Connect with us

Θέατρο

Λιγνάδης: Έκανε οντισιόν με 100 αγόρια από 10 έως 14 ετών

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Οντισιόν σε μεγάλο θέατρο της Αθήνας είχε οργανώσει ο Δημήτρης Λιγνάδης, ο οποίος συνελήφθη το Σάββατο και κρατείται στη ΓΑΔΑ με την κατηγορία του «βιασμού κατά συρροή». Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, έψαχνε στα μάτια 100 ανήλικων αγοριών ηλικίας 10 έως 14 ετών, τον πρωταγωνιστή που θα υποδυόταν τον «Μπίλι Έλιοτ» στο ομώνυμο μιούζικαλ.

Όμως, το θέαμα που παρουσίασε ήταν τόσο σοκαριστικό που αρκετοί θεατές αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν μαζί με τα παιδιά τους στη μέση της παράστασης μην αντέχοντας τις βωμολοχίες και τα σeξουαλικά υπονοούμενα από τους ανήλικους πρωταγωνιστές.

Η οντισιόν είχε πραγματοποιηθεί το διήμερο 6 – 7 Ιουνίου του 2015 στο γνωστό θέατρο και το ενδιαφέρον των νεαρών ηθοποιών ήταν μεγάλο καθώς σύμφωνα με πληροφορίες 100 ήταν τα ανήλικα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 ετών που συνοδευόμενα από τους γονείς τους, οι οποίοι αδημονούσαν να τους δουν στη σκηνή με τον πρωταγωνιστικό ρόλο, έλαβαν μέρος στην ακρόαση. Το γνωστό μιούζικαλ «Μπίλι Έλιοτ» του Λι Χολ, σε μουσική Έλτον Τζον θα ανέβαινε στη θεατρική σκηνή του εν λόγω θεάτρου τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς και ο Δημήτρης Λιγνάδης που θα το σκηνοθετούσε έψαχνε να επιλέξει «τον καλύτερο από τους καλύτερους απ’ όλη την Ελλάδα» όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στο δελτίο Τύπου.

«Όσα αγόρια ηλικίας 10 έως 14 χρονών χορεύουν, τραγουδούν και θέλουν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, μπορούν να προσέλθουν με τους γονείς τους έχοντας μαζί τους ένα σύντομο βιογραφικό και μια φωτογραφία» αναφερόταν αμέσως παρακάτω και πράγματι όπως προαναφέραμε, η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή.

«Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη λάμψη και την ικανοποίηση στα μάτια μιας μητέρας, που είδε το παιδί της να επιλέγεται από τον Δημήτρη Λιγνάδη για τον πρωταγωνιστικό ρόλο» λέει στο protothema.gr ένας άλλος γονέας που είχε βρεθεί στην οντισιόν μαζί με το παιδί του.

«Συγκεκριμένα, είχαν επιλεγεί τρία αγόρια για τις ανάγκες της παράστασης καθώς δεν θα μπορούσε να παίζει ένα παιδί κάθε μέρα, θα ήταν εξοντωτικό» λέει στο protothema.gr ο ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης, ο οποίος ήταν ένας εκ των πρωταγωνιστών του μιούζικαλ. Στο ερώτημα, αν είχε παρατηρήσει κάτι περίεργο στην συμπεριφορά του Δημήτρη Λιγνάδη απέναντι στους εκκολαπτόμενους ηθοποιούς, ο Αιμίλιος Χειλάκης αποφεύγει να απαντήσει. «Θεωρώ ότι η ερώτηση που μου κάνετε είναι σε λάθος βάση. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη έχει πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης και τίποτα παραπάνω».

Οι κριτικές

Όταν το μιούζικαλ ανέβηκε, το κοινό που το παρακολούθησε σοκαρίστηκε. Κάποιοι θεατές μάλιστα αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν στα μέσα της παράστασης μην μπορώντας να αντέξουν το θέαμα. «Απλά απαράδεκτο έργο για μικρά παιδιά. Και όμως διαφημίζεται σαν το απόλυτο μιούζικαλ για τα παιδιά. Υπήρχαν πολλές βωμολοχίες και χυδαιότητες» αναφέρεται σε μια από τις δεκάδες κριτικές που φιλοξενούνται στην σελίδα του Αθηνοράματος για την εν λόγω παράσταση.

