Connect with us

πρέπει να δεις

Κορονοϊός – Νέα μέτρα για γάμους και βαφτίσεις: Πρόστιμο και στους καλεσμένους

Avatar

Ανέβηκε

στις

Κορονοϊός – Νέα μέτρα για γάμους και βαφτίσεις: Πρόστιμο και στους καλεσμένους 1
Κοινοποιησέ το

p3komma14

«Τσουχτερά» τα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τα μέτρα για την αποφυγή της μετάδοσης του κορονοϊού, ενώ ο αριθμός των καλεσμένων σε κοινωνικές εκδηλώσεις μειώνεται και άλλο.

Αυστηροί περιορισμοί και ποινές ισχύουν σε περιοχές που χαρακτηρίζονται ως «υψηλού κινδύνου», ενώ ανάλογα με την εικόνα των κρουσμάτων κορονοϊού, η περίμετρος θα διευρύνεται.

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση, κωδικοποιούνται οι ισχύοντες περιορισμοί, καθώς και οι κυρώσεις, με επιβολή προστίμων όχι μόνο στους διοργανωτές εκδηλώσεων, όπου ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι άνω των 50 ατόμων (κοινωνικές εκδηλώσεις), αλλά και στους ίδιους τους συμμετέχοντες.

Τι προβλέπει η νέα ΚΥΑ

Άρθρο πρώτο – Ανώτατο όριο συμμετεχόντων δημοσίων ή κοινωνικών εκδηλώσεων

Εντός των ορίων:

  1. των Περιφερειών Αττικής, Κρήτης και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  2. των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Λάρισας, Κέρκυρας, Καρδίτσας, Πέλλας και Πιερίας και
  3. των Δήμων Μυκόνου, Πάρου, Θήρας, Βόλου, Κατερίνης, Ρόδου, Αντιπάρου, Ζακύνθου, Κω

τίθεται ανώτατο όριο πενήντα (50) συμμετεχόντων σε οποιαδήποτε δημόσια ή κοινωνική εκδήλωση, ανεξαρτήτως του αν αυτή πραγματοποιείται σε ιδιωτικούς ή δημόσιους, εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένων και τελετών, όπως γάμων, βαπτίσεων, κηδειών, καθώς και των συνδεόμενων με τις τελετές αυτές δεξιώσεων ή άλλων εκδηλώσεων. Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν οι κανόνες που έχουν τεθεί με τις υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.48976/31.7.2020 (Β’ 3165), Δ1α/Γ.Π.οικ.50176/6.8.2020 (Β’ 3330) και Δ1α/Γ.Π.οικ.50886/11.8.2020 (Β’ 3364) κοινές υπουργικές αποφάσεις, όπως εκάστοτε ισχύουν, καθώς και όσοι τίθενται με το άρθρο δεύτερο της παρούσας. Η υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.48595/31.7.2020 (Β’ 3159) κοινή υπουργική απόφαση δεν θίγεται από την εφαρμογή της παρούσας.

Η παρ. 1 δεν καταλαμβάνει:

  1. τη λειτουργία καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος της παρ. 1 του άρθρου δεύτερου της παρούσας,
  2. τις εκδηλώσεις ζωντανού θεάματος και ακροάματος (όπως παραστάσεις θεάτρου, χορού και μουσικής) και γ) τις υπηρεσίες προβολής κινηματογραφικών ταινιών.

Στις περιπτώσεις του προηγούμενου εδαφίου ισχύουν οι κανόνες που έχουν τεθεί με τις υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.48976/31.7.2020 (Β’ 3165), Δ1α/Γ.Π.οικ.50176/6.8.2020 (Β’ 3330) και Δ1α/ Γ.Π.οικ.50886/11.8.2020 (Β’ 3364) κοινές υπουργικές αποφάσεις, όπως εκάστοτε ισχύουν, καθώς και όσοι τίθενται με το άρθρο δεύτερο της παρούσας.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της παρ. 1 επιβάλλονται οι ακόλουθες κυρώσεις: α) Στα φυσικά πρόσωπα που παρακολουθούν εκδηλώσεις της παρ. 1 ή συμμετέχουν σε αυτές, κατά περίπτωση, επιβάλλεται για κάθε παράβαση, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150) ευρώ. β) Στις επιχειρήσεις που διοργανώνουν εκδηλώσεις της παρ. 1 επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, για την πρώτη παράβαση διοικητικό πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και για τη δεύτερη παράβαση διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ και αναστολή λειτουργίας για δεκαπέντε (15) ημερολογιακές ημέρες. γ) Στην περίπτωση φυσικών προσώπων που διοργανώνουν εκδηλώσεις της παρ. 1 επιβάλλεται, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας αρχής, για την πρώτη παράβαση διοικητικό πρόστιμο τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και για τη δεύτερη παράβαση διοικητικό πρόστιμο πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ.

