνουμε έκπτωση στην ποιότητα. Το έργο είναι κατάλληλο και θα το παρουσιάσουμε, εκτός των άλλων, σε Γυμνάσια και Λύκεια.

 

«Οι φασουλήδες με το ρόπαλο» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα.

Ένα παιδικό έργο από τον μεγάλο Ισπανό ποιητή και δραματουργό, που συνδυάζει τους ζωντανούς ηθοποιούς και τις κούκλες και που πιστεύω ότι θα ενθουσιάσει τις τρυφερές ψυχές των παιδιών των Δημοτικών Σχολείων με την φαντασία και την δύναμη του ποιητικού λόγου. Το πραγματικό και το φανταστικό σε αγαστή συνεργασία, μέσα από μία υπέροχη ιστορία αγάπης, μας οδηγούν να παρακολουθήσουμε την αέναη μάχη του Καλού με το Κακό.

«Εμφύλια Έπη» του Φαίδωνα Χατζηαντωνίου (επανάληψη)
Μια παράσταση που έχει δεχθεί διθυραμβικές κριτικές και σχόλια, τόσο από έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο στην Καλαμάτα αλλά και από έντυπα των Αθηνών (Καθημερινή, Athens voice), όσο και από την Γαλλία, όπου η παράσταση παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάιο. Έχουμε δεχθεί και μία αρχική πρόταση για επανάληψη της παράστασης στην Nice της Γαλλίας. Η παράσταση είναι έτοιμη και θα μπορέσει να αρχίσει την χειμερινή δραστηριότητα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ. Θα συνεχίσουμε και την ιδιαιτέρως πετυχημένη από πέρυσι παρουσίαση του έργου σε Λύκεια, αφού προηγουμένως γίνεται παρουσίαση του θέματος του έργου μια μέρα πριν στο σχολείο τους. Η πρακτική αυτή είχε πέρυσι πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα τόσο στην κατανόηση του έργου ,όσο και στον τρόπο παρακολούθησης.
Η παράσταση θα παιχτεί σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (αυτή η συνεργασία θα διευρυνθεί) και θα περιληφθεί στις εκδηλώσεις για την επέτειο της έναρξης της Ελληνικής Επανάστασης, το Μάρτιο του 2020.

«Σοφία Λασκαρίδου. Το ταξίδι μιας ζωής» του Γιάννη Μαργαρίτη

Θέλοντας να δώσω μεγαλύτερη εξωστρέφεια στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ με διευρυμένο ρεπερτόριο, αλλά και για να μην επιβαρύνω τον προϋπολογισμό, χαρίζω εξ ολοκλήρου τα δικαιώματα του έργου, της σκηνοθεσίας και του σκηνικού, ώστε να πραγματοποιηθεί η παράσταση. που αφηγείται την ιστορία της πολύ γνωστής ζωγράφου, της πρώτης Ελληνίδας που πέρασε το κατώφλι της Σχολής Καλών Τεχνών και που με την προσωπικότητά της ενέπνευσε τον Γρηγόριο Ξενόπουλο να γράψει το διάσημο έργο του «Στέλλα Βιολάντη». Το έργο είναι, επίσης, κατάλληλο για Γυμνάσια και Λύκεια. Θα συμμετάσχει ο τραγουδιστής Χρήστος Θηβαίος, που θα υποδυθεί τον Περικλή Γιαννόπουλο, το μεγάλο έρωτα της Σοφίας Λασκαρίδου.

Προσπάθησα να επιλέξω τα έργα, έχοντας πάντα στο μυαλό μου το εφηβικό κοινό. Ανάμεσα στο παιδικό έργο και τα έργα ενηλίκων δημιουργείται ένα κενό: το θέατρο για εφήβους. Με το ρεπερτόριο που επέλεξα, το κενό αυτό δεν υπάρχει πλέον.

