Connect with us

Βιβλία

Τώρα πώς βγαίνουνε στην Καλαμάτα με το σώβρακο;

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Τώρα πώς βγαίνουνε στην Καλαμάτα με το σώβρακο; 1
Κοινοποιησέ το

Ο ξάδερφος ήταν εργολάβος στην πρωτεύουσα. Τον ειδοποίησε να έρθει δυο-τρεις μήνες να βάλουν τα σίδερα και να καλουπώσουνε ένα μικρό ξενοδοχείο στην Πλάκα. Το μεροκάματο στην Αθήνα εκείνη την εποχή ήταν καλό, η πολυκατοικία στο φόρτε της, άλλαζε η πόλη. Εικοσάρης ήταν, υποχρεώσεις πίσω του δεν είχε, πήρε ο Γιώργης δυο αλλαξιές, μπήκε στο τρένο.

Άλλαξε λίγο τον αέρα του. Καμμιά βόλτα στο Ζάππειο, Σάββατο βράδυ σινεμά, δεν έχανε Βέγγο και Χατζηχρήστο. Μοναστηράκι Κυριακές, στο γιουσουρούμ χόρταινε χάζι. Στην Πλάκα που δουλεύαν τουρισμός, εδώ να δεις του κόσμου τα περίεργα. Πέρασε το τρίμηνο αστραπή, έβγαλε κάτι λεφτουδάκια μαζεμένα. Τη μέρα που θα έφευγε αγόρασε από το Μινιόν πουκάμισο, καινούργιο παντελόνι. Αυτή η τσάντα με τα καινούργια ρούχα ήταν η μόνη αποσκευή του στην ταχεία των Καλαμών. Τη μια αλλαξιά που είχε φέρει την πέταξε, την άλλη εξ ανάγκης τη φορούσε.

Μετά την Ασέα κοντεύουμε, είπε, και του ήρθε η ιδέα να πάει στην τουαλέτα, στο βαγόνι, να αλλάξει και να βάλει τα καινούργια. Τούτα τα φόραγε απ’ όταν έφυγε, είχανε παλιώσει από το πλύνε-βάλε. Στο πουκάμισο ο γιακάς είχε τριφτεί στην τσάκιση, το παντελόνι είχε κάνει γόνατα, ήθελε γερό μαντάρισμα ο καβάλος. Μπήκε στην τουαλέτα, έβγαλε το πουκάμισο. Η ταχεία είχε πιάσει κατηφόρα και κούναγε του σκοτωμού, το παλιοπαντέλονο τρόμαξε να σταθεί όρθιος να το βγάλει. «Άει σιχτίρ για φτώχεια»είπε μέσα του, έδωσε μια στα ρούχα και τα πέταξε από το ανοιχτό παραθυράκι.«Ας σκαλώσουν σε κανα κλαρί, να το περνάνε τα πουλιά για σκιάχτρο». Άνοιξε την τσάντα από το Μινιόν να βγάλει τα καινούργια ρούχα, του ήρθε κόλπος, τί να δει! Μέσα είχε ένα κουστουμάκι παιδικό, σακάκι, παντελόνι για δέκα – δώδεκα χρονών παιδί. Μπέρδεψε την τσάντα η πωλήτρια; Εκείνος στη βιάση του να φύγει για το τρένο πήρε άλλη; Τώρα πώς βγαίνουνε στην Καλαμάτα με το σώβρακο;Μεγαλοπιάστηκε, δεν ήθελε να πάει στη Φυτειά με το παλιό το παντελόνι.

