Connect with us

Πολιτικά

«Νέα Πελοπόννησος»: Ο κορωνοϊός εξελίσσεται σε «παρανοιό» στην Πελοπόννησο!

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

NOMARXIA

Νέα Πελοπόννησος – Κορωνοϊός

«Η πολιτική συμπεριφορά και ο τρόπος διοίκησης του κ. Νίκα έχουν προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας» κατηγορεί τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου η παράταξη της αντιπολίτευσης του Πε.Συ., «Νέας Πελοπόννησος – Πέτρος Τατούλης», με αφορμή τις καταγγελίες των υπαλλήλων της ΠΕ Μεσσηνίας και του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ για τις αποφάσεις, εγκυκλίους και εντολές του κ. Νίκα σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών και τα μέτρα προστασίας.

«Οι καταγγελίες του Συλλόγου των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και του Νομαρχιακού Τμήματος της ΑΔΕΔΥ, σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις εντολές του κ. Νίκα, σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών και τα μέτρα προστασίας του ανθρώπινου δυναμικού της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τον κορωνοϊό, αποδεικνύουν, για μια ακόμα φορά, ότι ο κ. Νίκας θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να αγνοεί τις αποφάσεις του υπουργείου Εσωτερικών και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

Η πολιτική συμπεριφορά και ο τρόπος διοίκησης του κ. Νίκα έχουν προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας, οι οποίοι διαμαρτυρόμενοι προχώρησαν σήμερα σε συμβολική κατάληψη χώρων του Διοικητηρίου της Π.Ε. Μεσσηνίας.» αναφέρει η «Νέας Πελοπόννησος» και καλεί τον κ. Νίκα

1. «Να εφαρμόσει στο ακέραιο και απαρέγκλιτα την απόφαση του ΥΠΕΣ, που αφορά τη λειτουργία των υπηρεσιών των δημόσιων οργανισμών, των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) και των ΝΠΔΔ, όπως έχουν πράξει οι περιφερειάρχες όλης της Χώρας.

2. Άμεσα να εφοδιαστούν όλες οι Περιφερειακές Ενότητες με το απαραίτητο υλικό (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κλπ), προκειμένου να προστατευτούν, κατά το δυνατόν, οι υπάλληλοι της Περιφέρειας Πελοποννήσου, αλλά και οι πολίτες.

Είναι αυτονόητο ότι αποφάσεις του κ. Νίκα οφείλουν να είναι σύννομες, ειδικά σε θέματα που αφορούν τη δημόσια υγεία. Είναι αυτονόητο ότι ο κ. Νίκας πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί ως μονάρχης. Του υπενθυμίζουμε ότι οποιαδήποτε παρέκκλιση, από τα μέτρα που έχει εξαγγείλει ο ΕΟΔΥ αποτελεί βαρύτατο ποινικό αδίκημα καθώς και παράβαση καθήκοντος.

Η Νέα Πελοπόννησος στέκεται αρωγός στα δίκαια αιτήματα των υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας Μεσσηνίας και ζητά την άμεση ανάκληση των παράνομων αποφάσεων του κ. Νίκα και την απόλυτη τήρηση των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.»

Πολιτικά

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος για τα προβλήματα των πρατηρίων υγρών καυσίμων

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

βενζιναδικο

Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος

Την άμεση ένταξη των πρατήριων υγρών καυσίμων στην κατηγορία των επιχειρήσεων που πλήττονται από τον κορονοϊό με τις ανάλογες πρόνοιες, ζητά με επιστολής της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος προς τους υπουργούς Οικονομικών κ. Σταϊκούρα, Προστασίας του Πολίτη κ. Χρυσοχοϊδη, – Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Γεωργιάδη και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Βρούτση η οποία κοινοποιήθηκε επίσης στους υφυπουργούς Οικονομικών Δημοσιονομικής Πολιτικής κ. Σκυλακάκη, Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Παπαθανάση, – Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιά καθώς επίσης στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Καταναλωτή κ. Σταμπουλίδη.Επίκεντρο της επιστολής τα προβλήματα που εν μέσω κορονοϊού αντιμετωπίζουν τα πρατήρια υγρών καυσίμων της χώρας.