«Αποσπάσματα ενός δείπνου» της Αθηνάς Στούρνα (προσωρινός τίτλος)

Η παράσταση αυτή θα πραγματοποιηθεί μόνο εάν εξασφαλισθούν οι χορηγοί για να καλύψουν τα έξοδά της.
Μια παράσταση έκπληξη. Μια παράσταση – συμπόσιο, η οποία έρχεται να συνεχίσει την έρευνα που αρχίσαμε πέρυσι με την παράσταση για τον Κωνσταντίνο Καβάφη στην Σχολή Εικαστικών, έρευνα που αφορά στην διαφορετική σχέση καλλιτεχνών και κοινού. Μία εναλλακτική παράσταση. Ένα εγχείρημα που αφορά στην δημιουργία μιας συμποσιακής performance, η οποία βασίζεται αισθητικά στις αρχές του δείπνου.
Η ιστορία του μπακαλιάρου, της πατάτας και της σταφίδας, μεταναστών της διατροφής και πώς έφτασαν να αποτελούν υλικά για φημισμένα πιάτα της μεσσηνιακής κουζίνας (μπακαλιάρος τσιλαδιά), αλλά και αντιστρόφως. Πώς η σταφίδα ταξιδεύει από την Μεσσηνία στην Βρετανία; Οι ιστορίες αυτές είναι με θεατρικό τρόπο δοσμένες, ενώ ταυτόχρονα οι θεατές, συμμετέχοντας στο δείπνο, γεύονται τις συνταγές αποκλειστικά με τοπικά προϊόντα.

«Ιστορίες της Καλαμάτας»

Ένα χρόνο μετά την ίδρυσή του, το Θεατρικό Εργαστήρι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καλαμάτας (τα μαθήματα γίνονται κάθε Σάββατο, από τον Γιάννη Μαργαρίτη) πραγματοποιεί την πρώτη του παράσταση με ιστορίες από το παρελθόν της πόλης. Τα μέλη του Θεατρικού Εργαστηρίου προτείνουν τις ιστορίες και, με την βοήθεια του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, θα τις παρουσιάσουν σε διαφορετικά σημεία της πόλης. Οι ιστορίες θα είναι συνδεδεμένες και με τον χώρο (αυλή, δρόμο, πλατεία) όπου θα παρουσιαστούν. Το τεχνικό προσωπικό του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ. θα συμβάλει και θα βοηθήσει στην πραγματοποίηση της πρώτης παράστασης του Θ.Ε., που θα δοθεί με ελεύθερη είσοδο, όπως πρέπει να γίνεται με τις ερασιτεχνικές παραστάσεις. Η παρουσίαση των «Ιστοριών της Καλαμάτας» θα γίνει γύρω στο Μάιο.

Το πρόγραμμα «Μια αγκαλιά περιοδεύει», με αναγνώσεις στις Λέσχες Φιλίας και Πολιτισμού (πρώην ΚΑΠΗ) του Δήμου Καλαμάτας, θα συνεχισθεί, μετά την επιτυχημένη περυσινή έναρξή του».

Πολυεπίπεδο το ρεπερτόριο του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας για την περίοδο 2019 – 2020


Κοινοποιησέ το

Θέατρο

Νέα καταγγελία για Πέτρο Φιλιππίδη: Ηθοποιός πήγε δύο φορές στα επείγοντα από το ξύλο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Την υπόθεση έκανε γνωστή ο δικηγόρος Γιώργος Γεραρής, ο οποίος εκπροσωπεί την Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, την Πηνελόπη Αναστασοπούλου και τη Λένα Δροσάκη. Ο κ. Γεραρής, μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega», υποστήριξε ότι η νέα καταγγελία κατά του Πέτρου Φιλιππίδη έγινε από άνδρα ηθοποιό και δεν αφορά σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση, αλλά σωματική κακοποίηση -κοινώς, ξυλοδαρμούς.

Τα περιστατικά εκτυλίχθηκαν την περίοδο 2013-2015, όταν ο Πέτρος Φιλιππίδης σκηνοθετούσε και έπαιζε στην παράσταση «Φον Δημητράκης».

«Τον χτυπούσε επί μια διετία, είχε πάει στα επείγοντα»

Σύμφωνα με τον δικηγόρο, ο εν λόγω ηθοποιός ήταν σε δεινή οικονομική κατάσταση προτού κληθεί να συμμετάσχει στην παράσταση και ο Πέτρος Φιλιππίδης τον προειδοποίησε «μεταξύ σοβαρού κι αστείου» ότι θα τρώει ξύλο σε μια συγκεκριμένη σκηνή.