Άρθρο δεύτερο – Ειδικοί κανόνες λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος

Η λειτουργία των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που βρίσκονται εντός των ορίων:

  1. των Περιφερειών Αττικής, Κρήτης και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,
  2. των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Λάρισας, Κέρκυρας, Καρδίτσας, Πέλλας και Πιερίας και
  3. των Δήμων Μυκόνου, Πάρου, Θήρας, Βόλου, Κατερίνης, Ρόδου, Αντιπάρου, Ζακύνθου, Κω, απαγορεύεται από τις 12.00 τα μεσάνυχτα έως τις 7.00 π.μ. της επόμενης ημέρας.

Η απαγόρευση καταλαμβάνει τις δραστηριότητες υπηρεσιών εστιατορίων και κινητών μονάδων εστίασης/ΚΑΔ 56.10, παροχής ποτών/ΚΑΔ 56.30 και τροφοδοσίας για εκδηλώσεις (catering)/ΚΑΔ 56.21 συμπεριλαμβανομένων και των οκτα-ψήφιων αριθμών αυτών, καθώς και εκμετάλλευσης κτήματος για τη διενέργεια εκδηλώσεων (γάμων και συναφών)/ΚΑΔ 93.29.11.03 και διοργάνωσης ψυχαγωγικών εκδηλώσεων (γάμων και συναφών)/ΚΑΔ 93.29.19.01. Οι δραστηριότητες του προηγούμενου εδαφίου επιτρέπονται εντός των ορίων των περιφερειών, περιφερειακών ενοτήτων και δήμων του πρώτου εδαφίου και κατά το εκεί προσδιοριζόμενο χρονικό διάστημα μόνο κατά το σκέλος που αφορά σε διανομή προϊόντων (delivery) και παροχή προϊόντων σε πακέτο από το κατάστημα (take away), τηρουμένης της απόστασης ενάμιση (1,5) μέτρου μεταξύ των πελατών και εξαιρουμένης πάντως της παροχής αλκοολούχων ποτών από το σύνολο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της παρ. 1 επιβάλλεται: (α) Στην πρώτη παράβαση, διοικητικό πρόστιμο δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ και αναστολή λειτουργίας για τρεις (3) ημέρες και (β) στη δεύτερη παράβαση, εντός του χρόνου ισχύος της παρούσας, αναστολή λειτουργίας για είκοσι (20) ημέρες.

Οι υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.50669/10.8.2020 (Β’ 3345), Δ1α/Γ.Π.οικ.51356/14.8.2020 (Β’ 3427) και Δ1α/Γ.Π.οικ.51892/19.8.2020 (Β’ 3461) κοινές υπουργικές αποφάσεις, όπως εκάστοτε ισχύουν δεν θίγονται από την εφαρμογή της παρούσας.

Εντός του πεδίου εφαρμογής των ανωτέρω αποφάσεων, δεν εφαρμόζεται το τελευταίο εδάφιο της παρ. 1.

Άρθρο τρίτο – Αρμόδιες αρχές και διαδικασίες ελέγχου και επιβολής κυρώσεων

Ως προς τις αρμόδιες αρχές ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, τις διαδικασίες ελέγχου και την πιστοποίηση των παραβάσεων της παρούσας, την επιβολή, βεβαίωση και είσπραξη προστίμων, τη γνωστοποίηση κυρώσεων, καθώς και την αρμόδια αρχή για την ενημέρωση του κοινού εφαρμόζονται τα άρθρα 24 έως 29 της υπό στοιχεία Δ1α/Γ.Π.οικ.48976/31.7.2020 (Β’ 3165) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει.

Άρθρο τέταρτο – Ισχύς

Η παρούσα ισχύει από τις 25 Αυγούστου 2020 έως και τις 31 Αυγούστου 2020. Ειδικώς ως προς τις Περιφερειακές Ενότητες Καρδίτσας, Πέλλας και Πιερίας η παρούσα ισχύει από τις 22 Αυγούστου 2020 και ώρα 7:00 π.μ. έως και τις 31 Αυγούστου 2020.

Τα αεροσκάφη των ΗΑΕ και της Ελλάδα και ελληνικές φρεγάτες θα πραγματοποιήσουν κοινά σενάρια που θα διαρκέσουν αρκετές μέρες, ενώ προγραμματίζεται και κοινή άσκηση Ελλάδας και Αιγύπτου.

 

Πηγή


Κοινοποιησέ το

πρέπει να δεις

Σοκ: Αυτοκτόνησε ο Διευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής στον Βόλο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Αχιλλοπούλειο Νοσοκομείου Βόλου
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Απαγχονισμένος στο σπίτι του βρέθηκε ο Διευθυντής της Καρδιολογικής Κλινικής του “Αχιλλοπούλειου” Νοσοκομείου Βόλου, Αλέξανδρος Δούρας.

