Connect with us

Ειδήσεις απο Μεσσηνία

Ο Εμπορικός Σύλλογος Μεσσήνης ζητά άμεσα το άνοιγμα των καταστημάτων

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Με αποστολή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ. Γεωργιάδη, ο Εμπορικός Σύλλογος Μεσσήνης «Ο Ερμής» ζητά να ανοίξουν τα καταστήματα, την καταπολέμηση του ηλεκτρονικού παρεμπορίου προς αποφυγή των επιπλέων επιπτώσεων του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού.

Αναλυτικά:

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Μετά από τις ραγδαίες εξελίξεις και εν όψει των επικείμενων οικονομικών συνεπειών στις Εμπορικές Επιχειρήσεις του Δήμου Μεσσήνης αλλά και της χώρας γενικότερα από τις επιπτώσεις του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού, καθώς και από τα μέτρα που παίρνονται για τον περιορισμό αυτού, πιστεύουμε ότι πρέπει πέρα από τα οικονομικά αντίμετρα που έχουν ληφθεί μέχρι τώρα αλλά και αυτά που πρόκειται να ληφθούν, να υπάρξει ένας σχεδιασμός καταπολέμησης του ηλεκτρονικού παρεμπορίου και ανοίγματος των εμπορικών καταστημάτων.

1) Μετά το δεύτερο Lockdown που πραγματοποιήθηκε για την αντιμετώπιση της πανδημίας, παρατηρούμε έξαρση του ηλεκτρονικού παρεμπορίου το οποίο πραγματοποιείται κυρίως δια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram), με συνέπεια οι εμπορικές επιχειρήσεις πέρα από τον ήδη εκμηδενισμένο τζίρο που παρουσιάζουν να δέχονται ένα ακόμη πλήγμα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργείται από τις παραπάνω πρακτικές.

Επιπλέον, το κράτος έχει μεγάλη απώλεια εσόδων καθώς οι παραπάνω πρακτικές αφορούν άτομα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με το εμπόριο και ούτε διατηρούν κάποια επιχείρηση, δεν έχουν άδεια πώλησης ή επαγγελματικό ΑΦΜ, με αποτέλεσμα να καρπώνονται και το Φ.Π.Α. που είναι ποινικό αδίκημα.
Το σημαντικότερο από όλα όμως είναι ότι αρχίζει να διαμορφώνεται πλέον σε μεγάλο βαθμό μια κουλτούρα στην Ελληνική κοινωνία και στον Έλληνα καταναλωτή, που πιστεύει ότι κερδίζει χαμηλότερες τιμές μέσω αυτών των αγορών, καθώς δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι στην πραγματικότητα πριμοδοτεί την φοροδιαφυγή και το παρεμπόριο τα οποία κατ’ επέκταση ζημιώνουν την δική του οικονομική ζωή και ευημερία μέσα από την απώλεια θέσεων εργασίας αλλά και λιγότερων κοινωνικών παροχών από το κράτος λόγω της απώλειας εσόδων για αυτό,
κουλτούρα η οποία πολύ φοβόμαστε ότι την επόμενη μέρα μετά την κρίση της πανδημίας θα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην προσπάθεια ανάτασης των Εμπορικών Επιχειρήσεων και της εθνικής οικονομίας γενικότερα.

2) Υπάρχει επείγουσα ανάγκη επαναλειτουργίας των εμπορικών επιχειρήσεων αφού ο μηδενικός τζίρος επί τέσσερις εβδομάδες και οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις απειλούν την επιβίωση τους, καθώς και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Τα μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα, όπως επανειλημμένως έχει καταγραφεί στις επιδημιολογικές μετρήσεις και έχει αναγνωρίσει η ίδια η κυβέρνηση, δεν αποτελούν πηγές μετάδοσης της πανδημίας. Αντιθέτως η λειτουργία των eshop, πέρα από τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δημιουργείται καθώς δραστηριοποιούνται στους ίδιους τομείς εμπορίου, αποτελούν πηγή μετάδοσης της πανδημίας, διότι επί το πλείστον είναι μεγάλες επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν πολλούς εργαζομένους στον ίδιο χώρο, που είναι
αμφίβολο να ελεγχθούν αν τηρούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Επιπλέον, στην διαδικασία διανομής των προϊόντων παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο συνωστισμού εργαζομένων, καθώς στις επιχειρήσεις courier απασχολούνται πολλοί εργαζόμενοι στα κέντρα συλλογής και διανομής.

