Connect with us

Πολιτικά

Έγγραφο «φωτιά» του ΥΠΕΞ αποκαλύπτει γιατί ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ είπε ότι: «Αν γίνει πόλεμος θα είμαστε μόνοι μας απέναντι στην Τουρκία»

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έγγραφο «φωτιά» του ΥΠΕΞ αποκαλύπτει γιατί ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ είπε ότι: «Αν γίνει πόλεμος θα είμαστε μόνοι μας απέναντι στην Τουρκία» 1

Η πρόσφατη δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ναύαρχου Αποστολάκη ότι δεν θα συμπολεμήσει κανείς δίπλα μας σε περίπτωση που η Ελλάδα βρεθεί αντιμέτωπη με την Τουρκία, αντανακλά την  εικόνα του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο, η οποία είναι αποκαρδιωτική για τα ελληνικά εθνικά συμφέροντα.

Με βάση τις τελευταίες εξελίξεις η Συμμαχία στην πράξη, βρίσκεται στο πλευρό της Άγκυρας ευνοώντας το σύνολο των αμφισβητήσεων έναντι της χώρας μας. Αυτό προκύπτει με απόλυτη σαφήνεια από έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών.

Πως φθάσαμε στο σήμερα:

Όταν το 2016 το ΝΑΤΟ αποφάσισε να έχει ισχυρή παρουσία στο Αιγαίο για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος στο πλαίσιο της συνεργασίας του με την ΕΕ ήταν η μεγάλη ευκαιρία για την Αθήνα να επιβάλλει τον σεβασμό του διεθνούς δικαίου και να απονευρώσει την αναθεωρητική πολιτική της Τουρκίας.

Συνέβη ακριβώς το αντίθετο, εξαιτίας της αδυναμίας του τέως υπουργού Εξωτερικών Νίκου Κοτζιά, αλλά και της απουσίας εθνικού σχεδιασμού στην εξωτερική πολιτική και την πολιτική ασφάλειας. Η Άγκυρα, σύμφωνα με το έγγραφο, εδραίωσε τις αμφισβητήσεις της που αποτελούν πλέον διεθνές διπλωματικό κεκτημένο , παρά το γεγονός ότι η πολιτική της σχεδόν μόνιμα τα τελευταία χρόνια κινείται εκτός των ορίων και των κανόνων του ΝΑΤΟ.

Και στο ενεργειακό και στην Συρία και με την Χαμάς και με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους, με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ αλλά και με την Ρωσία και το Ιράν, η Τουρκία ακολούθησε εθνική και όχι συμμαχική πολιτική. Αντίθετα η Ελλάδα κινήθηκε ως δεδομένη και ακολουθεί συμμαχική πολιτική χωρίς να διαπραγματευθεί το παραμικρό αντάλλαγμα με συνέπεια οι κίνδυνοι να έχουν καταστεί μέγιστη απειλή. Όπως καταγράφεται στο έγγραφο του ΥΠΕΞ, η Τουρκία εντός του ΝΑΤΟ ακολουθεί ιδιοτελή πολιτική, αλλά γι αυτό δεν υπάρχει καμία συνέπεια. Κυριολεκτικά η Τουρκία, έδωσε ρεσιτάλ διαπραγμάτευσης εις βάρος των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και πέτυχε να αδρανοποιήσει πλήρως το ΝΑΤΟ ακόμη και σε κραυγαλέα ζητήματα διεθνούς δικαίου , κάτι που λειτουργεί εις βάρος της Ελλάδας. Η χώρα μας βρίσκεται σε δεινή θέση, με τις ΗΠΑ να προσπαθούν εδώ και καιρό να μας εντάξουν στα τυχοδιωκτικά τους σχέδια από τη Μαύρη Θάλασσα και τα βαλκάνια, μέχρι την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά τα κρίσιμα αυτά ζητήματα ουδείς συζητά και ο ελληνικός λαός βρίσκεται στο σκοτάδι.

