Connect with us

πρέπει να δεις

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία 1

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία

Ήταν 3 τα ξημερώματα 28ης Οκτωβρίου, όταν ο Ιταλός πρέσβης στην Αθήνα επέδωσε τελεσίγραφο στον δικτάτορα Ιωάννη Μεταξά, με το οποίο ο Μπενίτο Μουσολίνι απαιτούσε από την Ελλάδα να μην εμποδίσει την Ιταλία από το να εισβάλλει στην χώρα και να καταλάβει κάποιες στρατηγικές θέσεις που θεωρούσε σημαντικές.

Η απόφαση της Ιταλίας είχε παρθεί από τις 15 Οκτωβρίου, όταν ο Μουσολίνι έφερε την πρόταση στο Ιταλικό Πολεμικό Συμβούλιο και το οποίο την ενέκρινε, παρά τις αρκετές αντιρρήσεις για το «πρόχειρο» του σχεδιασμού. Ο Μουσολίνι μετά την συμμαχία του με τον Χίτλερ, ήθελε να του αποδείξει ότι ο ιταλικός στρατός μπορεί να καταφέρει μια επιτυχημένη επίθεση, παρόλο που ο δικτάτορας της Γερμανίας, είχε εκφράσει τις επιφυλάξεις του για μια επίθεση στην Ελλάδα.

Αρχικά η επίθεση είχε σχεδιαστεί για την 26η Οκτωβρίου αλλά ο Μουσολίνι την μετέθεσε για την 28η Οκτωβρίου, ώστε να συμπέσει με την επέτειο την «πορείας προς την Ρώμη», που είχε φέρει τον ίδιο και το κόμμα των φασιστών στην εξουσία.

Η πληροφορία για επίθεση είχε φτάσει στην Ελλάδα από τις 25 Οκτωβρίου, με τον Μεταξά να ενημερώνει το υπουργικό συμβούλιο. Συγχρόνως, διαβεβαίωσε τους υπουργούς πως η προπαρασκευή των ελληνικών στρατευμάτων ήταν ικανοποιητική, αν και η Ελλάδα ήταν σχεδόν ανοχύρωτη στα σύνορα με την Αλβανία, μιας και όλη η προσοχή και το βάρος είχε δοθεί στα σύνορα με την Βουλγαρία.

Ο Ιωάννης Μεταξάς

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία 2

Το βράδυ της 27ης Οκτωβρίου, το Ιταλικό Πρακτορείο Ειδήσεων εξαπολύει επίθεση εναντίον της Ελλάδας. Η απάντηση από το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ήταν άμεση. Η Ελλάδα βρισκόταν σε επιφυλακή. Ο Αλέξανδρος Παπάγος, αρχηγός του ΓΕΣ εκείνη την εποχή, επικοινωνεί με τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Η επίθεση είναι θέμα ωρών.

Στις 3 το πρωί έρχονται τα άσχημα μαντάτα. Ο πρέσβης Εμανουέλε Γκράτσι συναντιέται με τον Μεταξά και του επιδίδει το τελεσίγραφο. Έδωσε διορία τριών ωρών για απάντηση. Ο Μεταξάς δεν το σκέφτηκε πολύ. «Alors, c’est la guerre» («Λοιπόν, έχουμε πόλεμο»), ήταν η φράση στα Γάλλικα που χρησιμοποίησε, για να πει το «ΟΧΙ» στους Ιταλούς κατακτητές.

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία 3

Οι Ιταλοί περίμεναν αυτή την απάντηση, οπότε αποφάσισαν να μην περιμένουν την εκπνοή της διορίας. Η εντολή για επίθεση δόθηκε στις 5 το πρωί. Εισέβαλλαν σε τομείς της Πίνδου και της Ηπείρου, καθώς και στην ΒΔ Μακεδονία. Ο Ιταλός αρχιστράτηγος είχε στην διάθεσή του 135.000 στρατιώτες, ενώ ο Αλέξανδρος Παπάγος μόλις 35.000.

Το «ΟΧΙ» έγινε δεκτό με ενθουσιασμό από τους Έλληνες, οι οποίοι ξύπνησαν με τις σειρήνες στις 6 το πρωί και βγήκαν στους δρόμους με τις ελληνικές σημαίες ανά χείρας. Στις 9:30 ξεκινούν οι πρώτοι βομβαρδισμοί. Τατόι, Πειραιάς, διώρυγα της Κορίνθου και η ναυτική βάση της Πρέβεζας βομβαρδίζονται χωρίς ανθρώπινες απώλειες, ενώ στον βομβαρδισμό της Πάτρας υπάρχουν νεκροί.