Να πεθάνει από ντροπή. Πώς να βγει τώρα στο βαγόνι; Υπομονή, θα καθόταν εκεί δα στην τουαλέτα, ένα επί ένα, ώσπου να φτάσουν, να αδειάσει το βαγόνι κι ύστερα έβλεπε. Τού ’ρθε στο μυαλό η συχωρεμένη η μάνα του«φύλαγε τα ρούχα σου για να χεις τα μισά παιδάκι μου», έλεγε και ξανάλεγε, να που ήρθε τώρα κούμπωσε η κουβέντα. Κάποιος ήθελε τουαλέτα, χτύπησε, αυτό δεν το ΄χε υπολογίσει. «Άλλος», φώναξε ο Γιώργης, όποιος ήταν ας πήγαινε στο μπροστινό βαγόνι. Σε λίγο η πόρτα ξαναχτύπησε, είπε πάλι «άλλος». «Τί άλλος ξε-άλλος κύριε, μια ώρα είσαι μέσα, φώναξε μια γυναίκα με αγανάχτηση, δεν είναι του σπιτιού σου ο καμπινές, εδώ είναι τραίνο». Πλάκωσε και ο άντρας της, φωνές, κακό,έφτασε ο ελεγκτής. Άνοιξε με αντικλείδι. Αυστηρός με τη στολή, με το πηλήκιο, είδε το Γιώργη με το σώβρακο, να ’χει βάλει μπροστά το σακακάκι. Το και το κύριε ελεγκτά. Του ’δειξε και την τσάντα από το Μινιόν, το κουστουμάκι…

Ο Γιώργης πήγε εκείνο το βράδυ στη Φυτειά με παντελόνι δανεικό. «Βρε φύλαγε τα ρούχα σου καλύτερα…», λέει και ξαναλέει.

 

 

[Πρώτη δημοσίευση στο ηλεκτρονικό Φρέαρ]


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης
Advertisement

Βιβλία

“Η φωτογραφία για ερασιτέχνες” το πρώτο βιβλίο του Ρόμπερτ Ζερβού είναι γεγονός

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Η φωτογραφία για ερασιτέχνες του Ρόμπερτ Ζερβού
Κοινοποιησέ το

Η φωτογραφία για ερασιτέχνες του Ρόμπερτ Ζερβού

Το πρώτο βιβλίο του φωτογράφου και δάσκαλου φωτογραφίας, Ρόμπερτ Α. Ζερβού είναι γεγονός. Όπως δηλώνει και ο τίτλος του « Η φωτογραφία για ερασιτέχνες» απευθύνεται σε όσους θέλουν να ασχοληθούν με την δημιουργία εικόνας, αλλά και σε όλους όσους ήδη ασχολούνται, δίνοντας με εύληπτο τρόπο όλη την τέχνη αλλά και την τεχνική της φωτογραφίας. Με πληθώρα εικόνων και παραδειγμάτων, αλλά και με ασκήσεις σε κάθε κεφάλαιο, είναι ένα βιβλίο που δίνει όλες τις απαραίτητες γνώσεις στους αναγνώστες του.

Το βιβλίο έχει ήδη κυκλοφορήσει σε ηλεκτρονική μορφή μέσω internet και τώρα, που ολοκληρώθηκε η εκτύπωση, κυκλοφορεί και σε έντυπη μορφή.

Η παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει στις 23 Ιουλίου μετά τις 9:00 μμ στον χώρο του Φωτογραφικού εργαστηρίου στην οδό Μπενάκη 5, στο ιστορικό κέντρο της Καλαμάτας.

Την παρουσίαση θα κάνουν οι:

Γιώργος Καράμπελας (Συγγραφέας-δημοσιογράφος) με πολλά γνωστά βιβλία στο ενεργητικό του, όπως την σειρά ταξιδιωτικών βιβλίων «Οδοιπορικό στον κόσμο» Νεπάλ, Ιμαλάϊα, Βενεζουέλα, νησί του Πάσχα, Παταγονία, το «Ιερό χόρτο» το «Αντάρτικο των Πόλεων» κ.ά .

