Connect with us

πρέπει να δεις

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Ένας αγώνας ποδοσφαίρου χωρίς κανόνες

Kalamata Times

Published

on

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Ένας αγώνας ποδοσφαίρου χωρίς κανόνες

Το Μάρτιο του 2018 ψηφίστηκε στη Βουλή ο Νόμος 4530/2018, ο οποίος τροποποιεί, μετά από πολλά χρόνια, τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Βασικός άξονας του νέου ΚΟΚ είναι οι υφιστάμενες παραβάσεις να καταταχθούν ανάλογα με την επικινδυνότητά τους στην οδική ασφάλεια και την οδηγική συμπεριφορά στις εξής 5 κατηγορίες:

  • χαμηλής επικινδυνότητας,
  • μεσαίας επικινδυνότητας,
  • υψηλής επικινδυνότητας,
  • πολύ υψηλής συχνότητας πρόκλησης ατυχημάτων,
  • αντικοινωνικής οδικής συμπεριφοράς.

Βασική παράμετρος του Νόμου είναι ότι ορίζονται νέες ποινές μόνο σε 6 παραβάσεις, ενώ για τις όλες τις υπόλοιπες απαιτείται νέα Υπουργική Απόφαση.

Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή Αναθεώρησης του ΚΟΚ υπό το συντονισμό της Διεύθυνσης Οδικής Κυκλοφορίας και Ασφάλειας του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.

Η αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τα θετικά και αρνητικά στοιχεία που περιέχει ο νόμος, είναι γεγονός, ωστόσο 20 μήνες μετά δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί και παραμένει ακόμα ασαφής.

Πιο συγκεκριμένα, παρότι η υποομάδα που ορίστηκε στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή Αναθεώρησης του ΚΟΚ, αποτελούμενη από εκπροσώπους του Υπουργείου Μεταφορών, της Τροχαίας και του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων λειτούργησε εξαιρετικά συνεδριάζοντας περισσότερες από 10 φορές και καταθέτοντας πλήρη πρόταση κατηγοριοποίησης των παραβάσεων και ύψους προστίμου ανά κατηγορία, δεν έχει υπογραφεί Υπουργική Απόφαση κατηγοριοποίησης παραβάσεων.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τους τελευταίους 20 μήνες η Τροχαία να καλείται να αστυνομεύει 6 παραβάσεις, με νέες κυρώσεις, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες εκκρεμεί η κατηγοριοποίησή τους και προσωρινά εφαρμόζονται τα παλαιότερα πρόστιμα.

Το ασαφές αυτό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τόσο σε επικοινωνιακό επίπεδο προς τους χρήστες της οδού όσο και σε επίπεδο εφαρμογής έχει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες στο επίπεδο της Οδική Ασφάλειας της χώρας.

Αντίθετα, όπως πάγια τονίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, η σωστά σχεδιασμένη, συστηματική και συνεχής αστυνόμευση που στοχεύει στις επικίνδυνες παραβάσεις για την οδική ασφάλεια, είναι αποδεδειγμένα το κατεξοχήν μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε θεαματική βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών και σε ακόμη θεαματικότερη μείωση των νεκρών και τραυματιών των οδικών ατυχημάτων.

Ο στόχος της αποτελεσματικής αστυνόμευσης για βελτίωση της συμπεριφοράς του οδηγού προϋποθέτει:

  • ο νέος ΚΟΚ να προβλέπει χαμηλά πρόστιμα με πολλούς ελέγχους και όχι υψηλά πρόστιμα με ελάχιστους ελέγχους, ιδιαίτερα στην εποχή της οικονομικής κρίσης,
  • τη συστηματική χρήση τεχνολογιών (κάμερες, κλπ.) οι οποίες οδηγούν και σε πολύ οικονομικότερη αστυνόμευση,
  • την απλοποίηση του υφιστάμενου πολύπλοκου συστήματος βεβαίωσης της παράβασης και είσπραξης των προστίμων αλλά και επιβολής όλων των κυρώσεων με τρόπο απόλυτο και διαφανή,
  • τη λεπτομερή καταγραφή και δημοσιοποίηση του αριθμού των παραβάσεων, των ελέγχων και ειδικά των αποτελεσμάτων των ελέγχων αυτών με στόχο όχι μόνο να μην ατονήσει η αστυνόμευση αλλά και την καλύτερη αποδοχή της από τους χρήστες της οδού
  • τη σωστή και στοχευμένη εκπαίδευση των τροχονόμων καθώς και τον κατάλληλο εξοπλισμό για όλες τις παραπάνω δράσεις.