Ιδιαιτέρως, κατά την διανομή ένας εργαζόμενος που παραδίδει δέματα έρχεται σε επαφή με εκατοντάδες πολίτες καθημερινά. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δημοσιεύματα η κυβέρνηση προσανατολίζεται να εφαρμόσει την μέθοδο του “click away” για το άνοιγμα των εμπορικών καταστημάτων, η οποία είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς στη βόρεια και την κεντρική Ευρώπη. Όμως η μέθοδος αυτή, δεν μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά στην Ελληνική αγορά, καθώς δεν λαμβάνει υπόψη την Ελληνική πραγματικότητα, η οποία είναι πως η πλειοψηφία των Ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων είναι μικρές και μεσαίες. Αυτές οι επιχειρήσεις δεν διαθέτουν e-shop ώστε οι καταναλωτές να δουν και να επιλέξουν το προϊόν που τους ενδιαφέρει, ούτε διαθέτουν συστήματα online ελέγχου των πληρωμών. Ιδιαιτέρως, δεν διαθέτουν καν τον διαθέσιμο χώρο για την δημιουργία προθάλαμου παράδοσης των προϊόντων, καθώς επί το πλείστον είναι μικρά σε τετραγωνικά καταστήματα. Επιπλέον, για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα στα είδη ρουχισμού και υπόδησης, είναι δύσκολο έως αδύνατο να επιλέξουν το σωστό προϊόν χωρίς επί τόπου δοκιμή, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το φαινόμενο της συχνής επαναληπτικής επίσκεψης στο κατάστημα έως ότου καταλήξουν στην σωστή επιλογή.

Για αυτούς τους λόγους, δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί τα μέτρα για την αγορά λαμβάνονται με αποκλειστικό γνώμονα τις συνθήκες στα πολύ μεγάλα αστικά κέντρα. Εκεί διαμένει το 50% του πληθυσμού της χώρας μας, το οποίο σεβόμαστε απόλυτα, όπως σεβόμαστε και τις ανάγκες των εκεί εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Το υπόλοιπο 50% όμως, μένει στην υπόλοιπη Ελλάδα, όπου και εκεί υπάρχουν επιχειρήσεις. Τοπικές κοινωνίες και επιχειρήσεις έχουν τις δικές τους ανάγκες, οι οποίες δεν ταυτίζονται υποχρεωτικά με αυτές των μεγάλων αστικών κέντρων. Είναι δεδομένο πως δεν δημιουργείται πρόβλημα υπερσυγκέντρωσης κόσμου στα επαρχιακά καταστήματα λιανικού εμπορίου, όταν στις εκτός περιόδου καραντίνας εποχές, ακόμα και σε εορταστικές ημέρες
με αυξημένη κατανάλωση, επί το πλείστον υπάρχει ένας πελάτης ανά πάσα στιγμή. Επιπλέον, τα μικρά και μεσαία εμπορικά καταστήματα έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της αποτελεσματικής εποπτείας χώρων και πελατών, με αποτέλεσμα την άψογη εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Επίσης, αντιλαμβανόμαστε ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα οι εργαζόμενοι στα καταστήματα και οι πελάτες κινούνται σε σεβαστές αποστάσεις μεταξύ οικίας και εργασίας ή αγοράς αντίστοιχα και μάλιστα πολλοί χρησιμοποιούν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Κάτι τέτοιο στις επαρχιακές αγορές δεν συμβαίνει. Αντιθέτως, τα καταστήματα στη συντριπτική τους πλειοψηφία
λειτουργούν με διακεκομμένο ωράριο και βέβαια οι εργαζόμενοι και οι πελάτες μετακινούνται είτε με τα πόδια ή με δικά τους μέσα μεταφοράς.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Για όλους αυτούς τους λόγους και κυρίαρχα για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας των εμπορικών επιχειρήσεων στη μετά κορωνοϊού εποχή, σας ζητούμε:

 Την άμεση εφαρμογή ενός σχεδίου καταπολέμησης του παρεμπορίου σε όλες του τις εκφάνσεις και την συνεργασία των κατά τόπου Περιφερειακών Διευθύνσεων Εμπορίου με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας ώστε να παταχθεί η νέα μορφή του παρεμπορίου που αρχίζει να διαμορφώνεται στην περιοχή και τη χώρα γενικότερα.