Βασιλική Κατέρη ιδρύτρια και πρόεδρος του Πολιτιστικού Σωματείου για την τέχνη και τη φύση «ΝΑΡΤΟΥΡΑ» καθώς και εκπρόσωπος της επιχείρησης «Καλλίεργον»  και

Δημήτρης Φίλντισης


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Βιβλία

Προκήρυξη θέσεων μεταπτυχιακών σπουδαστών στη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Φιλολογία

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Κοινοποιησέ το

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Αρχαία και Νέα Ελληνική Φιλολογία» με Ειδίκευση: «Νέα Ελληνική Γλώσσα και Φιλολογία», που οργανώνει το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καλεί τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν αίτηση για την κάλυψη τριάντα πέντε (35) θέσεων μεταπτυχιακών φοιτητών. Οι σπουδές, οι οποίες διαρκούν τρία (03) ακαδημαϊκά εξάμηνα, οδηγούν στο αντίστοιχο Δίπλωμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Μ.Σ.) (Φ.Ε.Κ. 3123/τ. Β΄/31.07.2018).

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 10 Αυγούστου 2020

Αναλυτικές πληροφορίες: http://phil.uop.gr/index.php/metaptyxiakes-spoudes/2017-05-08-19-59-47

Προκήρυξη θέσεων μεταπτυχιακών σπουδαστών


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Βιβλία

Εκπαίδευση Ενηλίκων κόντρα στο ρεύμα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Εκπαίδευση Ενηλίκων κόντρα στο ρεύμα 2
Κοινοποιησέ το

Εκπαίδευση Ενηλίκων

Εμπειρίες από τα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων προς μελλοντική χρήση. Μια μη μαθητοκεντρική προσέγγιση.. και με εσκεμμένη αντίθεση προς όλες τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, που κυριαρχούν αυτή την εποχή….

1. Για τους εραστές της γνώσης κάθε ερέθισμα είναι ευκαιρία για μάθηση. Όποιος επιλέγει τι θα μελετήσει βάσει στρεβλών αντιλήψεων για το περιεχόμενο ή για τη βεβαίωση που θα λάβει, δεν αξίζει εκπαίδευσης, αλλά συμβουλευτικής παρέμβασης

2. Οι ενήλικες υπερεκτιμούν την αξία των προσωπικών τους εμπειριών ή της προγενέστερης γνώσης, στοιχεία που αν πραγματικά υπάρχουν, σπάνια μπορούν να τη συστηματοποιηθούν, ώστε να τύχουν επιστημονικής τεκμηρίωσης. Το γεγονός ότι κάποιες παγιωμένες συμπεριφορές είναι λειτουργικές, δεν τις καθιστά αυτόματα και έγκυρες.

3.Τα κίνητρα για μάθηση ποικίλουν από ανάγκη για αλλαγή, πλήξη, μοναξιά, κοινωνικά δίκτυα, μόδα μέχρι επίδειξη, κυνήγι τίτλων, προσωπική ανάπτυξη και φιλομάθεια. Δυστυχώς, το κοινό αυτό συλλήβδην εντάσσεται στην ίδια ομάδα, με αποτέλεσμα οι μεν να παρακωλύουν την εξέλιξη, όσων πραγματικά ενδιαφέρονται. Αν ο διαχωρισμός δεν επιτρέπεται σε σχολικό επίπεδο, είναι απαραίτητος στην εκπαίδευση ενηλίκων.

4. Προγράμματα που διεξάγονται σε περιοχές με χαμηλό πολιτισμικό και κοινωνικό κεφάλαιο είναι καταδικασμένα να υποβαθμιστούν λόγω των περιορισμένων εμπειριών συλλογικότητας των εκπαιδευομένων ή της αδυναμίας του εκπαιδευτή να δράσει εύκαμπτα, αντισταθμιστικά και δημοκρατικά.

5. Η γνώση πολλές φορές συγχέεται με αυτοπαρουσίαση, προβολή του εγώ, επίδειξη, επιπολαιότητα, επιδερμική θεώρηση. Οι ημιμαθείς ναρκοθετούν τη διαδικασία, επειδή δεν ενδιαφέρονται για βελτίωση, αλλά για εκτόνωση των συμπλεγμάτων τους και παρασύρουν τους υπόλοιπους σε συγκρουσιακά σκηνικά, μέσα από τα οποία αναδεικνύονται.