Υπάρχουν σκοτεινές πτυχές εντός του ΝΑΤΟ στον αθέατο πόλεμο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας με την Συμμαχία να βρίσκεται στην σκοτεινή πλευρά αυτής της διένεξης. Η κατάσταση αυτή ιχνογραφήθηκε ιδανικά από την πρόσφατη δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ότι αν χρειαστεί να πολεμήσουμε δεν θα συμπολεμήσει κανείς δίπλα μας. Η Τουρκία έχει παραλύσει το ΝΑΤΟ στο Αιγαίο αλλά και στις Βρυξέλλες. Η Ελλάδα μετέχει σε όλα τα συμμαχικά σχήματα, αλλά πραγματικό σύμμαχο δεν έχει. Στηρίζει άνευ όρων τα σχέδια των Συμμάχων, αλλά είναι μόνη της απέναντι στην Τουρκία. Ας σημειωθεί ότι υπάρχει ένας εξαιρετικά περίπλοκος μηχανισμός δεσμεύσεων και διευκολύνσεων των ΗΠΑ επί ελληνικού εδάφους που ανανεώνεται συνεχώς και εν κρυπτώ. Στο πλαίσιο του στρατηγικού διαλόγου Αθήνας –Ουάσιγκτον, η Ελλάδα δεν έχει θέσει κανένα ουσιαστικό εθνικό ζήτημα, ενώ οι ΗΠΑ έχουν πλήθος αιτημάτων και στρατιωτικοποιούν όλο και πιο περισσότερο τις διμερείς σχέσεις.

Η δήλωση Αποστολάκη

Η δήλωση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ναύαρχου Αποστολάκη ότι «εάν οι Τούρκοι ανέβουν σε βραχονησίδα θα την ισοπεδώσουμε..» και η προσθήκη ότι «εάν χρειαστεί να πολεμήσουμε δεν θα συμπολεμήσει κανένας δίπλα μας…» δίνει με ρεαλιστικό τρόπο την εικόνα .
Πρόκειται για μια αντίληψη που κυριαρχεί όχι μόνο στις Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και στο διπλωματικό σώμα. Αποκαλύπτει επίσης ότι η Ελλάδα αγωνίζεται για να εξασφαλίσει ότι η Τουρκία δεν θα φθάσει σε πόλεμο με την Ελλάδα και αυτό το επιδιώκει μέσω ΕΕ και ΝΑΤΟ, ενώ θα έπρεπε να είναι αυτονόητη η στάση τους.
Στο έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών αποκαλύπτεται ότι ακόμη και σήμερα, σχεδόν δύο χρόνια μετά, η Τουρκία έχει επιβάλλει στο ΝΑΤΟ όχι μόνο πως θα κινείται η ναυτική δύναμη για το μεταναστευτικό, αλλά και πως θα κινούνται τα ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη που παίρνουν μέρος στον πόλεμο κατά του ISIS, αμφισβητώντας όχι μόνο τις διεθνείς συνθήκες για τα Δωδεκάνησα, αλλά και τον εθνικό εναέριο χώρο.

Ο αθέατος πόλεμος

Βέβαια οι ΗΠΑ θέλουν να αποτρέψουν ένα επεισόδιο Ελλάδας –Τουρκίας, όμως δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι κάνει τα πάντα γι αυτό, ούτε είναι γνωστό τι θα κάνει η Ουάσιγκτον αν συμβεί θερμό επεισόδιο.Εκτιμάται ότι αν ο Ερντογάν πετύχει τους στόχους του στην Συρία, είναι βέβαιο ότι θα στραφεί στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο. Είναι αμφίβολο αν η Ελλάδα είναι σε θέση πολιτικά να αντιμετωπίσει αυτή την απειλή ενώ αξιωματούχοι των υπουργείων Άμυνας και Εξωτερικών θεωρούν βέβαιο ότι σε περίπτωση που υπάρξει επεισόδιο η Ουάσιγκτον θα ταχθεί υπέρ των διαπραγματεύσεων αδιαφορώντας για το ποιος είναι με την πλευρά του διεθνούς δικαίου, δηλαδή για το δίκαιο της χώρας μας.
Πέραν αυτών, ούτε η Ελλάδα, ούτε οι άλλοι σύμμαχοι δείχνουν πλέον εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ και στην διοίκηση Τραμπ που όπως αποδεικνύεται από σειρά αποφάσεων για την Συρία, την πολιτική έναντι της Ευρώπης και την στάση της σε μείζονα ζητήματα γεωπολιτικής, δεν είναι αξιόπιστος σύμμαχος, αν ήταν ποτέ, τουλάχιστον σε ότι αφορά τις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Υπό αυτό το πρίσμα προκαλεί εύλογα ερωτηματικά το ασύλληπτο μέγεθος διευκολύνσεων και εξαρτήσεων στις σχέσεις της Ελλάδας με τις ΗΠΑ που όλο και αυξάνονται στο πλαίσιο της δήθεν «αναβάθμισης» της χώρας μας.

