Στο υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμούν ότι το μέτρο αυτό θα φέρει αποτελέσματα και θα λειτουργήσει ανασταλτικά στις υπέρμετρες αυξήσεις.
Συνάντηση Γεωργιάδη – ΣΕΒ
Στο πλαίσιο αυτό ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σήμερα το πρωί στις 9:00 θα έχει συνάντηση, μέσω τηλεδιάσκεψης με εκπροσώπους του ΣΕΒ προκειμένου να αναζητήσουν τρόπους συγκράτησης των τιμών.
Οι επαφές του υπουργού θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Θα έχει συναντήσεις με όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας βασικών προϊόντων.
Κάθε σούπερ – μάρκετ θα προσδιορίσει συγκεκριμένους κωδικούς προϊόντων που θα βάλει στο καλάθι του από τις συγκεκριμένες 31 κατηγορίες, ώστε να παρακολουθείται στενά η πορεία των τιμών στο συγκεκριμένο καλάθι.
Ας δούμε ποιες θα είναι οι κατηγορίες αγαθών πάνω στις οποίες θα στηριχθούν οι λίστες των σούπερ μάρκετ:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ | ΠΡΟΪΟΝΤΑ | |
1 | PYZI |
|
2 | ΨΩΜΙ |
|
3 | ΖΥΜΑΡΙΚΑ |
|
4 | XOIPINO |
|
5 | ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ |
|
6 | ΑΛΛΑΝΤΙΚΑ |
|
7 | ΨAPIA KATEΨΥΓΜΕΝΑ |
|
8 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΠΛΗΡΕΣ |
|
9 | ΓΑΛΑ ΝΩΠΟ ΜΕ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΛΙΠΑΡΑ |
|
10 | ΓΑΛΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΟ |
|
11 | ΓIAOYPTI |
|
12 | TYPIA |
|
13 | ΑΛΛΑ ΕΙΔΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ |
|
14 | AYΓA |
|
15 | ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΗ |
|
16 | ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ |
|
17 | ΑΛΛΑ ΒΡΩΣΙΜΑ ΕΛΑΙΑ |
|
18 | ΛAXANIKA KATEΨΥΓΜΕΝΑ |
|
19 | ZAXAPH |
|
20 | ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ |
|
21 | ΚΑΦΕΣ |
|
23 | ΤΣΑΪ-ΧΑΜΟΜΗΛΙ |
|
24 | KAKAO ΚΑΙ ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΣΕ ΣΚΟΝΗ |
|
25 | ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΝΕΡΟ (ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ) |
|
26 | ΧΥΜΟΙ ΦΡΟΥΤΩΝ |
|
27 | ΕΙΔΗ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ |
|
28 | ΕΙΔΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ |
|
29 | ΕΙΔΗ ΓΙΑ ΜΩΡΑ |
|
30 | ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ ΖΩΑ |
|
31 | ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ |
|
Ενστάσεις από το λιανικό εμπόριο
Πάντως αν και επισήμως δεν υπάρχει καμία απολύτως δημόσια διαφοροποίηση, εντούτοις γκρίνια υπάρχει στο λιανεμπόριο. Και αυτό διότι θεωρούν ότι το σύστημα αυτό δεν έχει ασφαλιστικές δικλείδες ότι θα λειτουργήσει και βέβαια δεν είναι σαφές αν είναι συμβατό ή όχι με τους κανόνες του ανταγωνισμού. Μάλιστα τίθεται το ερώτημα αν έχει ενημερωθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Κάποιοι άλλοι πάλι θεωρούν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να φέρει αποτελέσματα και αυτό διότι οι κανόνες με τους οποίους θα λειτουργήσει το σύστημα.
Ανεξάρτητοι μάλιστα παράγοντες αναφέρουν ότι το πιο ορθόδοξο θα ήταν η λίστα να είναι ομοιόμορφη και σε αυτή να περιέχονται τα προϊόντα που έχει τις υψηλότερες πωλήσεις και ως εκ τούτου και αξιόπιστη θα ήταν και δεν θα λειτουργούσε εις βάρος του ανταγωνισμού.