Κατά τον κ. Γεραρή, ο Φιλιππίδης την ώρα της παράστασης ξυλοκοπούσε κανονικά τον ηθοποιό, χρησιμοποιώντας γροθιές, ακόμα και ένα παλιό τηλέφωνο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χρειαστεί να μεταβεί δυο φορές στα επείγοντα (σε «Ευαγγελισμό» και «Λαϊκό») με θλαστικά τραύματα και να ενημερώσει συναδέλφους του -ενέργεια που θα χρησιμοποιηθεί και ως αποδεικτικό.

Ο δικηγόρος επισήμανε ότι έχει καταγραφεί και άλλος, πιο σοβαρός ξυλοδαρμός εκτός παράστασης και πως ήταν παρόντα σχεδόν όλα τα μέλη του θιάσου. Σύμφωνα με τον Γιώργο Γεραρή, υπάρχουν 9 μάρτυρες που θα καταθέσουν κατά του Πέτρου Φιλιππίδη. Συγκεκριμένα, τόνισε:

«Στο τέλος της σεζόν έγινε το χειρότερο. Κάποια μέρα στα καμαρίνια, προφανώς είχε τα νεύρα του ο κ. Φιλιππίδης, υπήρξε μια συζήτηση μεταξύ του εντολέα μου και άλλων ηθοποιών. Ο Φιλιππίδης ρώτησε “τι λέτε εδώ”, του απάντησε μια ηθοποιός “να, λέμε πού θα πιούμε καφέ”. Αυτός θεώρησε ότι λέει ψέματα, τούς κάλεσε τους 3-4 στο καμαρίνι του και άρχισε να τους τα ψέλνει και τους είπε να του ζητήσουν συγγνώμη. Ο εντολέας μου αντέδρασε, του είπε “δεν έχουμε κάτι για να σου ζητήσουμε συγγνώμη” και τότε ο κ. Φιλιππίδης σηκώθηκε, τον άρπαξε από τον γιακά, τον πήγε ως την πόρτα, του έριξε μια γροθιά και τον πέταξε έξω και του έκλεισε την πόρτα στο πρόσωπο. Ο εντολέας μου φώναξε “αυτό δεν θα περάσει έτσι” και τότε ο κ. Φιλιππίδης άνοιξε την πόρτα και τον πλάκωσε στο ξύλο. Με γροθιές, κλωτσιές. Ηταν μπροστά όλος ο θίασος, έχουμε 9 μάρτυρες».

Καταλήγοντας, μάλιστα, ο δικηγόρος είπε ότι έχει γίνει δέκτης πλήθους καταγγελιών και πως υπάρχει μία κατά του Πέτρου Φιλιππίδη «που αφορά πράξη ποινικώς κολάσιμη, που δεν έχει παραγραφεί».

Δείτε τις δηλώσεις του Γιώργου Γεραρή:

 

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Θέατρο

Δέκα ηθοποιοί καταγγέλλουν γνωστό ηθοποιό – σκηνοθέτη για βιασμούς και ξυλοδαρμούς

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Άλλοι 10 ηθοποιοί σπάνε τη σιωπή τους και καταγγέλλουν γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη για σeξουαλική παρενόχληση, βιασμό και ξυλοδαρμό. Κάποιες από τις υποθέσεις δεν έχουν παραγραφεί, αφού έγιναν την περασμένη πενταετία. Άνδρας ηθοποιός τον κατηγορεί πως τον έσπασε στο ξύλο όταν του διαμαρτυρήθηκε για τα «θεατρικά» χτυπήματα στην παράσταση.

Την ίδια ώρα που η κοινή γνώμη παρακολουθεί εμβρόντητη τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη, δέκα ηθοποιοί, μεταξύ των οποίων εννέα γυναίκες κι ένας άνδρας, καταγγέλλουν έναν άλλο πασίγνωστο ηθοποιό – σκηνοθέτη για βιασμούς, ξυλοδαρμούς και σeξουαλικές παρενοχλήσεις.

Σε ένα τσουνάμι, που απ’ ό,τι φαίνεται θα παρασύρει πολλούς στο πέρασμα του, εξελίσσεται η “επιχείρηση κάθαρση” στο χώρο του θεάτρου που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τις τελευταίες τρεις εβδομάδες. Πολλοί είναι αυτοί που αποφάσισαν να σπάσουν τη σιωπή τους μετά από αρκετά χρόνια και να περιγράψουν τις εφιαλτικές στιγμές που βίωσαν στα χέρια κάποιων ανθρώπων, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την εξουσία που τους έδινε η θέση τους, δεν δίστασαν να ικανοποιήσουν τις σεξουαλικές τους ορέξεις παρά τις αντιδράσεις των θυμάτων τους, αλλά και να τους χτυπήσουν προκειμένου να επιδείξουν την κυριαρχία τους.