Τι αποκαλύπτει το ντοκουμέντο:

«Η Τουρκία αντιλαμβάνεται το ΝΑΤΟ ως πεδίο προώθησης της ιδιοτελούς εθνικής ατζέντας υπεράνω της ενδο-νατοικής συνοχής, όσο και των σκοπών της Συμμαχίας. Στη βάση αυτή, η Ελλάδα με την στάση της εντός του ΝΑΤΟ, θίγει στην πράξη κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας, επιχειρώντας να υποβαθμίσει το ρόλο της χώρας μας ως ενεργού μέλους και, κατ΄επέκταση, απομειώσει τη γεωστρατηγική της σημασία. Οι αβάσιμοι τουρκικοί ισχυρισμοί περί «αποστρατιωτικοποιημένων» νήσων, σε συνδυασμό με τα περί FIR υποβολής σχεδίων πτήσεων και υπερπτήσεων, καθώς και εύρους εθνικού εναερίου χώρου, προβάλλονται κατά την εκτέλεση των συμμαχικών αεροναυτικών ασκήσεων στο Αιγαίο, και στις επί χάρτου ασκήσεις. Χαρακτηριστικό πρόβλημα αποτελούν τα προσκόμματα διέλευσης ΝΑΤΟϊκών αεροσκαφών AWACS, υπεράνω νήσων μας που συμμετέχουν μεταξύ άλλων στην ενίσχυση του Διεθνούς Συνασπισμού κατά του ISIS, μέσω Αιγαίου προς την Τουρκία. Εις ότι αφορά τα ευρύτερα ελληνικά συμφέροντα, η Τουρκία δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας και σε κάθε ευκαιρία απαιτεί τη διαγραφή αναφορών σε Κύπρο από γεωγραφικούς χάρτες, σενάρια ασκήσεων κλπ. Εις ευόδωση των τουρκικών προσπαθειών συμβάλλει η κατ επίφαση τήρηση στάσης «ίσων αποστάσεων» των πολιτικο-στρατιωτικών Αρχών της Συμμαχίας, η οποία κατατείνει στην καταστρατήγηση της ΝΑΤΟϊκής ουδετερότητας και έμμεσα στην ενθάρρυνση των τουρκικών επιδιώξεων».

Ερωτηματικά
Προκαλούνται εύλογα τεράστια ερωτηματικά για ποιους λόγους τόσο η κυβέρνηση, όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση που γνωρίζει άριστα τι συμβαίνει, δεν αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν να ανέχονται την κατάσταση. Είναι προφανές ότι διαβήματα και η κλασική τακτική των επιστολών διαμαρτυρίας δεν προσφέρει το παραμικρό. Στην πραγματικότητα όμως, η αντίδρασή τους είναι η ακόμη μεγαλύτερη προσήλωση σε όσα απαιτούν το ΝΑΤΟ και οι ΗΠΑ, αλλά η στάση αυτή καθιστά αχαλίνωτη την Τουρκία.
Το έγγραφο παρουσιάζει στη συνέχεια την θέση της Ελλάδας εντός του ΝΑΤΟ, ότι δηλαδή διαφωνεί με την πολιτική των ίσων αποστάσεων, ότι η Τουρκία καταχράται τους ΝΑΤΟϊκούς μηχανισμούς προκειμένου να προωθήσει τις θέσεις της εις βάρος της Ελλάδας και κυρίως ότι η στάση της Τουρκίας «υπονομεύει την συνεισφορά της χώρας μας στις συλλογικές ΝΑΤΟικές δράσεις και κατ επέκταση τη μέγιστη δυνατή ικανότητα της ίδιας της συμμαχίας να προστατεύσει την εδαφική ακεραιότητα των μελών της σε περίπτωση ενεργοποίησης του άρθρου 5 του Βορειοατλαντικού Συμφώνου». Φυσικά δεν ιδρώνει το αυτί κανενός.
Με απλά λόγια το Υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαιώνει τις δηλώσεις Αποστολάκη ότι σε περίπτωση επίθεσης της Τουρκίας στην Ελλάδα, η Αθήνα ακόμη και αν ζητήσει την ενεργοποίηση του άρθρου 5 για αμυντική αρωγή, απλά δεν θα την έχει και θα πολεμήσει μόνη της. Προς τι τότε τόση προσήλωση στο ΝΑΤΟ και κυρίως προσήλωση χωρίς καμία διαπραγμάτευση;

