Connect with us

Ταξίδια

Ο ΕΟΣ Καλαμάτας στον Πρ. Ηλία Ταϋγέτου στα 2.407 μέτρα.

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

ΕΟΣ Καλαμάτας στον Πρ. Ηλία Ταϋγέτου
Κοινοποιησέ το

ΕΟΣ Καλαμάτας στον Πρ. Ηλία Ταϋγέτου

Η ανάβαση στον υψηλότερη κορυφή του Ταϋγέτου είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία για τον καθένα, μια από αυτές μας περιγράφουν στο κείμενό τους η Φωτεινή Καλλικούνη και η Κατερίνα Γεννάτου.

 

«Κυνηγώντας μια σκιά»

Ξεκινήσαμε το οδοιπορικό με camping στο δάσος της Βασιλικής και διανυκτερεύσαμε το βράδυ του Σαββάτου στις 18/7. Η Κυριακή ξεκίνησε με μια πορεία 3 ωρών στο δάσος ανάμεσα στα πεύκα ως προθέρμανση για την βραδινή ανάβαση στην κορυφή καθώς μας προετοίμασε τους αρχάριους σε ένα βαθμό, παρόλα αυτά δεν μας προϊδέασε για αυτό που θα επακολουθούσε. Έπειτα από την πρωινή απαιτητική πορεία ξεκουραστήκαμε στην σκηνή για λίγες ώρες και στην συνέχεια αρχίσαμε να προετοιμαζόμαστε ως ομάδα για τις λεπτομέρειες της ανάβασης. Ξεκινήσαμε στις 2 η ώρα το πρωί από το καταφύγιο του συλλόγου διασχίζοντας αρχικά το πρώτο μέρος της ανάβασης, το πευκόδασος, μέχρι που κάναμε την πρώτη στάση στις πηγές.

Το πρώτο μέρος διήρκησε 1 ώρα εύκολης πεζοπορίας γεγονός που μας έκανε να αναθεωρήσουμε προς στιγμήν για την δυσκολία της ανάβασης της συγκεκριμένης πορείας. Ωστόσο, όλα αρχίσαν να δυσκολεύουν όσο η βλάστηση μειωνόταν και το τοπίο γινόταν αλπικό.

ΕΟΣ Καλαμάτας στον Πρ. Ηλία Ταϋγέτου

Στο δεύτερο μέρος της πορείας, ο όρος «ορειβασία» άρχισε να χαρακτηρίζει περισσότερο την διαδρομή. Το νοητό μονοπάτι αναπτυσσόταν περιμετρικά του βουνού αφήνοντας μια μικρή απόσταση από το «μαύρο κενό» ενώ οι φακοί κεφαλής ίσα που φώτιζαν τα πατήματα μας. Με ρυθμικές ανάσες αναρριχηθήκαμε σταδιακά μέχρι που συναντήσαμε τα συντρίμμια του ιδιωτικού αεροπλάνου που συνετρίβει στο σημείο αυτό όπου φάνταζε, με τα φακούς κεφαλής να φωτίζουν τα κομμάτια από μέταλλο στο σκοτάδι, σαν ένα υπαίθριο μουσείο. Ακολούθησε μια μικρή περιγραφή του ατυχήματος από τον αρχηγό της αποστολής και για λίγο ξεχάσαμε ότι βρισκόμασταν καθοδόν για την κορυφή. Έπειτα κλείσαμε όλοι τους φακούς και σταθήκαμε για μια στιγμή για να στρέψουμε το βλέμμα προς τα πάνω διότι το μόνο φυσικό τοπίο που ήταν ευκρινές εκείνες τις ώρες ήταν ο έναστρος ουρανός.

