Connect with us

πρέπει να δεις

Το δίπλωμα αυτοκινήτου ισχύει πλέον και για δίκυκλα έως 125 κ.εκ.

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Το δίπλωμα αυτοκινήτου ισχύει πλέον και για δίκυκλα έως 125 κ.εκ. 1
Κοινοποιησέ το

Κανονικά θα μπορούν οι πλέον οι κάτοχοι αδειών οδήγησης αυτοκινήτων να οδηγούν και δίκυκλα με κινητήρες έως 125 κ.εκ. μετά από την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Έτσι λοιπόν από όσοι κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορούν πλέον νόμιμα να οδηγούν και δίκυκλα έως 125 κ.εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν δώσει εξετάσεις για την απόκτηση του σχετικού διπλώματος!

Τα παραπάνω αναφέρει η Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

H Κοινή Υπουργική Απόφαση

H Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Α3/Οικ. 56475/6635 η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ΦΕΚ 4075/Β/22-9-2020 αναφέρει ότι: «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποίηση του Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α’ 101).

Οι Υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α. της παρ. 8 του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 (Α’ 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Κ.Ο.Κ.), όπως ισχύει,

β. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

γ. των παρ. 1 και 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α’ 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α’ 101) και του άρθρου 4 του ν. 1338/1983 (Α’ 34), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α’ 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/ 1988 (Α’ 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α’ 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α’ 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α’ 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α’ 312), 91 του ν. 3862/2010 (Α’ 113) και 50 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), δ. του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 (Α’ 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνεται στην Τελική πράξη», ε. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98), στ. του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α’ 208), ζ. του πδ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),

η. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148),

θ. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών» (Α’ 151), ι. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192), ια. της υπό στοιχεία ΔΝΣα’/οικ. 59172/7775/ΦΝ 459/ 19/7/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β’ 3058),

ιβ. της υπ’ αρ. οικ.33498/60551 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Διορισμός μετακλητού Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 506),

ιγ. του π.δ. 51/2012 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008, 2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25 ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011» (Α’ 101), όπως ισχύει.

2.Την ανάγκη συμμόρφωσης της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης.

3.Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

(ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΟΔΗΓΙΑΣ 2020/612)

Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2020/612/ΕΕ

1.Το σημείο 5.1.3. του παραρτήματος II του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α’101) τροποποιείται ως ακολούθως:

«5.1.3. Ειδικές διατάξεις για τα οχήματα των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 και D1E.

Για τα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν σημειώνεται περιορισμός στην άδεια οδήγησης οχήματος των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, ή D1E κατά το σημείο 5.1.2, εφόσον ο υποψήφιος είναι ήδη κάτοχος άδειας οδήγησης οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον των εξής κατηγοριών: B, BE, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 ή D1E, και έχει εκτελέσει τις ενέργειες που περιγράφονται στο σημείο 8.4 κατά τη διάρκεια της εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς.»

2.Στο σημείο 5.2. του παραρτήματος II του π.δ. 51/2012 (Α’101) το δεύτερο εδάφιο του δεύτερου υπότιτλου «Κατηγορία Α2» αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:

«Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 245 cm3.».

Άρθρο 2

Συμπλήρωση Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α’ 101)

Στην παρ. 3 του Παραρτήματος Ι του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α’ 101), στο σημείο 12 του στοιχείου α της σελίδας 2 του εντύπου της άδειας οδήγησης, προστίθεται νέος εθνικός κωδικός αριθμός «121», ως ακολούθως:

«121. Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1.»

Άρθρο 3

Ισχύς

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

Αντιδράσεις…

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».


Κοινοποιησέ το
Advertisement

πρέπει να δεις

Τα 1.547 νέα κρούσματα φέρνουν άμεσα νέα μέτρα – Ποια είναι

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Τα 1.547 νέα κρούσματα φέρνουν άμεσα νέα μέτρα – Ποια είναι 2
Κοινοποιησέ το

Τα 1.547 νέα κρούσματα που καταγράφηκαν σήμερα δείχνουν ότι κινούμαστε σε ρυθμό επιθετικής αύξησης

Άλλωστε πολλά θα κριθούν αύριο καθώς συνεδριάζει η επιτροπή των λοιμωξιολόγων.

Σύμφωνα με το MEGA ένα από τα μέτρα που έχει ζητήσει ο Σωτήρης Τσιόδρας είναι να χαμηλώσει η ένταση της μουσικής στα κέντρα διασκέδασης προκειμένου να μην μιλά πολύ δυνατά ο κόσμος και να μην πλησιάζουν πολύ κοντά ο ένας στον άλλο για να ακουστούν.

Επίσης, συζητείται να κλείνει νωρίτερα η εστίαση και ιδίως για τη Θεσσαλονίκη συζητείται και η απαγόρευση κυκλοφορίας εκτός περιφέρειας.

