Connect with us

Events

Αφιερωμένο στην ισότητα των φύλων το τελευταίο τριήμερο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Αφιερωμένο στην ισότητα των φύλων το τελευταίο τριήμερο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ 1
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Στην “Ισότητα των Φύλων” είναι αφιερωμένες οι ταινίες του 5ου Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου που προβάλλονται από σήμερα (Παρασκευή 25/01) μέχρι και την Κυριακή (27/01), στο πλαίσιο της φετεινής συνεργασίας του Φεστιβάλ με τη Γενική Γραμματεία Ισότητας και το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.).

Μάλιστα,  η Γενική Γραμματεία Ισότητας θέσπισε 2 βραβεία για ντοκιμαντέρ που αφορούν στην «Ισότητα των φύλων».

Επιπλέον, στο πλαίσιο αυτής της συνέργειας, και σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ολοκληρώθηκε προ-φεστιβαλικά  ένα επιμορφωτικό σεμινάριο σε εκπαιδευτικούς, με θέμα «Η έμφυλη οπτική στον Κινηματογράφο».

Υπενθυμίζεται , τέλος, ότι καθ’ όλή την διάρκεια του Φεστιβάλ,  λειτουργεί έκθεση κεραμικής-γλυπτικής, στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας, με θέμα την Ισότητα των Φύλων.

Σήμερα (Παρασκευή) το απόγευμα, θα προβληθεί μία τριλογία ταινιών για την ισότητα των φύλων στην Ινδία: “My Sacred Glass Bowl” (18:00), “No Woman’s Land”(18:30) και “Bloody Phanek”(19:15)

Μετά την προβολή του No Woman’s Land, οι δικηγόροι Ευγενία Μακρή και Παναγιώτα Μακρή θα μιλήσουν για τα δικαιώματα ιδιοκτησίας των γυναικών, στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών, που άνοιξε χθες (Πέμπτη), ως προϊόν συνεργασίας του φεστιβάλ με τον Δικηγορικό Σύλλογο Καλαμάτας.

Θα ακολουθήσει, στις 20:15,  workshop  από τον βραβευμένο Ινδό δημιουργό ντοκιμαντέρ, Rajesh James, για την  εξέλιξη του ντοκιμαντέρ στις χώρες της Ασίας (δεν χρειάζεται δήλωση συμμετοχής). Στις 20:45, θα προβληθεί η ταινία του ιδίου, με τίτλο Naked Wheels.

Ο Rajesh James είναι βραβευμένος δημιουργός ντοκιμαντέρ και ερευνητής ταινιών από το Κότσι της Ινδίας. Του απονεμήθηκε το διάσημο Βραβείο Riyad Wadia για το Καλύτερο Emerging Filmmaker στην Ινδία το 2017. Το ντοκιμαντέρ του Naked Wheels κέρδισε το βραβείο KFPatil Unity in Diversity για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ μικρού μήκους στο Διεθνές Φεστιβάλ Queer Film Kashish, στο Μουμπάι το 2017. Επιπλέον, του απονεμήθηκε το PK Rossy Puraskaram για το καλύτερο ντοκιμαντέρ 2016 από το Kerala Sthree Padana Kendram, στο Διεθνές Φεστιβάλ Φεμινιστικού Ντοκιμαντέρ το 2016. Έχει επίσης σκηνοθετήσει τα ντοκιμαντέρ “In Thunder, Lightning και Rain” (2018) και “Zebra Lines” (2014).

Για αύριο (Σάββατο 26 Ιανουαρίου), έχει προγραμματιστεί ομιλία της δικηγόρου, Όλγας Θεοδώρου, γύρω από το θέμα των αμβλώσεων, μετά την προβολή της ταινίας Vessel  (ΗΠΑ),στις 15:00, το οποίο παρουσιάζει μια ακτιβίστρια γιατρό που μάχεται απέναντι στους νόμους κατά των αμβλώσεων.

Την Κυριακή (27 Ιανουαρίου), θα πραγματοποιηθεί master class workshop από την σκηνοθέτη και συγγραφέα, Nefise Özkal Lorentzen, κατά την διάρκεια προβολής της τριλογίας των ντοκιμαντέρ της ίδιας  πάνω στο θέμα των φύλων στο Ισλάμ. Όπως όλες οι παραπάνω εκδηλώσεις, και αυτό το εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί στο Αμφιθέατρο «Θεόδ. Αγγελόπουλος», τις ώρες 13:00-17.30 και δεν χρειάζεται δήλωση συμμετοχής. Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι:«Το φύλο μου» (2008), «Ένα μπαλόνι για τον Αλλάχ» (2011) και το «ManIslam» (2014).