«Κύριοι Υπουργοί,

Σε συνέχεια προηγούμενων εγγράφων μας καθώς και τηλεφωνικών επαφών, επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά την άμεση ένταξη των πρατήριων υγρών καυσίμων στην κατηγορία των επιχειρήσεων που πλήττονται από τον κορονοϊό με τις ανάλογες πρόνοιες (μείωση ενοικίου , ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις, δημοτικά τέλη ) και τις ανάλογες πρόνοιες για τους εργαζόμενους μας. Με τέτοιες συνθήκες τα πρατήρια καυσίμων υποφέρουν κυριολεκτικά, η βιωσιμότητά τους είναι αμφίβολη και οι άνθρωποί τους κινδυνεύουν να βρεθούν και εκτεθειμένοι στον ιό και υπερχρεωμένοι.

Ήδη, από την έναρξη των αυστηρών μέτρων και του κλεισίματος του μεγαλύτερου μέρους των επιχειρήσεων, είχαμε κατακόρυφη μείωση, μέχρι και 60%, των πωλήσεων καυσίμων από τα πρατήρια. Τα δε νέα μέτρα καθολικής σχεδόν απαγόρευσης των μετακινήσεων, έπληξαν ακόμη περισσότερο την κατανάλωση με συνέπεια τη μείωση των πωλήσεων μέχρι και στο 90% της κανονικής περιόδου.

Είναι ανάγκη να καθοριστεί ημερήσιο ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων στις 12 ώρες 7πμ.-7μμ. , αρκούν αυτές οι ώρες για να εφοδιάζονται τα λιγοστά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και τα πρατήρια υγρών καυσίμων να μην βρίσκονται στη βορά των ληστών κατά τις νυχτερινές ώρες και ιδιαίτερα αυτά που βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Επίσης τις προηγούμενες εβδομάδες για λόγους προστασίας των καταναλωτών-πελατών μας , των συναδέλφων και των εργαζομένων μας έχουμε αναστείλει την λειτουργία των πλυντηρίων στο μεγαλύτερο ποσοστό πανελλαδικά και έπρεπε ήδη να είχε εκδοθεί απόφαση για το κλείσιμο των πλυντηρίων .

Για μια ακόμη φορά αναμένουμε τις ενέργειές σας άμεσα διότι βρισκόμαστε σε καθεστώς αβεβαιότητας και ομηρίας.»

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Κραυγή αγωνίας των εστιακών φοιτητών ελέω της απόφασης για το κλείσιμο των εστιών

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κραυγή αγωνίας των εστιακών φοιτητών ελέω της απόφασης για το κλείσιμο των εστιών 11

Ψήφισμα Συλλόγων Οικοτρόφων

Μεγάλη η αγωνία χιλιάδων φοιτητών που διαμένουν στις Φοιτητικές Εστίες των Πανεπιστημίων μετά την δημοσίευση από την κυβέρνηση, την περασμένη Κυριακή, του Φ.Ε.Κ. με το οποίο εκκενώνονται οι εστίες στέλνοντας χιλιάδες φοιτητές προς όλα τα μέρη της Ελλάδας, παρά τον κίνδυνο διασποράς του ιού.

“Η κυβέρνηση εμμένει στην απόφασή της για κλείσιμο των φοιτητικών εστιών, κλείνοντας τα αυτιά στην κραυγή αγωνίας των χιλιάδων εστιακών φοιτητών.

Η κυβέρνηση την ίδια στιγμή που μας επιβάλλει «να μείνουμε σπίτι», ξεσπιτώνει εκατοντάδες φοιτητές που η εστία είναι το σπίτι τους.

Ξεσπιτώνει φοιτητές που:

– Δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδα μετακίνησης.

– Δεν μπορούν να πάνε σπίτι τους λόγω οικογενειακής κατάστασης.

– Είναι είτε κάτοικοι εξωτερικού, είτε μετανάστες και οι χώρες τους έχουν κλείσει τα σύνορα λόγω της πανδημίας, είτε πρόσφυγες από χώρες σε εμπόλεμη κατάσταση.

– Είναι εργαζόμενοι/ες.

Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν οι φοιτητικές εστίες στις μεγάλες πόλεις και να επιστρέψουν οι φοιτητές στους τόπους καταγωγής τους δεν είναι μόνο ακατανόητη από υγειονομική άποψη, αλλά και επικίνδυνη.

Οι φοιτητικές εστίες είναι χώροι κατοικίας και δεν έχουν σχέση με άλλους χώρους που περιλαμβάνονται στην σχετική διάταξη (βιβλιοθήκες κλπ.).

Η μαζική μετακίνηση νεανικού πληθυσμού από τις μεγάλες πόλεις προς την επαρχία, ενάντια σε κάθε υγειονομική λογική και σε κάθε σχετική ως τώρα οδηγία, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για τη διασπορά της νόσου.

Η ΟΕΝΓΕ στέκεται στο πλευρό των εστιακών φοιτητών και στηρίζει τα αιτήματα τους.

Καλούμε τους αρμόδιους να ανακαλέσουν άμεσα αυτήν την απαράδεκτη και επικίνδυνη υγειονομικά απόφαση.» Αυτά αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΕΝΓΕ (νοσοκομειακοί γιατροί) η οποία επισημαίνει την επικινδυνότητα του μέτρου.
Για τους χιλιάδες εστιακούς φοιτητές της χώρας μας είναι ζήτημα δημόσιας υγείας να μην μετακινηθούν από τις εστίες, γι’ αυτό ζητούν τη στήριξη όλων, ώστε να ακυρωθεί η απόφαση της κυβέρνησης. Παράλληλα δηλώνουν πως αναλαμβάνουν την ατομική ευθύνη να μην υπακούσουν στις εντολές της κυβέρνησης, αλλά σε αυτές των γιατρών επιλέγοντας να μην θέσουν κανέναν σε κίνδυνο και να μην ρισκάρουν την μετάδοση του ιού στην επαρχία, παραμένοντας στην εστία, ανεξαρτήτως επιπτώσεων.

Ακολουθεί το πανελλαδικό ψήφισμα των Συλλόγων Οικοτρόφων.

«Ως Σύλλογοι Οικοτρόφων της ΦΕΠΑ και της ΦΕΕΜΠ καταγγέλλουμε απερίφραστα την απόφαση της κυβέρνησης να κλείσει τις φοιτητικές εστίες όλης της χώρας εν μέσω πανδημίας, απορρίπτοντας την απόφαση του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας ότι είναι επικίνδυνο να φύγουμε από τις εστίες! Αντί η κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα και να δώσει κρατική χρηματοδότηση, ούτως ώστε να προφυλαχθούν οι εστιακοί από την νέα πανδημία, επιλέγει την εύκολη λύση, να πετάξει χιλιάδες εστιακούς έξω από τα σπίτια τους. Εκατοντάδες είναι οι εστιακοί που δεν μπορούν να φύγουν από την εστία για διάφορους λόγους:

• Δεν μπορούν να πάνε σπίτι τους λόγω αστεγίας ή οικογενειακής κατάστασης

• Οι οικογένειες τους ή οι ίδιοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

• Είναι είτε μετανάστες και οι χώρες τους έχουν κλείσει τα σύνορα λόγω της πανδημίας, είτε πρόσφυγες από χώρες σε εμπόλεμη κατάσταση

• Εργάζονται για να μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα τους ή της οικογένειας τους ή δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τις δουλειές τους (delivery, super market, βενζινάδικα κτλ)

Επίσης η απόφαση για μεταφορά και μάλιστα ελάχιστων από μας σε ξενοδοχεία είναι τελείως παράλογη, καθώς δεν καλύπτει τις ανάγκες μας και μας θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο αναγκάζοντας μας σε μαζικές μετακινήσεις. Δεν δεχόμαστε «μέσες λύσεις» επομένως και δεν κάνουμε πίσω από το αίτημα μας για παραμονή στην φοιτητική εστία.
Πίσω από την ατομική ευθύνη κρύβεται η κρατική ευθύνη.

