fbpx
Κυριακή , Αύγουστος 18 2019
Home / Επικαιρότητα / Κόσμος / Πρόκληση άνευ προηγουμένου για τα μάρμαρα του Παρθενώνα

Πρόκληση άνευ προηγουμένου για τα μάρμαρα του Παρθενώνα

Sharing is caring!

Τι ξεκαθαρίζει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου.

«Θέλω πίσω τα μάρμαρά μου!» έλεγε το 1983 η τότε υπουργός Πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη, στον σερ Ντέιβιντ Ουίλσον, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για να πάρει την απάντηση: «Εσύ θέλεις τα δικά σου μάρμαρα, άλλοι θέλουν τα δικά τους».

Μετά από τριάντα έξι χρόνια, 19 διαφορετικούς υπουργούς Πολιτισμού και τρεις αλλαγές στη θέση του επικεφαλής του Μουσείου.

Μιλώντας στην εφημερίδα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο νυν διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου και διακεκριμένος ιστορικός τέχνης, Χάρτβιχ Φίσερ, ξεκαθαρίζει ότι: «Το Μουσείο δεν θα επιστρέψει μόνιμα τα Γλυπτά στην Ελλάδα» ενώ αποκλείει το ενδεχόμενο «επ’ αόριστον δανεισμού», αλλά και γενικά οποιουδήποτε δανεισμού, εάν η Ελλάδα δεν αποδεχθεί ότι τα Γλυπτά ανήκουν στους Βρετανούς.

Στην ερώτηση αν έχουν δίκιο οι Έλληνες που θέλουν πίσω τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ο κ. Φίσερ απάντησε: «Μπορώ να καταλάβω ότι οι Έλληνες έχουν μια ιδιαίτερη και παθιασμένη σχέση με αυτό το κομμάτι της πολιτιστικής τους κληρονομιάς και θέλουν να δουν όλα τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Αθήνα».

Απαντώντας στο γιατί το Βρετανικό Μουσείο δεν θα επιστρέψει ποτέ τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Ελλάδα, ανέφερε: «Εμείς εκθέτουμε τα Γλυπτά σε ένα πλαίσιο παγκόσμιων πολιτισμών, προβάλλοντας επιτεύγματα από όλο τον κόσμο κάτω από την ίδια στέγη και αναδεικνύοντας τη διασυνδεσιμότητα των πολιτισμών».

«Σε καθεμία από αυτές τις δύο τοποθεσίες, τα γλυπτά αναδεικνύουν διαφορετικές πτυχές μιας απίστευτα πλούσιας και πολυεπίπεδης ιστορίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Φίσερ, χαρακτηρίζοντας τη μετατόπιση των Γλυπτών, είτε στο Λονδίνο είτε στο Μουσείο της Ακρόπολης, ως μία «δημιουργική πράξη».

«Είναι η Ελλάδα ο νόμιμος ιδιοκτήτης των Γλυπτών;», ρωτά ο δημοσιογράφος, για να απαντήσει ο κ. Φίσερ: «Όχι, δεν το αποδέχομαι. Τα αντικείμενα της συλλογής του Βρετανικού Μουσείου βρίσκονται υπό την ιδιοκτησία των επιτρόπων του Μουσείου».

Πηγή

shares