Η Nefise Özkal Lorentzen είναι συγγραφέας, σκηνοθέτης και παραγωγός τουρκικής και νορβηγικής καταγωγής, που ζει στο Όσλο. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου στην Κωνσταντινούπολη, ενώ έκανε το μεταπτυχιακό της στα Μέσα και την Επικοινωνία στο Πανεπιστήμιο του Όσλο. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει κάνει παραγωγή και σκηνοθεσία σε πολλά αμφιλεγόμενα ντοκιμαντέρ, που σχετίζονται με το Ισλάμ. Εξαιτίας της αφοσίωσής της προς την LGBTQ κοινότητα και την υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσω των ταινιών της, συμπεριλήφθηκε στο TOP 10 των μεταναστών που αποτελούν πρότυπο στη Νορβηγία. Η τριλογία των ταινιών με τίτλο «Το φύλο μου» (2008), «Ένα μπαλόνι για τον Αλλάχ» (2011) και το «ManIslam» (2014), παρουσιάζει αυτές τις ανεκτίμητες ιστορίες ζωντανές μέσω της δημόσιας προβολής. Η Nefise έχει λάβει πολλά βραβεία και υποψηφιότητες, ενώ οι ταινίες της έχουν κάνει πρεμιέρα σε πολλά αναγνωρισμένα φεστιβάλ, όπως το IDFA, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Rhode Island και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Γκέτεμποργκ. Ήταν, επίσης, υποψήφια για το History Makers Award στη Νέα Υόρκη. Πραγματώνοντας την έννοια του εργαστηρίου της «ακτιβισμός των φύλων μέσω των ταινιών» συνεργάστηκε με διάφορες ΜΚΟ και ελπίζει, ότι μια μέρα, ο διαχωρισμός των φύλων και η κακοποίηση των γυναικών θα αποτελούν ξεχασμένη πλευρά της ιστορίας.


Κοινοποιησέ το

Events

Η φωνή της Διοργανώτριας του KDC για το ρευστό σκηνικό που διανύουμε

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Kalamata Dance Cup
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Αγαπητοί φίλοι του χορού, αγαπητοί φίλοι του θεάματος,

ο γενικότερος κλάδος της διοργάνωσης και διεξαγωγής εκδηλώσεων και αγώνων (οι αθλητικοί αγώνες χορού, τα φεστιβάλ, οι συναυλίες κ.α με ψυχαγωγία, διασκέδαση, αθλητισμό)  είναι από τους μεγάλους ασθενείς της τρέχουσας υγειονομικής συγκυρίας.

Είναι πολύ δύσκολο εν μέσω πανδημίας, με τα απαγορευτικά κυβερνητικά μέτρα και τον φόβο που επικρατεί, να οργανώσει κανείς μια μεγάλη πολύπλευρη διοργάνωση σαν το Διεθνή Διαγωνισμό Αθλητικού χορού ‘Kalamata Dance Cup’, που περιλαμβάνει αθλητικούς αγώνες χορού, σεμινάρια –διαλέξεις, παραστάσεις τέχνης και πολιτισμού μέσα σε μια συνολική εκδρομή ‘θεματικού’ τουρισμού στη Καλαμάτα. Έχει δύσκολες και ειδικές απαιτήσεις, οι οποίες πρέπει να προσαρμοστούν στα υγειονομικά πρωτόκολλα και στα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να τηρηθούν και μάλιστα χωρίς θεατές.

Kalamata Dance Cup

Η αίσθηση της κινούμενης άμμου έχει δοκιμάσει όλα τα χρονοδιαγράμματα και τα σχέδια των διοργανωτών, οι οποίοι μένουν εδώ και καιρό σε εγρήγορση και οφείλουν να  επανασχεδιάζουν τα βήματά τους μέρα με τη μέρα, ανάλογα με την εξέλιξη του δυναμικού αυτού υγειονομικού φαινομένου. Καθημερινά διαφοροποιούνται οι κυβερνητικές ανακοινώσεις και τίθενται νέα μέτρα κατά της εξάπλωσης του κορωνοϊού, που σε συνδυασμό με την επέλευση του φθινοπώρου και του χειμώνα ανατρέπουν τις ελπίδες. «Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση που δεν ξέρουμε πώς να διαχειριστούμε -όχι μόνο εμείς στον χώρο του πολιτισμού, του αθλητισμού, και  της διοργάνωσης μουσικοχορευτικών θεαμάτων, εκδηλώσεων ή αθλητικών αγώνων, αλλά οι πάντες. Κάθε μέρα μαθαίνουμε και προσπαθούμε να προσαρμοστούμε σε αυτή τη νέα κατάσταση. Πιστεύω πως η απεμπλοκή από τη νέα αυτή ρευστή, αβέβαιη και περιοριστική κατάσταση θα αργήσει. Προσωπικά, πιστεύω ότι όλο αυτό δεν θα τελειώσει γρήγορα. Θα πρέπει απλώς να μάθουμε να ζούμε με αυτό και να προφυλασσόμαστε».