Ανάμεσα σε αυτούς κι ένας πασίγνωστος ηθοποιός – σκηνοθέτης, με μεγάλες επιτυχίες στο θέατρο, τον κινηματογράφο αλλά και στην τηλεόραση. Οι ταινίες στις οποίες συμμετείχε και οι παραστάσεις που ανέβασε στο θέατρο τις τελευταίες δύο δεκαετίες έσπασαν τα ταμεία, καθώς χιλιάδες φαν του έσπευδαν να τις παρακολουθήσουν. Πίσω όμως από τον ήρεμο και πρόσχαρο χαρακτήρα του, όπως κατήγγειλαν ή ετοιμάζονται να καταγγείλουν συνάδελφοι του, κρυβόταν ένα άλλο πρόσωπο. Αυτό του ανθρώπου που δεν δίσταζε να απαξιώσει τους συνεργάτες του κι όχι μόνο, αλλά και να χρησιμοποιήσει ακόμα και σωματική βία για να καταβάλει τις αντιστάσεις όμορφων γυναικών προκειμένου να ικανοποιήσει τις σeξουαλικές του ορέξεις.

Από τη μέρα, όμως, που το απόστημα στο καλλιτεχνικό χώρο άρχισε να σπάει, άτομα που είχαν μπει τα προηγούμενα χρόνια στο στόχαστρο του αποφάσισαν να προχωρήσουν σε όλες τις ενέργειες που θα οδηγούσαν το δημοφιλή καλλιτέχνη αντιμέτωπο με τη δικαιοσύνη.

Αν και οι περισσότερες από τις δέκα μέχρι στιγμής υποθέσεις για τις οποίες κατηγορείται ο γνωστός σκηνοθέτης – ηθοποιός φαίνεται να έχουν παραγραφεί, υπάρχουν και κάποιες οι οποίες είναι σχετικά πρόσφατες και θα μπορούσαν να τον οδηγήσουν ενώπιον των εισαγγελικών αρχών.

Σeξουαλική παρενόχληση και bullying

Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών έχουν γίνει εναντίον του έξι καταγγελίες από γυναίκες ηθοποιούς, με τις τέσσερις από αυτές να κάνουν λόγο για σeξουαλική παρενόχληση και τις υπόλοιπες δύο για εργασιακό εκφοβισμό.

Τις προηγούμενες ημέρες κατατέθηκε εναντίον του καταγγελία η οποία προέρχονταν από μια ηθοποιό που μεσουρανούσε τη δεκαετία του 1990 στα τηλεοπτικά δρώμενα της χώρας. Όπως αναφέρει η καλλιτέχνης, που μένει πλέον στο εξωτερικό, ο γνωστός σκηνοθέτης – ηθοποιός την κάλεσε στο σπίτι του προκειμένου να συνεργαστούν. Αν και στην αρχή η συζήτηση κινούνταν σε καθαρά επαγγελματικά θέματα, στη συνέχεια ο ηθοποιός έφερε την κουβέντα σε προσωπικό επίπεδο. Η γυναίκα προσπάθησε να “αποδράσει” από το σπίτι, η πόρτα όμως ήταν κλειδωμένη. Κατέβαλε προσπάθειες για να αποφύγει τη λυσσαλέα επίθεση του ηθοποιού – σκηνοθέτη, ωστόσο δεν κατάφερε με αποτέλεσμα να βιαστεί όπως καταγγέλλει.

Όπως αποκάλυψε χθες το newsit.gr, ακόμα δύο γυναίκες είναι έτοιμες να καταγγείλουν τόσο στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών όσο και στη δικαιοσύνη τις δικές τους σοκαριστικές εμπειρίες από τον συγκεκριμένο καλλιτέχνη. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στους δικηγόρους τους, ο ηθοποιός – σκηνοθέτης αποπειράθηκε να τις βιάσει. Μάλιστα τα συγκεκριμένα περιστατικά δεν έχουν παραγραφεί καθώς διαπράχθηκαν την τελευταία πενταετία.

