Connect with us

Οικονομικά

ΟΑΕΔ: Ειδικό βοήθημα 240 ευρώ σε ανέργους που δεν παίρνουν επίδομα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

ΟΑΕΔ: Ειδικό βοήθημα 240 ευρώ σε ανέργους που δεν παίρνουν επίδομα 1

ΟΑΕΔ: Ειδικό βοήθημα 240 ευρώ σε ανέργους που δεν παίρνουν επίδομα

Ειδικό βοήθημα 240 ευρώ μπορούν να πάρουν άνεργοι, που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για το τακτικό επίδομα ανεργίας του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ).

Το ειδικό βοήθημα, το οποίο αποκαλείται «Ειδικό Βοήθημα μετά από τρίμηνη παραμονή στο Μητρώο Ανέργων», χορηγείται σε ασφαλισμένους που είναι άνεργοι επί τρεις μήνες, αρκεί να έχουν πραγματοποιήσει το προηγούμενο έτος τουλάχιστον 60 ημέρες εργασίας.

Ισούται με 15 ημερομίσθια και έτσι ανέρχεται σε 240 ευρώ, μετά την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Το ποσό μπορεί να δοθεί έως και τρεις φορές τον χρόνο, δηλαδή ο άνεργος να πάρει συνολικά 720 ευρώ. Εκτός από τις 60 ημέρες εργασίας, οι άνεργοι για να δικαιούνται το επίδομα θα πρέπει:

Να μην υπάγονται στις κατηγορίες του άρθρου 22 του Ν. 1836/89 (όπως οικοδόμοι, λατόμοι, ασβεστοποιοί, μουσικοί, τραγουδιστές, εργαζόμενοι σε τουριστικά και επισιτιστικά επαγγέλματα κ.λπ)

Το ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα του ασφαλισμένου να μην υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο ποσό, όπως αυτό αποδεικνύεται από το πλέον πρόσφατα διαθέσιμο έγγραφο της οικείας οικονομικής εφορίας.

Το ποσό αυτό αυξάνεται κατά 293,47 ευρώ κάθε ημερολογιακό έτος. Για το έτος 2019 το ποσό αυτό ανέρχεται σε 11.738,81 ευρώ

Τα δικαιολογητικά

1) Πρόσφατο Εκκαθαριστικό Εφορίας ή αντίγραφο φορολογικής δήλωσης

2) Δελτίο ανεργίας σε ισχύ

3) Αριθμός Καταθετικού Λογαριασμού (ΙΒΑΝ), στον οποίο ο ενδιαφερόμενος πρέπει να εμφανίζεται ως πρώτος δικαιούχος

Πώς κάνετε αίτηση για το επίδομα

Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν τις αιτήσεις και τα απαραίτητα δικαιολογητικά με τους εξής τρόπους:

αυτοπροσώπως στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας τους ή της τελευταίας απασχόλησής τους, εφόσον η αίτηση υποβάλλεται ταυτόχρονα με την έκδοση του δελτίου ανεργίας. ηλεκτρονικά, μέσω του e-services.

Για την μετάβασή σας στο e-services

μέσω των ΚΕΠ Η παραλαβή της απόφασης γίνεται, είτε μέσω του ατομικού λογαριασμού στο e-services του ΟΑΕΔ, είτε από το ΚΠΑ 2 ΟΑΕΔ, όπου υποβλήθηκε το αίτημα

 

Οικονομικά

«Πράσινο φως» για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου – Πόση θα είναι;

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

ηλεκτρικο αυτοκινητο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Όσοι προχωρήσουν μετά από μερικές εβδομάδες στην απόκτηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα έχουν ένα όφελος μέχρι και 6.000 ευρώ, με το ποσό να διπλασιάζεται για τα ταξί και τα επαγγελματικά οχήματα.

Του Γιάννη Σκουφή

Η ηλεκτροκίνηση είναι με βεβαιότητα το επόμενο στάδιο της αυτοκίνησης. Αν θελήσει κανείς να αναζητήσει τους λόγους αυτής της στροφής θα πρέπει να σταθεί στη μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυτά καθαυτά -ειδικά στα αστικά κέντρα όπου ταυτόχρονα βελτιώνεται και η ποιότητα της ζωής λόγω μείωσης του επιπέδου θορύβου– καθώς και στο μειωμένο κόστος χρήσης.

Από την άλλη, η στροφή αυτή δεν θα είναι ούτε εύκολη ούτε άμεση, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι, κυρίως λόγω της μπαταρίας τους, αισθητά πιο ακριβά από τα αντίστοιχα συμβατικά και απαιτούν κατάλληλες υποδομές φόρτισής τους. Τόσο στον αστικό ιστό όσο και στις εθνικές αρτηρίες, με την ταχύτητα φόρτισης να παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελευταία περίπτωση.