 Το άνοιγμα των μικρών και μεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων καθώς αυτά έχουν και το συγκριτικό πλεονέκτημα της αποτελεσματικής εποπτείας χώρων και πελατών, λόγω της ελεγχόμενης προσέλευσής των και άρα την άψογη εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Με τη πεποίθηση ότι θα πράξετε τα δέοντα, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και ευελπιστούμε στην άμεση ανταπόκρισή σας.

Μεσσήνη, 30 Νοεμβρίου 2020
Μετά τιμής,
Εμπορικός Σύλλογος Μεσσήνης


Κοινοποιησέ το

Ειδήσεις απο Μεσσηνία

Το κάστρο της Κυπαρισσίας με τη μαγευτική θέα και ο μύθος που το συνοδεύει

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Η Κυπαρισσία είναι μία από τις ομορφότερες πόλεις της Πελοποννήσου και που μπορεί να καμαρώνει για το στολίδι της, που δεν είναι άλλο από το κάστρο της. Στην κορυφή ενός μικρού λόφου πάνω ακριβώς από την πόλη δεσπόζει επιβλητικό το ενετικό κάστρο, το οποίο είναι χτισμένο στα θεμέλια ενός παλαιότερου βυζαντινού κτιρίου.

Πρόκειται για το «μπαλκόνι» της πόλης που προσφέρει απίστευτη θέα προς τα νερά του Ιονίου σε όποιον επισκέπτη «σκαρφαλώσει» μέχρι εκεί.

Ονομάζεται, επίσης, «Κάστρο των Γιγάντων» κι αυτό διότι ο μύθος θέλει να χτίστηκε από γίγαντες, μιας και οι πέτρες από τις οποίες χτίστηκε άγγιζαν σε μήκος ακόμη και τα 4 μέτρα και πλάτος το 1,5 μέτρο.

Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για ένα ιστορικό και σημαντικό κάστρο, όπου στο πέρασμα των αιώνων άφησαν σε αυτό το στίγμα τους όλοι οι κατακτητές που πέρασαν από εδώ, Τούρκοι και Ενετοί, ενώ δεν ήταν λίγες οι καταστροφές και οι ανακατασκευές που υπέστη.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ειδήσεις απο Μεσσηνία

Κορονοϊός: 7 νέα κρούσματα στη Μεσσηνία σήμερα 23 Ιανουαρίου 2021

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Η Αττική και ειδικά το κέντρο της Αθήνας, εξακολουθεί να προβληματίζει τους επιστήμονες που κάθε μέρα, μετρούν εκατοντάδες νέους “θετικούς”. Σήμερα μόνο, υπάρχουν 256 νέες μολύνσεις στην Αττική. Από τα συνολικά 605 κρούσματα και τους 292 διασωληνωμένους.

Πώς κατανέμονται τα υπόλοιπα κρούσματα που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ.

Με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 23 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 15:00, τα νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου είναι 605, εκ των οποίων 4 εντοπίστηκαν μετά από ελέγχους στις πύλες εισόδου της χώρας. Στην Αττική μόνο, καταγράφηκαν 256 νέες μολύνσεις. Κάτι λιγότερο από τις μισές της ημέρας δηλαδή…

Η ημερήσια κατανομή των επιβεβαιωμένων κρουσμάτων είναι η εξής:


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ειδήσεις απο Μεσσηνία

Ψήφισμα για το νομοσχέδιο για την Αυτοδιοίκηση από την Ένωση Προέδρων Κοινοτήτων Μεσσηνίας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Προέδρων Κοινοτήτων Μεσσηνίας συνήλθε σε έκτακτη Συνεδρίαση, σήμερα Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2021 και ώρα 14.00μ.μ., στα γραφεία της Κοινότητας Καλαμάτας στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας και
αποφάσισε ομ όφωνα τη σύνταξη ψηφίσματος σχετικά με την κατάθεση του νέου νομοσχεδίου για την Αυτοδιοίκηση:

«Η Κοινότητα αποτελεί διαχρονικό πυρήνα της ελληνικής κοινωνίας και θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού. Με βάση το άρθρο 1 παράγραφος 2 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν.3463/2006) «οι Δήμοι και οι Κοινότητες συγκροτούν τους Οργανισμούς του Πρώτου Βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Οι Κοινότητες στην Ελλάδα αγγίζουν τον αριθμό των 6.135 με περίπου 20.000 αιρετούς Συμβούλους. Οι Κοινότητες αυτές εκπροσωπούν τα 2/3 του πληθυσμού της χώρας με το υπόλοιπο 1/3 να βρίσκεται στους μητροπολιτικούς Δήμους (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά). H πολυεπίπεδη και σύγχρονη διακυβέρνηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η οποία προσανατολίζεται σε ισχυρές τοπικές κοινωνίες οφείλει να αφουγκραστεί την ελληνική πραγματικότητα. Σε όλη την επικράτεια τα Συμβούλια Κοινοτήτων είναι ο αιρετός θεσμός που βρίσκεται εγγύτερα στον πολίτη και την καθημερινότητα του. Οι Σύμβουλοι Κοινοτήτων μεριμνούν, προτείνουν, αξιοποιούν, παρέχουν εθελοντική εργασία, ενεργοποιούν τους συμπολίτες τους, κάνοντας πράξη την αποκέντρωση φροντίζοντας άμεσα και καθημερινά για την αξιοποίηση της υπαίθρου. Τα Συμβούλια Κοινότητας συνεργάζονται με τις Δημοτικές
Αρχές για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα, να ενισχυθούν οι υποδομές, να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στο κράτος.

Η ύπαρξη ξεχωριστής κάλπης για την ανάδειξη των αιρετών των τοπικών Κοινοτήτων ενεργοποίησε μια νέα γενιά αυτοδιοικητικών που στόχο έχουν την εκπροσώπηση των συμφερόντων του τόπου τους, πέρα από κομματικές ή δημαρχοκεντρικές εξαρτήσεις. Πολίτες που δεν είχαν ασχοληθεί ποτέ με τα κοινά βρήκαν κίνητρο συγκροτώντας συνδυασμούς οι οποίοι αναδείχθηκαν από τους πολίτες και τώρα είναι στην ουσία “οι ομάδες εθελοντισμού” για τον τόπο τους, κινητοποιώντας ταυτόχρονα συμπολίτες και συγχωριανούς σε μια
προσπάθεια βελτίωσης της επαρχίας και επαναφοράς του ενδιαφέροντος στην γειτονιά και την ουσία της καθημερινής ζωής.

Η Κοινότητα, ως αυτοδιοικητικός θεσμός και διοικητική διαίρεση μετά τον Νόμο 4555/2018, αναφέρεται και συναντάται τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα (έδρες των Δήμων), όσο και σε μικρότερες πόλεις, κωμοπόλεις, χωριά. Οι Κοινότητες αποτελούν ενδοδημοτική αποκέντρωση, η οποία προκύπτει από γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες της χώρας μας. Η παραχώρηση αποφασιστικών αρμοδιοτήτων στις Κοινότητες δεν δημιουργεί τρίτο βαθμό.

Ένω σ η Π ρ οέ δ ρων Κ οιν οτ ήτων Με σ σηνί α ς αυτοδιοίκησης, αντιθέτως ενισχύει την δημοκρατία φέρνοντας τις αποφάσεις στο εγγύτερο αιρετό σώμα, το οποίο για την εκτέλεση τους μπορεί και οφείλει να συνεπικουρείται από τους Δήμους και τις Περιφέρειες που ανήκει.