Kalamata Dance Cup

«Ωστόσο πρέπει να τονίσω την αμέριστη στήριξή μου στα αυστηρά μέτρα προστασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, ο σχεδιασμός και η προετοιμασία οργάνωσης είναι εξαιρετικά δύσκολα αν όχι ανέφικτα. Ο τομέας μας έχει πληγεί καθολικά -ιδίως το σκέλος των φεστιβάλ και των μεγάλων διοργανώσεων με πολύ κοινό. Τέτοιες διοργανώσεις δεν γίνονται πουθενά αυτή τη στιγμή, ούτε στην Ευρώπη, ούτε στην Αμερική. Κι εμείς ως Διεθνή Διοργάνωση, επειδή φέρναμε και ξένους πρωταθλητές χορού, καλλιτέχνες ή συνεργάτες και αρκετές φορές μεγάλα ονόματα συμβαδίζουμε με τις τάσεις του εξωτερικού. Είμαστε ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στο ζήτημα της προστασίας της δημόσιας υγείας –Δεν έχεις κανένα δικαίωμα να θέσεις τον κόσμο σε κίνδυνο ως διοργανωτής κάνοντας μια διοργάνωση όπου δεν γίνεται να τηρηθούν τα μέτρα ασφαλείας (π.χ. με συνωστισμό κόσμου). Ναι, ο κόσμος μολύνεται και μπορεί να μολυνθεί περισσότερο εκεί που υπάρχει συνωστισμός. Αυτή είναι η αλήθεια. Και οι αντίστοιχοι μεγάλοι διαγωνισμοί ή φεστιβάλ εκτός από τους συμμετέχοντες, απευθύνονται σε ένα κοινό που επικοινωνεί, χορεύει και μοιράζεται η στιγμή, αλλιώς χάνεται η ουσία.

Kalamata Dance Cup

Στο πλαίσιο αυτό, η Οργανωτική Επιτροπή του Διεθνούς Kalamata Dance Cup και εγώ προσωπικά ως διοργανώτρια, προσπαθούσαμε στο μέγιστο, εδώ και πολύ καιρό, σε έναν μονόδρομο ουσιαστικά, να βρούμε τρόπους σεβόμενοι την υγεία και ασφάλεια όλων, όχι μόνο για να διατηρήσουμε τον θεσμό της Διοργάνωσης, αλλά και να αποφύγουμε την αποδυνάμωση του αθλητικού χορού, καθώς και της τέχνης και του πολιτισμού. Μάταια όμως! Είναι μονόδρομος! Έχουμε ωστόσο εισπράξει από όλους τους ενδιαφερόμενους, το μεγάλο κόστος της πολύχρονης αποχής τους τόσο από τον αγωνιστικό χώρο, όσο και από την εμπειρία αντίστοιχων Events που έχουν ακυρωθεί.

Παρόλο που η Καλαμάτα παραμένει μια περιοχή χαμηλού κινδύνου, δεν επιθυμούμε να θέσουμε σε δίλημμα τους αθλητές-χορευτές απ’ όλη την Ελλάδα, τους προπονητές, Κριτές και συνεργάτες, αλλά ούτε τους γονείς που συνοδεύουν τα παιδιά τους. Επειδή η Διοργάνωση του Kalamata Dance Cup σύμφωνα με τις κριτικές σας αποτελεί μια πολύπλευρη μοναδική εμπειρία, τόσο στο εύρος και στην ποικιλία των συμμετεχόντων, όσο και στους τομείς γενικής διοργάνωσης και παραγωγής του αγώνα αθλητικού χορού με υψηλά standards , δεν επιθυμούμε σε καμιά περίπτωση, να αλλοιώσουμε την εικόνα που έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα.

Kalamata Dance Cup

Το Kalamata Dance Cup ως διοργάνωση, δεν είναι για ημίμετρα. Δεν δύναται να πραγματοποιηθεί ούτε με περιορισμένες συμμετοχές, ούτε χωρίς ξένους, ούτε χωρίς θεατές, ούτε χωρίς το υψηλό επίπεδο του, ούτε διαδικτυακά, αλλά ούτε να αλλάξει χώρο από το υπέροχο διαγωνιστικό παρκέ του Δημοτικού Γηπέδου ‘Τέντα’ Καλαμάτας, που τόσο έχει αγαπηθεί από τους αθλητές, για να μεταφερθεί σε οποιονδήποτε ακατάλληλο μη πιστοποιημένο και μη αδειοδοτημένο αγωνιστικό χώρο. Με σεβασμό στους κανονισμούς αθλητικών αγώνων,

μα πάνω απ’ όλα με συνέπεια και σεβασμό προς όλους αυτούς που στήριξαν τα πρώτα χρόνια τη συγκεκριμένη αθλητική – πολιτιστική διοργάνωση απ’ όλα τα μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού και συνέβαλλαν σ’ αυτό που είναι σήμερα,

και επειδή η υγεία όλων μας είναι το κύριο μέλημά μας,

επιθυμούμε να συμβάλλουμε και εμείς με τον τρόπο μας στην γρήγορη επαναφορά της κανονικότητας στη χώρα μας,

ώστε η Καλαμάτα να παραμείνει το «κέντρο συνάντησης της αθλητικής χορευτικής κοινότητας»

και ο θεσμός του Kalamata Dance Cup να διατηρήσει την ανοδική του πορεία.