Το βασικό εμπόδιο όμως, κακά τα ψέματα, είναι η τιμή τους και στο Newsbomb.gr έχουμε αναφέρει πολλές φορές την ανάγκη επιδότησής τους, κάτι που αναμένεται να γίνει τις αμέσως επόμενες εβδομάδες με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου.

Το νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει ένα bonus τιμής που σύμφωνα με πληροφορίες αλλά και με βάση δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) κ. Γιώργου Βασιλάκη θα κυμαίνεται για τα επιβατικά αυτοκίνητα, είτε αγοράζονται από ιδιώτες είτε από εταιρείες, από 5.000 έως και 6.000 ευρώ. Το πόσο αυτό είναι αντίστοιχο με αυτό που δίνεται π.χ. στη Γερμανία, στην οποία η επιδότηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως άλλωστε και σε άλλες χώρες και ειδικά στη Νορβηγία, έχει αποδείξει τη δυναμική της.

Η διαφορά είναι πως στη χώρα μας η πρόθεση είναι η επιδότηση να ισχύσει καθολικά, για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV, Battery Electric Vehicle), ανεξαρτήτως τιμής αγοράς και χωρίς κλίμακες όπως π.χ. στη Γερμανία που προαναφέραμε.

Ακόμα πιο σημαντική θα είναι η επιδότηση για τα ταξί και τα άλλα επαγγελματικά οχήματα, π.χ. βαν μεταφοράς επιβατών ή διανομών, καθώς το πόσο του bonus θα διπλασιάζεται και θα κυμαίνεται από 10.000 έως 12.000 ευρώ.

Παράλληλα εξετάζονται και επιπλέον κίνητρα, πέρα από την απαλλαγή της υποχρέωσης καταβολής ειδικού τέλους ταξινόμησης, τελών κυκλοφορίας, φόρου πολυτελείας και φόρου εταιρικής χρήσης υπό προϋποθέσεις που ήδη είναι σε ισχύ. Κίνητρα αυτού του τύπου θα μπορούσαν να είναι η απαλλαγή από τα διόδια καθώς και το μηδενικό κόστος στάθμευσης σε δημοτικούς χώρους με ταυτόχρονη δυνατότητα δωρεάν φόρτισης, όπως ισχύει π.χ. στη Νορβηγία.

Επιδοτήσεις αναμένεται να δοθούν και για την αγορά ηλεκτρικών σκούτερ και ποδηλάτων, οι οποίες μάλιστα ποσοστιαία αναμένεται να είναι υψηλότερες σε σχέση με αυτές των αυτοκινήτων.

Τα απαιτούμενα κονδύλια για την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα προέλθουν από το Ταμείο Ρύπων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο αρχικός σχεδιασμός προβλέπει την επιδότηση αγοράς 2.500 BEV, αλλά να υπάρχει ζήτηση ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί.

Από την πλευρά του πάντως ο κ. Βασιλάκης ανέφερε πως το σχέδιο επιδότησης προβλέπει την πώληση 1.500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, 3.500 του χρόνου και σημαντική αύξηση τα επόμενα χρόνια.

Αν τα νούμερα αυτά επιβεβαιωθούν τότε οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα θα αυξηθούν σε πρώτη φάση σχεδόν κατά 800%, μιας και το 2019 πουλήθηκαν μόλις 191 BEV. Γεγονός που θα δείξει και τον καταλυτικό ρόλο της επιδότησης στη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης, ειδικά σε συνδυασμό με την ανάπτυξη των διαθέσιμων υποδομών φόρτισης, κάτι που επίσης προβλέπεται από το νομοσχέδιο.

Αυτό που όμως που δεν θα λύσει η επιδότηση, λόγω μικρού όγκου πωλήσεων, θα είναι η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας που είναι από τους γηραιότερους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε σύγκριση με ένα πιο σύγχρονο πάρκο αυτοκινήτων υπάρχει μικρότερη ασφάλεια στις μετακινήσεις λόγω απουσίας ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης που έχουν τα καινούργια μοντέλα, αυξημένη κατανάλωση καυσίμων άρα και μεγαλύτερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

Εδώ η λύση θα ήταν ο συνδυασμός της απόσυρσης με την επιδότηση αγοράς -με μικρότερα ποσά σε σχέση με τα BEV- και των plug-in υβριδικών. Των αυτοκινήτων δηλαδή που συνδυάζουν τον συμβατικό κινητήρα -βενζίνης κατά κύριο λόγο- με έναν ηλεκτροκινητήρα και μια σχετικά μεγάλη μπαταρία και έχουν τη δυνατότητα καθαρά ηλεκτρικής κίνησης, άρα χωρίς ρύπους και με μειωμένο κόστος χρήσης, για τουλάχιστον 50 χιλιόμετρα. Που σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα καλύπτουν τις ημερήσιες ανάγκες αστικής μετακίνησης των περισσότερων οδηγών στη χώρα μας.