Ένας άλλος θεατής γράφει: «Το θέμα της καταπίεσης της ατομικότητας από γονείς που θέλουν να φτιάξουν παιδιά καρμπόν του εαυτού τους είναι πολύ ενδιαφέρον και σοβαρό. Όταν όμως φτιάχνεις μια παράσταση με παιδιά που απευθύνεται σε μικρά παιδιά, δεν μπορείς να βάζεις τον μικρό ηθοποιό να βρίζει χυδαία τον πατέρα του, ούτε και να χαμουρεύεσαι σεναριακά με την παιδική απουσία ώριμης σeξουαλικής ταυτότητας. Η ταινία, παρά την αποστασιοποίηση που εκ φύσεως παρέχει το σινεμά, έθιξε αυτά τα θέματα με πολύ πιο σωστό τρόπο. Ο σκηνοθέτης ήταν τραγικά προπαγανδιστικός και χυδαία προκλητικός απέναντι στα παιδιά και τους γονείς τους».

Και παρακάτω, ένας άλλος θεατής σχολιάζει: «Τι να πω. Ενθουσιάστηκα με τα σκηνικά μόλις ξεκίνησε η παράσταση, ενθουσιάστηκα με τις σωστές φωνές των ηθοποιών στο τραγούδι, με το πάθος τους και την ένταση και μετά….κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό. Μα είναι δυνατόν; Ήμασταν με μικρά παιδιά και έβλεπαν το κοριτσάκι να ρωτάει τον BILLIE ELLIOT αν θέλει να του δείξει το….πιπί της για να την συμπαθήσει; Να προβάλλουν το gay ως το απόλυτα φυσιολογικό για τους άντρες ντύνοντας μικρά αγόρια με γυναικεία ρούχα; Να φεύγουν οι βρισιές του χειρίστου είδους από πατέρα προς τον γιο, από τον γιό προς τον πατέρα, απο τον πατέρα προς την δασκάλα του χορού; Ειλικρινά, ήθελα να σηκωθώ να φύγω. Πήγαμε εκεί ευελπιστώντας να δούμε ένα μιούζικαλ με ποιοτικό χορό και τις χορευτικές προσδοκίες ενός παιδιού να γίνονται πραγματικότητα. Αυτό που τελικά είδαμε ήταν ένας ύμνος προς την σeξουαλική διαφορετικότητα και ο ύμνος αυτός απευθυνόταν στα μικρά παιδιά».

Και οι κακές κριτικές δεν έχουν τέλος, καθώς οι γονείς που πήγαν να παρακολουθήσουν το μιούζικαλ μαζί με τα παιδιά τους, δεν έκρυψαν τον αποτροπιασμό τους από το θέαμα που αντίκρυσαν.

Συγκεκριμένα: «Τα βαθύτερα νοήματα του έργου ήταν: α)Κοριτσάκια, δείξτε τα γεννητικά σας όργανα σε όποιον προσπαθείτε να πλησιάσετε. Μην ακούτε τους γονείς σας που σας λένε τα αντίθετα για την αυτοπροστασία σας και τον έλεγχο του σώματός σας. β) Αγοράκια, ζήτω η διαφορετικότητα. (Λυπάμαι που είμαι τόσο οπισθοδρομικός τύπος και δεν τα κατάλαβα όπως οι προοδευτικοί συντελεστές του έργου)», γράφει ένας και άλλος συμπληρώνει: «Είναι δυνατόν τέτοιο κείμενο να βγαίνει από το στόμα των παιδιών; Έχουν αναλογιστεί οι γονείς και η παραγωγή σε τι έχουν εκθέσει τα παιδιά τους; Ας διαβάσουν λίγο τον ποινικό κώδικα!».


Κοινοποιησέ το

Θέατρο

«Φωτιά» το βούλευμα κατά Λιγνάδη – Η αποδόμηση των άλλοθι και η φαντασίωση

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

«Καταπέλτης» είναι το βούλευμα του Συμβούλιου Πλημμελειοδικών που απέρριψε το μεσημέρι της Πέμπτης την ένσταση ακυρότητας κατά της προδικασίας που είχε υποβάλλει δια του συνηγόρου του ο Δημήτρης Λιγνάδης.

Ανάμεσα στα στοιχεία πάνω στα οποία βασίστηκαν οι δικαστές, υπάρχουν περιγραφές που σοκάρουν, όπως για παράδειγμα η κατάθεση θύματος που περιγράφει ότι ο Δημήτρης Λιγνάδης είχε ένα ανήλικο αγόρι για τις δουλειές του σπιτιού το οποίο φέρεται να ώθησε σε σεξουαλικές πράξεις με συνομήλικό του.