Νεκρή ζώνη στο Αιγαίο
Ειδικότερα για τα AWACS η αντίδραση της Αθήνας προκαλεί μειδίαμα. «Εις ότι αφορά τα προσκόμματα που η Τουρκία εγείρει στη διέλευση των αεροσκαφών AWACS και κατόπιν έκδοσης οδηγίας στα τέλη του 2016 από τη ΝΑΤΟική διοίκηση των εν λόγω αεροσκαφών την οποία τα ΝΑΤΟικά αεροσκάφη υποχρεούνταν σε συγκεκριμένα δρομολόγια εντός του FIR Αθηνών και ελληνικού εναερίου χώρου παρακάμπτοντας το Αιγαίο, η χώρα μας αποφάσισε να κωλυσιεργήσει την προώθηση και ολοκλήρωση της διαδικασίας αποδοχής της 6ης Τροποποίησης Προσθήκης Πολυμερούς Μνημονίου Κατανόησης προγράμματος NAEW&C, το οποίο έχει ως αντικείμενο την χρηματοδότηση αναβάθμισης των AWACS
Με βάση τα δεδομένα αυτά, είναι αναγκαία όσο ποτέ μια νέα εθνική στρατηγική γιατί η μονοδιάστατη εξωτερική πολιτικής της κυβέρνησης για την οποία τεράστιες ευθύνες φέρει ο τέως ΥΠΕΞ Κοτζιάς, είναι αναγκαία όσο ποτέ.

ΠΗΓΗ: Σωτήρης Σιδέρης/omegapress.gr 

Πολιτικά

Κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στο πλαίσιο του ΣΔΑΜ θέτει ως προτεραιότητα η Περιφέρεια Πελοποννήσου

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

nikas

Περιφέρεια Πελοποννήσου Κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής

Η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Περιφέρεια Πελοποννήσου αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα δημόσιο έργο που επιβάλλεται να υλοποιηθεί.

Αυτό τόνισε με ιδιαίτερη έμφαση ο περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας, το μεσημέρι σήμερα Πέμπτη 2 Ιουλίου, κατά την 5η συνεδρίαση -μέσω τηλεδιάσκεψης- της Συντονιστικής Επιτροπής για την κατάρτιση και υλοποίηση του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (ΣΔΑΜ) στη μεταλιγνιτική εποχή, της Μεγαλόπολης και της Δυτικής Μακεδονίας.

“Με έμφαση τονίσαμε ότι πέρα από τις επιδοτήσεις για την εγκατάσταση επιχειρήσεων -ήδη εκδηλώνεται ενδιαφέρον ευθέως ανάλογο με το ύψος των επιδοτήσεων-, χρειάζεται να δούμε με σοβαρότητα τα δημόσια έργα” τόνισε ο περιφερειάρχης, επισημαίνοντας ειδικότερα:

“Από την πλευρά μας, ως πρώτο δημόσιο έργο θεωρούμε για την Μεγαλόπολη -και την Πελοπόννησο γενικότερα- την κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Καμία προοπτική ανάπτυξης δεν υπάρχει για μια Βιομηχανική Περιοχή χωρίς σύνδεση με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο και το συγκριτικό οικονομικό πλεονέκτημα που φέρνει αυτή η σύνδεση” υπογράμμισε ο Π. Νίκας.

Στην δίωρη σημερινή τηλεδιάσκεψη, κύριο θέμα της οποίας αποτέλεσε η πορεία εκπόνησης του master plan, ο περιφερειάρχης απηύθυνε πρόσκληση προς τον πρόεδρο της Συντονιστικής Επιτροπής Κωστή Μουσουρούλη να επισκεφθεί, μαζί με μέλη της ομάδας του master plan και με συνεργάτες του, την Τρίπολη και τη Μεγαλόπολη προκειμένου να συζητήσουν με τους φορείς και να ενημερωθούν για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου:

“Οταν αναφέρομαι σε επίσκεψη, εννοώ για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που δεν θα εξαντληθεί σε ένα μόνο 24ωρο” σημείωσε με νόημα ο περιφερειάρχης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Ανοικτό το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης των πατατοπαραγωγών

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ανοικτό το ενδεχόμενο κρατικής ενίσχυσης των πατατοπαραγωγών 10

Περικλής Μαντάς για πατατοπαραγωγούς

Θετική εξέλιξη φαίνεται να έχει το αίτημα του βουλευτή Μεσσηνίας Περικλή Μαντά προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μάκη Βορίδη για κρατική στήριξη των πατατοπαραγωγών, που πλήττονται λόγω της φετινής ιδιαίτερα χαμηλής τιμής της μεσσηνιακής πατάτας. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Βορίδης κατά τη σημερινή συζήτηση Επίκαιρων Ερωτήσεων στην Βουλή, έχουν πλέον συγκεντρωθεί όλα τα απαραίτητα στοιχεία και ολοκληρώνεται η σχετική μελέτη, έτσι ώστε πιθανότατα εντός της επόμενης εβδομάδας να υπάρξουν και οι σχετικές επίσημες ανακοινώσεις ως προς το ύψος της ενίσχυσης που πρόκειται να δοθεί.