Επίσης τα plug-in υβριδικά είναι αισθητά πιο φτηνά σε σχέση με τα ηλεκτρικά, ενώ δεν έχουν και περιορισμούς στην αυτονομία τους, που έχουν τα BEV. Στη Γερμανία π.χ. η αγορά ενός plug-in υβριδικού μοντέλου επιδοτείται με έως και 4.500 ευρώ.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομικά

Μητσοτάκης: «Γέφυρα» 24 δισ. για στήριξη εργασίας, μείωση φόρων, τόνωση επιχειρηματικότητας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Μητσοτάκης: «Γέφυρα» 24 δισ. για στήριξη εργασίας, μείωση φόρων, τόνωση επιχειρηματικότητας 12

Στήριξη εργασίας – Τόνωση επιχειρηματικότητας

Πακέτο 24 δισ. για να «νικήσουμε και στον πόλεμο της οικονομίας» τα οποία θα διατεθούν σε τρεις πυλώνες ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο μήνυμά του προς τον ελληνικό λαό. Οι τρεις πυλώνες είναι η  στήριξη εργασίας, η μείωση  φόρων και η  τόνωση της επιχειρηματικότητας. Όπως είπε είναι πρόγραμμα γέφυρα προκειμένου από την ύφεση που έφερε η υγειονομική καταιγίδα σε όλο τον κόσμο να περάσουμε στην ανάκαμψη και την ανάπτυξη.

Ετσι, πρόγραμμα επιδότησης εργασίας αντί για επιδόματα ανεργίας, επιλέγει η κυβέρνηση στην ώρα της μεγάλης κρίσης. Όπως εξήγγειλε ο Πρωθυποθυργός «κλειδί» των νέων μέτρων θα αποτελέσει το Πρόγραμμα «Συν + Εργασία» με δαπάνες 1 δισ. ευρώ που θα ενισχυθεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SURE.

«Η πανδημία ανέκοψε την πορεία προς την ανάκαμψη», τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας τις παρεμβάσεις ύψους 24 δισ. για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Όπως τόνισε, η Ειδική αποζημίωση για αναστολή λειτουργίας και οι μειώσεις ενοικίων θα συνεχιστούν και τον Ιούνιο ή και τον Ιούλιο, για επιχειρήσεις και εργαζόμενους σε κλάδους που πλήττονται.

Έως τα τέλη Οκτωβρίου οι συμβάσεις εργασίας θα προσαρμόζονται, αλλά οι εργαζόμενοι θα λαμβάνουν σχεδόν ίδιο μισθό και πλήρη ασφαλιστική κάλυψη.

Επίσης:

– Παρατείνονται όλα τα επιδόματα ανεργίας

– Για 5 μήνες μειώνεται από 24% σε 13% ο ΦΠΑ για εισιτήρια μέσα μεταφοράς σε πλοία, λεωφορεία, αεροπλάνα

– Σχεδιάζονται Προγράμματα Κοινωνικού Τουρισμού για τους οικονομικά ασθενέστερους

– Μειώνεται ο ΦΠΑ σε καφέ, μη αλκοολούχα και θερινά σινεμά

– Μειώνεται η προκαταβολή φόρου. Η μείωση θα είναι όπως τόνισε «γενναία», αλλά το ακριβές ποσοστό της οποίας θα ανακοινωθεί αργότερα μετά από μελέτη.

– Θα συνεχιστεί η Επιστρεπτέα προκαταβολή 1 δις. και τον Ιούνιο

– Θα δοθούν δάνεια 7 δισ. ευρώ με κάλυψη από το Ταμείο εγγυοδοσίας

– Ως τον Σεπττέμβριο θα συνεχιστεί η αναστολή πληρωμής τόκων δανείων

Το μήνυμα του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη έχει ως εξής:

Επικοινωνώ και πάλι μαζί σας στο τέλος του πρώτου κύκλου της αναμέτρησης με την πανδημία. Αλλά και στην αφετηρία μίας νέας περιόδου, με επίκεντρο την οικονομία και την κοινωνία.

Γιατί σήμερα θα σας παρουσιάσω το κυβερνητικό σχέδιο για τους επόμενους μήνες. Θα σας μιλήσω για το πώς θα προστατεύσουμε τον κόσμο της εργασίας. Ποιες μειώσεις φόρων θα δρομολογηθούν. Πώς θα ενισχυθεί η ρευστότητα στην αγορά ώστε να στηριχθούν όλες οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες.

Και θα σας πω, ακόμη, τι θα κάνουμε για να τονώσουμε τον κλάδο του τουρισμού, που είναι τόσο ζωτικός για τον τόπο μας.