Όπως έγινε γνωστό, ο γνωστός καρδιολόγος βρέθηκε νεκρός από την πρώην σύζυγό του η οποία πήγε στο σπίτι να τον αναζητήσει, επειδή δεν απαντούσε στις κλήσεις της. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τον βρήκε κρεμασμένο με καλώδιο από σωλήνα του καλοριφέρ.

Σημειώνεται, ότι μέχρι χθες το μεσημέρι εργαζόταν κανονικά στο Νοσοκομείο και, μάλιστα, είχε ζητήσει ραντεβού από τον διοικητή του Αχιλλοπούλειου κ. Γ. Ντόκο για υπηρεσιακά θέματα. Πατέρας δύο παιδιών, στέλεχος της αριστεράς, είχε διατελέσει και δημοτικός σύμβουλος Βόλου με Μ. Πατσιαντά.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Το δίπλωμα αυτοκινήτου ισχύει πλέον και για δίκυκλα έως 125 κ.εκ.

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Το δίπλωμα αυτοκινήτου ισχύει πλέον και για δίκυκλα έως 125 κ.εκ. 10
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Κανονικά θα μπορούν οι πλέον οι κάτοχοι αδειών οδήγησης αυτοκινήτων να οδηγούν και δίκυκλα με κινητήρες έως 125 κ.εκ. μετά από την προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

Έτσι λοιπόν από όσοι κατέχουν άδεια οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορούν πλέον νόμιμα να οδηγούν και δίκυκλα έως 125 κ.εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν δώσει εξετάσεις για την απόκτηση του σχετικού διπλώματος!

Τα παραπάνω αναφέρει η Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

H Κοινή Υπουργική Απόφαση

H Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. Α3/Οικ. 56475/6635 η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με ΦΕΚ 4075/Β/22-9-2020 αναφέρει ότι: «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποίηση του Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α’ 101).

Οι Υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας και Υποδομών και Μεταφορών έχοντας υπόψη:

1.Τις διατάξεις:

α. της παρ. 8 του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 (Α’ 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Κ.Ο.Κ.), όπως ισχύει,

β. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

γ. των παρ. 1 και 3 του άρθρου 1 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου» (Α’ 34), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α’ 101) και του άρθρου 4 του ν. 1338/1983 (Α’ 34), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α’ 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/ 1988 (Α’ 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α’ 130), 19 του ν. 2367/1995 (Α’ 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α’ 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α’ 312), 91 του ν. 3862/2010 (Α’ 113) και 50 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), δ. του άρθρου δεύτερου του ν. 2077/1992 (Α’ 136) «Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνεται στην Τελική πράξη», ε. του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» που κωδικοποιήθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98), στ. του άρθρου 4 του π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α’ 208), ζ. του πδ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),

η. του π.δ. 121/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υγείας» (Α’ 148),

θ. του π.δ. 123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών» (Α’ 151), ι. του π.δ. 147/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης» (Α’ 192), ια. της υπό στοιχεία ΔΝΣα’/οικ. 59172/7775/ΦΝ 459/ 19/7/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Κεφαλογιάννη» (Β’ 3058),

ιβ. της υπ’ αρ. οικ.33498/60551 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Διορισμός μετακλητού Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Υ.Ο.Δ.Δ. 506),

ιγ. του π.δ. 51/2012 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ης Δεκεμβρίου 2006, όπως τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 2008/65/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιουνίου 2008, 2009/113/ΕΚ της Επιτροπής της 25 ης Αυγούστου 2009 και 2011/94/ΕΕ της Επιτροπής της 28ης Νοεμβρίου 2011» (Α’ 101), όπως ισχύει.

2.Την ανάγκη συμμόρφωσης της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 η οποία τροποποιεί την Οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης.

3.Το γεγονός ότι από τις ρυθμίσεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1

(ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΟΔΗΓΙΑΣ 2020/612)

Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2020/612/ΕΕ

1.Το σημείο 5.1.3. του παραρτήματος II του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α’101) τροποποιείται ως ακολούθως:

«5.1.3. Ειδικές διατάξεις για τα οχήματα των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 και D1E.

Για τα οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δεν σημειώνεται περιορισμός στην άδεια οδήγησης οχήματος των κατηγοριών ΒΕ, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, ή D1E κατά το σημείο 5.1.2, εφόσον ο υποψήφιος είναι ήδη κάτοχος άδειας οδήγησης οχήματος με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων τουλάχιστον των εξής κατηγοριών: B, BE, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1 ή D1E, και έχει εκτελέσει τις ενέργειες που περιγράφονται στο σημείο 8.4 κατά τη διάρκεια της εξέτασης προσόντων και συμπεριφοράς.»

