Τρίτη , Μάρτιος 26 2019
Home / Τοπικά / Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τη Μεσσηνία, το ζητούμενο για την ανάπτυξή της

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για τη Μεσσηνία, το ζητούμενο για την ανάπτυξή της

Γράφει ο

Νεκτάριος Καλαντζής*

Τα τελευταία χρόνια η Μεσσηνία και ιδιαίτερα η Καλαμάτα έχει εξελιχθεί σε έναν από τους δημοφιλής προορισμούς για το εσωτερικό. Η απόσταση των μόλις δύο ωρών από την πρωτεύουσα, το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ότι η πόλη έχει ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως ο συνδυασμός ενός πολύ μεγάλου παραθαλάσσιου μετώπου μέσα στην πόλη, όπου κάποιος μπορεί να απολαύσει το μπάνιο του, ενώ με το βουνό, τη Βέργα, ο συνδυασμός βουνό-θάλασσα, αποτελούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να επισκεφθεί κάποιος την Καλαμάτα. Όμως αρκεί αυτό ;

Η απάντηση είναι όχι και με αφορμή τις δηλώσεις πρόσφατα του Αχ. Κωνσταντακόπουλου από τους Δελφούς, όπου μίλησε για επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στη Μεσσηνία, έχοντας ως άξονες την πολιτική της δεύτερης κατοικίας σε ανθρώπους υψηλού εισοδήματος από το εξωτερικό και στην δημιουργία συνθηκών προσέλκυσης παικτών γκόλφ από όλο τον κόσμο στα γήπεδα του Costa Navarino, μέσω διεθνών πτήσεων απευθείας στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

Η πόλη της Καλαμάτας, με την πεζοδρόμηση της Αριστομένους, την κεντρική πλατεία με τα εξαιρετικά καφέ, όπως και αυτή της 23ης , τους ποδηλατόδρομους, το κάστρο, τα νεοκλασικά δάσπαρτα στην πόλη, το πάρκο με τα τρένα, τη μαρίνα, καθώς και όλη η παραλία, αποτελούν κάποια από τα κίνητρα για έναν επισκέπτη να βρεθεί στην Καλαμάτα.

Η ανάγκη μεγαλύτερης ανάδειξης του γαστρονομικού τουρισμού και των μεσσηνιακών προϊόντων, όπως η ελιά, το λάδι, το παστέλι, το σύκο και η γουρουνοπούλα, είναι σημαντική για την προσέλκυση ακόμη περισσότερων τουριστών, κυρίως από το εξωτερικό. Η ανάδειξη της μεσσηνιακής διατροφής πρέπει να γίνει στοχευμένα στον διεθνή τύπο, σε μεγάλης κυκλοφορίας έντυπα και σε εξειδικευμένες ταξιδιωτικές εκπομπές σε ξένα δίκτυα, που θα μπορούν να προβάλουν από τα νεοκλασικά της Καλαμάτας ως την Βοϊδοκοιλιά, τον Ρωμανό και την Πύλο και από το σπίτι του Πάτρικ Λη Φέρμορ στην Καρδαμύλη της Μάνης ως το ανεξάντλητης ομορφιάς κάστρο της Μεθώνης.

Το ζητούμενο για την Μεσσηνία είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με σχεδόν δωδεκάμηνο τουρισμό, μιας και έχει τις δυνατότες να το επιτύχει. Οι μικρού χαρακτήρα εκδηλώσεις μέσα στον χρόνο στην πόλη της Καλαμάτας, όπως αθλητικά events, το καρναβάλι, το φεστιβάλ Χορού, οι γιορτές της 23ης, τονώνουν μεν την τοπική οικονομία, κυρίως στο χώρο της εστίασης, αλλά δεν δίνουν την παραπάνω ώθηση στο τουριστικό προϊόν.

Η Μεσσηνία θα πρέπει να αναδείξει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, να φέρει ποιοτικό τουρισμό στην περιοχή από το εξωτερικό, τουρίστες υψηλού εισοδήματος μέσω αγοράς κατοικιών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας, να αναδείξει τα μουσεία και τα κάστρα της, να δημιουργήσει στρατηγική για την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό και έχοντας το πιο ισχυρό ξενοδοχειακό brand σε όλη τη χώρα, το Costa Navarino, θα μπορεί να αλλάξει την οικονομία σε όλη την περιοχή, μη στοχεύοντας στον δίμηνο καλοκαιρινό τουρισμό των λίγων καταστημάτων εστίασης, αλλά στον δωδεκάμηνο τουρισμό και των τεσσάρων εποχών, με στόχευση η Μεσσηνία να αποτελέσει το ελληνικό θαύμα μετεξέλιξης ενός τουρισμού στα πρότυπα μεσογειακών θερέτρων, όπως αυτών της Γαλλικής Ριβιέρας και της Costiera Amalfitana στην Ιταλία.

Άλλωστε η Μεσσηνία τα έχει όλα. Θάλλασα, ελιά, μεσογειακό κλίμα, κάστρα, τοπικά προϊόντα και φιλοξενία.

*Ο Νεκτάριος Καλαντζής είναι Πρόεδρος της Ένωσης Νέων Αυτοδιοικητικών Ελλάδος (ΕΝΑ)

Δες και αυτό

10 νέες υποτροφίες για νέους 7-14 ετών από τη Navarino Golf Academy

Με στόχο να γνωρίσουν οι νεαροί παίκτες το δημοφιλές αυτό άθλημα, η Navarino Golf Academy …