Μέχρι σήμερα, πετύχαμε να περιορίσουμε την εξάπλωση του ιού. Θωρακίσαμε τη δημόσια υγεία και περιορίσαμε τις απώλειες. Στηρίξαμε το εισόδημα των πολιτών και κρατήσαμε όρθιες τις επιχειρήσεις μας. Κάναμε τη χώρα μας παράδειγμα προς μίμηση στην αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Και το καταφέραμε όλοι μαζί.

Σας ευχαριστώ που μένετε υπεύθυνοι και τώρα, που σταδιακά αίρονται τα περιοριστικά μέτρα.

Με την ίδια ωριμότητα και πειθαρχία καλούμαστε να μετατρέψουμε τους μήνες που έρχονται σε μία γέφυρα, η οποία από την άμυνα για την υγεία θα μας περάσει στην επίθεση προς την πρόοδο. Για να κερδίσουμε, έτσι, τον χρόνο και το έδαφος που χάθηκαν στην υγειονομική καταιγίδα.

Ποτέ δεν έκρυψα πως η μάχη για την ζωή θα έχει βαρύ οικονομικό αντίκτυπο. Σε όλον τον κόσμο, άλλωστε, το κόστος είναι, ήδη, τεράστιο: Οι άνεργοι στην Αμερική ξεπερνούν τα 30 εκατομμύρια. Και στην Ευρώπη καταρρέουν μαζί παραγωγή και ζήτηση. Μιλάμε για μία παγκόσμια οικονομική κρίση, που όμοιά της δεν έχουμε δει εδώ και τρεις γενιές.

Ειδικά για την Ελλάδα, ο κίνδυνος είναι ίσως μεγαλύτερος. Όχι μόνο γιατί η κρίση πλήττει κομβικούς τομείς, όπως ο τουρισμός και η εστίαση. Αλλά και γιατί η πανδημία ανέκοψε την πορεία της χώρας σε μία εποχή που έμπαινε ορμητικά σε τροχιά ανάπτυξης.

Ο Ιανουάριος κι ο Φεβρουάριος ήταν εξαιρετικοί μήνες για την οικονομία. Μοιάζουν όμως, ήδη, τόσο μακρινοί. Οφείλουμε, λοιπόν, να ξαναπιάσουμε το νήμα της προόδου, ώστε από χώρα-παράδειγμα στην άμυνα κατά του ιού, ν’ αναδειχθούμε και σε κράτος-πρότυπο για την επιστροφή στην ευημερία.

Πολύτιμα όπλα μας θα είναι η εμπιστοσύνη που οικοδομήθηκε ανάμεσα σε πολίτες και Πολιτεία. Αλλά και ο βηματισμός της κοινωνίας, με οδηγό ένα οργανωμένο κυβερνητικό σχέδιο. Θα περάσουμε, έτσι, από το στάδιο της πρόταξης της υγείας με στήριξη της οικονομίας, σε αυτό της τόνωσης της οικονομίας με διαρκή επιφυλακή στην υγεία.

Για να ακολουθήσει το φθινοπωρινό σχέδιο για το πώς θα επανέλθουμε στο δρόμο της ισχυρής ανάπτυξης. Έτσι ώστε το 2021, ένα έτος εμβληματικό για την πατρίδα μας, η χώρα να βαδίσει σταθερά προς το αισιόδοξο μέλλον της.

Συμπολίτες μου,

Το πρόγραμμα της μετάβασης από την αβεβαιότητα του σήμερα στην ασφάλεια του αύριο θα ανεβάσει το ύψος των παρεμβάσεών μας στα 24 δισ. Και εδράζεται σε τρεις πυλώνες: Στήριξη εργασίας, μείωση φόρων, τόνωση επιχειρηματικότητας.

Έχει, δηλαδή, τα εξής χαρακτηριστικά: Ενισχύει την συνοχή της κοινωνίας, προστατεύοντας τις θέσεις απασχόλησης. Ανακουφίζει τα νοικοκυριά, μειώνοντας τα καθημερινά τους έξοδα. Και διευκολύνει τον κόσμο της αγοράς, ώστε να κινητοποιηθεί ξανά.

Με άλλα λόγια, και αυτή η δέσμη μέτρων έχει κοινωνική σφραγίδα και αναπτυξιακή υπογραφή. Είναι, όμως, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της συγκεκριμένης περιόδου.

Κλειδί του σχεδιασμού είναι το έκτακτο και προσωρινό πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ για την απασχόληση. Όπως δηλώνει και το όνομά του, είναι η σύμπραξη του κράτους και όλων των δυνάμεων της παραγωγής, ώστε να μην χαθούν θέσεις εργασίας μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία.

Θυμίζω ότι έως τώρα στην Ελλάδα οι απολύσεις ήταν λιγότερες από όσες καταγράφονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι και οι επαγγελματίες της χώρας ενισχύθηκαν με τον μισθό ειδικού σκοπού. Ενώ το κράτος κάλυψε πλήρως τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

Το ευνοϊκό αυτό καθεστώς επεκτείνεται όχι μόνο στον Μάιο, αλλά και για τον Ιούνιο και τον Ιούλιο για τους κλάδους που έχουν πληγεί περισσότερο.