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία 4

Η απόφαση της Ελλάδας να αντισταθεί προκάλεσε θαυμασμό, ιδίως από την πλευρά της Μεγάλης Βρετανίας, η οποία ήταν και η πρώτη που ειδοποιήθηκε μετά το «ΟΧΙ». Ο διεθνής τύπος δεν «τσιγκουνεύτηκε» τα διθυραμβικά σχόλια, ιδιαιτέρως ο τουρκικός.

Μετά το περήφανο «ΟΧΙ» των Ελλήνων, ακολούθησε η σύγκρουση με τις ιταλικές δυνάμεις στο αλβανικό μέτωπο (όπου είχαν και την βοήθεια του ντόπιου πληθυσμού) και η μεγάλη νίκη των Ελλήνων, που έμεινε στην ιστορία ως το «Αλβανικό Έπος». Στις 28 Οκτωβρίου του 1940, η Ελλάδα εισέρχεται στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον πιο αιματηρό πόλεμο στην ιστορία της ανθρωπότητας.

28 Οκτωβρίου 1940: Το «ΟΧΙ» της Ελλάδας στην Ιταλία

 

πρέπει να δεις

Ο συνδικαλισμός πολλά χρόνια «άκομψα» διαχειρίστηκε την Αξιοκρατία

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Σταυριανόπουλος Θεόδωρος

Σταυριανόπουλος Θεόδωρος

Μαθηματικός-MSc Ηθ. Φιλοσοφίας

Ο Αντρέας Παπανδρέου μετά την μεταπολίτευση μίλησε πρώτος για αξιοκρατία. Έκανε όμως λάθος που παρέδωσε την διαχείρισή της στους συνδικαλιστές. Αυτοί στη συνέχεια λειτούργησαν συντεχνιακά εφαρμόζοντας τον συνδικαλισμό κάθετα και όχι οριζόντια που είναι το σωστό. Με αποτέλεσμα ο κάθε κλάδος να διεκδικεί κατά το δοκούν παραβλέποντας τα συνολικά συμφέροντα των εργαζομένων. Έτσι οδηγηθήκαμε σε εργασιακές συμβάσεις και αποδοχές μη αξιοκρατικές. Εργαζόμενοι με ίδια προσόντα και παρόμοιες εργασιακές συνθήκες να έχουν δυσανάλογες αποδοχές καθώς και εργαζόμενοι με υποδεέστερα  προσόντα να αμείβοντα περισσότερο. Οι απεργίες, διεκδικήσεις και αγωνιστικές πορείες των εργαζομένων βίωναν επί σειρά ετών μετά την μεταπολίτευση μια εικονική πραγματικότητα. Έτσι φθάσαμε στην απαξίωση του συνδικαλισμού και στην μη συμμετοχή των εργαζομένων στις κινητοποιήσεις με αποτέλεσμα την ελαχιστοποίηση των ποσοστών των απεργιών. Έτσι λοιπόν οδηγηθήκαμε σε αυτό που λέγεται «50 άνθρωποι» κάνουν πορεία στο κέντρο της Αθήνας και δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Πολλές φορές συνέβαινε στις πορείες των απεργιακών κινητοποιήσεων να παρεισφρήσουν διάφορες ομάδες ατόμων  καταστρέφοντας περιουσίες αθώων ανθρώπων. Στο «νόμισμα πορεία» βλέπουμε μόνο την μία πλευρά που αναγράφεται η διεκδίκηση καλό είναι να βλέπουμε και την άλλη πλευρά που αναγράφεται το αποτέλεσμα. Εκτιμώ ότι μέχρι σήμερα στις  διεκδικήσεις δεν έλαβε σοβαρά την αξιοκρατία ο συνδικαλισμός.

Η ανάγκη αποτελεσματικότητας αλλά και συνοχής της κοινωνίας επιβάλλει συντονισμό και διοίκηση. Σε κάθε ανθρώπινη κοινωνία ισχύει από παλιά  ο νόμος της επικράτησης των ισχυρότερων.  Έτσι κάποιοι (οι λίγοι) διοικούν και άλλοι (οι πολλοί) διοικούνται. Και για να έχει ευστάθεια αυτή η διάκριση θεσπίζονται νόμοι και παραχωρούνται στους διοικούμενους διάφορες εγγυήσεις, όπως η ασφάλεια, το επίπεδο διαβίωσης, η δικαιοσύνη, το κοινωνικό κράτος, τα εργασιακά δικαιώματα κλπ. Όμως, αυτός ο διαχωρισμός,  επισωρεύει με τον καιρό στρεβλώσεις και αδικίες. Έτσι λοιπόν τα συμφέροντα της κάθε κοινωνικής τάξης γίνονται “ιδεολογία”, ως μέσο κοινής έκφρασης αλλά και καθοδήγησης των μελών της.

