Connect with us
Επιμελητηρίο

Ειδησεις απο Καλαματα

Δήμος Καλαμάτας: Στη σκιά της ανεπάρκειας η διαχείριση πάρκινγκ και μαρίνας – Σκληρή κριτική από την παράταξη “Καλαμάτα_ΜΕΤΑ”

Ανέβηκε

στις

Δήμος Καλαμάτας: Στη σκιά της ανεπάρκειας η διαχείριση πάρκινγκ και μαρίνας – Σκληρή κριτική από την παράταξη “Καλαμάτα_ΜΕΤΑ” 1

Σε ευθεία αμφισβήτηση της δυνατότητας της δημοτικής αρχής Καλαμάτας να διαχειριστεί κρίσιμες δημοτικές υποδομές προχώρησαν τα μέλη της δημοτικής επιτροπής και εκπρόσωποι της παράταξης Καλαμάτα_ΜΕΤΑ, Βασίλης Τζαμουράνης, Σπύρος Χανδρινός και Ευγενία Κούβελα, κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας 5 Μαΐου.

Αιχμή της κριτικής τους αποτέλεσε η πρόθεση της δημοτικής αρχής να παραχωρήσει σε ιδιώτη τη διαχείριση και εκμετάλλευση των δημοτικών πάρκινγκ στον Νέδοντα, με την αιτιολογία ότι ο Δήμος αδυνατεί να τα λειτουργήσει αποτελεσματικά.

«Αν ολόκληρος Δήμος Καλαμάτας δεν μπορεί να προστατεύσει τον χώρο, να διατηρήσει την καθαριότητα, το πράσινο και τη λειτουργικότητά του, τότε με ποιο δικαίωμα η δημοτική αρχή ισχυρίζεται ότι οδηγεί την πόλη με αισιοδοξία στο μέλλον;» σχολίασε σκωπτικά ο Βασίλης Τζαμουράνης.

Κατά της τροποποίησης του κανονισμού για τα πάρκινγκ

Η παράταξη “Καλαμάτα_ΜΕΤΑ” καταψήφισε την εισήγηση της δημοτικής αρχής για τροποποίηση του κανονισμού εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κεντρικό και βόρειο πάρκινγκ του Νέδοντα. Στόχος της τροποποίησης είναι να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός για την επιλογή ιδιώτη αναδόχου.

Τα μέλη της παράταξης δήλωσαν ξεκάθαρα ότι ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να λειτουργήσει ο ίδιος τα πάρκινγκ, παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες και διατηρώντας το χώρο σε καλή κατάσταση, χωρίς να επιβαρύνει περαιτέρω τους πολίτες.

«Η 24ωρη χρέωση, επτά ημέρες την εβδομάδα, είναι άδικη για τους δημότες» επεσήμανε η κα Ευγενία Κούβελα, προσθέτοντας πως το τίμημα που προτείνεται για την παραχώρηση (280.000 ευρώ) είναι αδικαιολόγητα χαμηλό, ειδικά όταν τα έσοδα του προηγούμενου έτους ξεπέρασαν τις 420.000 ευρώ, παρά το γεγονός ότι το βόρειο πάρκινγκ ήταν δωρεάν λόγω έργων.

Επενδύσεις που θα μπορούσε να υλοποιήσει ο Δήμος

Σύμφωνα με τον Σπύρο Χανδρινό, οι επενδύσεις και οι αναβαθμίσεις που απαιτούνται στα πάρκινγκ θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν από τον ίδιο τον Δήμο, αξιοποιώντας διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το πρόγραμμα “Smart Cities”.

Επιπλέον, τόνισε πως ο πρώτος διαγωνισμός για την παραχώρηση απέτυχε, αφού το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ενέκρινε τη σύμβαση, επισημαίνοντας «ουσιώδη πλημμέλεια» και έλλειψη τεκμηρίωσης της σκοπιμότητας της παραχώρησης, κάτι που θίγει τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση.

Μαρίνα Καλαμάτας: Δύο χρόνια ακινησίας και αντιφάσεων

Ένα ακόμη παράδειγμα αδυναμίας της δημοτικής αρχής αποτελεί η μαρίνα Καλαμάτας, όπως σημείωσε ο Σπύρος Χανδρινός. Από το 2023, οπότε και λύθηκε η σύμβαση με την προηγούμενη παραχωρησιούχο εταιρεία, δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική πρόοδος.

Η δημοτική αρχή, σύμφωνα με την παράταξη, προχωρά σε αντικρουόμενες δηλώσεις, τη μία ανακοινώνοντας διοικητική αποβολή της εταιρείας, την άλλη προσφυγή στη δικαιοσύνη, χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα ή στρατηγικό σχέδιο για την αξιοποίηση της μαρίνας.

«Η μαρίνα αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό κεφάλαιο για την Καλαμάτα και την ευρύτερη περιοχή. Αντί να διεκδικήσει από το Υπουργείο Οικονομικών την επέκταση της παραχώρησης και να σχεδιάσει ένα βιώσιμο μοντέλο αξιοποίησης, η δημοτική αρχή την αφήνει να ρημάζει» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Χανδρινός.

Κάλεσμα για αναθεώρηση στρατηγικής

Η παράταξη καλεί τη δημοτική αρχή να αποσύρει την πρόθεση παραχώρησης των πάρκινγκ και να προχωρήσει σε ενιαίο σχεδιασμό βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που θα περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία νέων δημοτικών πάρκινγκ

  • Ανασχεδιασμό της στάθμευσης

  • Ενίσχυση της αστικής συγκοινωνίας

  • Αναβάθμιση της καθημερινότητας στο κέντρο της πόλης χωρίς οικονομική επιβάρυνση των πολιτών

Τα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Καλαμάτας – Παράταξη “Καλαμάτα_ΜΕΤΑ”

https://arkadia.dek.gr/https://tsakalos-alouminia.gr/kafemauroeidis
Advertisement

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

AddUrl.gr | Κατάλογος Ιστοσελίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