Η Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα αυτή την περίοδο μοιάζει με έναν αγώνα ποδοσφαίρου που υπάρχουν οι παίκτες (χρήστες της οδού), υπάρχει διαιτητής (Αστυνομία) αλλά δεν υπάρχουν σαφείς κανόνες (ΚΟΚ). Άραγε μπορεί να παιχτεί ποδόσφαιρο χωρίς κανόνες;

Ps1. Η Οδική Ασφάλεια χωρίς ξεκάθαρο και προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν μπορεί να βελτιωθεί

Ps2. Παρά την σημαντική πρόοδο της τελευταίας δεκαετίας, οι επιδόσεις οδικής ασφάλεια της Ελλάδας και της κυκλοφοριακής παιδείας των Ελλήνων οδηγών συγκρινόμενες με εκείνες των άλλων ανεπτυγμένων κρατών παραμένουν κατώτερες του γενικότερου βιοτικού επιπέδου της χώρας.

Καμπανάκι κινδύνου αποτελούν τα ανεπίσημα στοιχεία τις Τροχαίας για τους πρώτους 6 μήνες του 2019 που δείχνουν αύξηση όλων των δεικτών Οδικής Ασφάλειας (αριθμός νεκρών, βαριά/ελαφρά τραυματιών) σε σύγκριση με το 2018.

Είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητο να γίνει κατανοητό ότι η Οδική Ασφάλεια πρέπει να είναι υπεράνω Υπουργών, Γενικών Γραμματέων και Πολιτικών Κομμάτων ώστε με σαφείς στόχους και δράσεις να βελτιωθεί σημαντικά το επίπεδο της.

Ps3. Είναι ευκαιρία παράλληλα με την γενικότερη αναθεώρηση του ΚΟΚ να αντιμετωπιστεί και η κυκλοφορία νέων μέσων που μέχρι πρόσφατα δεν υπήρχαν.

Για παράδειγμα οι υπηρεσίες μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια) έχουν εισβάλλει για τα καλά στη ζωή μας αλλάζοντας τον τρόπο των μετακινήσεων στα αστικά κέντρα μεγάλων πόλεων.

Δεδομένου ότι η διεθνής και Ελληνική εμπειρία και η σχετική έρευνα ως προς τα χαρακτηριστικά και τις επιπτώσεις της μικροκινητικότητας τόσο στην οδική ασφάλεια, όσο και στη λειτουργία του μεταφορικού συστήματος μιας πόλης είναι ακόμα περιορισμένη, είναι επιτακτική ανάγκη η διαμόρφωση σαφών, ενιαίων κανόνων για την εφαρμογή και λειτουργία υπηρεσιών μικροκινητικότητας και για τη διασφάλιση της ασφαλούς χρήσης αυτών.

Παναγιώτης Παπαντωνίου

Δρ. Πολιτικός Μηχανικός – Συγκοινωνιολόγος,

Γενικός Γραμματέας ΣΕΣ (ppapant@central.ntua.gr).

Οδική Ασφάλεια στην Ελλάδα: Ένας αγώνας ποδοσφαίρου χωρίς κανόνες

πρέπει να δεις

Μπουρλότο στην Μεσόγειο βάζει ο Ερντογάν: Γεωτρήσεις θα γίνουν εκεί που θέλουμε εμείς

Kalamata Times

Published

on

Ερντογάν – Γεωτρήσεις

Μετά την συνάντηση που είχε σήμερα με τον πρωθυπουργό της κυβέρνησης εθνικής συμφωνίας (GNA) Φάγιεζ αλ Σάρατζ δήλωσε ότι Τουρκία και Λιβύη θα προχωρήσουν στις έρευνες για πετρέλαιο και τις γεωτρήσεις στην ανατολική Μεσόγειο.

Είπε ακόμα ότι η Άγκυρα θα εντείνει τη στήριξή της προς τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Λιβύης, σημειώνοντας ότι η σύγκρουση μπορεί να επιλυθεί μόνο με πολιτικά μέσα, υπό την αιγίδα των Ηνωμένων Εθνών.

Ο Ερντογάν είπε ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ειρήνη στη Λιβύη είναι ο στρατάρχης Χαλίφα Χάφταρ, ο ισχυρός άνδρας της ανατολικής Λιβύης.

