Connect with us

πρέπει να δεις

Κορονοϊός – Κεραμέως: Όσο πιο κοντά γίνεται στις αρχές του καλοκαιριού οι Πανελλήνιες

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κορονοϊός – Κεραμέως: Όσο πιο κοντά γίνεται στις αρχές του καλοκαιριού οι Πανελλήνιες 1

Κορονοϊός – Πανελλήνιες

Βασική στόχευση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να διενεργηθούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις σε ημερομηνία όσο το δυνατόν πιο κοντά στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός, μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, επανέλαβε πάντως, ότι οι τελικές αποφάσεις θα εξαρτηθούν από την πορεία της εξάπλωσης και αντιμετώπισης του κορονοϊού, καθώς επίσης και από τις οδηγίες των ειδικών του ΕΟΔΥ.

«Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, ούτως ώστε οι πανελλαδικές εξετάσεις να διενεργηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις καθιερωμένες ημερομηνίες τους, στις αρχές του καλοκαιριού. Η τελική έκβαση αυτού του εγχειρήματος θα εξαρτηθεί από την εξάπλωση και την αντιμετώπιση του ιού, και ασφαλώς τις οδηγίες των ειδικών του ΕΟΔΥ», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Τόνισε, επίσης, ότι στόχος του υπουργείου είναι «να περιοριστεί όσο πιο πολύ γίνεται η αναστάτωση των μαθητών που προκαλείται από τον κορονοϊό, ιδιαιτέρως, δε, όσον αφορά στους μαθητές της Γ’ Λυκείου».

Η υπουργός, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ δεν παρέλειψε να εξάρει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών, με τη βοήθεια των οποίων οι μαθητές έχουν στήριξη στη μελέτη τους εξ αποστάσεως. «Σε κάθε περίπτωση, η άοκνη προσπάθεια των εκπαιδευτικών μας, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, ήδη καταφέρνει να διατηρήσει ενεργό τη μαθησιακή διαδικασία και πετυχαίνει την καθημερινή λειτουργία χιλιάδων ψηφιακών τάξεων. Οι μαθητές μας έχουν πλέον τη δυνατότητα να παρακολουθούν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να έχουν στήριξη στη μελέτη τους και, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, να αξιοποιούν γόνιμα και εποικοδομητικά το χρόνο που έχουν στη διάθεσή τους», κατέληξε η κ. Κεραμέως.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε η υπουργός μιλώντας χθες στη Βουλή, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, μέχρι στιγμής περισσότεροι από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει περισσότερες από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών, που αυξάνονται κατά μέσο όρο 70% την ημέρα. Ανά ημέρα, λειτουργούν 18.000 σύγχρονες τάξεις την ημέρα. Η σύγχρονη εκπαίδευση υλοποιείται στα λύκεια και τα γυμνάσια και ολοκληρώνεται και η εισαγωγή των δημοτικών σχολείων.

Όσον αφορά στην ασύγχρονη εκπαίδευση, περισσότεροι από 850.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τέλος, τα στοιχεία για την εκπαιδευτική τηλεόραση είναι εξίσου θετικά, καθώς τη Δευτέρα, 30 Μαρτίου, που ξεκίνησε τη λειτουργία της για τους μαθητές δημοτικού, σημείωσε πολύ υψηλή τηλεθέαση, φτάνοντας στο 51,2% στις ηλικίες 4-14. Αυτό σημαίνει ότι την παρακολούθησαν περισσότερα από 125.000 παιδιά, ενώ συνολικά, έστω και για λίγο, το πρόγραμμα παρακολούθησαν συνολικά 588.313 τηλεθεατές.

 

Πηγή

πρέπει να δεις

Ιδού το υβριδικό 500ράκι – Το δοκιμάζουμε – Πόσο κοστίζει;

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 12

Fiat 500 Hybrid

Με στυλ, σχήμα που ξεχωρίζει και παραμένει μοντέρνο, το 500 Hybrid ανοίγει το δρόμο για τη Fiat προς την ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο κινητήρα 1.000 κ.εκ. και μία ήπια μορφή υβριδικού συστήματος. Το αποτέλεσμα, είναι οι μειωμένοι ρύποι (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) αλλά και η χαμηλή κατανάλωση.

Μην ψάξετε καλώδια και πρίζες για φόρτιση μπαταρίας, ούτε για αυτονομία με ηλεκτροκίνηση. Η Fiat επέλεξε τον δρόμο της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας δίνοντας μία  βοήθεια, στον τρικύλινδρο 1.000 κ.εκ. κινητήρα. Σκοπός της είναι  να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το σημαντικότερο είναι, πως όλα τα παραπάνω, γίνονται χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του, χωρίς να αντιλαμβάνεστε το οτιδήποτε και με μόνη ένδειξη μίας γραφικής παράστασης στην οθόνη του πίνακα οργάνων.