Στο εξής, όμως, η επιδότηση της εργασίας σε αναστολή θα συνδυάζεται με τη χρηματοδότηση της πραγματικής απασχόλησης.

Συνάντησα ξενοδόχους που με ρωτούσαν πώς θα απασχολήσουν όλο το προσωπικό τους, όταν φέτος οι πελάτες θα είναι πολύ λιγότεροι από όσους συνήθως φιλοξενούν. Τον ίδιο προβληματισμό έχουν και επαγγελματίες της εστίασης, που ξανανοίγουν τη Δευτέρα που μας έρχεται τα μαγαζιά τους ύστερα από τρεις μήνες.

Έχουν δίκιο. Τους άκουσα και τους απαντώ: Οι επιχειρήσεις που είδαν τον τζίρο τους να εξανεμίζεται και τώρα αντιμετωπίζουν χαμηλότερη ζήτηση θα μπορούν, έως τα τέλη Οκτωβρίου, να προσαρμόζουν ανάλογα και τον χρόνο εργασίας των υπαλλήλων τους.

Οι τελευταίοι, ωστόσο, αν χρειαστεί να δουλέψουν λιγότερο, θα εξακολουθήσουν να αμείβονται σχεδόν με τον ίδιο μισθό. Και με πλήρως καλυμμένες τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Με ποιον τρόπο; Γιατί το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ θα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της διαφοράς στην αμοιβή.

Και, βέβαια, όριο ασφαλείας θα παραμένει ο βασικός μισθός. Ενώ παρατείνονται και όλα τα επιδόματα ανεργίας, ώστε κανείς να μη μείνει απροστάτευτος.

Με λίγα λόγια, αυτός ο μηχανισμός ενίσχυσης της απασχόλησης απ’ τη μία πλευρά επιτρέπει στις επιχειρήσεις που χτυπήθηκαν να ανασάνουν, μειώνοντας το κόστος εργασίας και επιτρέποντάς τους ευελιξία στη διάταξη του προσωπικού τους. Απ’ την άλλη, θωρακίζει την απασχόληση, αποκλείοντας κάθε απόλυση εργαζομένου που μπαίνει σε αυτό το πλαίσιο, και προστατεύει τις αποδοχές.

Στο δίλημμα, συνεπώς, «επίδομα ανεργίας ή ενίσχυση εργασίας», επιλέγω την ενίσχυση εργασίας. Είναι η μόνη υπεύθυνη και ρεαλιστική απάντηση στα λουκέτα που απειλούν, πια, όλες τις οικονομίες.

Τονίζω και πάλι ότι είναι μια παρέμβαση που έχει προσωρινό χαρακτήρα. Αυτόν το δρόμο ακολουθούν, άλλωστε, χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία και η Αυστρία, με στόχο να ανακόψουν την επίθεση της ανεργίας.

Το πρόγραμμα ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ χρηματοδοτείται από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα SURE. Σε πρώτη φάση θα κοστίσει 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Και βέβαια ακόμα δεν έχουμε συνυπολογίσει στο σχέδιό μας τα ευρωπαϊκά κεφάλαια που θα λάβουμε από το ευρωπαϊκό ταμείο ανάκαμψης.

Η κοινή πρωτοβουλία Γαλλίας και Γερμανίας, που ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες, είναι ένα σημαντικό βήμα προς μία πραγματική Ευρώπη της αλληλεγγύης.

Συμπολίτες μου,

Το δεύτερο σκέλος του σχεδίου αφορά τη φορολογική ανακούφιση πολιτών και επιχειρήσεων. Ιδίως στον τουρισμό, στις μεταφορές, στην εστίαση και στον πολιτισμό.

Έτσι, για τους επόμενους πέντε μήνες μειώνεται από το 24% στο 13% ο ΦΠΑ σε κάθε τύπου εισιτήριο στα μέσα μεταφοράς. Ξέρω τη σημασία που έχει η φθηνότερη μετακίνηση με το λεωφορείο, με το πλοίο ή και με το αεροπλάνο. Και θέλω όσοι μετακινούνται και πάνε διακοπές το καλοκαίρι να το κάνουν με όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση.

Σύντομα, επίσης, θα ανακοινωθούν προγράμματα στήριξης του εσωτερικού τουρισμού, για τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας.

Ταυτόχρονα, μειώνουμε τον ΦΠΑ στα προϊόντα καφέ και στα μη αλκοολούχα ποτά. Αλλά και στα εισιτήρια των θερινών σινεμά.