Οι δυνάμεις του Χάφταρ, με τη στήριξη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Ρωσίας και της Αιγύπτου, προσπαθούν να καταλάβουν την Τρίπολη από τον Απρίλιο του 2019 αλλά τους τελευταίους μήνες απωθήθηκαν.

ΠΗΓΗ

Continue Reading

πρέπει να δεις

Οι Πρόσκοποι για το Περιβάλλον: Δεκάδες πρωτοβουλίες σε ολόκληρη την Ελλάδα

Kalamata Times

Published

on

προσκοποι

Οι Πρόσκοποι για το Περιβάλλον

Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, που καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου, επιδιώκει να υπενθυμίσει στην κοινωνία την ανάγκη για την προστασία της βιοποικιλότητας του πλανήτη, των πηγών ενέργειας και των φυσικών πόρων, εστιάζοντας κάθε χρόνο σε διαφορετική θεματική. Το ειδικό θέμα του φετινού εορτασμού είναι η «Βιοποικιλότητα».

Σήμερα παρατηρείται μείωση της βιοποικιλότητας στον πλανήτη, γεγονός που οφείλεται σε μια σειρά από αιτίες όπως η ρύπανση του περιβάλλοντος, η καταστροφή των δασών, η ερημοποίηση των εδαφών, η ρύπανση των υδάτων και η αυξημένη θήρευση. Οι Έλληνες Πρόσκοποι διαχρονικά, υλοποιούν τα προγράμματά τους και τις περισσότερες δράσεις τους στην ύπαιθρο, ευαισθητοποιώντας τα μέλη τους σχετικά με τα οφέλη του περιβάλλοντος αλλά και τους κινδύνους που αυτό αντιμετωπίζει. Παράλληλα, επειδή η ζωή στην πόλη έχει τεράστια επίδραση στην ατμοσφαιρική ρύπανση, μέσω της βιωματικής μάθησης και του προσωπικού παραδείγματος φροντίζουν να αναδεικνύουν μικρά αλλά και μείζονα ζητήματα που χρήζουν προσοχής.

Όλες οι δραστηριότητες των Προσκόπων αντανακλούν την αγάπη και τον σεβασμό προς τη φύση. Αναλυτικότερα:

  • Επενδύουν 84.000 ώρες ετησίως τα 350 Προσκοπικά Συστήματα σε βιωματική εκπαίδευση στη φύση
  • Το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας αναγνωρίζοντας την υπερεκατονταετή προσφορά της Προσκοπικής Κίνησης στην προστασία των δασών και της φύσης, έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με στόχο την υλοποίηση δράσεων και ενεργειών για την προστασία των δασών, την προώθηση της ανακύκλωσης και την ευαισθητοποίηση των νέων για θέματα προστασίας του δασικού και φυσικού περιβάλλοντος.
  • Έλαβαν την πρωτοβουλίες για την Προστασία του Υμηττού, σε συνεργασία με του Υπουργείο Περιβάλλοντος, τον Σύνδεσμο Προστασίας και Ανάπτυξης Υμηττού (ΣΠΑΥ) κα.
  • Δενδροφυτεύουν, περιποιούνται και καθαρίζουν τα υπάρχοντα δάση και αστικά δασύλλια προσπαθώντας να πολλαπλασιάσουν τους φυσικούς πνεύμονες-καθαριστές του πλανήτη μας.
  • Συνεργασία με WWF Ελλάς για συμμετοχή σε πρόγραμμα citizens science για «υιοθεσία» παραλιών και μέτρηση απορριμμάτων.
  • Συνεργάζονται με καταξιωμένες ΜΚΟ και αναγνωρισμένους θεσμικούς Φορείς αναφορικά με την κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση νέων για την προστασία του περιβάλλοντος
  • Πρωτοστατούν σε κοινωνικές πρωτοβουλίες όπως το Let’s Do It Greece, το Earth Hour κα
  • Φροντίζουν να μετακινούνται πάντα ομαδικά και προτιμούν μέσα μεταφοράς με τις λιγότερες εκπομπές καυσαερίων, όπως τα τραίνα.
  • Δεν καίνε ποτέ τα σκουπίδια τους στη διάρκεια των δράσεων υπαίθρου, αλλά τα μεταφέρουν και τα εναποθέτουν στις υποδεικνυόμενες δομές.
  • Έχουν δημιουργήσει την Προσκοπική Ομάδα Διάσωσης Αγρίας Ζωής (με τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου) έχοντας εκπαιδευτεί πάνω από 150 νέοι στη διάσωση Αγρίων Ζώων.
  • Υποστηρίζουν το έργο της Πολιτικής Προστασίας σε θέματα πρόληψης και προστασίας δασικών εκτάσεων
  • Συμμετέχουν σε εθελοντικές φυλάξεις δασικών εκτάσεων και άλσος στις πόλεις.
  • Εφαρμόζουν την επαναχρησιμοποίηση και ανακυκλώνουν όλα τα μη οργανικά απορρίμματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Συσκευών και Αξεσουάρ που υλοποιούν οι Πρόσκοποι σε συνεργασία με την Vodafone εδώ και 12 χρόνια, έχουν ανακυκλώσει συνολικά πάνω από 57.000 συσκευές! Αξίζει αν σημειωθεί το Πρόγραμμα βραβεύτηκε το 2019 με το bronze βραβείο για την Συνεργασία Επιχείρησης – ΜΚΟ στο θεσμό των Hellenic Responsible Business Awards.
  • Έχουν δημιουργήσει ειδικό επιτραπέζιο παιχνίδι σε συνεργασία με την εταιρεία Desyllas Games με οικολογικό περιεχόμενο, εκπαιδεύοντας τα παιδιά στη προστασία του περιβάλλοντος.