Το κράτος και οι φορείς του φέρνουν την πλήρη ευθύνη για τις ανεπαρκείς υπηρεσίες περίθαλψης λόγω υποχρηματοδότησης, υποστελέχωσης και ιδιωτικοποίησης των δομών υγείας. Οι χρόνιες ελλείψεις στα νοσοκομεία και στο δημόσιο σύστημα υγείας γίνονται ακόμα πιο φανερές αυτή την περίοδο. Η κυβέρνηση και η πολιτική της μας αφήνει απροστάτευτους/ες για ακόμα μια φορά αντιλαμβάνοντας μας ως «κόστος», ενώ θα έπρεπε να παρέχει απολυμάνσεις, αντισηπτικά, προσωπικό καθαριότητας.

Ταυτόχρονα, όχι μόνο θέλουν να μας πετάξουν έξω από το σπίτι μας. Η κυβέρνηση αποφασίζει απαγόρευση κυκλοφορίας, παίρνοντας το παράδειγμα πολλών άλλων χωρών της ΕΕ. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι τα κράτη «παγώνουν» εργασιακά δικαιώματα, βγάζουν τον στρατό και τα σώματα ασφαλείας στο δρόμο ενάντια στους λαούς, καθώς αποκρύπτουν τις τεράστιες ευθύνες τους, ενώ παράλληλα χρεώνουν στην «ανευθυνότητα» μας τις όποιες οδυνηρές συνέπειες για τις κυβερνητικές επιλογές, επιβάλλοντας ακόμη πιο ολοκληρωτικές εκδοχές της αστικής δημοκρατίας.

Απαιτούμε:

• Παραμονή στα σπίτια μας, τις φοιτητικές εστίες. Καμία υπενοικίαση ξενοδοχείου για στέγαση των εστιακών φοιτητών/τριών

• Πλήρης κάλυψη των αναγκών εμάς και των εργαζομένων (σίτιση, συντήρηση, καθαριότητα, μέτρα πρόληψης και προστασίας, απολυμάνσεις κτλ)

Mένουμε εστία, υπεύθυνα και αλληλέγγυα.

Καλούμε όλους τους υπόλοιπους Συλλόγους Οικοτρόφων να συνυπογράψουν το κείμενο (όποια υπογραφή φοιτητικής εστίας δεν έχει αναφορά ως Σύλλογος αποτελεί συλλογική θέση όσων οικοτρόφων έχουν παραμείνει αυτή τη στιγμή σε αυτές και δεν μπορούν να έχουν απαρτία για τη λήψη απόφασης Συλλόγου).

Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Πανεπιστημίου Αθηνών

Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας ΕΜΠ (παλιές εστίες ΕΜΠ)

Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Κομοτηνής Σύλλογος Οικοτρόφων Φοιτητικής Εστίας Θεσαλλονικης Σύλλογος Εστιακών Ρεθύμνου

Οικότροφοι Σπουδαστικής Εστίας ΔΙΠΑΕ Σίνδου Οικότροφοι/ισσες Φοιτητικής Εστίας Ιωαννίνων (Δόμπολης) Οικότροφοι Κυκλαδικής Φοιτητικής Εστίας Ιεράς Μητρόπολης Σύρου Εστιακοί Φοιτητές Εστιών Πανεπιστημίου Αιγαίου (Καλλιθέας Μυτιλήνης)»

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

1821, Αγώνας για ποια ελευθερία;

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

1821, Αγώνας για ποια ελευθερία; 12

Γράφει ο Γιώργος Δημητρούλιας
Εκδότης «το Αντίδοτο», τέως δημοτικός σύμβουλος Καλαμάτας