«Κατά το διάστημα αυτό, στο σπίτι ερχόταν ένα ανήλικο αγόρι το οποίο σιδερώνει, έπλενε και γενικώς φροντίζει την καθαριότητα του σπιτιού του σκηνοθέτη, ο οποίος του έδινε 5 – 10 € για τις υπηρεσίες του. Μια μέρα μάλιστα που ο παθών μπήκε στο σπίτι, βρήκε το παιδί που καθάριζε με ένα φίλο του ετεροφυλόφιλο, ηλικίας 15 – 16 ετών, να είναι αμφότεροι με τα εσώρουχα του μέσα στο σαλόνι και να τρίβονται ο ένας πάνω στον άλλο βίαια, ο δε αιτών που καθόταν δίπλα του στον καναπέ με το εσώρουχο του, αυνανιζόταν» αναφέρεσαι στο βούλευμα.

Στη συνέχεια, δε ο σκηνοθέτης φέρεται να περιέγραψε μια φαντασίωση του στο φερόμενο θύμα, κατά την οποία «αυτό που είχε κάνει εντύπωση στον παθόντα κατά τη διάρκεια της σχέσης του με τον σκηνοθέτη ήταν ότι του έλεγε ότι είχε την φαντασίωση να είναι ο παθών μόνος του στο δωμάτιο, να μπαίνουν οι φίλοι του μέσα για να κάνουν σεξ μαζί του και εκείνος να φωνάζει «ο επόμενος».

Δείτε το βούλευμα του Συμβούλιου Πλημμελειοδικών (vouleuma lignadi.pdf)

«Φωτιά» η εισαγγελική πρόταση

Για «εμμονική παραφιλική τάση» και «σταθερή εξακολουθητική ροπή του προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφοτέρων των φίλων» κάνει λόγο η εισαγγελική πρόταση «φωτιά» προς το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο. Οι δικαστές, που υιοθέτησαν την πρόταση της εισαγγελέως για την απόρριψη του αιτήματος του σκηνοθέτη, περιγράφουν στο σκεπτικό του βουλεύματος τους, έναν άνθρωπο με δράση τουλάχιστον 30 ετών, επικαλούμενοι δε και υπόθεση ασέλγειας σε βάρος ανηλίκου το 1984, όπως προέκυψε μετά την σύλληψη του σκηνοθέτη από την διαδικασία της δακτυλοσκόπησης στην ΓΑΔΑ.

Εισαγγελική πρόταση: «Ανέκαθεν αλίευε ανήλικους στο Μεταξουργείο»

Κατά την εισαγγελέα, από τις καταθέσεις των μαρτύρων, «οι οποίοι δεν ουδεμία σχέση είχαν μεταξύ τους στο παρελθόν, ούτε φυσικά είχαν χρόνο να συνεννοηθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να δώσουν καταθέσεις που προσομοίαζαν τόσο», προκύπτει σχετικά με τον τρόπο δράσης του σκηνοθέτη ότι «έχει εμφανή παραφιλική έφηβοφιλική σεξουαλική τάση και προτίμηση την οποία εξεδήλωνε χωρίς καμία αναστολή, ακόμα και σε δημόσιους χώρους, για ένα πολύ μακρόχρονο διάστημα και δη από τουλάχιστον το έτος 1995 έως και τουλάχιστον το 2016, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία της δικογραφίας, εκμεταλλευόμενος αφενός στην ευαίσθητη ηλικία των ανήλικων που προσέγγιζε, ιδίως αγοριών από 14 έως 16, αφετέρου την ματαιοδοξία τους και την έλλειψη οικογενειακού περιβάλλοντος, δρώντας σχεδόν με πανομοιότυπο μεθοδικό και συστηματικό τρόπο κάθε φορά, καλλιεργούσε αρχικά κλίμα εμπιστοσύνης, επικαλούμενος και προβάλλοντας την επαγγελματική του ιδιότητα, ως καταξιωμένου σκηνοθέτη – ηθοποιού, πείθοντας αυτά ότι πρόθεση του ήταν να τα βοηθήσει να ανελιχθούν στο χώρο του θεάματος και παρασύροντας τα με τις υποσχέσεις αυτές στο σπίτι του, με αποκλειστικό σκοπό την τέλεση γενετήσιων πράξεων μαζί του».

Η εισαγγελική λειτουργός κάνει λόγο για «ανεξέλεγκτη γενετήσια ορμή» του κατηγορουμένου, την οποία στην περίπτωση του πρώτου θύματος χρησιμοποίησε ασκώντας σωματική βία, ενώ στην περίπτωση του δεύτερου χρησιμοποιώντας αλκοόλ και ναρκωτική ουσία.