 

Όπως ανέφερε ο υπουργός, η χορήγηση κρατικής ενίσχυσης για ένα προϊόν γενικά απαγορεύεται. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητο να τεκμηριωθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι υπάρχει ανάγκη για κατ’ εξαίρεση χορήγηση της ενίσχυσης, λόγω π.χ. ενός απρόβλεπτου ή ιδιαίτερα ζημιογόνου φαινομένου, όπως είναι η διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού. Για τον λόγο αυτό, το υπουργείο είναι υποχρεωμένο να συνδέσει αιτιακά μια πιθανή μεγάλη πτώση στη τιμή με τα συγκεκριμένα περιοριστικά μέτρα που λήφθηκαν λόγω της πανδημίας. Αυτό αποτελεί μια διαδικασία που τις περισσότερες φορές απαιτεί αρκετό χρόνο, προκειμένου να υπάρξει μια ολοκληρωμένη και ενδελεχής μελέτη μέσα από τη συλλογή πληθώρας στοιχείων.

 

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι κρατικές ενισχύσεις για τους καρπουζοπαραγωγούς. Σύμφωνα πάντα με τον υπουργό, η σχετική μελέτη των στοιχείων που αφορούν στην πορεία του καρπουζιού είναι ήδη σε εξέλιξη, ωστόσο θα χρειαστεί να δοθεί περισσότερος χρόνος, ώστε να φανεί πώς εξελίσσεται η πορεία των εξαγωγών και των τιμών. Ο κ. Βορίδης επίσης δεσμεύθηκε ότι όλα τα αιτήματα ενισχύσεων συνεχίζουν να εξετάζονται από το υπουργείο, ωστόσο δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα να δίνονται ενισχύσεις όπως γινόταν παλαιότερα. Τυχόν εμπορικές αιτίες και ζητήματα ανταγωνισμού δεν μπορούν να αποζημιώνονται και γι’ αυτό πλέον είναι απαραίτητο να συλλέγονται στοιχεία, να κατατίθενται αιτιάσεις και επιχειρήματα, να λαμβάνονται υπόψη αριθμοί και ποσότητες σε βάθος χρόνου και τελικά να τεκμηριώνεται πέραν πάσης αμφιβολίας γιατί πρέπει να υπάρξει στήριξη ενός αγροτικού προϊόντος που πλήττεται.

Συνέχεια ανάγνωσης

Πολιτικά

Θετικός ο Υπουργός στην πρόταση της Φ. Πιπιλή για την προστασία του φαραγγιού της Νέδας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

φαραγγι της Νέδας

Φωτεινή Πιπιλή για το φαραγγι της Νέδας

Φωτεινή ΠιπιλήΑπολύτως θετικός ήταν στην απάντησή του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κ. Χατζηδάκης, κατά τη χθεσινή συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης της βουλευτού Α’ Αθηνών κ. Φωτεινής Πιπιλή, με αίτημα την ένταξη σε καθεστώς προστασίας  του φημισμένου φαραγγιού της Νέδας. Η βουλευτής έκανε έκκληση για τη διάσωση του σημαντικότατου οικολογικού και μυθολογικού τοπόσημου στα σύνορα Ηλείας – Μεσσηνίας, τονίζοντας ότι η ανεξέλεγκτη επισκεψιμότητα, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, και η παντελής απουσία κανονισμών και μέτρων, θέτει σε πλήρη κίνδυνο το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητά του.

