Κύκλο τηλεσυνεργασίας εγκαινίασε το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας την περασμένη Παρασκευή (5/3/2021) με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές τα Μουσεία ως φορείς μνήμης των πολιτισμών και αγωγούς παιδείας για την ανθρωπότητα, μέσα από το κεντρικό ερώτημα της δραστηριότητας «Πώς θα ήταν ένα Μουσείο COVID-19;»
Οι μαθητές μέσα από την παρουσίαση του θέματος «Ας μιλήσουμε για μουσεία» μυήθηκαν στην έννοια της συλλογής και της διαφοράς της από το μουσείο, στην έννοια του εκθέματος, στα είδη των μουσείων, στη λειτουργία τους και στους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτά.
Αξιοποιώντας τις πρωτόγνωρες στιγμές που ζουν μαθητές κι εκπαιδευτικοί λόγω της πανδημίας, αφού αναρωτήθηκαν πώς δημιουργείται και πως λειτουργεί το Μουσείο και το έκθεμα, αναζήτησαν πού θα μπορεί να βρίσκονται τα μελλοντικά εκθέματα της καθημερινότητάς μας στην εποχή της Πανδημίας. Θα μπορούσε μια μάσκα του σήμερα να είναι ένα έκθεμα στο μέλλον; Πώς θα ωφεληθεί η σχολική κοινότητα αλλά και οι γενιές τα επόμενα χρόνια, κρατώντας τις χρήσιμες μνήμες από το σήμερα;
Η σχολική δραστηριότητα στην οποία εντάσσεται η τηλεσυνεργασία και η προοπτική δημιουργίας μιας συλλογής για ένα «Μουσείο COVID-19» είναι στο πλαίσιο του εγκεκριμένου Προγράμματος Erasmus+ με θέμα: «Healthy Learners in a Sustainable Society», στο οποίο συμμετέχει το 13ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας μαζί με σχολικές μονάδες από άλλες πέντε χώρες. Γι’ αυτό και πρόκειται για μια διεθνή σχολική δραστηριότητα με στόχο να αναπτύξει την ιδέα «Museum of COVID-19» σε διεθνές επίπεδο δια μέσου του διαδικτύου.
Εκ μέρους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας, την δραστηριότητα συντονίζει και οργανώνει τους μαθητές η Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Μεσσηνίας Κατερίνα Τζαμουράνη.
Από την Ομάδα των Εκπαιδευτικών του 13ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας, στην τηλεσυνάντηση της Παρασκευής συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί των μαθητικών ομάδων από τα τμήματα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης, οι οποίες και δραστηριοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη ημέρα. Πρόκειται για τους (αλφαβητικά) κ.κ.: Ελένη Βασιλοπούλου, Μαρία Ζαφειροπούλου, Δωράνθη Κυριοπούλου, Παναγιώτης Κυρίτσης, Κωνσταντίνος Μαργαρίτης, Βασιλική Μουρδουκούτα, Δημήτρης Σαρρής και Όλγα Στεφανοπούλου.
Οι μαθητές ανέλαβαν δράση μέχρι την επόμενη τηλεσυνάντηση, όπου θα μελετήσουν το θέμα τους με βάση το Αρχαιολογικό Μουσείο Μεσσηνίας και τα εκθέματά του και μέσα από την ιστοσελίδα του ώστε να προχωρήσουν έπειτα στο σχεδιασμό της δικής τους συλλογής για ένα «Μουσείο COVID-19 (Museum of COVID-19)». Όλες οι εξελίξεις θα αναρτούνται στην ιστοσελίδα του σχολείου (http://13.mysch.gr).