«Η εμμονική αυτή παραφιλική του τάση, η οποία περιγράφεται με σαφήνεια τις ληφθείσες καταθέσεις, αλλά και στις εγκλήσεις που κατατέθηκαν ενώπιον του εισαγγελέα, καθώς και η σταθερή εξακολουθητική ροπή του προς την ικανοποίηση της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα αμφοτέρων των φίλων, η οποία ροπή έφτασε στην εγκληματική και μάλιστα κακουργηματική της μορφή, με παθόντες δύο αλλοδαπούς, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αυτός συνεχίζει να μένει στην ευρύτερη περιοχή του Μεταξουργείου από ανέκαθεν αλίευε ανήλικους για τον ανώτερο σκοπό, δικαιολογούσαν κατά την άποψή μας απόλυτα την εφαρμογή στο πρόσωπο του της παραγράφου δύο του άρθρου 244 του κώδικα ποινικής δικονομίας περί παράλειψης κλήση του ως υπόπτου για λήψη χωρίς όρκο εξηγήσεων και της άμεσης άσκησης ποινικής δίωξης σε βάρος του με σκοπό την αποτροπή τέλεσης νέων πάρω μην αδικημάτων σε βάρος ανηλίκων παθόντων» εξηγεί η εισαγγελέας στην πρόταση της προς το δικαστικό συμβούλιο.

Μάλιστα, φέρεται να εξηγεί ότι ο εισαγγελέας Κώστας Σπυρόπουλος, που χειρίστηκε την έρευνα, απάντησε στο αίτημα Λιγνάδη -το οποίο κατατέθηκε πριν τη σύλληψη του στις 11/2/2021 και ζητούσε ενημέρωση για ύπαρξη έρευνας σε βάρος του και κλήση σε παροχή εξηγήσεων- στις 20 Φεβρουαρίου 2021 και όχι νωρίτερα, καθώς έως τότε ήθελε να αξιολογήσει την βασιμότητα των καταγγελιών.

Αξιολογώντας λοιπόν τα στοιχεία, ο κ. Σπυρόπουλος ορθώς άσκησε κατά την εισαγγελέα «άμεσα ποινική δίωξη και συμφώνησε για την έκδοση εντάλματος σύλληψης σε βάρος του, (…) κρίνοντας ότι υφίσταται ενεργός κίνδυνος να τελέσει νέα παρόμοια αδικήματα, κρίση που ενισχύεται πλέον και από το γεγονός ότι ο αιτών έχει ήδη συλληφθεί και σημανθεί για αποπλάνηση ανηλίκου και το έτος 1984, όπως προέκυψε από το δελτίο εγκληματικότητας του».

Το σκεπτικό του Συμβουλίου

Το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο ήρθε σε πλήρη συμφωνία με την εισαγγελική πρόταση, υπογραμμίζοντας στο σκεπτικό του ότι ο σκηνοθέτης «επί σειρά ετών, τουλάχιστον από το έτος 1984, όποτε χρονολογείται σήμανση του για σχετιζόμενο με την γενετήσια ελευθερία σε βάρος ανηλίκου αδίκημα και έως το έτος 2015, δηλαδή για διάστημα τουλάχιστον 30 ετών, προσέγγισε ανήλικους και γενικά άτομα νεαρής ηλικίας, πέραν των κατονομάζομενων την δικογραφία και πλήθος άλλων».

Μάλιστα, κατά τους δικαστές εντόπιζε τους ανήλικους είτε με αφορμή τις καλλιτεχνικές τους δραστηριότητες στο χώρο των θεάτρων, είτε ως διδάσκων θεατρική αγωγή σε σχολεία και εργαστήρια, είτε από φιλικούς κύκλους, «ακόμη και τυχαία σε διάφορες περιοχές των Αθηνών, που σύχναζαν ανήλικοι και νέοι και υποσχόμενος να τους καθοδηγήσει και να τους βοηθήσει να σταδιοδρομήσουν στον καλλιτεχνικό χώρο, τελούσε σε βάρος τους αδικήματα σχετιζόμενα με την γενετήσια ελευθερία τους, είτε με την άσκηση βίας, ακόμη και με την περιαγωγή του σε κατάσταση αναισθησίας και ανικανότητας για αντίσταση με τη χρήση ουσιών, είτε και χωρίς βία, εκμεταλλευόμενος όμως ακριβώς την ανηλικότητα και το νεαρό της ηλικίας των θυμάτων, καθώς και τις θέσεις που κατά καιρούς κατείχε, αλλά και ενγένει το status quo του».

«Στοιχείο της προσωπικότητας του» χαρακτηρίζουν οι δικαστές την επί σειρά ετών παραβατική συμπεριφορά του σκηνοθέτη, κάνοντας λόγο για «μεθοδευμένη δράση».