«Η επανάστασις η εδική μας δεν ομοιάζει με καμμιάν απ’ όσαις γίνονται σήμερον εις την Ευρώπην. Της Ευρώπης αι επαναστάσεις εναντίον των διοικήσεών των είναι εμφύλιος πόλεμος ο εδικός μας πόλεμος ήτον ο πλέον δίκαιος, ήτον έθνος με άλλο έθνος, ήτον με ένα λαόν όπου ποτέ δεν ηθέλησε να αναγνωρισθεί ως τοιούτος, ούτε να ορκισθή, παρά μόνον ότι έκαμνε η βία ΄ ούτε ο Σουλτάνος ηθέλησε ποτέ να θεωρήσει τον Ελληνικόν λαόν ως λαόν, αλλ’ ως σκλάβους. Μιαν φοράν, όταν επήραμεν  το Ναύπλιον ήλθε ο Άμιτον να με ιδή ΄ μου είπε ότι οι Έλληνες πρέπει να ζητήσουν συμβιβασμόν, και η Αγγλία να μεσιτεύση ΄ εγώ του απεκρίθηκα, ότι αυτό δεν γίνεται ποτέ, ελευθερία ή θάνατος ΄ εμείς  Καπετάν Άμιλτον ποτέ συμβιβασμόν δεν εκάμαμεν με τους Τούρκους ΄ άλλους έκοψε, άλλους εσκλάβωσε με το σπαθί  και άλλοι, καθώς εμείς, εζούσαμεν ελεύθεροι από γεννεά εις  γεννεά ΄ ο βασιλεύς μας εσκοτώθη, καμμία συνθήκη δεν έκαμε ΄ η φρουρά του είχε παντοτεινόν πόλεμον με τους Τούρκους και δυο φρούρια ήταν πάντοτε ανυπότακτα – με είπε, ποια είναι η βασιλική φρουρά του, ποία είναι τα φρούρια; – η φρουρά του Βασιλέως μας είναι οι λαγόμενοι Κλέφται, τα φρούρια η Μάνη και το Σούλι  και τα βουνά ΄ έτζι δεν με ωμίλησε πλέον».

Διήγησις Συμβάντων της Ελληνικής Φυλής από τα 1770 εως τα 1836, Υπαγόρευσε Θεόδωρος Κωνσταντίνου Κολοκοτρώνης.

Ο λόγος που με έκανε να γράψω αυτό το άρθρο είναι ο ορυμαγδός λιβελογραφημάτων σχετικά με την Εθνική μας Επανάσταση, που θέλουν ντε και καλά να μας πείσουν ότι αυτή ήταν επηρεασμένη από την Γαλλική επανάσταση. Θα μπορούσα όλους αυτούς τους νεόκοπους καθηγητάδες και ψευτοδιανοούμενους και τους λοιπούς, που όλοι μαζί αποτελούν σήμερα την «ελίτ» αυτού του τόπου να τους βραχυκυκλώσω με μια απλή ερώτηση: «Αν δεν γινόταν η Γαλλική επανάσταση το 1789, δεν θα γινόταν και η Εθνική μας Επανάσταση το 1821;».

Θα παραθέσω βασικά στοιχεία της Γαλλικής επανάστασης για όσους ακόμα προβληματίζονται και για να δείξω στους υπολοίπους, που αποτελούν τον άγρια χαρατσωμένο λαό από την «ελίτ», την επικαιρότητα μιας ανάλογης Εθνικής Επανάστασης. Μη φοβάστε, αγαπητοί, γιατί μπορεί να γίνει και με άλλα μέσα εκτός των όπλων.

Βασικά στοιχεία της Γαλλικής επανάστασης.

Ξεκινώντας αναφέρω τι γράφουν τα σχολικά βιβλία για την Γαλλική επανάσταση: η ύπαρξη τριών τάξεων στις οποίες ήταν διαιρεμένη η Γαλλική κοινωνία, τους ευγενής, τον κλήρο και την ετερόκλητη Τρίτη τάξη, όπως είναι επίσης γνωστός ο ανταγωνισμός ανάμεσα στην αριστοκρατία, που μονοπωλούσε μαζί με τον βασιλιά την πολιτική εξουσία, και την αστική τάξη, που παρά την οικονομική της δύναμη, ήταν πολιτικά παραγκωνισμένη και διεκδικούσε διαχείριση των κοινών. Εξάλλου τονίζεται συχνά η συμβολή του Διαφωτισμού στην διάβρωση του συστήματος των αξιών της προεπαναστατικής κοινωνίας, που δημιούργησε τις προϋποθέσεις στο επίπεδο των συνειδήσεων για την επανάσταση.