Ύστερα από ώρα ανάβασης, φτάσαμε στο τρίτο μέρος της πορείας όπου απαιτούσε την διάσχιση της περίφημης κορυφογραμμής. Ορειβατώντας κυριολεκτικώς μεταξύ ορίου και κενού και ενώ το σκοτάδι δεν μας επέτρεπε να δούμε που κατέληγαν οι πέτρες που υποχωρούσαν στο πέρασμα μας, τα βήματα μας άρχισαν να γίνονται πιο διστακτικά. Αφού ολοκληρώσαμε αυτή τη διαδρομή, ένα αίσθημα ανακούφισης μας κατέκλεισε. Είχαμε διασχίσει το δυσκολότερο σημείο της ανάβασης. Σε λίγη ώρα ξεκίνησε να χαράζει και μια πορτοκαλί πάχνη εμφανίστηκε στον ορίζοντα καθιστώντας για πρώτη φορά διακριτό το ανάγλυφο του ορεινού τοπίου γύρω μας μετά από 2.30 ώρες απαιτητικής πορείας. Όταν πια ξημέρωσε, ο στόχος μας, η κορυφή ήταν πλέον ορατή.

ΕΟΣ Καλαμάτας στον Πρ. Ηλία Ταϋγέτου

Το τέταρτο και τελευταίο μέρος της ανάβασης όπου περιλάμβανε τα τελευταία 20 μέτρα μέχρι την κορυφή απαιτούσε αντοχή και σταθερό ρυθμό. Το κεκλιμένο έδαφος προς την κορυφή ήταν σκεπασμένο από μεγάλες κοτρόνες και χαλίκια αποτρέποντας την στατικότατα με αποτέλεσμα να σκαρφαλώσουμε χρησιμοποιώντας και τα δύο μας χέρια. Και εκεί όπου δεν υπήρχε άλλο περιθώριο αντοχής, η κορυφή, το πέμπτο μέρος της πορείας, εμφανίστηκε ξαφνικά μπροστά μας. Πλήθος κόσμου, σκηνές σε διάσπαρτα σημεία και το μικρό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία στο κέντρο να αχνίζει λιβάνι. Το τοπίο γύρω μας μαγικό, σαν να ήμασταν επιβάτες μιας στατικής πτήσης. Αλλά αυτό που όλοι περιμέναμε θα αργούσε λίγο ακόμα. Το «φαινόμενο της πυραμίδας» εμφανίστηκε σταδιακά στον ορίζοντα δημιουργώντας μια γιγαντιαία ισοσκελή σκιά καμβά τον Μεσσηνιακό κόλπο. Και όταν ο ήλιος πλέον είχε αποκτήσει ύψος και η σκιά εξαφανίστηκε ήρθε η ώρα της επιστροφής. Η κατάβαση από την κορυφή αποτέλεσε μια τελείως διαφορετική εμπειρία αφού πλέον η πορεία διέθετε φόντο. Ωστόσο όσο εντυπωσιακό και αν ήταν το τοπίο της κορυφής, η απαιτητική εμπειρία της ανάβασης και τα τέσσερα διαφορετικά τοπία που περιδιαβήκαμε για να φτάσουμε στον Προφήτη Ηλία, ήταν αναμφίβολα το «αποκορύφωμα» του ταξιδιού.


Κοινοποιησέ το

Ταξίδια

Κυκλοφορούν τα ημερολόγια του πεζοπορικού τμήματος του Ευκλή Καλαμάτας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Εκδόθηκαν και κυκλοφορούν τα ημερολόγια του πεζοπορικού τμήματος του Συλλόγου Πεζοπόρων – Ορειβατών Καλαμάτας ”Ο Ευκλής”,  οι φωτογραφίες που το κοσμούν είναι από δράσεις του 2020.

* Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η διοίκηση του συλλόγου ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς του ημερολογίου και αυτοί είναι :
– Kouroupis Travel

– Babyboum

– Dream Coffee (Linda Kouroupi)

* Κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε άμεσα να τα προμηθευτείτε, τηλεφωνώντας στα, 27210 84844 και 6974252234.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ταξίδια

Tο φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης των 6.000 ευρώ

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Καινοτομώντας για μια ακόμη φορά οι Ρώσοι ετοιμάζονται να παρουσιάσουν το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που θα στοχεύσει να τους βάλει για τα καλά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Η παραγωγή του Zetta θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 ύστερα από κάποιες καθυστερήσεις στην παραγωγή λόγω του κορωνοϊού και η αρχική του τιμή θα είναι 550.000 ρούβλια ή 6.340 ευρώ.