Αναφερόμενοι στα θύματα, εξηγούν στο σκεπτικό τους, ότι ο σκηνοθέτης «εκμεταλλευόμενος την αδυναμία τους και αξιοποιώντας την αναγνωρισιμότητα του, την ρητορική του δεινότητα, και την ικανότητα πειθούς, που αναμφισβήτητα φύση και θέση κατείχε, υπό το πρόσχημα της καθοδήγησης και διαπαιδαγώγησης τους, προσέγγιζε τα άτομα αυτά, κέρδισε την εμπιστοσύνη τους και ακολούθως τα χειραγωγούσε, ώσπου αν θέλει να επιτύχει την εκπλήρωση των ανάρμοστων προθέσεων του».

Εκτός από τις επαρκείς ενδείξεις, οι δικαστές έκριναν ότι ήταν ορθή η άμεση άσκηση δίωξης «αφού η μεθοδευμένη αυτή η δράση του αιτούντος την επανειλημμένη τέλεση υποδεικνύει σταθερή ροπή του προς την διάπραξη αυτού του είδους των εγκλημάτων, ως στοιχείο της προσωπικότητάς του, στοιχείο το οποίο δεν θα μπορούσε να μεταβληθεί, ούτε κατά το χρόνο που θα διενεργείται προκαταρκτική εξέταση και θα καλούνταν για εγγραφές εξηγήσεις».

Ανεπαρκείς ισχυρισμοί Λιγνάδη – Κενά στις ημερομηνίες

Οι δικαστές αποδήμησαν πλήρως και τους υπερασπιστικός ισχυρισμούς του σκηνοθέτη, σύμφωνα με τους οποίους βρισκόταν σε αλλά σημεία κατά το χρόνο τέλεσης των καταγγελλομένων αδικημάτων.

«Εξάλλου προέκυψε ότι ακόμη κι αν ο ανωτέρω είχε κληθεί για τις εξηγήσεις αυτές, δεν θα είχε προσκομίσει ικανά στοιχεία για να ανατρέψουν το ήδη συγκεντρωθέν αποδεικτικό υλικό και να αποτρέψουν τον αρμόδιο εισαγγελέα από την άσκηση ποινικής δίωξης» αναφέρουν οι δικαστές, εξηγώντας ότι ο σκηνοθέτης κατά την αυτοπρόσωπη παράσταση του ενώπιον του δικαστικού συμβουλίου, φέρεται να εισέφερε αντίγραφα εισιτηρίων και φορολογικών παραστατικών με τα οποία φαίνεται ότι από τις 3 Αυγούστου 2010 έως τις 9 Αυγούστου 2010 βρισκόταν σε ταξίδι στην Αίγυπτο, ενώ φέρεται να εμφάνισε φωτογραφίες από τις οποίες προκύπτει ότι στις 1, 5,6,11,15 και 16 Αυγούστου 2015 βρισκόταν σε διακοπές στην Ιθάκη με φιλικά του πρόσωπα.

«Πλην όμως από τα πρώτα εκ των εγγράφων αυτών, καλύπτεται μόνο ένα μικρό χρονικό διάστημα των ημερών του Αυγούστου 2010, ενώ η πράξη για την οποία ασκήθηκε η δίωξη δεν έχει προσδιοριστεί κατά ακριβή ημερομηνία, ενώ από τα δεύτερα υπάρχει χρονικό κενό ακριβώς κατά την επίμαχη ημερομηνία 9 Αυγούστου 2015», απαντούν οι δικαστές.

Μάλιστα, φαίνεται πως δεν δέχθηκαν ούτε τον ισχυρισμό περί «εκδίκηση» σχετικά με την κατάθεση του τραγουδιστή – ηθοποιού που κατέθεσε σε βάρος του, λέγοντας φάσκει και αντιφάσκει:

«Πέραν τούτων, ο αιτών προέβαλε ότι ο μάρτυρας (…), που κατέθεσε κατά την προκαταρκτική, ωθήθηκε στην κατάθεσή του αυτή, από λόγους αντεκδίκησής, καθόσον σταμάτησε την επαγγελματική συνεργασία μαζί του, ισχυρισμός όμως που έρχεται σε αντίθεση με τα ίδια τα λεγόμενα του αιτούντος στη συνέχεια κατά την αυτοπρόσωπη εμφάνιση του καθώς ανέφερε ότι παρόλη την διακοπή της μεταξύ τους συνεργασίας ο τάδε δεν υπέστη καμιά βλάβη στην επαγγελματική του πορεία».