Περιμένουμε να δούμε πώς θα διαμορφωθεί η κατάσταση και η επόμενη ημέρα, διατηρώντας ωστόσο πάντα την αισιοδοξία μας.

Με εκτίμηση,

Εκ του ΔΣ του Συλλόγου Dance Challenge

Νίνα Δράκου – Διοργανώτρια KALAMATA DANCE CUP


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Events

Νέα χρονιά για τα “Μαθήματα Φωτογραφίας” στο Καλλιτεχνικό στέκι Καλαμάτας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Νέα χρονιά για τα "Μαθήματα Φωτογραφίας" στο Καλλιτεχνικό στέκι Καλαμάτας 10
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Όπως και την προηγούμενη χρονιά τα μαθήματα γίνονται στον χώρο του φωτογραφικού εργαστηρίου στην οδό Μπενάκη 5. Από φέτος δημιουργείται και ένα τρίτο τμήμα τα Σάββατα, για όσους δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την Δευτέρα ή την Τετάρτη. Από φέτος τα τμήματα θα φιλοξενούν μέχρι 10 άτομα, ώστε να τηρούνται οι σωστές αποστάσεις και προφυλάξεις

Συγκεκριμένα τα τρία πλέον τμήματα έχουν ως εξής:

  • Δευτέρα 7-9 μμ
  • Τετάρτη 6-8 μμ
  • Σάββατο 6-8 μμ

Διδάσκονται: Σύντομη ιστορία της φωτογραφίας – Είδη φωτογραφικών μηχανών – Χρήση εξοπλισμού και ρυθμίσεων για δημιουργική φωτογραφία – Καλλιτεχνική φωτογραφία – Μελέτη διεθνώς αναγνωρισμένων φωτογράφων – Μελέτη φωτισμού για πορτρέτο – Δημιουργική χρήση του ηλιακού φωτός (επιλογή ώρας – βοηθητικά μέσα) – Αισθητική κάδρου – Δημιουργικές συνθέσεις και άλλα…

Ο χώρος διαθέτει πλήρως εξοπλισμένο studio που διευκολύνει τους μαθητές να έρθουν σε επαφή με την τέχνη της φωτογραφίας και τον εξοπλισμό και να αποκτήσουν hands on experience.

Μαθήματα Φωτογραφίας


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Events

Ο Jean-Guihen Queyras και ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα στις Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ο Jean-Guihen Queyras και ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα στις Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας 11
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Με πρωταγωνιστές τον JeanGuihen Queyras, έναν από τους πιο εμβληματικούς βιολοντσελίστες της εποχής μας, τον ανερχόμενο βιολονίστα- φαινόμενο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα και πολλούς αναγνωρισμένους Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας  πραγματοποιούνται φέτος για τέταρτη χρονιά, από 25 μέχρι και 29 Σεπτεμβρίου.  Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας ιδρύθηκαν το 2017 από την τη βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας Στάθη Γυφτάκη και τον βιολοντσελίστα Δημήτρη Λάμπο και οργανώνονται από την Κοινωφελή Επιχείρηση Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» και το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας. Φέτος πραγματοποιούνται σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Όπως αναφέρει ο Στάθης Γυφτάκης:  «Η φετινή χρονιά είναι αναμφισβήτητα εξαιρετικά δύσκολη για τον τομέα της τέχνης γενικά, για τη μουσική και για όλους τους καλλιτέχνες. Μετά την ακύρωση των θερινών masterclasses του Φεστιβάλ λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, καταφέραμε να παρουσιάσουμε ένα τμήμα του συναυλιακού μας προγράμματος με ελληνικές και διεθνείς συμμετοχές,τηρώντας όλα τα μέτρα υγιεινής για την καταπολέμηση της εξάπλωσης της νόσου.»

Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας Μεγάλος πρωταγωνιστής στο  φετινό Φεστιβάλ είναι  αναμφισβήτητα ο γάλλος τσελίστας Jean-Guihen Queyras, ένας από τους πλέον πολυδιάστατους και δημοφιλείς βιολοντσελίστες της εποχής μας, γνωστός για «τη μουσική του ευελιξία». Ο Queyras έχει εμφανιστεί δύο φορές στην Ελλάδα, μία  φορά στο Ηρώδειο το 2019, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, όπου μαζί με την Αν Τερέζα Ντε Κεερσμάκερ, τη σημαντικότερη ίσως χορογράφο της εποχής μας και την ομάδα Rosas παρουσίασαν τις 6 Σουίτες για τσέλο του Μπαχ, και μία φορά το 2005 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με το Κουαρτέτο Arcanto.