Δυστυχώς, έφτασαν τους 600 οι νεκροί στη χώρα μας από κορονοϊό με το μέσο όρο των θανάτων να έχει αυξηθεί ραγδαία το τελευταίο διάστημα.

Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία ότι χθες έγινε γνωστό ότι ανάμεσα στα θύματα βρίσκονται ένας 58χρονος και ένας 59χρονος, με τον μέσο όρο της ηλικίας να έχει πέσει αρκετά.

Πηγή


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο 3
Κοινοποιησέ το

Σε ένα γερανό ύψους 40 μέτρων κυματίζει από νωρίς το πρωί στο Καστελόριζο η μεγαλύτερη Ελληνική σημαία σε ιστό στον κόσμο, 745 τετραγωνικών! Η πρωτοβουλία για την κίνηση αυτή που έχει άρωμα Κρήτης, ανήκει στον Μανώλη Βουτσαλά από την Αλικαρνασσό Ηρακλείου, ή Μπλομπλό όπως τον γνωρίζουν οι περισσότεροι.

Ο Μπλομπλός με τον ανιψιό του και έναν παιδικό του φίλο έφτασαν στο ακριτικό νησί από την Κρήτη το περασμένο Σάββατο και οι κάτοικοι που έμαθαν για την σημαία, τους υποδέχτηκαν με περίσσεια συγκίνηση.

“Είναι μεγάλη τιμή για εμάς τους κατοίκους του Καστελόριζου να κυματίζει σήμερα, ανήμερα της 28ης Οκτωβρίου, στο νησί μας η μεγαλύτερη Ελληνική σημαία στον κόσμο. Είμαστε συγκινημένοι με αυτήν την πρωτοβουλία και νιώθουμε ότι όλη η Κρήτη είναι δίπλα μας.” είπε συγκινημένος στο zarpanews.gr ο Δήμαρχος του Καστελόριζου Γιώργος Σαμψάκος.

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 2

Οι αρχές του νησιού, σε συνεργασία με τον Μανώλη Βουτσαλά έψαξαν και βρήκαν το κατάλληλο σημείο για να υψώσουν τη σημαία, σε χώρο ακριβώς δίπλα στο χώρο του γηπέδου του νησιού, στην περιοχή Μανδράκι, ανατολικά του Καστελόριζου και σε απόσταση περίπου ενός ναυτικού μιλίου από τις Τουρκικές ακτές. Αμέσως μετά τη δοξολογία για την 28η Οκτωβρίου οι αρχές και οι κάτοικοι του νησιού συγκεντρώθηκαν στην περιοχή για να δουν από κοντά την τεράστια Ελληνική σημαία και δεν σταμάτησαν να ευχαριστούν τον Μανώλη Βουτσαλά για αυτήν του την πρωτοβουλία.

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 3Ο Μπλομπλος Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 4Η κρητική αποστολή

Κύριε Βουτσαλά τι σας έκανε να έρθετε στο Καστελόριζο και να σηκώσετε αυτήν τη μεγάλη σημαία; Η αγάπη που νιώθω για την πατρίδα. Και επειδή το νησί αυτό είναι μόνο του και λίγο πιο μακριά, ήρθαμε εδώ να δείξουμε την αγάπη μας, να δείξουμε στους κατοίκους ότι είμαστε κοντά τους.

Πώς αντέδρασαν οι κάτοικοι σε αυτήν την κίνηση σας; Οι κάτοικοι μας αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή και συγκινήθηκαν με τη χειρονομία μας.

Ποιος είναι ο λόγος που αποφασίσατε να φτιάξετε μια τόσο μεγάλη σημαία;  Η σημαία αυτή φτιάχτηκε μερικά χρόνια πριν, γιατί είχα πάει στην Τουρκία επειδή ο παππούς μου έφυγε 16 χρόνων από εκεί, και είδα τόσες πολλές τουρκικές σημαίες που είπα ότι θα κάνω μια μεγάλη να την έχουμε να την χαιρόμαστε στις εθνικές εορτές και όπου χρειάζεται.

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 5

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 6Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 7Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 8

Πρόκειται όντως για τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία; Πόσο εύκολο ήταν να τη φέρετε εδώ;  Η σημαία είναι ακριβώς 745 τετραγωνικά μέτρα. Η μεγαλύτερη Ελληνική σημαία που υπάρχει σε ιστό. Τη βάλαμε σε ένα μεγάλο αυτοκίνητο για να τη φέρουμε από την Κρήτη στο Καστελόριζο, αλλάξαμε δύο καράβια και νοικιάσαμε γερανό από τη Ρόδο γιατί ο δικός μας ήταν βαρύς.