 

Πηγή


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Θέατρο

Απόφοιτοι Αρσακείου για Λιγνάδη: Μας εξοργίζουν οι ισχυρισμοί ότι δεν έγινε τίποτα αντιληπτό

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Υπό το βάρος των καταγγελιών που έχουν έρθει πρόσφατα στη δημοσιότητα, εκατοντάδες απόφοιτοι και απόφοιτες των Αρσακείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας παρεμβαίνουν με επιστολή τους.

Υπό το βάρος των καταγγελιών που έχουν έρθει πρόσφατα στη δημοσιότητα, εκατοντάδες απόφοιτοι και απόφοιτες των Αρσακείων Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρίας, τα οποία συνεργάστηκαν για έτη με το Δημήτρη Λιγνάδη, παρεμβαίνουν, απαντώντας εμμέσως στις δημόσιες τοποθετήσεις του Προέδρου της Εταιρίας, Γιώργου Μπαμπινιώτη, τοποθετήσεις οι οποίες ήδη προκαλούν ευρύτερες αντιδράσεις.

Ολόκληρη η επιστολή, την οποία ως τώρα υπογράφουν 285 απόφοιτοι και απόφοιτες των Αρσακείων Σχολείων, την περίοδο 1994-2018, έχει ως εξής:

«Επιστολή Αποφοίτων Αρσακείου προς τη Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία

Από: Αποφοίτους του Αρσακείου Ψυχικού 1994-2018

Προς: Διοίκηση της Φ.Ε. και κάθε Υπεύθυνο

Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021

Οι πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με τα περιστατικά ψυχικής και σεξουαλικής βίας σε βάρος ανηλίκων, με φερόμενο θύτη εξωτερικό συνεργάτη του Αρσακείου Ψυχικού, ενεργοποίησαν την ευαισθησία και την απωθημένη μνήμη μας. Αποτελούμε μια ομάδα αποφοίτων από το 1994 έως το 2018 με ετερόκλιτες πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές καταβολές. Ωστόσο, η παρούσα παρέμβαση είναι αποτέλεσμα μιας πηγαίας επικοινωνίας που προέκυψε από κοινά μας βιώματα κατά τη φοίτησή μας σε αυτό το σχολείο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας κοινωνίας που αυτή τη στιγμή συγκλονίζεται από τις αποκαλύψεις.

Μέσω της επιστολής αυτής θέλουμε να εκφράσουμε τη συμπαράστασή μας προς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που υπέστησαν από συγκεκριμένους καθηγητές και καθηγήτριες των Αρσακείων σεξουαλικές, ψυχολογικές ή και λεκτικές προσβολές, οι οποίες τελούν σε γνώση μας – έχει πέσει στην αντίληψή μας ή έχουμε πληροφορηθεί κάτι από όλα αυτά, ενίοτε δε και όλα.

Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους που έζησαν τραύματα να τα αναβιώσουν, δεν τους ζητάμε να συμμετάσχουν – εκτός κι αν το επιθυμούν. Τους λέμε μόνο ότι γνωρίζουμε, κατανοούμε και είμαστε δίπλα τους. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε με κάθε τρόπο όποιον και όποια θέλει να μιλήσει.

Ως Απόφοιτοι των Αρσακείων Σχολείων καταγγέλλουμε κάθε αρμόδιο καθηγητή/τρια ή υπεύθυνο/η που συγκάλυψε γεγονότα και δεν προστάτευσε, με τις πράξεις ή τις παραλείψεις του, τους μαθητές και τις μαθήτριες. Θέλουμε να γίνει κατανοητό πως δεν αναφερόμαστε σε μεμονωμένα γεγονότα μιας συγκεκριμένης περιόδου, αλλά σε μια διαχρονική νοοτροπία κάποιων· στην παντελή έλλειψη παιδαγωγικών ορίων ορισμένων εκπαιδευτικών, που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με τις πρακτικές ενός προστατευμένου σχολικού περιβάλλοντος.

Μας εξοργίζουν οι ισχυρισμοί ότι δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω αντιληπτό από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό. Δεν μιλάμε, φυσικά, για όλους και όλες, ούτε αποδίδουμε το ίδιο βάρος στον καθένα. Αν όμως πράγματι οι υπεύθυνοι δεν γνώριζαν τίποτα, θα έπρεπε τουλάχιστον να αναλάβουν την ευθύνη για το ότι δεν φρόντισαν να υπάρχει στη διάθεση των μαθητών και των μαθητριών ο τρόπος για να καταγγελθούν τέτοια περιστατικά.

Επίσης, η διοίκηση θα έπρεπε να έχει το θάρρος να λογοδοτήσει για την πραγματοποίηση ορισμένων –όπως αποδεικνύεται– λανθασμένων επιλογών.