2.Στο σημείο 5.2. του παραρτήματος II του π.δ. 51/2012 (Α’101) το δεύτερο εδάφιο του δεύτερου υπότιτλου «Κατηγορία Α2» αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:

«Εάν η μοτοσικλέτα είναι εξοπλισμένη με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο κυλινδρισμός του κινητήρα πρέπει να είναι τουλάχιστον 245 cm3.».

Άρθρο 2

Συμπλήρωση Παραρτήματος Ι του π.δ. 51/2012 (Α’ 101)

Στην παρ. 3 του Παραρτήματος Ι του άρθρου 21 του π.δ. 51/2012 (Α’ 101), στο σημείο 12 του στοιχείου α της σελίδας 2 του εντύπου της άδειας οδήγησης, προστίθεται νέος εθνικός κωδικός αριθμός «121», ως ακολούθως:

«121. Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1.»

Άρθρο 3

Ισχύς

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.»

Αντιδράσεις…

Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας.

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Άρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Στρατιωτική θητεία: Τι είναι το «διζωνικό σύστημα» – Τι θα γίνει με 12μηνο και στράτευση στα 18

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Στρατιωτική θητεία
Κοινοποιησέ το

p3komma14

Σε οριστικές αποφάσεις όσον αφορά τα θέματα που αφορούν τον Στρατό Ξηράς και τον τρόπο που θα γίνεται η θητεία φαίνεται πως καταλήγει το Υπουργείο Άμυνας

Μετά από τις κρίσιμες μάχες με την Τουρκία σε Έβρο, Αιγαίο και ανατολική Μεσόγειο, όπου οι Ένοπλες Δυνάμεις έδωσαν ηχηρές απαντήσεις στο προκλητικό καθεστώς Ερντογάν, στρατιωτική αλλά και πολιτική ηγεσία είναι αποφασισμένες να προχωρήσουν σε αλλαγές που θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τους τρεις Κλάδους.

Υψηλόβαθμες στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν πως κατά τη διάρκεια της έντασης με την Τουρκία αυτό που έλειψε περισσότερο ήταν το προσωπικό, με την στρατιωτική ηγεσία να προβληματίζεται επίσης και για τη γήρανση του έμψυχου δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων.

Άμεσες προσλήψεις ΕΠΟΠ και ΟΒΑ

Οι Επιτελείς του ελληνικού «Πενταγώνου» έχουν καταρτήσει εδώ και καιρό σχέδιο για την αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων.

Οι προτάσεις της στρατιωτικής ηγεσίας έχουν βρει ανταπόκριση και από την πολιτική, η οποία αντιλαμβάνεται πως εκτός από την εξοπλιστική ενίσχυση, απαιτείται άμεσα «τονωτική ένεση» με προσωπικό.

Ο πρωθυπουργός, από το Helexpo Forum στη Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε 15.000 προσλήψεις Επαγγελματιών Οπλιτών, ενώ σε αυτούς προστίθενται και οι 2.000 Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης.

Τι θα γίνει με τη θητεία

Όσον αφορά την στρατιωτική θητεία, οι Επιτελείς φέρονται να έχουν εισηγηθεί αύξηση της θητείας κατά 3 μήνες στον Στρατό Ξηράς, να πάει δηλαδή στους 12, όπως ακριβώς στο Ναυτικό και την Αεροπορία.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το σενάριο που αποκτά προβάδισμα είναι αυτό της διζωνικής θητείας. Τι σημαίνει αυτό; Όσοι επιλέγουν να πάνε στα σύνορα θα υπηρετούν 9 μήνες, ενώ όσοι πάνε στα αστικά κέντρα θα υπηρετήσουν 12.

Τις τελικές αποφάσεις σχετικά με την αύξηση της στρατιωτικής θητείας αναμένεται να λάβει η κυβέρνηση τις επόμενες μέρες.

Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται ο τρόπος που θα γίνει η αλλαγή στη θητεία και για ποιες Εκπαιδευτικές Σειρές Στρατεύσιμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ) θα ισχύσει.

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, την Κυριακή, 13 Σεπτεμβρίου στη ΔΕΘ, εξετάζεται και υποχρεωτική στράτευση των νέων στα 18, όταν τελειώνουν το Λύκειο, κατά τα πρότυπα του Ισραήλ και της Κύπρου.

Εντούτοις, το ενδεχόμενο αυτό έχει και πολλά προβλήματα, όπως για παράδειγμα την έλλειψη στρατιωτών με σπουδές… γιατρούς, πληροφορικάριους, τεχνίτες που είναι απαραίτητοι σε κάθε στρατιωτική Μονάδα.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