15 χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του στην Ελλάδα επιστρέφει στην πόλη της Καλαμάτας μαζί με τον γιο του και εξαιρετικά ταλαντούχο ζωγράφο, Jérémie Queyras για να ερμηνεύσουν «Τα Χρώματα του Ηχου», μια παράσταση με έργα μπαρόκ μέχρι σύγχρονο ρεπερτόριο, με ταυτόχρονο ζωγραφικό αυτοσχεδιασμό. Η παράσταση εξερευνά τις ατελείωτες δυνατότητες της μουσικής και της ζωγραφικής, αλλά και τα όριά τους. Πώς επηρεάζει αυτό που ακούμε αυτό που βλέπουμε, αλλά και αντίστροφα, πώς επηρεάζει αυτό που βλέπουμε, αυτό που ακούμε; Αν η μουσική είναι η τέχνη της στιγμής, τότε η ζωγραφική θα πρέπει να είναι η τέχνη της διαιώνισής της.  Από τον J. S. Bach μέχρι τον B. Britten, μέσω των G. Kurtág και H. Dutilleux, η ζωγραφική και η μουσική θα ανοίξουν έναν διάλογο με επίκεντρο σημαντικά έργα αυτών των συνθετών. Στο τέλος, θα αφεθεί στην κρίση ακροατών να  οριοθετήσουν τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ της ζωντανής στιγμής και του τι  τελικά απομένει από το βίωμά της.  (Κυριακή, 27.09.2020, ώρα 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας)

Μία ακόμη κορυφαία στιγμή του φετινού προγράμματος αποτελεί η παρουσία του διεθνούς φήμης βιολονίστα Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα και του συνόλου Caerus. Με ποικίλους συνδυασμούς οργάνων, αλλά και με έργα για σόλο βιολί, η συναυλία θα επικεντρωθεί στη μουσική δωματίου του 20ου αιώνα και στη σύγχρονη δημιουργία, με συνθέσεις των H. Winkelman, J. S. Bach, A. Schnittke, I. Ξενάκη, B. Bartok και B. Britten. Παιδί μεταναστών που γεννήθηκε στην Αθήνα, με πολλές περγαμηνές, διεθνείς εμφανίσεις και ηχογραφήσεις,  έχει συνεργαστεί ως σολίστ με την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Μονάχου, τη φιλαρμονική του Λύμπεκ, τη Νέα Φιλαρμόνια της Φρανκφούρτης, τη Φιλαρμονική του Μπαντ Ράιχενχαλ, την Ορχήστρα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης κ.ά  (Σάββατο, 26.09.2020 ώρα 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας)

Τις υπόλοιπες μέρες του Φεστιβάλ, ο πιανίστας Μάνος Κιτσικόπουλος θα ερμηνεύσει έργα για σόλο πιάνο των Liszt, Chopin και Κωνσταντινίδη αλλά και δύο δικές του μεταγραφές σε έργα των Beatles.  (Παρασκευή, 25.09.2020 ώρα 18:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας )

Ο Αρίωνας Γυφτάκης και το Τζαζ Τρίο του θα παρουσιάσουν, μέσα από έναν διάλογο με το φιλμ Δάφνις και Χλόη (1931) του ποιητή και πρωτοπόρου του Ελληνικού Κινηματογράφου Ορέστη Λάσκου, μια φρέσκια προσέγγιση στη μουσική συνοδεία κινούμενης εικόνας. Η προβολή  είναι μία συμπαραγωγή με τη Filmhouse – Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας και την Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Βασισμένο στο ομώνυμο ειδύλλιο του Λόγγου (2ος αιώνας μ.Χ.), το φιλμ Δάφνις και Χλόη θεωρείται συχνά ως το πρώτο ευρωπαϊκό φιλμ με γυμνές σκηνές, γεγονός που συζητήθηκε αρκετά με την προβολή του το 1931. Η πλοκή τοποθετείται στη Λέσβο της ύστερης αρχαιότητάς και περιγράφει τη σεξουαλική αφύπνιση ενός αγοριού και ενός κοριτσιού. Ο Δάφνις και η Χλόη εγκαταλείπονται στην ύπαιθρο μετά τη γέννησή τους και υιοθετούνται και ανατρέφονται από δύο βοσκούς, τον Λάμονα και τον Δρύα. Τα δύο παιδιά μεγαλώνουν μαζί βόσκοντας τα κοπάδια των θετών γονέων τους και ερωτεύονται.  Η πρωτότυπη μουσική του Αρίωνα Γυφτάκη θα συνοδεύσει, μέσα από την αρμονία, τον ρυθμό και τον αυτοσχεδιασμό, τη βουκολική διάθεση του φιλμ αναπτύσσοντας ταυτόχρονα έναν αισθητικό διάλογο με το κλασικό έργο του Λάσκου. Με επιρροές από μουσικούς όπως οι Steve Lacy, Alban Berg, Sam Rivers και Paul Bley, η μουσική θα ακολουθήσει την ερωτική αφύπνιση, αγωνία και απόγνωση των δύο νέων, χωρίς να περιορίζεται ωστόσο σε απλό συνοδό της κινούμενης εικόνας. (Δευτέρα, 28.09.2020, ώρα 20:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας)

Τέλος, η πιανίστα Αλεξία Μουζά, ο βιολονίστας Felix Froschhammer και η βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla θα επιστρέψουν στην Καλαμάτα ερμηνεύοντας έργα των Beethoven και Shostakovich.  (Τρίτη, 29.09.2020, ώρα 20:00, Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας )

Το πλήρες πρόγραμμα στο https://kalamatamusicdays.com

Όλες οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν στο αμφιθέατρο του Κάστρου της Καλαμάτας. Καθώς πρωταρχικός στόχος είναι η διεξαγωγή ενός ασφαλούς Φεστιβάλ, με όλα τα μέτρα προστασίας για το κοινό, τους καλλιτέχνες και τους εργαζόμενους, θα τηρηθούν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Υπουργείου Πολιτισμού και των αρμόδιων υγειονομικών αρχών.