Όμως τα πράγματα στην ιστορική έρευνα παρουσιάζονται διαφορετικά. Η αριστοκρατία και η αστική τάξη δεν αποτελούν ενιαίες κοινωνικά ομάδες και επιπλέον δεν υπήρχαν στεγανά όρια μεταξύ τους. Κατά τον 18ο αιώνα πολλοί ευγενείς είχαν επιδοθεί σε κερδοφόρες επιχειρήσεις «καπιταλιστικού» τύπου στις αποικίες, ενώ πλούσιοι αστοί είχαν αγοράσει και καλλιεργούσαν γεωργικές εκτάσεις, που ήταν θεμελιακό στοιχείο της αριστοκρατίας. Ασκούσαν, επίσης οι αστοί, υψηλά λειτουργήματα στο κράτος, ακόμη και υπουργικά, και συχνά δέχονταν από τον βασιλιά τίτλους ευγενείας. Όσο για την επίδραση των ιδεών του Διαφωτισμού, ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη στους κατ’ εξοχήν εκπροσώπους της οικονομικής αστικής τάξης, δηλαδή τους επικεφαλής της προβιομηχανικής ακόμη κοινωνίας, αυτούς που αντιμάχονταν την ισχύουσα κοινωνική κατάσταση, ενώ αντίθετα ήταν πολύ διαδεδομένες σε μια μερίδα καλλιεργημένων ευγενών.

Αλλά και η Γαλλική επανάσταση  ως ιστορικό φαινόμενο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους ερευνητές. Πρόκειται για ενιαίο γεγονός με ποικίλες φάσεις ή για σύνολο διαδοχικών εκδηλώσεων διαφορετικών ως προς τον χαρακτήρα τους; Τρεις δηλαδή ανεξάρτητες επαναστάσεις που απλώς συναντήθηκαν εκείνη την στιγμή, της επανάστασης της Συντακτικής Συνέλευσης, της επανάστασης των λαϊκών μαζών του Παρισιού, τους γνωστούς «αβράκωτους» και της επανάστασης των χωρικών.

Ένα άλλο ερώτημα που ανακύπτει είναι γιατί η επανάσταση εκδηλώθηκε αυτήν την εποχή στην Γαλλία όταν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες ζούσαν κάτω από καθεστώτα του ιδίου τύπου με την κυριαρχία της αριστοκρατίας.

Αναλύοντας τρεις επαναστάσεις.

Πολλές ερμηνείες εδόθησαν για τα αίτια της Γαλλικής επανάστασης σύμφωνα με το ιδεολογικό στίγμα του καθενός, αλλά εδώ πρέπει να σταθούμε στην πραγματεία του Tocqueville «Το παλαιό καθεστώς και η επανάσταση», όπου η αναλυτική και η συνθετική μέθοδος συμπλέκονται και η ιστορία εμπλουτίζεται από παρατηρήσεις κοινωνιολογικού χαρακτήρα. Ο Tocqueville αποδεικνύει ότι στην οργάνωση του κράτους η Γαλλική επανάσταση όχι μόνο δεν αποτελεί τομή, αλλά αντίθετα εκφράζει μια συνέχεια: συμπληρώνει και ενισχύει την τάση της κεντρικής μοναρχίας για συγκεντρωτική διοίκηση. Και η ισότητα μεταξύ των πολιτών που θεσμοθέτησε η Γαλλική επανάσταση θα ήταν, πιστεύει, η αναπόφευκτη κατάληξη του καθεστώτος της κεντρικής μοναρχίας που απέβλεπε στην κατάργηση των ιδιαίτερων προνομίων των τάξεων.

Εδώ η Γαλλική επανάσταση έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την Ελληνική Επανάσταση που είναι εθνικοαπελευθερωτική και εθνεγερτική, ταιριάζει δε, με την Αμερικανική Επανάσταση που όπως μας λέει ο Dominique Venner στο βιβλίο του «Ο Λευκός Ήλιος των Ηττημένων»: «Σε αντίθεση με την γαλλική επανάσταση που θα εξυψώσει σε δόγμα την παντοδυναμία της κεντρικής εξουσίας, η αμερικανική επανάσταση είναι έργο των αριστοκρατών και μάλιστα των αγγλοσαξόνων αριστοκρατών. Εξαιτίας της ιδιοσυγκρασίας, του συμφέροντος, της εμπειρίας τους, αντιτίθενται σε οτιδήποτε απειλεί, περιορίζει την ελευθερία και την αυτονομία του ατόμου».  Με μία όμως σημαντική διαφορά, εδώ η αριστοκρατία είναι αυτή των όπλων, δηλαδή οι Κλέφτες.