Ένα σύγχρονο κράτος δικαίου οφείλει να δημιουργεί συνθήκες ασφάλειας για τον πολίτη με σεβασμό στα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες του. Όμως  η ελπίδα δεν πέφτει από τον ουρανό. Καλλιεργείται από μια αγωνιστική διάθεση, από μια ορθολογική αντίληψη της ζωής. Η ελπίδα ανήκει σε όσους αγωνίζονται συστηματικά και μεθοδικά για να δημιουργήσουν το μέλλον τους όπως αυτοί θέλουν και όχι όπως το έχουν ετοιμάσει οι «άλλοι» εξυπηρετώντας το δικό τους συμφέρον. Γνώση και αγώνας, δημιουργικότητα και ορθολογισμός είναι συστατικά στοιχεία για κάθε κοινωνική πρόοδο. Αυτή την σκέψη πρέπει σπερματικά να την έχουμε μέσα στο μυαλό μας και να μην την ανακαλύπτουμε ξαφνικά κάποια στιγμή.

Το κράτος παραδοσιακά λειτουργεί ταυτόχρονα ως «πλοηγός» και ως «κωπηλάτης», συνθέτοντας ένα εξαιρετικά σύνθετο μόρφωμα, που παραμένει περίπλοκο υπό την επίδραση αλλεπάλληλων νομοθετικών ρυθμίσεων, ταξικών συμφερόντων και κομματικών επιδιώξεων. Οι όποιες μεταρρυθμίσεις γίνονται, αν τις επιτρέπει ο συνδικαλισμός και έχουν ως στόχο να μετατρέψουν το κράτος από «πλοηγό» σε «κωπηλάτη» και αντιστρόφως.

Στις κρατικές δημόσιες υπηρεσίες, πρέπει να υπάρχουν συστήματα μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας. Στη χώρα μας, η μέτρηση και η αξιολόγηση της απόδοσης δεν υφίσταται.

Ο συνδικαλισμός, αλλά κυρίως το κομματικό σύστημα, όπως έχει δομηθεί σ’ όλη τη διάρκεια της μεταπολίτευσης, αποτελεί ένα σύστημα κλειστών ακροατηρίων, με την ανάπτυξη των μηχανισμών ως βασικών εργαλείων της σύστασής τους και με μοναδικό σκοπό την  ανέλιξη των στελεχών τους σε διοικητικές θέσεις. Αυτό συνέβαινε και συνεχίζει να συμβαίνει και δεν βοηθά να συμβεί η επανίδρυση ούτε στο κράτος, αλλά ούτε και στην κοινωνία.

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι η αριστερή ιδεολογία  πάντα είναι ενδιαφέρουσα, πάντα έχει την αξία της. Οι ιδεολογίες είναι κοινωνικές κατασκευές προκειμένου να  οριοθετήσουν κινητοποιήσεις, βάζοντας διεκδικητικό πρόσημο στην κοινωνική και πολιτισμική εξέλιξή μας.

Ο χώρος της αριστεράς υπήρξε πάντα υπέρμετρα διεκδικητικός, αγνοώντας τον κρατικό υπερδανεισμό. Ποτέ δεν τον κατήγγειλε ούτε αυτόν αλλά ούτε και την κρατική σπατάλη. Πάντα η αριστερή φωνή ήταν αρωγός στην οποιαδήποτε διεκδίκηση ακόμα και αν αυτή ήταν υπερβολική ή παράλογη. Έτσι αναπτύχθηκε ο λαϊκισμός που άδειασε τον εργαζόμενο από υποχρεώσεις.

Η αριστερή σκέψη σίγουρα έχει φαντασία και παράγει ιδεολογία. Αν θέλει όμως να μην οδηγηθεί σε φθίνουσα οριακή χρησιμότητα, θα πρέπει οι άνθρωποι που κινούνται στο χώρο της ευρύτερης αριστεράς να προσανατολίσουν την πυξίδα τους κατά τέτοιον τρόπο ώστε  να αποτυπώνουν σωστά την πραγματικότητα λέγοντας τα σύκα-σύκα και την σκάφη-σκάφη.

Πολλές φορές ξεθωριάζει  η αντίληψη ότι το αριστερό είναι και καλό. Αυτό γίνεται πιο ορατό όταν το αριστερό γίνει εξουσία.