Μεγάλη επιχείρηση κύριε Βουτσαλά… Μεγάλη αλλά χαλάλι. Για την πατρίδα!

Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 9Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 10Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 11Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 12Κρητικός ύψωσε τη μεγαλύτερη Ελληνική σημαία του κόσμου στο Καστελόριζο - Εικόνα 13

Χωρίς δεύτερη σκέψη ο Μιχάλης Ζερβός, είπε αμέσως ναι στην πρόταση του παιδικού του φίλου να τον συνοδεύσει σε αυτήν την ξεχωριστή αποστολή από την Κρήτη στο Καστελόριζο.

” Ο Μανώλης μου έκανε την τιμή να μου πει αν θέλω να έρθω μαζί του και με τον ανιψιό του στο Καστελόριζο. Και έτσι ήρθαμε και σηκώσαμε τη σημαία, για να εμψυχώσουμε τους ανθρώπους που βρίσκονται εδώ στο ακριτικό αυτό νησί και τους φαντάρους μας που φυλάνε Θερμοπύλες εδώ, όπως κάνουμε και εμείς στα Νότια της Ελλάδας, στην Κρήτη”.

zarpanews.gr – Ευτυχία Πενταράκη


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

28η Οκτωβρίου: Το συγκλονιστικό θαύμα της Παναγίας στον πόλεμο του 1940 (vid)

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

28η Οκτωβρίου: Το συγκλονιστικό θαύμα της Παναγίας στον πόλεμο του 1940 (vid) 4
Κοινοποιησέ το

H δύναμη της πίστης, αλλά και η αγάπη προς την πατρίδα έδινε κουράγιο σε όλους αυτούς που βρέθηκαν στο μέτωπο του πολέμου του 1940

Το χιόνι έπεφτε ασταμάτητα και ο βοριάς σφύριζε μανιασμένα.

Μέσα σ’ αυτή τη χιονοθύελλα, ένας στρατός προχωρούσε αποφασιστικά… σκαρφάλωνε σ’ απότομες πλα­γιές…Κατέβαινε γκρεμούς…βάδιζε ασταμάτητα και κουβαλού­σε στη ράχη του μεγάλο φορτίο.
Ένα μικρό φαρμακείο, μια στρατιωτική κουβέρτα, ένα ζευγάρι κάλτσες, μια φανέλα. Αλλά και τ’ όπλο του με την ξιφολόγχη και τα φυσίγγια… Παρ’ όλο το βάρος, το χιόνι και τις λάσπες… συνέχιζε τη δύσκολη πορεία του και μόνο σαν έβρισκε κάποιο χάλασμα, ή κανένα προφυλαγμένο βράχο, σταμα­τούσε λίγο, για να ξεκουραστεί.

Μέσα σ’ αυτές τις φοβερές συν­θήκες τα παλικάρια στον ιστορικό πό­λεμο του ’40, έγραψαν αθάνατες σελίδες ηρωισμού και θυσίας, πάνω στα Βορειοηπειρωτικά βουνά.

Αυτοί οι ήρωες σκαρφάλωσαν στις κορυφές του Ιβάν, της Μοράβας… κι ήταν η νίκη τους θρίαμβος! Πολε­μούσαν με τις σιδηρόφρακτες στρατιές του εχθρού και… νικούσαν.

Μαζί με τον ένδοξο ελληνικό στρα­τό ήταν και κάποιος σεμνός λευίτης, ο π. Αλέξιος. Ο ευσεβής ιερέας τριγυρνούσε ανάμεσα στους στρατιώτες, πάντα ακούραστος.

Σαν αληθινός πατέρας προ­σπαθούσε συνεχώς να τους συμπαρα­στέκεται, να τους ενισχύει, να διατη­ρεί στις ψυχές τους άσβεστη τη φλό­γα της πίστης στον Θεό και της αγά­πης στην Πατρίδα.

Παντού ο π. Αλέξιος, ακόμα και στην πρώτη γραμμή. Εκεί, που οι αν­δρείοι πολεμιστές, ρίχνονταν στη μάχη με την ξιφολόγχη στα χέρια! Εκεί!

Έτσι και κείνο το πρωί ξεκίνησε ο π. Αλέξιος, να συναντήσει το λόχο, που είχε στρατοπεδεύσει ψηλά, σε μια απόμερη πλαγιά. Σε λίγες μέρες ε­τοιμαζόταν για τη μεγάλη του επίθεση. Το χιόνι έπεφτε πυκνό και σε δυο βήματα απόσταση δε μπορούσες να διακρίνεις άνθρωπο.
Πού θα πας, παππούλη; του φώ­ναξε ο Συνταγματάρχης. Θα χαθείς μέσα στα χιόνια.
Έχω, παιδί μου, την Παναγιά μαζί μου, απάντησε. Κι έβγαλε από τ’ αμπέχονο την εικόνα της Παναγιάς.
Αύριο τα παιδιά θα ριχτούν στη μάχη. Πρέπει να τα ενισχύσω, με τη Χάρη του Θεού.
Ο Θεός μαζί σου!