Οι άνθρωποι της τέχνης και του πολιτισμού περιλαμβάνονται και αυτοί στο νέο πρόγραμμα. Και θα ενισχυθούν περισσότερο με ειδικές πρόνοιες στις εβδομάδες που έρχονται.

Πρόκειται για τομές που αναζωογονούν την κατανάλωση. Τονώνουν την αγοραστική δύναμη. Αλλά αυξάνουν και τον τζίρο των επαγγελματιών του τουρισμού και της εστίασης.

Γι’ αυτούς παρατείνεται, για όλο το καλοκαίρι, και η μείωση ενοικίου κατά 40%.

Και κάτι, νομίζω, ιδιαίτερα κρίσιμο: Η προκαταβολή φόρου, επιτέλους, μειώνεται. Πράγματι, είναι άδικο να καλείται κανείς να προπληρώσει φόρους με βάση τα όποια κέρδη είχε τη μία χρονιά, όταν αυτά -ειδικά φέτος- θα είναι πολύ λιγότερα.

Η προκαταβολή φόρου, λοιπόν, θα μειωθεί γενναία. Και το ακριβές ποσοστό θα ανακοινωθεί σύντομα, ύστερα από μελέτη.

Θα σημειώσω, πάντως, ότι οι μειώσεις φόρων στην κατανάλωση θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα. Αποτελούν, όπως εξήγησα, μέτρα-γέφυρα για να περάσουμε από την πλευρά της ύφεσης στην όχθη της ανάπτυξης όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα.

Πυλώνας τρίτος: Η ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Μέσα στον Μάιο δρομολογείται η δεύτερη φάση της επιστρεπτέας προκαταβολής. Και μάλιστα αυτή επεκτείνεται και σε επιχειρήσεις που ίσως δεν πληρούσαν τα κριτήρια του πρώτου σταδίου.

Για το πρόγραμμα αυτό θα διατεθεί 1 ακόμη δισεκατομμύριο. Ενεργοποιείται, επίσης, και το Ταμείο Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων, κινητοποιώντας 7 δισεκατομμύρια μέσα στο 2020. Οι επιχειρήσεις θα έχουν, έτσι, τη δυνατότητα για γρήγορη και εύκολη χρηματοδότηση, με το Δημόσιο να εγγυάται έως και το 80% των δανείων.

Και, τέλος, αναστέλλονται έως τον Σεπτέμβριο οι πληρωμές χρεολυσίων και δόσεων δανείων που έχουν επιχειρήσεις συγκεκριμένων κλάδων. Τις λεπτομέρειες θα αναλύσουν σε λίγο οι αρμόδιοι Υπουργοί.

Και ειδική αναφορά θα υπάρξει στον τουρισμό. Η τουριστική περίοδος ξεκινά 15 Ιουνίου, ημερομηνία από την οποία θα μπορούν να ανοίξουν τα εποχικά ξενοδοχεία.

Και από 1η Ιουλίου, σταδιακά, θα ξεκινήσουν και οι απευθείας πτήσεις εξωτερικού προς τους τουριστικούς μας προορισμούς.

Στους επισκέπτες μας θα γίνονται δειγματοληπτικά τεστ και θα τηρούνται τα γενικά υγειονομικά μας πρωτόκολλα, που δεν θα σκιάσουν, ωστόσο, ούτε τον λαμπερό μας ήλιο ούτε τη φυσική ομορφιά της Ελλάδας.

Όπλο μας είναι τα διαβατήριο ασφάλειας, αξιοπιστίας και υγείας που έχει κερδίσει η χώρα μας. Η μεγάλη της φήμη. Η υγειονομική ασπίδα, σε κάθε τόπο φιλοξενίας. Και βέβαια, το μεράκι του Έλληνα που πάντα τον εμπνέει ο Ξένιος Δίας.

Ας αντικρίσουμε, όμως, με θάρρος την πραγματικότητα: Τον Απρίλιο και τον Μάιο ο τουρισμός βρέθηκε στο ναδίρ. Ό,τι πετύχουμε, λοιπόν, φέτος θα είναι κέρδος.

Και θα το ξαναπώ: Προτεραιότητα είναι να προστατεύσουμε τις θέσεις εργασίας. Και να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες του κλάδου να ετοιμάσουν την μεγάλη τους αντεπίθεση το 2021. Γιατί η υπεράσπιση της απασχόλησης αποτελεί προϋπόθεση για την επιστροφή στην ανάπτυξη. Και η μαζική απώλεια θέσεων εργασίας δεν σημαίνει παρά διόγκωση των ανισοτήτων.

Συμπολίτες μου,

Όπως κερδίσαμε τη μάχη της υγείας, θα νικήσουμε και στον πόλεμο της οικονομίας.

Θα πρέπει, όμως, να επιδείξουμε την ίδια πειθαρχία, την ίδια προσαρμοστικότητα και την ίδια αλληλεγγύη, που προκάλεσαν τον παγκόσμιο θαυμασμό για την Ελλάδα.