Αυτή την περίοδο γίνεται συζήτηση για το μέλλον της τοπικής αυτοδιοίκησης της χώρας, μια συζήτηση που οφείλει να βάλει στο
τραπέζι την φωνή των Συμβουλίων Κοινότητας. Ήδη έχει περάσει ένας χρόνος εφαρμογής του Ν.4623/2019 που στόχο είχε την
“κυβερνησιμότητα των ΟΤΑ”. Ο νόμος αυτός επηρέασε την λειτουργία των Συμβουλίων Κοινότητας καθοριστικά, αφαιρώντας κάθε
αποφασιστική αρμοδιότητα, καθιστώντας τα Συμβούλια απλά γνωμοδοτικά όργανα, χωρίς ψήφο στην Οικονομική Επιτροπή και την
Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, χωρίς προϋπολογισμό. Σε πολλές Κοινότητες ακόμα και σήμερα δεν έχει δοθεί η δυνατότητα να κάνουν χρήση της πάγιας προκαταβολής του Προέδρου που τους αναλογεί, ενώ οι αποφάσεις τους δεν βρίσκουν ανταπόκριση στα όργανα των Δήμων. Πώς μπορούμε να μιλάμε για σύγχρονη αυτοδιοίκηση όταν το μόνο χρηματοδοτικό εργαλείο των Κοινοτήτων βασίζεται σε βασιλικό διάταγμα του 1959;

Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Τοπικής Αυτονομίας (Ν. 1850/1989) θέτει ως βάση του ότι «η άσκηση των δημοσίων αρμοδιοτήτων πρέπει, κατά τρόπο γενικό, να ανήκει κατά προτίμηση στις αρχές τις πιο πλησιέστερες στους πολίτες. Για την ανάθεση μιας αρμοδιότητας σε
άλλη αρχή πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η ευρύτητα και η φύση του έργου και οι απαιτήσεις αποτελεσματικότητας και οικονομίας».
Το Κογκρέσο Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης στις Προτεραιότητες 2021 – 2025 συμπεριλαμβάνει στους στόχους του «τον επαναπροσανατολισμό των ψηφοφόρων σε ενδιαφέρουσες μορφές συμμετοχής στα κοινά όπως είναι τα
δημοψηφίσματα σε τοπικό επίπεδο, ενώ μελετά τις συνθήκες ανεξαρτησίας των υποψηφιοτήτων που κατέρχονται σε τοπικές και
περιφερειακές διαδικασίες». Επισημαίνει επίσης ότι «οι εθνικές Ένω σ η Π ρ οέ δ ρων Κ οιν οτ ήτων Με σ σηνί α ς κυβερνήσεις έχοντας επικυρώσει τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν ουσιαστικά αποδεχτεί τον ρόλο που παίζει η τοπική
δημοκρατία στην οικοδόμηση πλουραλιστικών και ανοικτών κοινωνιών. Λόγω της εγγύτητας τους στον πολίτη οι τοπικές αρχές μπορούν να προωθήσουν την κοινωνική συνοχή και την αειφόρο τοπική ανάπτυξη καθώς και τη διάδραση και αλληλεξάρτηση μεταξύ πολιτών και δημοκρατικών θεσμών».

Απευθυνόμαστε ανοιχτά προς το Υπουργείο Εσωτερικών, τους Βουλευτές του Νομού Μεσσηνίας, την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, τους Δημάρχους Μεσσηνίας και ζητάμε ισότιμη συμμετοχή στον διάλογο σε όλα τα επίπεδα, ώστε να αναλυθούν όλα τα θέματα που αφορούν την λειτουργία των Κοινοτήτων ενόψει της αλλαγής του εκλογικού νόμου για την Αυτοδιοίκηση.»

Για την Ένωση Προέδρων Κοινοτήτων Μεσσηνίας

Παναγιώτης Ι. Λύρας

Πρόεδρος ΔΣ Ένωσης Προέδρων Κοινοτήτων Μεσσηνίας

Πρόεδρος Συμβουλίου Κοινότητας Καλαμάτας

Αλκιβιάδης Φρέσκας

Γεν. Γραμματέας Ένωσης Προέδρων Κοινοτήτων Μεσσηνίας

Πρόεδρος Συμβουλίου Κοινότητας Μελιγαλά


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