 

Διεθνείς Μουσικές ημέρες Καλαμάτας

25-29 Σεπτεμβρίου

Είσοδος: 5 ευρώ

Προπώληση εισιτηρίων: Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας

https://kalamatamusicdays.com/

 

Τι είναι  οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας

Οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας είναι ένα ετήσιο φεστιβάλ κλασικής μουσικής στην πόλη της Καλαμάτας που ξεκίνησε το 2017. Το φεστιβάλ διοργανώνεται από το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας και την Κοινωφελή Επιχείρηση Καλαμάτας «ΦΑΡΙΣ» και ιδρύθηκε από τη βιολοντσελίστα Indira Rahmatulla, η οποία έχει αναλάβει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση, τον συνθέτη και Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας, Στάθη Γυφτάκη, και τον βιολοντσελίστα Δημήτρη Λάμπο. Από το καλοκαίρι του 2017 πήρε τη μορφή ενός διεθνούς φεστιβάλ που εστιάζει στην καλλιτεχνική δημιουργία και το παιδαγωγικό/διδακτικό έργο.

Το φεστιβάλ Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας αποτελεί πλέον ένα από τα πιο επιτυχημένα φεστιβάλ κλασικής μουσικής στην Ελλάδα και, σύμφωνα με κριτικές, η καλλιτεχνική ορμή, αλλά και αρτιότητα, με τις οποίες το φεστιβάλ γεννήθηκε και εδραιώθηκε μέσα σε μόλις 3 χρόνια είναι εντυπωσιακές. Ταυτόχρονα, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας στοχεύουν με τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές τους δράσεις, καθώς και με τις καινοτόμες τους παραγωγές που συνδυάζουν συχνά τη μουσική με άλλες τέχνες (χορός, κινηματογράφος κ.α.), στην εκπαίδευση του κοινού, αλλά και στη βελτίωση των μουσικών εκπαιδευτικών υποδομών της πόλης. Προς την κατεύθυνση αυτή το φεστιβάλ πραγματοποιεί επισκέψεις σε σχολεία, υποτροφίες σε διακεκριμένους μουσικούς της πόλης για συμμετοχή τους στα masterclasses αλλά και άλλες δημιουργικές δράσεις όπως την επισκευή των εγχόρδων μουσικών οργάνων του Δημοτικού Ωδείου Καλαμάτας που συντελέστηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ το 2018 από τον Artur Rahmatulla.

 

Tί είναι η ΦΑΡΙΣ

Η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Καλαμάτας ΦΑΡΙΣ ιδρύθηκε το 2008 ως ο επίσημος φορέας της πολιτικής του Δήμου στον άξονα του πολιτισμού και της κοινωνικής πολιτικής. Ο άξονας πολιτισμού περιλαμβάνει τους τομείς της μουσικής, του χορού, των εικαστικών, του θεάτρου και των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων της πόλης ενώ ο τομέας της κοινωνικής πολιτικής περιλαμβάνει την κοινωνική αλληλεγγύη. Στην ΦΑΡΙΣ υπάγονται το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας, το Δημοτικό Ωδείο, η Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας, το Εικαστικό Εργαστήρι, η Δημοτική Πινακοθήκη Καλαμάτας «Α. Τάσσος», το Κέντρο Τέχνης Καλαμάτας και το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας καθώς επίσης και το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, οι Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας, το Φεστιβάλ Χορωδιών Καλαμάτας, το Φεστιβάλ Κιθάρας Καλαμάτας και το Θεατρικό Φεστιβάλ Καλαμάτας.

 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ JeanGuihen Queyras

Τα χαρακτηριστικά του καλλιτεχνικού έργου του Jean-Guihen Queyras είναι η περιέργεια, η ποικιλομορφία και η σταθερή προσήλωση στη μουσική. Ο ακροατής βιώνει επί της σκηνής ή μέσω ηχογράφησης έναν καλλιτέχνη αφοσιωμένο ολοκληρωτικά και ένθερμα στη μουσική, του οποίου η ταπεινή και ιδιαίτερα ανεπιτήδευτη μεταχείριση του μουσικού κειμένου φανερώνει την καθαρή και απαραμόρφωτη φύση της πρωτότυπης μουσικής σύλληψης του δημιουργού της.  Ο Jean-Guihen Queyras έμαθε την ερμηνευτική  του προσέγγιση από τον Pierre Boulez, με τον οποίο καθιέρωσε μια μακρά καλλιτεχνική συνεργασία. Αυτή η οπτική γωνία, μαζί με μια αψεγάδιαστη τεχνική και έναν καθαρό, συναρπαστικό ήχο, μορφοποιούν την προσέγγιση του Jean-Guihen Queyras σε κάθε παράσταση και την απόλυτη προσήλωσή του στη μουσική.