Με αυτά κατά νου, ζητάμε από όλους τους υπευθύνους/ες, εντός και εκτός Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, τα εξής:

-Να διερευνηθούν τα γεγονότα και οι αποκαλύψεις της τρέχουσας περιόδου αλλά και η σύνδεσή τους με δικαστικές και αστυνομικές έρευνες του παρελθόντος με πρωτοβουλία και του σχολείου. Για εμάς άλλωστε αποτελεί εδραία γνώση πως δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά.

-Να αναλάβουν οι αρμόδιοι την ευθύνη που τους αναλογεί, με την οριστική απομάκρυνση των καθηγητών εκείνων που συστηματικά εκμεταλλεύτηκαν και προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπεια των μαθητών/τριών με την αντιδεοντολογική τους συμπεριφορά, αν ασκούν ακόμα το εκπαιδευτικό λειτούργημα στα Αρσάκεια Σχολεία.

-Να δημιουργηθεί σύστημα ανώνυμης αναφοράς περιστατικών που προσβάλλουν την προσωπικότητα και τη γενετήσια αξιοπρέπεια ή θίγουν με άλλο τρόπο την παιδαγωγική εμπειρία των μαθητών/τριών, καθώς και να τεθεί σε εφαρμογή κώδικας δεοντολογίας, ο οποίος θα οριοθετεί τις πρακτικές που είναι αποδεκτές και μη στον χώρο του σχολείου και θα

περιγράφει τις νομικές ενέργειες που θα λαμβάνουν χώρα μετά από αναφορές περιστατικών συναισθηματικής και σεξουαλικής παρενόχλησης για την καταπολέμησή τους. Αυτές οι ενέργειες ιδανικό θα ήταν να συνδυαστούν με τη μέριμνα για την ευαισθητοποιημένη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

-Το σχολείο να ερευνήσει και να συμβάλει στην καταγραφή σχετικών περιστατικών, καθώς και να εξασφαλίσει την ανοιχτή πρόσβαση στα αποτελέσματα των σχετικών διαδικασιών, χάριν διαφάνειας, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εμπλεκομένων μερών.

Απαιτούμε ΚΑΘΑΡΣΗ και διαφάνεια στα Αρσάκεια αλλά και σε όλα τα σχολεία, για τη δικαίωση των μαθητών και των μαθητριών και το καλό των ερχόμενων μαθητικών γενεών. Στόχος της εκπαίδευσης πρέπει να είναι η διαμόρφωση των παιδιών σε όμορφους ανθρώπους. Την ύστατη στιγμή, ζητάμε η ιστορική Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία να μην αποδειχθεί ιστορικά ανεύθυνη.».

Την επιστολή υπογράφουν 285 απόφοιτοι.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Θέατρο

Στη φυλακή ο Λιγνάδης: Δεν κατάφερε να πείσει την δικαιοσύνη για την αθωότητα του

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Την απόφαση που τον έστειλε στην φυλακή άκουσε λίγο πριν οι δείκτες του ρολογιού δείξουν 2 ξημερώματα Παρασκευής ο Δημήτρης Λιγνάδης.

Ανακρίτρια και εισαγγελέας με απόφασή τους έκριναν προσωρινά κρατούμενο τον σκηνοθέτη για το αδίκημα, σε βαθμό κακουργήματος, του βιασμού κατά συρροή. Ο κατηγορούμενος εξερχόμενος από το γραφείο της ανακρίτριας, μετά το τέλος της απολογίας του, δεν θέλησε να κάνει κάποια δήλωση στους δημοσιογράφους. Αποχώρησε αμίλητος και σήμερα αναμένεται να μεταφερθεί στη φυλακή.

Πλέον οι επόμενες κινήσεις του κατηγορούμενου είναι να καταθέσει προσφυγή κατά της διάταξης της ανακρίτριας για την προφυλάκισή του. «Ήταν μία πολύ δύσκολη διαδικασία. Θα προσφύγουμε κατά της διάπραξης της ανακρίτριας για την προσωρινή κράτηση» δήλωσε ο δικηγόρος του κατηγορούμενου Αλέξης Κούγιας και προσέθεσε: «Είναι μία δικογραφία χωρίς στοιχεία, μία δικογραφία που αν δεν ήταν Λιγνάδης θα ήταν με συνοπτικές διαδικασίες ελεύθερος».