Εκτός όμως από τις αναφορές για βιασμούς και σeξουαλικές παρενοχλήσεις σε γυναίκες, το πρωί της περασμένης Τρίτης κατατέθηκε στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και μια καταγγελία από έναν άνδρα. Πρόκειται για ηθοποιό ο οποίος ξυλοκοπήθηκε αρκετές φορές από τον γνωστό καλλιτέχνη κατά τη διάρκεια θεατρικής παράστασης που παίχτηκε τις σεζόν 2013 – 2015.

Το θύμα σε κάποιες σκηνές θα έπρεπε να δεχτεί τα “θεατρικά” χτυπήματα του γνωστού ηθοποιού, ωστόσο, όπως υποστηρίζει στην καταγγελία του, αυτά ήταν τόσο δυνατά που αναγκάστηκε να πάει σε γιατρό. Μάλιστα όταν διαμαρτυρήθηκε, τότε ο ηθοποιός που καταγγέλλεται του όρμησε μπροστά στα μάτια των υπόλοιπων συντελεστών της παράστασης και τον έσπασε στο ξύλο.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Θέατρο

Λιγνάδης: Εμμονική η μάρτυρας, δεν υπάρχουν στοιχεία

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Ανυπαρξία στοιχείων, υπερπροβολή φημών εις βάρος του εντολέα του Δημήτρη Λιγνάδη αλλά και έλλειψη αντίλογου κατά την ποινική έρευνα από την πλευρά του κατηγορούμενου σκηνοθέτη, επικαλείται μεταξύ άλλων στο αίτημα ακυρότητας που κατέθεσε σήμερα στη Δικαιοσύνη ο Αλέξης Κούγιας.

Με το αίτημα αυτό, ο δικηγόρος του Δημήτρη Λιγνάδη βάλλει κατά της δίωξης που ασκήθηκε στον εντολέα του αλλά και κατά του εντάλματος, βάσει του οποίου συνελήφθη. «Ο δικός μου αντίλογος» δεν ακούστηκε λέει ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης για να υποστηρίξει πως «η αβασάνιστη αποδοχή εκ μέρους της ανακρίτριας των περιστάσεων δήθεν τέλεσης των διωκόμενων αδικημάτων δεν οφείλεται σε ύπαρξη σοβαρών ενδείξεων» αλλά «σε προκατάληψη, στο δυσμενές για εμένα κοινωνικό και πολιτικό κλίμα και στη μεροληπτική και μονόπλευρη υπερ – προβολή φημών από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης».

Ο κ. Κούγιας κάνει λόγο για ακυρότητα της προδικασίας για τον σκηνοθέτη «λόγω άσκησης ποινικής δίωξης χωρίς προηγούμενη κλήση του υπόπτου προς παροχή εξηγήσεων» και αμφισβητεί εκ νέου την αξιοπιστία των μαρτύρων που «έκαψαν» τον εντολέα του.

Μεταξύ άλλων, στο αίτημα ακυρότητας ο κ. Κούγιας αναφέρει για λογαριασμό του σκηνοθέτη, ότι η πρώτη μήνυση που κατατέθηκε στις 5 Φεβρουαρίου στην εισαγγελία από τον Β. Κυπαρισσόπουλο δεν περιγράφει κάποια αξιόποινη συμπεριφορά «αφού κατά τους ισχυρισμούς του (σ.σ. του μηνυτή), και αληθείς υποτιθέμενους, οι δήθεν σεξουαλικές επαφές μαζί του, έγιναν με τη συναίνεσή του ενώ ήταν ήδη 15 ετών και χωρίς να έχω την ιδιότητα του παιδαγωγού του». Σε κάθε δε περίπτωση – όπως επισημαίνεται στο αίτημα – «το χρονικό διάστημα, στο οποίο αναφέρεται είναι μεγαλύτερο της εικοσαετίας από την ενηλικίωσή του και εν όψει των περί παραγραφής διατάξεων το περιεχόμενο της αναφοράς του ήταν ποινικά αδιάφορο».