Ο  κ. Χατζηδάκης υπήρξε σαφής, διευκρινίζοντας ότι: για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης ώστε να ενταχθεί το φαράγγι ή άλλο τοπίο σε καθεστώς προστασίας, σύμφωνα με τον Περιβαλλοντικό Νόμο (4685/2020), απαιτείται η γνώμη της οικείας Περιφέρειας. Για να ξεκινήσει η διαδικασία θα πρέπει να διαβιβαστεί στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ειδική Έκθεση που θα τεκμηριώνει την οικολογική ή άλλη φυσική αξία του προστατευόμενου «αντικειμένου», θα καθορίζει τις προτεραιότητες διατήρησης και θα προτείνει όρους και περιορισμούς. Σημείωσε επίσης πως με αφορμή την Ερώτηση της κ. Πιπιλή, ήδη απάντησαν θετικά ο Φορέας Διαχείρισης Υγροτόπων Κοτυχίου–Στροφυλιάς και Κυπαρισσιακού κόλπου, καθώς και η Περιφέρεια Πελοποννήσου. Αναμένει λοιπόν τη συνεργασία των δύο αρμοδίων Περιφερειών Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος, ώστε το Υπουργείο να καταλήξει στην αναβάθμιση της προστασίας της Νέδας. Κάλεσε δε τη βουλευτή να πιέσει προς την κατεύθυνση αυτή.

Η βουλευτής δεν έκρυψε την ικανοποίησή της που εισακούστηκε, αλλά και για την ανακοίνωση από τον Υπουργό ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου υπέγραψε στις 16 Ιουνίου Προγραμματική Σύμβαση με το ΕΚΠΑ για τη διενέργεια έρευνας για τη μείωση των γεωπεριβαλλοντικών κινδύνων στην περιοχή του Πολυλίμνιου Μεσσηνίας, ώστε να επιλεχθούν στη συνέχεια οι απαραίτητες παρεμβάσεις – δράσεις για τον περιορισμό του κινδύνου για την τοποθεσία αλλά και για τους επισκέπτες αυτής.

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση (Α.Π. 846/22-6-2020)

 

Κύριε υπουργέ,

 

Με αφορμή δημοσιεύματα στον ελληνικό και διεθνή τύπο για την αδήριτη ανάγκη προστασίας διαφόρων περιβαλλοντικών θησαυρών από την ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα, πχ Ανταρτική και Οία Σαντορίνης, και με δεδομένη την «πράσινη» δραστηριότητα του Υπουργείου σας, καταθέτω Επίκαιρη Ερώτηση.

Φέρνω ως κορυφαίο παράδειγμα του υδάτινου πλούτου της Ελλάδας το φαράγγι της Νέδας, ένα οικολογικό αλλά και μυθολογικό τοπόσημο, το φυσικό όριο Ηλείας – Μεσσηνίας. Μάλιστα, από την πλευρά της Ηλείας αναβλύζουν αιωνίως δύο καταρράκτες, εκ των οποίων ο Μεγάλος καταλήγει σε έναν μοναδικό θόλο μικρής λίμνης που στεγάζεται κάτω από τη ντόπια πυκνή χλωρίδα.

Δυστυχώς, όλα τα προηγούμενα χρόνια που το φαράγγι της Νέδας έχει γίνει πανευρωπαϊκά γνωστό, ουδείς από τους ντόπιους ή κρατικούς παράγοντες δεν έχει πάρει μέτρα για την αποτροπή της «εισβολής» εκατοντάδων ημερησίως επισκεπτών, που δεν επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό στη σημασία του χώρου και στην ευαίσθητη βιοποικιλότητα του. Οι τοπικοί Δήμοι – μικροί Δήμοι – εκ των πραγμάτων αδυνατούν μόνοι τους να επιβάλλουν τάξη και σειρά.

 

Ερωτάται ο  Υπουργός:

  1. Θα προχωρήσει το Υπουργείο σε μέτρα για την προστασία του φαραγγιού της Νέδας, με υποχρεωτική τη θέσπιση κανονισμού λειτουργίας για την επισκεψιμότητα, όπως πχ στο φαράγγι της Σαμαριάς, και με τουλάχιστον ενδεικτικό αντίτιμο εισόδου, ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα η οικονομική δυνατότητα των Παρακείμενων Δήμων για την απαραίτητη εντόπια φύλαξη;

 

  1. Θα προχωρήσει γενικότερα το Υπουργείο με το ίδιο σκεπτικό προστασίας και για άλλες περιοχές που απαρτίζουν τον υδάτινο πλούτο της χώρας, όπως πχ το περίφημο Πολυλίμνιο Μεσσηνίας, και όπου αλλού απαιτείται η προστασία από την τουριστική επέλαση χωρίς κανόνες;

 

Η ερωτώσα βουλευτής,

 

Φωτεινή Πιπιλή

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