Τελικά κάποιοι «ελλαδέμποροι» και «πλασιέδες» σωτηρίας χρησιμοποιούν τη Δημοκρατία όπως ο μεθυσμένος το φανοστάτη: «όχι για να φωτίσουν το δρόμο τους, αλλά για δεκανίκι που θα στηρίξει τα σαθρά τους επιχειρήματα». Θέλουν μια Δημοκρατία στην οποία να «ξακρίζει» ο καθένας όπως τον βολεύει;

Το ερώτημα που τίθεται είναι: Μπορεί να μετασχηματιστεί το όλο κομματικό εποικοδόμημα, να αναιρέσει συστατικά του στοιχεία, να αντιστοιχηθεί στις κοινωνικές διεργασίες και εξελίξεις και να οδηγήσει τη χώρα μέσα από μια νέα αντίληψη διακυβέρνησης, στην οποία θα κυριαρχεί η συναίνεση, η σύνθεση των απόψεων αλλά και η ουσιαστικοποίηση του πολιτικού λόγου και της πολιτικής πράξης ;Μπορεί να επικρατήσει μια κοινωνική συμφιλίωση;

                                                                                                                                                   

ΕΡΩΤ.1   Αν πληγεί μια μεσαία επιχείρηση, αν, δηλαδή, κλείσει κάτω από την πίεση των συνδικαλιστών που δέχονται οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αυτό είναι ταξική νίκη;

ΕΡΩΤ.2   Όταν κάποιοι  διαδηλωτές καταστρέφουν την περιουσία αθώων ανθρώπων τότε η αντίδραση τους φτάνει άμεσα σε αυτόν που καταγγέλλουν ;

ΥΓ.1   Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.             «ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ»

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Πέθανε ο γνωστός αστρολόγος Πητ Παπαδάκος

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Πητ Παπαδάκος

Πέθανε ο Πητ Παπαδάκος

Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 61 ετών άφησε ο γνωστός αστρολόγος Πητ Παπαδάκος.

Η είδηση έγινε γνωστή έπειτα από αναρτήσεις συγγενικών του προσώπων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Θειουλη μου δεν μπορώ να το πιστέψω ακόμα ότι έφυγες θυμάμαι όλα τα ταξίδια που με πήγαινες μικρή δώσε χαιρετίσματα εκεί πάνω σε όλους εκεί ψηλά θα μου λείψεις πολύ..άγγελε μου», έγραψε στο Facebook η ανιψιά του Μαριαλένα Παπαδάκου, ενώ αντίστοιχο μήνυμα ανέβασε κι ο ανιψιός του Τάσος.

Ο Πητ Παπαδακος γεννήθηκε στη Νίκαια του Πειραιά και καταγόταν από το Γύθειο Λακωνίας. Ήταν καθηγητής ψυχολογίας με μάστερ και ντοκτορά καθώς αστρολόγος και συγγραφέας διεθνούς φήμης.

Επιπλέον, ο Πητ Παπαδάκος έγινε γνωστός για την αγάπη του για τον Ολυμπιακό και τις προβλέψεις του αναφορικά με την κατάκτηση τίτλων από τους «ερυθρόλευκους».

 

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Προκλητικότητα από το Υπουγείο Τουρισμού Τουρκίας: Ως τζαμί παρουσιάζει την Αγία Σοφία με αφίσα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Προκλητικότητα από το Υπουγείο Τουρισμού Τουρκίας: Ως τζαμί παρουσιάζει την Αγία Σοφία με αφίσα 11

Υπουγείο Τουρισμού Τουρκίας για την Αγία Σοφία

Πριν στεγνώσει το μελάνι του διατάγματος Ερντογάν, το υπουργείο Τουρισμού της Τουρκίας παρουσιάζει επίσημα την Αγία Σοφία ως τζαμί.

Με πολύ γρήγορους ρυθμούς προχωρά η Τουρκία στη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τέμενος, μετά το «πράσινο φως» του Συμβουλίου της Επικρατείας και το διάταγμα που υπέγραψε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Προκλητικότητα από το Υπουγείο Τουρισμού Τουρκίας: Ως τζαμί παρουσιάζει την Αγία Σοφία με αφίσα - Εικόνα 1

Το τουρκικό υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού έκανε ανάρτηση στο Twitter, με αφίσα που δείχνει την Αγία Σοφία ως τζαμί, όπως και την παρουσιάζει επίσημα.

Έξω από την Αγία Σοφία έχουν συγκεντρωθεί Τούρκοι που πανηγυρίζουν για τη μετατροπή της εμβληματικής εκκλησίας σε τέμενος, ενώ το σημείο είναι αποκλεισμένο από αστυνομικούς.

Δείτε τη δημοσίευση με την αφίσα:

 

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