«Εμμονική η 40χρονη»

Σε ό,τι αφορά στους μάρτυρες που κατέθεσαν στον εισαγγελέα κατά του Δημήτρη Λιγνάδη ο κατηγορούμενος, δια του δικηγόρου του αναφέρει: «Ο εισαγγελέας έλαβε ένορκη κατάθεση από μάρτυρα που πρότεινε ο κ. Κυπαρισσόπουλος. Ο μάρτυρας αυτός κατέθεσε πως «κατά το χρονικό διάστημα 2014 έως 2016, δηλαδή σε ηλικία 16 προς 17 ετών, δήθεν είχε σeξουαλική σχέση μαζί μου με τη θέλησή του και ότι μια φορά εντός αυτού του χρονικού διαστήματος ανάμεσα σε πολλές άλλες σεξουαλικές επαφές μας υπήρξε και μια που κατά τους ισχυρισμούς του «δεν ήθελε». Την ίδια ημέρα – συνεχίζει ο κ. Κούγιας – κατέθεσαν και δυο ακόμη μάρτυρες, ένας άνδρας και μια γυναίκα. Από τους μάρτυρες αυτούς ο ένας «δεν κατέθεσε τίποτα απολύτως σε βάρος μου, αφού δεν υπέπεσε στην αντίληψή του οποιαδήποτε μεμπτή συμπεριφορά μου προς οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο». Η δε γυναίκα μάρτυρας, σύμφωνα με την πλευρά Λιγνάδη: «Απλώς και μόνο εξιστόρησε την ατυχή και εμμονική προσπάθειά της ήδη από τα φοιτητικά της χρόνια και συγκεκριμένα από το έτος 2000 να συνάψει ερωtική σχέση μαζί μου, χωρίς ωστόσο να αντιληφθεί έστω και μια σεξουαλική επαφή μου με ή χωρίς συναίνεση με έστω και ένα ανήλικο πρόσωπο».

Τι αναφέρει για τη δεύτερη μήνυση εναντίον του

Ακόμη, στο αίτημά του ο κ. Κούγιας αναφέρεται και στη δεύτερη μήνυση που κατατέθηκε στην εισαγγελία κατά του Δημήτρη Λιγνάδη στις 19/2. Όπως επισημαίνει η πλευρά Λιγνάδη, στη μήνυση αυτή υποστηρίζεται «ότι δήθεν τον Αύγουστο του έτους 2010 τέλεσα σε βάρος του το αδίκημα του βιασμού ενώ ο μηνυτής ήταν ηλικίας 14 ή 15 ετών, χωρίς αυτό να προκύπτει με ακρίβεια αφού αναφέρει μόνο το έτος της γεννήσεως του, το 1995».

Σύμφωνα με το αίτημα, ο μηνυτής πρότεινε και έναν μάρτυρα, ο οποίος εξετάστηκε από τον εισαγγελέα. Ωστόσο, ο μάρτυρας αυτός «επιβεβαίωσε τη γνωριμία μου με το μηνυτή, αλλά δεν αντελήφθη καμία σεξουαλική επαφή μου με η χωρίς συναίνεση είτε με το μηνυτή είτε με οποιαδήποτε άλλο πρόσωπο, περιέγραψε εντελώς διαφορετικά τις περιστάσεις, υπό τις οποίες με είχαν δήθεν συναντήσει είτε εντός είτε εκτός της οικίας μου και το κορυφαίο δεν γνώριζε έστω εκ διηγήσεως οποιαδήποτε περιστατικό σeξουαλικής κακοποίησης του μηνυτή, μολονότι προφανώς γνώριζε ότι έχει υποβληθεί μήνυση εναντίον μου και μάλιστα δεν ήταν και σίγουρος εάν ο μηνυτής με είχε συναντήσει ξανά μετά την τελευταία φορά που ο μάρτυρας και ο μηνυτής δήθεν με επισκέφθηκαν στο σπίτι μου».

«Ζήτησα να κληθώ»

Επιπλέον, στο αίτημα αναφέρεται πως ο κατηγορούμενος σήμερα σκηνοθέτης πληροφορήθηκε από τις 11/2 από Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι έχει κατατεθεί σε βάρος μου μήνυση. Τότε αμέσως, όπως σημειώνει, υπέβαλλε στην προϊστάμενη της εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών αίτηση ώστε να κληθεί προς παροχή εξηγήσεων και να λάβει αντίγραφα οποιασδήποτε δικογραφίας που είχε σχηματιστεί σε βάρος του, αναφέροντας, όπως λέει «γνωστή και μόνιμη διεύθυνση της κατοικίας του τα τελευταία δώδεκα χρόνια» Σκοπός ήταν να «υπερασπισθώ τον εαυτό μου τόσο έναντι της εγκλήσεως όσο και έναντι της ακραίας δυσφήμισης μου από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, εξ’ αιτίας της οποίας μάλιστα ήδη από τις 6/2 παραιτήθηκα από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, προκειμένου να μην βάλλεται δια του προσώπου μου ο σημαντικός αυτός θεσμός για τη χώρα και τον πολιτισμό της».