Αποστολή μου είναι να βλέπω τη μεγάλη εικόνα και να επιμερίζω με όσο πιο δίκαιο τρόπο το βάρος της κρίσης. Ναι, είμαστε σε αχαρτογράφητα νερά. Αλλά αποδείξαμε, ως λαός, ότι δεν φοβόμαστε τα δύσκολα. Κυρίως, δεν φοβόμαστε να αλλάξουμε.

Πόσα στερεότυπα δεν κατέρρευσαν αυτούς τους μήνες; Ο Έλληνας, που κάποιοι έλεγαν ότι σκέφτεται ατομικά, έγινε συνειδητό μέρος μιας συλλογικής προσπάθειας. Και το κράτος, που συχνά προκαλούσε εύλογα παράπονα, όταν χρειάστηκε έγινε ασπίδα προστασίας μας. Δεν λειτούργησε απλά, αλλά εκσυγχρονίστηκε και έγινε πιο αποτελεσματικό.

Τη θέση της παλιάς καχυποψίας πήρε η εμπιστοσύνη. Πιστέψαμε ο ένας τον άλλον. Και όλοι μαζί πιστέψαμε στην Πολιτεία.

Είμαι σίγουρος ότι αυτές οι παρακαταθήκες δεν θα γίνουν κάστρα στην άμμο που θα σβήσει το καλοκαιρινό κύμα. Αλλά αυτό εξαρτάται από όλους μας.

Ξέρω ότι σε πολλούς από εσάς συνυπάρχει η ελπίδα και ο φόβος. Ας κρατήσουμε τα θετικά συναισθήματα ως πολεμοφόδια για τη μάχη που έρχεται.

Προσωπικά, νιώθω πιο δυνατός, έχοντας αντιμετωπίσει σε λίγους μήνες -και σχεδόν παράλληλα- την πρόκληση της οικονομίας, την καταιγίδα του μεταναστευτικού και την απειλή μίας παγκόσμιας πανδημίας.

Όλα ήταν δύσκολα. Πήγαμε όμως καλά. Γι’ αυτό και αισιοδοξώ για την επόμενη μέρα. Γιατί ο στόχος μου παραμένει ένας: Η Ελλάδα να διατηρεί το δικαίωμά της να αλλάζει και να γίνεται όλο και καλύτερη!

Στην αρχή της γέφυρας που έχουμε να διασχίσουμε, λοιπόν, σας ζητώ να κάνουμε το φετινό καλοκαίρι επίλογο της κρίσης και πρόλογο της αναγέννησης. Με αναπτερωμένη την υπερηφάνεια και την πίστη στις δυνάμεις μας. Κι όπως πάντα, με πυξίδα τον ρεαλισμό και με χάρτη μας το μελετημένο σχέδιο.

Και να είστε σίγουροι, μαζί θα τα καταφέρουμε και πάλι!

Μετά το μήνυμα του πρωθυπουργού και με συντονίστρια την αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπο Αριστοτελία Πελώνη, οι αρμόδιοι υπουργοί εξειδικεύουν το πακέτο των μέτρων, επί των αρμοδιοτήτων του ο καθένας. Το λόγο πήρε πρώτος ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

Ο κ.Σταϊκούρας παρουσίασε  συνεκτικό σχέδιο για τη στήριξη της οικονομίας, για την ενίσχυση της απασχόλησης, την ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και την κοινωνική συνοχή.

Το σχέδιο, όπως εξήγησε ο υπουργός, αναπτύσσεται σε τέσσερις φάσεις:

1η φάση: Τον Μάρτιο και Απρίλιο: Επιβλήθηκαν περιορισμοί για τον έλεγχο της πανδημίας

2η φάση: Σταδιακή επαναλειτουργία και άνοιγμα της οικονομικής δραστηριότητας

3η φάση: Από Ιούνιο έως Οκτώβριο: Η προοδευτική ανάκαμψη της οικονομίας

4η φάση: Από το φθινόπωρο -υπό την προϋπόθεση του ελέγχου της πανδημίας- η ανάταξη της οικονομίας και η επιστροφή στην οικονομική κανονικότητα

Στόχος του σχεδίου, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας, είναι η επανεκκίνηση της οικονομίας για να ανακτήσει τη δυναμική που είχε πριν από την υγειονομική κρίση. Η τρέχουσα 3η φάση θα στηριχτεί σε 4 πυλώνες, που είναι η διεύρυνση της απασχόλησης, η ενίσχυση της ρευστότητας στις επιχειρήσεις, τα στοχευμένα φορολογικά μέτρα και, η αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους.

Στο διάστημα αυτό θα ισχύσουν 15 συγκεκριμένα μέτρα.

Το συνολικό κόστος των μέτρων που θα ενεργοποιηθούν για τη στήριξη της οικονομίας θα φτάσει τα 24 δισ. ευρώ.