6. Η μάθηση δεν είναι αναίμακτη διαδικασία. Οι άνθρωποι καλύπτονται πίσω από τον πνευματικό μεσαίωνα των ερμηνειών τους και δύσκολα δέχονται να πειραματιστούν ή να εφαρμόσουν την καινοτομία. Πολύ ευκολότερα διδάσκεται ο μυστικισμός παρά το πείραμα και η εξαντλητική επιστημονική διαδικασία.

7. Οι μαθητές αξιώνουν να αποκτήσουν τα πάντα με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια, επειδή αυτή η κουλτούρα καλλιεργήθηκε στο σχολείο και στο οικογενειακό περιβάλλον.

8. Όταν δεν υπάρχουν επιχειρήματα εναντίον μιας πληροφορίας, οι περισσότεροι θα επιχειρήσουν να γελοιοποιήσουν και να αμφισβητήσουν την πηγή του μηνύματος.

9. Η τάξη λαμβάνει το ύφος που της προσδίδει η προσωπικότητα του εκπαιδευτή και όχι το επίπεδο των μαθητών.

10. Εκπαιδευτής που δε χειρίζεται ορθά τη γλώσσα είναι επικίνδυνος, ακόμα κι αν διδάσκει για το οπλισμένο σκυρόδεμα.

11. Οι περισσότεροι εκπαιδευτές επαναλαμβάνονται αφόρητα, επειδή δε διαθέτουν γενική μόρφωση ή θεωρούν πως δεν οφείλουν να προετοιμαστούν επαρκώς. Ήδη μετά τις δύο πρώτες συναντήσεις η ανεπάρκεια γίνεται προφανής. Για κάθε μια ώρα διδασκαλίας αντιστοιχούν εκατό ώρες μελέτης και εμπειρίας.

12. Εκπαιδευτής, που δεν μπορεί να δώσει αναλυτικές, πρωτότυπες σημειώσεις για όσα διδάσκει, απλά είναι ένας ευκαιριακός ομιλητής και βλαβερός για τους μαθητές του

13. Για να εμπεδωθεί το διδακτικό υλικό πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει διαρκής αυστηρή αξιολόγηση και ερευνητική εργασία. Η απομνημόνευση βασικών εννοιών είναι απαραίτητη για κάθε επιστήμη και η βάση, πάνω στην οποία θεμελιώνεται η μετέπειτα κριτική ικανότητα. Αν καταργηθεί, ο ανθρώπινος νους θα αντικατασταθεί από υπολογιστές.

14. Εκπαιδευτής που δεν μπορεί να διδάξει χωρίς PowerPointκατά πάσα πιθανότητα δεν μπορεί να διδάξει ορθά

15. Αν ο μαθητής και ο εκπαιδευτής δεν διαθέτουν γενική παιδεία, κάθε προσπάθεια εξειδίκευσης μετατρέπεται σε φαύλη και στείρα διαδικασία

16. Οι μαθητές προτιμούν έναν αυστηρό, αλλά δίκαιο εκπαιδευτή, παρά έναν ανασφαλή δάσκαλο, που θα λαϊκίζει, για να γίνεται αρεστός.

17. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν την τάση να αποδέχονται αξιώματα και δογματικά αποφθέγματα, αρκεί να τους κεντρίζουν το συναίσθημα

18. Δυστυχώς, η γνώση πολλές φορές προϋποθέτει βαρετές και επίπονες λεπτομέρειες, όπως και κάθε ανθρώπινη ασχολία. Όποιος δε θέλει να περάσει από αυτές, αλλά θεωρεί πως ο δάσκαλος είναι θεατρίνος, που θα τους τέρπει, καλύτερα να παραμένει στάσιμος σε όσα ήδη γνωρίζει.

Ευστράτιος Παπάνης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