Η ενασχόλησή του με την παλαιά μουσική – όπως στις συνεργασίες του με την Μπαρόκ Ορχήστρα του Φράιμπουργκ (Freiburger Barockorchester) και την Ακαδημία Παλαιάς Μουσικής του Βερολίνου (Akademie für Alte Musik Berlin) – και με τη σύγχρονη δημιουργία είναι ισοβαρείς. Έχει ερμηνεύσει σε παγκόσμια πρεμιέρα έργα, μεταξύ άλλων, των: Ivan Fedele, Gilbert Amy, Bruno Mantovani, Michael Jarrell, Johannes-Maria Staud, Thomas Larcher και Tristan Murail. Τον Νοέμβριο του 2014 ηχογράφησε το κονσέρτο για βιολοντσέλο του Peter Eötvös υπό την μπαγκέτα και για τους εορτασμούς των εβδομηκοστών γενεθλίων του συνθέτη.

Ο Jean-Guihen Queyras ήταν ένα από τα ιδρυτικά μέλη του Κουαρτέτου Εγχόρδων Arcanto και σχηματίζει ένα περίφημο τρίο μαζί με τους Isabelle Faust και Alexander Melnikov· ο τελευταίος είναι, μαζί με τον Alexandre Tharaud, ένας σταθερός συνοδός πιανίστας του. Έχει επίσης συνεργαστεί με τους ερμηνευτές ζαρμπ (περσικό μεβρανόφωνο κρουστό όργανο) Bijan και Keyvan Chemirani για ένα πρόγραμμα με μεσογειακή μουσική.

Η ευελιξία της μουσικής του έχει οδηγήσει πολλές αίθουσες συναυλιών, φεστιβάλ και ορχήστρες να τον προσκαλέσουν ως Artist in Residence. Μεταξύ αυτών βρίσκονται: το Concertgebouw Άμστερνταμ και το Festival d’Aix-en-Provence, το Vredenburg Utrecht, το De Bijloke Ghent, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Στρασβούργου (Orchestre Philharmonique de Strasbourg) και η Wigmore Hall του Λονδίνου.

Ο Jean-Guihen Queyras εμφανίζεται συχνά με καταξιωμένες ορχήστρες, όπως η Ορχήστρα της Φιλαδέλφειας, η Συμφωνική Ορχήστρα της Βαυαρικής Ραδιοφωνίας, η Ορχήστρα Δωματίου Mahler, η Ορχήστρα του Παρισιού, η Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, η Gewandhausorchester στη Λειψία και η Tonhalle Orchestra στη Ζυρίχη, δουλεύοντας με μαέστρους όπως οι Iván Fischer, Philippe Herreweghe, Yannick Nézet-Séguin, François-Xavier Roth, Sir John Eliot Gardiner και Sir Roger Norrington.

Η δισκογραφία του Jean-Guihen Queyras είναι εντυπωσιακή. Οι ηχογραφήσεις του από τα κονσέρτα για βιολοντσέλο των Edward Elgar, Antonín Dvořák, Philippe Schoeller και Gilbert Amy έχουν στεφθεί με την επιδοκιμασία των κριτικών. Μέσω ενός πρότζεκτ της harmonia mundi αφιερωμένο στον Schumann, έχει ηχογραφήσει το σύνολο των πιάνο τρίο με την Isabelle Faust και τον Alexander Melnikov ταυτόχρονα με το κονσέρτο για βιολοντσέλο του ίδιου συνθέτη με την Μπαρόκ Ορχήστρα του Φράιμπουργκ υπό τον Pablo Heras-Casado. Η ηχογράφηση “THRACE – Sunday Morning Sessions” εξερευνά, σε συνεργασία με τους αδερφούς Chemirani και τον Σωκράτη Σινόπουλο, τον διάλογο μεταξύ της σύγχρονης δημιουργίας, του αυτοσχεδιασμού και της μεσογειακής παράδοσης. Το 2018 κυκλοφόρησαν δύο ηχογραφήσεις με έργα των by Carl Philipp Emanuel Bach and Antonio Vivaldi που έλαβαν λαμπρές κριτικές.

Ο Jean-Guihen Queyras είναι καθηγητής στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Φράιμπουργκ (Hochschule für Musik Freiburg) και είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Rencontres Musicales de Haute-Provence στο Forcalquier. Παίζει ένα βιολοντσέλο του Gioffredo Cappa από το έτος 1696, το οποίο του έχει διατεθεί από την Mécénat Musical Société Générale.