Μεταξύ άλλων επεκτείνεται το δικαίωμα αναστολής σύμβασης εργασίας και η αποζημίωση ειδικού σκοπού.

Επίσης επεκτείνεται η δυνατότητα μείωσης ενοικίου κατά 40% τον μήνα Ιούνιο για τους κλάδους του τουρισμού, της εστίασης, των μεταφορών, του πολιτισμού και του αθλητισμού.

Ακόμη, προβλέπεται αναστολή πληρωμής φορολογικών οφειλών για όσες επιχειρήσεις μείνουν κλειστές και τον Ιούνιο.

Το συνολικό κόστος των μέτρων που θα ενεργοποιηθούν για τη στήριξη της οικονομίας θα φτάσει τα 24 δισ. ευρώ.

Το πρόγραμμα για τη στήριξη της εργασίας

Ακολούθως τον λόγο πήρε ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης ο οποίος εξειδίκευσε τα μέτρα στήριξης της απασχόλησης. «Απλώσαμε το δίχτυ προστασίας στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας» υπογράμμισε κατά την έναρξη των δηλώσεών του ο κ. Βρούτσης, αναφερόμενος στην ειδική ρήτρα διατήρησης των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, που εφαρμόστηκε από τις 18 Μαρτίου. «Έκτοτε, εκμηδενίστηκαν οι απολύσεις» υποστήριξε.

Ο υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στα μέτρα που έλαβε το υπουργείο του από τις 18 Μαρτίου έως τις 31 Μαΐου για την στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων.

Στη συνέχεια, είπε ότι για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο θα επεκταθεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για επιχειρήσεις και εργαζομένους. Η κυβέρνηση θα δώσει επίδομα 534 ευρώ και θα καλύψει τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, ενώ παρατείνεται η δυνατότητα αποπληρωμής των ασφαλιστικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων.

Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε την έναρξη του προγράμματος «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», που θα είναι έκτακτο και προσωρινό, και θα χρηματοδοτηθεί από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Sure», αρχικά με το ποσό του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ.

Ο υπουργός Εργασίας αναφέρθηκε στα μέτρα που έλαβε το υπουργείο του από τις 18 Μαρτίου έως τις 31 Μαΐου για την στήριξη εργαζομένων και επιχειρήσεων.

Στη συνέχεια, είπε ότι για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο θα επεκταθεί το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για επιχειρήσεις και εργαζομένους. Η κυβέρνηση θα δώσει επίδομα 534 ευρώ και θα καλύψει τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων, ενώ παρατείνεται η δυνατότητα αποπληρωμής των ασφαλιστικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων.

Ο υπουργός Εργασίας μίλησε για το νέο εργασιακό περιβάλλον, τονίζοντας ότι θα αναπληρώσει το εισόδημα των εργαζομένων, των οποίων το ωράριο θα αλλάξει, εξαιτίας των νέων δεδομένων που δημιουργεί η πανδημία.

Το σχέδιο για την εξασφάλιση ρευστότητας στην οικονομία

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης για το σχέδιο εξασφάλισης ρευστότητας στην οικονομία.

Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικονομικά

Επίδομα 400 ευρώ: Μία εβδομάδα προθεσμία για να πάρουν τα χρήματα οι μακροχρόνια άνεργοι

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Επίδομα 400 ευρώ: Μία εβδομάδα προθεσμία για να πάρουν τα χρήματα οι μακροχρόνια άνεργοι 13

Επίδομα 400 ευρώ για μακροχρόνια άνεργους

Έως την Κυριακή 24 Μαΐου έχουν  προθεσμία οι δικαιούχους του ΟΑΕΔ που δεν έχουν καταχωρίσει ακόμα ΙΒΑΝ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση μακροχρόνια ανέργων των 400 ευρώ. 

Η διοίκηση του ΟΑΕΔ αποφάσισε νέα παράταση, καθώς 19.500 δικαιούχοι δεν έχουν ακόμη καταχωρήσει το ΙΒΑΝ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση που δικαιούνται.

Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι των 400 ευρώ είναι οι εγγεγραμμένοι άνεργοι που απέκτησαν την ιδιότητα του μακροχρόνια ανέργου, δηλαδή ξεπέρασαν τους 12 μήνες συνεχούς εγγεγραμμένης ανεργίας, κατά το διάστημα από 1 Απριλίου 2019 έως και 16 Απριλίου 2020 (12-24,5 μήνες ανεργίας), παρέμειναν άνεργοι έως και τις 16 Απριλίου 2020 και δεν έλαβαν το επίδομα μακροχρόνιας ανεργίας.

Το μόνο που πρέπει να κάνουν είναι να δηλώσουν τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού τους (IBAN) στον ΟΑΕΔ.

Πηγή

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