Ο κατηγορούμενος πέρασε χθες την πύλη των δικαστηρίων λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι αν και η απολογία του στην ανακρίτρια είχε προγραμματιστεί για τις 2:30 το μεσημέρι. Ο λόγος που ο σκηνοθέτης βρέθηκε νωρίτερα στα δικαστήρια ήταν για να υποστηρίξει ο ίδιος αυτοπροσώπως το αίτημα του για ακυρότητα της δίωξης που είχε ασκηθεί εναντίον του. Ο Λιγνάδης παρουσιάστηκε ο ίδιος στους δικαστές και επιχειρηματολόγησε υπέρ του αιτήματός του. Όμως το αίτημα του δεν έγινε δεκτό και έτσι άνοιξε ο δρόμος για την προγραμματισμένη απολογία του.

Ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου κατάθετε στην ανακρίτρια για περισσότερες από τέσσερις ώρες, για το αδίκημα του βιασμού κατά συρροή. Υπέβαλλε μάλιστα απολογητικό υπόμνημα με το οποίο αρνήθηκε το σύνολο των κατηγοριών σε βάρος του. Μάλιστα, λίγο μετά τις επτά το απόγευμα στην Ευελπίδων μετέβησαν η ηθοποιός Ελένη Κούρκουλα και ο πρώην σύζυγός της Διονύσης Παναγιωτάκης, που έχουν προταθεί ως μάρτυρες από τον κατηγορούμενο. Και οι δυο κλήθηκαν να επιβεβαιώσουν το άλλοθι που παρουσίασε ο Δ. Λιγνάδης, ότι δηλαδή ήταν φιλοξενούμενός τους στην Ιθάκη την περίοδο που καταγγέλλεται ότι βίασε έναν από τους μηνυτές του.

Με το υπόμνημα ο κατηγορούμενος υποστήριξε πως βάλλεται μέσω μιας κατασκευασμένης υπόθεσης που στόχο έχει την ηθική του εξόντωση.

Όπως ισχυρίζεται αιτία είναι η αντιπαράθεση που έχει εδώ και χρόνια με τη διοίκηση του ΣΕΗ «για τον τρόπο που διαχειρίζονται το σωματείο και τα χρήματα που έρχονται στην κατοχή τους και εξαιτίας αυτής της αντιπαραθέσεως υπάρχει χρόνια εχθρότητα μεταξύ εμού και αυτών και ιδίως με τον πρόεδρο και μέτριο ηθοποιό Σπύρο Μπιμπίλα».

Ο σκηνοθέτης αρνήθηκε τις κατηγορίες σε βάρος του και υποστήριξε ότι «ουδέποτε στη ζωή μου εκδήλωσα ερωτικό- σεξουαλικό ενδιαφέρον για ανήλικα πρόσωπα, ουδέποτε ήρθα σε ερωτική – σεξουαλική επαφή με οποιοδήποτε ανήλικο πρόσωπο, με ή χωρίς τη συναίνεσή του, ουδέποτε έχω κάνει χρήση ναρκωτικών και ουδέποτε κατείχα ούτε διέθεσα σε οποιονδήποτε τρίτο, οποιαδήποτε ναρκωτική ουσία».

Ακόμη ο Λιγνάδης υποστήριξε στο υπόμνημά του: «Σκοπός τους αρχικά ήταν η ηθική εξόντωσή μου δια του χαρακτηρισμού μου ως παιδόφιλου και βιαστή και όχι ο εγκλεισμός μου στη (όπως είχε συμβεί και με την καταγγελία της Μπεκατώρου κατά του αντιπροέδρου της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας αφού η μεν καταγγελία αρχειοθετήθηκε λόγω παραγραφής ο δε καταγγελθείς καταστράφηκε εξαιτίας της καταγγελίας) και για το λόγο αυτό δεν εμφάνισαν από την αρχή ενώπιον των αστυνομικών ή εισαγγελικών αρχών τα δυο πρόσωπα που σήμερα φέρονται ως αλλά ο Β.Κ. επέλεξε να δώσει συνέντευξη στην Ελεονόρα Μελέτη τη 17η Φεβρουαρίου του 2021».

Ακολούθως, ο Λιγνάδης προσπάθησε να αντικρούσει τις κατηγορίες των δύο ανήλικων κατά τον χρόνο τέλεσης των καταγγελλόμενων πράξεων, μηνυτών του.«Βρήκαν δυο ανήθικους και αδίστακτους ανθρώπους και έφτιαξαν δυο ιστορίες μια τον Αύγουστο του 2010 και μια τον Αύγουστο του 2015». Ο κατηγορούμενος υποστήριξε ότι ο ίδιος δεν βρίσκονταν στους χρόνους αυτούς στα σημεία όπου οι μηνυτές αναφέρουν ότι βιάσθηκαν από εκείνον.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