«Δυστυχώς» όμως – όπως αναφέρει ο κατηγορούμενος – «ο εισαγγελέας απέρριψε το αίτημά μου και περάτωσε την ανάκριση χωρίς να με καλέσει σε εξηγήσεις «και χωρίς μια απλή έρευνα στο internet να διασταυρώσει αν αντιστοιχούν στην αλήθεια οι ημερομηνίες διαφόρων γεγονότων και εκδηλώσεων που αναφέρονται στις μαρτυρικές καταθέσεις των δυο δήθεν παθόντων (όλες είναι λάθος) άσκησε ποινική δίωξη σε βάρος μου για βιασμό κατά συρροή….. Με τον τρόπο αυτό όμως προκλήθηκε απόλυτη ακυρότητα κατά την άσκηση δίωξης εναντίον μου….».

«Έχουν να με δουν πολλά χρόνια»

Η υπεράσπιση του Δημήτρη Λιγνάδη αναφέρεται επίσης και στα όσα αναφέρονται στο ένταλμα, ότι δηλαδή ο σκηνοθέτης είναι ύποπτος να είχε σχεδιάσει την τέλεση νέων αδικημάτων. Όπως αναφέρει: Πρόκειται για επιχείρημα «παντελώς αβάσιμο, αφού οι δυο πράξεις που μου αποδίδονται έχουν παλαιό χρόνο τέλεσης, ήτοι Αύγουστο 2010 και Αύγουστο 2015, οι δε μάρτυρες κατηγορίας δεν βρίσκονται σε πρόσφατη συναναστροφή μαζί μου, αλλά έχουν να με δουν πάρα πολλά χρόνια, βάσει των καταθέσεων τους από 5 έως 23 χρόνια, πολλοί εξ αυτών ζουν στο εξωτερικό και κατά συνέπεια δεν ήταν εις θέση να εισφέρουν είτε από προσωπική αντίληψη είτε παραπέμποντας σε κάποιο τρίτο πρόσωπο του περιβάλλοντος μου έστω και ένα πρόσφατο περιστατικό, εκ του οποίου να προκύπτει ότι «έχω σχεδιάσει» νέα εγκλήματα είτε ομοειδή με αυτά που μου αποδίδονται είτε διαφορετικά».

Ακόμη, η υπεράσπιση Λιγνάδη στην αίτηση ακυρότητας υποστηρίζει πως:

– «Δεν υπάρχουν στη δικογραφία φωτογραφίες ιατροδικαστικές εκθέσεις και μηνύματα είτε μέσω κινητού τηλεφώνου είτε από κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, εκ των οποίων θα καθίσταται δυνατή η επιβεβαίωση των καταγγελλομένων».

– Στο ένταλμα δεν αναφέρεται κίνδυνος φυγής αλλά αναφέρεται ότι «δήθεν υφίστανται σοβαρές ενδείξεις «ότι έχω σχεδιάσει» την τέλεση και άλλων ομοειδών σοβαρών αδικημάτων σε βάρος ανηλίκων παθόντων, πλην όμως η ως άνω αιτιολογία δεν έχει καμία σχέση με την αιτιολογία που απαιτεί το άρθρο 276 παρ. 2 Κ.Π.Δ.» Και αυτό διότι – όπως αναφέρεται – οι δυο πράξεις που αποδίδονται στον κατηγορούμενο «έχουν παλαιό χρόνο τέλεσης, ήτοι Αύγουστο 2010 και Αύγουστο 2015, οι δε μάρτυρες κατηγορίας έχουν να με δουν πολλά χρόνια και πολλοί εξ αυτών ζουν στο εξωτερικό και κατά συνέπεια δεν ήταν σε θέση να εισφέρουν «ένα πρόσφατο περιστατικό εκ του οποίου να προκύπτει ότι «έχω σχεδιάσει» να τελέσω νέα εγκλήματα.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