Ο ιερέας βάδιζε ώρες μέσα στα χιονοσκέπαστα, δύσβατα μονοπάτια. Τέλος έφτασε εκεί ψηλά, που στρα­τοπέδευε ο λόχος.
Τ’ αντίσκηνα ήταν κρυμμένα κάτω από τα χιονισμένα δέντρα. Σήμανε σωστός συναγερμός, σαν τον αντίκρισαν οι στρατιώτες. Έ­τρεξαν, τον σήκωσαν στα χέρια και τον έφεραν στη σκηνή του λοχαγού.
Πάτερ μου, φώναξε κατάπληκτος ο λοχαγός, πώς έφτασες ως εδώ πάνω;
Μην ανησυχείς, παιδί μου, απά­ντησε ήρεμα ο π. Αλέξιος. Η Παναγιά με προστάτευσε.
Ο αξιωματικός θαύμασε την πίστη του σεβάσμιου ιερέα. Πολλές φορές στο Σύνταγμα, μιλούσαν γι’ αυτή και για τα θαύματα, που ζούσαν κοντά του.

Λίγο αργότερα, συγκεντρώνεται όλος ο λόχος. Τους μιλάει μ’ αγάπη και ενδυναμώνει το πατριωτικό τους αίσθημα.
«Σε σας έλαχε η μεγάλη τιμή, να υπερασπίζετε σήμερα τα ιερά και τα όσια της Πατρίδας μας…».
Τους προετοιμάζει ακόμα για την αυριανή Θ. Λειτουργία και Θ. Κοινωνία. Τα παλικάρια αποθέτουν στα πόδια του Εσταυρωμένου ότι βάραινε τη νεανική τους ψυχή.
Την άλλη μέρα πρωί-πρωί, ετοι­μάζονται για το Ιερό Μυστήριο.
Να πάμε στο ξέφωτο, λέει στο Λοχαγό ο π. Αλέξιος. Εκεί θα είμαστε ασφαλείς.
Ο αξιωματικός τρόμαξε.
Όχι πάτερ μου, θα γίνουμε στόχος στα αεροπλάνα. Είναι πολύ επικίνδυνο. Να μείνουμε εδώ, ανάμεσα στ’ αντί­σκηνα.
Όμως παράξενο, ο πατήρ Αλέξιος δεν υποχώρησε.

Άρχισε η Θ. Λειτουργία.
Πλησίαζε να τελειώσει. Λίγο πριν τα παλικάρια προσέλθουν στο Ποτήριο της Ζωής, φάνηκε στον ορίζοντα ένα σμήνος από εχθρικά αεροπλάνα.
«Θεέ μου», προσευχήθηκε σιωπηλά ο ιερέας, «πρόλαβε το κακό, μην πάρω στο λαιμό μου τόσα παλικάρια».

Τ’ αεροπλάνα έφτασαν και άρχισαν μανιακά να βομβαρδίζουν τ’ αντίσκηνα. Στο ξέφωτο απλώθηκε ένα λευκό σύν­νεφο, που σκέπασε τα πάντα. Τις στιγμές αγωνίας διαδέχτηκαν στιγμές χαράς

Ένας λόχος ολόκληρος γονατιστός προσευχόταν πάνω στο χιόνι. Τώρα ευχαριστούσε για την ανέλπιστη σω­τηρία του.

Ακόμα ευχαριστούσε θερμά τον Πλάστη και Πατέρα του για τον άγιο αυτό λευίτη που του ‘χε στείλει, σαν θείο δώρο, για να του συμπαρασταθεί στις δύσκολες αυτές στιγμές του πο­λέμου.

Όταν απομακρύνθηκαν τ’ αερο­πλάνα, η Θ. Λειτουργία συνεχίστηκε.

Με απέραντη ευγνωμοσύνη στον Θεό πλησιάζουν τα ηρωικά παλικάρια και κοινωνούν.
Σε λίγο θα χυθούν σαν λιοντάρια στον εχθρό και θα θριαμβεύσουν ακόμα μια φορά!

Στο βίντεο που ακολουθεί, ο Ανθυπασπιστής Νικόλαος Γκάτζιαρος, αφηγείται μπροστά στην κάμερα το συγκλονιστικό θαύμα της Παναγίας που έζησε ο ίδιος στο Αλβανικό Μέτωπο το 1940. Η μαρτυρία ηλικιωμένου μαχητή αξιωματικού Ανθυπασπιστή είναι καταγεγραμμένη αναφορά στο βιβλίο του Στρατηγού Κατσιμήτρου.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