Η Προσκοπική Κίνηση, εδώ και 110 χρόνια, εκπαιδεύει, ευαισθητοποιεί και τροφοδοτεί την ελληνική κοινωνία με νέους που λειτουργούν ως υπεύθυνοι πολίτες και αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο μέσα σε αυτήν. Γι’ αυτό και οι Πρόσκοποι, ως Πρεσβευτές των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, προσπαθούν, σε κάθε εκδήλωση της καθημερινότητάς τους, να σκέπτονται την παράμετρο Βιοποικιλότητας.

Περισσότερα για το έργο των Προσκόπων μπορείτε να βρείτε στο www.gineproskopos.gr και στο www.scouts4sdgs.gr.

Πηγή

Continue Reading

πρέπει να δεις

Κορονοϊός: Στους 180 οι θάνατοι στην Ελλάδα – 15 νέα κρούσματα

Kalamata Times

Published

on

Κορονοϊός νέα κρούσματα

Δεκαπέντε νέα κρούσματα κορονοϊού επιβεβαιώθηκαν στην Ελλάδα την Πέμπτη (04/06), σύμφωνα με την ενημέρωση του ΕΟΔΥ, ενώ κανένας άνθρωπος δεν έχασε τη ζωή του στη χώρα το τελευταίο εικοσιτετράωρο.

Σε σχέση με την προηγούμενη δημοσιευμένη έκθεση (02 Ιουνίου), τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου είναι 15. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 2.952 (ημερήσια μεταβολή +0.5%), εκ των οποίων 55.2% άνδρες.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 1, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 180 θάνατοι. Η μέση ηλικία των ασθενών που απεβίωσαν είναι 76 έτη. Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 9 (77.8% άνδρες).

Η ημερήσια κατανομή των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων είναι η ακόλουθη (η γραμμή παριστάνει την συνολική, αθροιστική κατανομή των κρουσμάτων).

diagramma.jpg
Σημ.: οι στήλες στο Διάγραμμα 1 εκφράζουν τον αριθμό νέων κρουσμάτων με βάση την ημερομηνία λήψης εργαστηριακού δείγματος, και όχι με βάση την ημερομηνία ανακοίνωσης των κρουσμάτων.

Από το σύνολο των 2.952 κρουσμάτων, 652 (22.1%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό, 1.702 (57.7%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα και τα υπόλοιπα δεν σχετίζονται ούτε με ταξίδι ούτε με άλλο γνωστό κρούσμα ή είναι ακόμα υπό διερεύνηση.

Η μέση ηλικία των κρουσμάτων είναι 48 έτη (εύρος 0 έως 102 ετών), ενώ η μέση ηλικία των θανάτων είναι 77 έτη (εύρος 35 έως 102 ετών). Η ηλικιακή κατανομή των (α) συνολικών κρουσμάτων, (β) των περιστατικών που κατέληξαν σε θάνατο και (γ) των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, είναι η ακόλουθη:

Περισσότερα σε λίγο…

Πηγή

Continue Reading

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