 

BΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα

Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα έχει ελληνοαλβανικές ρίζες και ζει στο Βερολίνο. Ο νεαρός μουσικός όχι μόνο μιλάει Ελληνικά, Αλβανικά, Γερμανικά και Αγγλικά, αλλά τρέφει και ένα έντονο ενδιαφέρον για τη φιλοσοφία και τη ρητορική. Στην ερμηνεία παλαιάς και σύγχρονης μουσικής, το παίξιμό του χαρακτηρίζεται από στιλιστική ορθότητα και ακρίβεια στην άρθρωση. Με απεριόριστη δημιουργική φαντασία, ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα βρίσκεται πάντοτε στην αναζήτηση νέων καλλιτεχνικών οριζόντων.

Έχει διακριθεί στους μουσικούς διαγωνισμούς Deutscher MusikwettbewerbWindsor International και στον Διεθνή Διαγωνισμό Βιολιού «Leopold Mozart» (Άουγκσμπουργκ, Γερμανία).  

Ο νεαρός βιολονίστας ολοκλήρωσε πρόσφατα τα ντεμπούτα του με την Ορχήστρα Δωματίου της Σκωτίας στο Τίβολι της Κοπεγχάγης, με την Ορχήστρα της Ιρλανδικής Ραδιοφωνίας (RTE Orchestraστην Εθνική Αίθουσα Συναυλιών στο Δουβλίνο, με τη Βασιλική Φιλαρμονική Ορχήστρα (Λονδίνο), τη Νέα Κρατική Ορχήστρα της Ρωσίας υπό τον Yuri Bashmet και την Ορχήστρα Δωματίου της Ευρώπης στο Φεστιβάλ Kronberg. Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα εμφανίστηκε για πρώτη φορά επί σκηνής με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το φθινόπωρο του 2019 ερμηνεύοντας το κονσέρτο για βιολί του Σκαλκώτα, του οποίου τις «Μικρές Σουίτες» για βιολί και πιάνο τις έχει ηχογραφήσει για τη CAvimusic μαζί με έργα των Enescu και Ravel.

Η καινούργια δισκογραφική του δουλειά μαζί με τη βιολοντσελίστα Vashti Hunter και σε συνεργασία με την κρατική ραδιοφωνία Deutschlandradio κυκλοφόρησε από τη CAvimusic την άνοιξη του 2020 και είναι αφιερωμένη σε έργα για βιολί και βιολοντσέλο των Honegger, Σκαλκώτα, Ξενάκη και Kodaly.

​Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα εμφανίζεται ήδη σε σημαντικές αίθουσες συναυλιών, όπως Wigmore Hall (Λονδίνο), Handelsbeurs Concertzaal στη Γάνδη (Βέλγιο), Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι), Φιλαρμονική ΒερολίνουSalle Moliere στη Λυόν, Salle Garnier στο Μόντε Κάρλο και Goldener Saal στο Άουγκσμπουργκ, καθώς και σε γνωστά φεστιβάλ της Ευρώπης, όπως Schubertiade SchwarzenbergHeidelberger FrühlingFestspiele MecklenburgVorpommernBoswiler SommerMantua Chamber Music Festival και το Resonances Festival στο Βέλγιο, μεταξύ άλλων.

Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα έχει εμφανιστεί επί σκηνής με ορχήστρες όπως η Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας του Μονάχου, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Λύμπεκ (Γερμανία), η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Κόμπουργκ (Γερμανία), καθώς και με τις ορχήστρες τις Αλβανικής και της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.

​Οι μουσική δωματίου τον έχει οδηγήσει σε συνεργασίες με καταξιωμένους μουσικούς, όπως οι Martha Argerich, Steven Isserlis, Nicolas Altstaedt, Thomas Demenga, Gábor Takács-Nagy, Ilya Gringolts και Pekka Kuusisto. Έχει εμφανιστεί και στα Chamber Music Connects the World της Ακαδημίας Kronberg και Verbier Academy Festival. Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα είναι συνιδρυτής του διακεκριμένου Τρίο Gaspardτο οποίο εμφανίζεται τακτικά σε φεστιβάλ και σε μουσικά κέντρα της Ευρώπης και των Η.Π.Α.

Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα σπουδάζει με την Antje Weithaas στην Ακαδημία Kronberg. Στους προηγούμενους δάσκαλούς του συγκαταλέγονται οι Salvatore Accardo, Grigori Zhislin και Ulf Wallin. Σπούδασε μουσική δωματίου με τον Hatto Beyerle στο Αννόβερο και στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Μουσικής Δωματίου. Οι σπουδές του ολοκληρώνονται με masterclasses με τους Ferenc Rados, Steven Isserlis, Ivry Gitlis, Λεωνίδας Καβάκος και Eberhard Feltz. Από το 2018 ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα υποστηρίζεται από το Young Classical Artists Trust του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ο Ιόνιαν Ηλίας Καντέσα παίζει ένα βιολί του Giovanni Battista Guadagnini (1749)· δάνειο από ιδιώτη.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