 

«Ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα».

Ας περάσουμε τώρα στο σύνθημα της Γαλλικής επανάστασης «Ελευθερία, ισότητα, αδελφότητα». Πολύ γρήγορα με την πίεση της επιχειρηματικής αστικής τάξης η ελευθερία γίνεται οικονομικός όρος από πολιτικός και εδώ έχουμε την αφετηρία της ελεύθερης αγοράς και του καπιταλισμού που στις 2 Μαρτίου 1791 με νόμο καταργεί τα κλειστά επαγγέλματα. Η πολιτική ισότητα που προκηρύχτηκε στις 29 Αυγούστου 1789 με την «Διακήρυξη των δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη», ανετράπη το 1791 όταν στο σύνταγμα που θεσπίστηκε τότε θα γίνει διάκριση ως προς τα δικαιώματα των πολιτών με βάση τα εισοδήματά τους.

Αξίζει λίγο να σταθώ στον μασονικό όρο   «αδελφότητα». Στην Γαλλική επανάσταση ο κλήρος θεωρείται στοιχείο αντιδραστικό και έτσι ξεκινά μια «αποχριστιανοποίηση» της Γαλλίας με αφαίρεση όλων των μυστηρίων από την Εκκλησία την εισαγωγή νέων λατρειών και της αθεΐας. Η τελευταία απόπειρα να εισαχθεί νέα θρησκευτική λατρεία θα είναι στα τέλη της Συντακτικής Συνέλευσης και στην εποχή του Διευθυντηρίου με την «Θεοφιλανθρωπία». Θρησκευτική σύλληψη που συνδέεται με τον ελευθεροτεκτονισμό. Μπορεί κάποιος να μου πει τι σχέση έχει η Ελληνική Επανάσταση του 1821 με τους μασόνους;

Γιατί γίνονται οι επιθέσεις στην Ελληνική Παράδοση;

Την ουσία μας την λέει σε ένα παλαιό άρθρο του ο κ. Χρήστος Γιανναράς: «Δεν μπορούν ή δεν θέλουν να ξέρουν οι εξωραϊστές της αλλοτρίωσης, ότι η κοινωνική αφομοίωση του Διαφωτισμού προϋποθέτει ιστορική εμπειρία σκοταδισμού: να έχει προηγηθεί μεσαίωνας, βατικάνεια θεοκρατία, ιερές Εξετάσεις, πίνακες απαγορευμένων βιβλίων, Propaganda Fidei, νομιμοποίηση βασανιστηρίων στην ανακριτική διαδικασία. Αν στην Ελλάδα δεν είχαμε τέτοιο παρελθόν, πώς να προσληφθεί ατόφιος (και όχι κριτικά προσαρμοσμένος στις δικές μας ανάγκες) ο Διαφωτισμός… Αν ο Ελληνισμός δεν γνώρισε σκοτεινό μεσαίωνα, πρέπει να του τον φτιάξουμε – να έχουμε και οι Έλληνες οπωσδήποτε παρελθόν ανάλογα με τα πεφωτισμένα έθνη της Ευρώπης. Κατακλύζονται λοιπόν οι προοδευτικές εφημερίδες από οργή, πάθος και μένος για την τυραννική κληρικοκρατία που βασάνισε (περισσότερο και από τους Τούρκους) τον Ελληνισμό και τον κοτζαμπασισμό που εξέθρεψε η  Ορθοδοξία, για τον διωγμό της νεωτερικής επιστήμης από την Εκκλησία, για τους ανθέλληνες Φαναριώτες, για το Πατριαρχείο που πρόδωσε την εθνεγερσία…» […] «… με αυτές τις προπαγανδιστικές μυθοπλασίες που στα κυριακάτικα αθηναϊκά φύλλα υπογράφονται από ονόματα με τους πλέον βαρύγδουπους τίτλους κοινωνικής καταξίωσης στην Ελλάδα» θέλουν να αποδείξουν «ότι: το αρχαίο ελληνικό πνεύμα επέζησε στην Δυτική Ευρώπη και αλλού – πάντως όχι στο Βυζάντιο. Συνεχιστής του είναι η Αναγέννηση και ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός».

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