Σε αυτή του την έκδοση, το Zetta θα μπορεί να κινείται με μια φόρτιση σε αποστάσεις έως και 180 χιλιόμετρα, έχοντας σχεδόν τη διπλάσια αυτονομία συγκριτικά με κινέζικα ηλεκτρικά αυτού του εύρους τιμής.

Φυσικά θα υπάρχουν και άλλες εκδόσεις του που θα προσφέρουν περισσότερη αυτονομία κίνησης, ενώ το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί ώστε να φορτίζει σε οποιουδήποτε είδους πρίζα.

Το Zetta είναι ένα φιλόδοξο project των Ρώσων στο οποίο υπάρχει και κρατική εμπλοκή. Θα ξεκινήσει την κατασκευή του στα τέλη του έτους στην πόλη του Τολιάττι από την εταιρεία REMC (Russian Engineering and Manufacturing Company), εκεί όπου έχει εργοστάσιο και η Lada.

H παραγωγή του αναμένεται να είναι 15.000 μονάδες το χρόνο με τα 2/3 της να προορίζονται για εξαγωγές.

Ως προς τα μηχανικά του μέρη, το Zetta διαθέτει 4 μικρούς ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους μέσα στους τροχούς, που του χαρίζουν ισχύ 97 ίππων. Η ενέργεια που απαιτείται αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 10 kW. Προς το παρόν δεν ανακοινώνονται άλλα τεχνικά του στοιχεία.

ΠΗΓΗ newsauto.gr


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ταξίδια

Δε θα το πιστέψετε πόσο στοιχίζει στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Fiat 500

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 σχεδιάστηκε για να προσφέρει έξυπνες επιλογές που θα κάνουν πιο ευχάριστη, προσιτή και φιλική προς το περιβάλλον την κίνηση με ένα όχημα μηδενικών ρύπων.

Για πρώτη φορά στην κατηγορία ένα μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 3θυρη hatchback έκδοση, Cabrio, αλλά και την έκδοση 3+1 (hatchback ή cabrio) που χάρη στην έξυπνη 3 πόρτα προσφέρει αυξημένη χρηστικότητα χωρίς καμία παραχώρηση στο στιλ. Εκτός όμως από το αμάξωμα, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει και τη χωρητικότητα των μπαταριών που θα εφοδιάζουν το όχημα του έτσι ώστε να αποφασίσει με βάση τις δικές του ανάγκες πια επιλογή είναι πιο συμφέρουσα για εκείνον.

Ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει ο αγοραστής, η αυτονομία είναι 180 ή 320 χιλιόμετρα, με βάση το νέο αυστηρότερο πρωτόκολλο WLTP. Τα επίπεδα αυτονομίας αυξάνονται σημαντικά ξεπερνώντας τα 460χλμ. σε χρήση αμιγώς σε αστικές συνθήκες. Το κυριότερο είναι πως το ηλεκτρικό 500 μέσα σε μόλις 5 λεπτά μπορεί να φορτιστεί με αρκετή ενέργεια που θα του εξασφαλίσει 50χλμ. διαδρομών. Παράλληλα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε μόλις 35 λεπτά το ποσοστό φόρτισης μπορεί να φτάσει στο 80%, το ηλεκτρικό 500 ουσιαστικά απαλλάσσει τον χρήστη από το άγχος της διαδικασίας φόρτισης.

Οι έξυπνες λύσεις συνεχίζονται και μέσω των διαθέσιμων επιλογών λειτουργίας που περιλαμβάνουν και την πρωτοποριακή λειτουργία “Sherpa”, όπου το αυτοκίνητο προσαρμόζει τη λειτουργία του και προτείνει στον οδηγό τη βέλτιστη διαδρομή ώστε να φτάσει στον προορισμό του με βάση τη διαθέσιμη αυτονομία. Ακόμα μια πρωτιά στην κατηγορία είναι η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, χαρακτηριστικό που έγινε εφικτό χάρη στην εφαρμογή μιας σειράς προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS).

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 θα είναι διαθέσιμο από τον προσεχή Δεκέμβριο στην Ελληνική αγορά, με τιμή από 19.970 ευρώ (οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος που προκύπτει από τα κίνητρα που προσφέρει το κράτος για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων).

 

ΠΗΓΗ newsauto.gr


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