Εν αρχή είναι το στυλ

Οι Ιταλοί παραδοσιακά διακρίνονται για το στυλ τους, έτσι η είσοδος στην νέα εποχή με τα υβριδικά/ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβάλλεται να είναι διαφορετική. Το 500 διακρίνεται για το νεανικό και μοναδικό του στυλ και στη Fiat αποφάσισαν να περάσουν στην υβριδική εποχή κάνοντας επίδειξη τεχνογνωσίας με το Ιταλικό τρόπο, δηλαδή με ένα ραμμένο κοστούμι πάνω του. Διαφορές στο σχήμα δεν υπάρχουν παρά μόνο λεπτομέρειες, οι οποίες το κάνουν ξεχωριστό Η έκδοση του λανσαρίσματος ονομάζεται «Launch Edition» και ξεχωρίζει από το «Dewprop Green» χρώμα. Παράλληλα, ευδιάκριτα είναι τα χαρακτηριστικά Hybrid στο πίσω μέρος που φανερώνουν την ταυτότητα του, αλλά και το λογότυπο «H» στη μεσαία κολώνα.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 13

Ο οικολογικός και ιδιαίτερος χαρακτήρας του μοντέλου αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ένα συνθετικό ύφασμα που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό. Το οποίο μάλιστα προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Η υφή του θυμίζει ύφασμα καλής ποιότητας και όχι συνθετικό πλαστικό. Δεν ενοχλεί στις υψηλές θερμοκρασίες και στην πολύωρη παραμονή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το χρώμα του είναι ιδιαίτερο και δίνει επιπλέον φως στο εσωτερικό του 500. Μιλώντας για φως η γυάλινη οροφή (στον έξτρα εξοπλισμό) συμβάλει με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό. Δύο ενήλικες και δύο παιδιά θα ζήσουν άνετα μαζί του, ενώ τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν εντός και εκτός πόλης (με κάποιες παραχωρήσεις) .

Τα συστατικά του Υβριδικού συστήματος

Το 500αράκι εφοδιάζεται με ένα mild hybrid σύστημα, το οποίο συνδυάζει ένα 3κύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα 12V (σύστημα μίζα/γεννήτρια) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Κάτω από το κάθισμα του οδηγού, υπάρχει μια μπαταρία 12 volt, η οποία φορτίζεται όταν επιβραδύνετε μέσω μιας γεννήτριας εκκίνησης ιμάντα.

Τo μοτέρ εσωτερικής καύσης, είναι εντελώς νέο. Ανήκει στην οικογένεια HyFly και έχει σχεδιαστεί-εξελιχθεί για το 500 και το Panda και τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο 1.000άρης κινητήρας αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής, κάνοντας χρήση συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού. Ιδιαίτερα υψηλή είναι η σχέση συμπίεσης (12:1) με στόχο την βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ακόμα ένα στοιχείο που διακρίνει τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι το χαμηλό του βάρος, το οποίο αγγίζει μόλις τα… 77 κιλά.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 14

Το σύστημα BSG (Belt-Driven Starter Generator Σύστημα Εκκίνησης/Γεννήτριας με Ιμάντα) είναι τοποθετημένο απευθείας επάνω στον κινητήρα και μέσα από  την διαδικασία της ανάκτησης αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η μπαταρία ενισχύει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αλλά και στην επιτάχυνση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος έως τα 30 χλμ./ώρα επιλέγοντας τη «νεκρά» στο κιβώτιο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα, η έξτρα αυτή μπαταρία τροφοδοτεί όλα τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας το επιθυμητό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, το 500, είναι σύμφωνο με τα νεότερα και αυστηρά όρια Euro6D Final. Με εκπομπές ρύπων 88 γρ./χλμ. έχει την κορυφαία τιμή στην κατηγορία και δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 15

Στην αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα συμβάλλει και το νέο σύστημα μετάδοσης, το οποίο περιλαμβάνει ένα καινούργιο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Διαθέτοντας γρανάζια χαμηλής τριβής αλλά και ένα νέο λιπαντικό, βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία και την αποδοτικότητα του κινητήρα. Μάλιστα, το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα στους Ιταλούς τεχνικούς να τοποθετήσουν κατά 45 χλστ. χαμηλότερο το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο, βελτιώνοντας το κέντρο βάρους.

Κίνηση στην πόλη αλλά και έξω από αυτή

Η Fiat ισχυρίζεται ότι το σύστημα συμβάλει στην τιμή της ιπποδύναμης (ο προηγούμενος κινητήρας 1.200 κ.εκ. απέδιδε 69 ίππους). Μπορεί η τιμή των 70 ίππων να μην φέρνει… ηλεκτροπληξία όταν οδηγείτε το υβριδικό 500 αλλά σίγουρα θα νιώσετε το μοτέρ γεμάτο και πρόθυμο να επιταχύνει σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών και αυτό είναι το ζητούμενο. Βλέπετε με το 500 θα κινηθείτε περισσότερο στην πόλη παρά σε αυτοκινητόδρομο και στους δρόμους των αστικών κέντρων η ροπή μετράει. Μία επιπλέον βοήθεια έρχεται από το κιβώτιο ταχυτήτων (εύχρηστο όπως και ο συμπλέκτης), αλλά και από το τιμόνι (ελαφρύ ή και… πούπουλο με την λειτουργία «City»). Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει την πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός. Θα θέλαμε λίγο περισσότερη sportive αίσθηση (να είναι λίγο πιο βαρύ). Αλλά από την άλλη πλευρά θα έχανε την καθημερινή ευκολία και λειτουργικότητα, οπότε συμφωνούμε με αυτές τις ρυθμίσεις.  Η ανάρτηση είναι σφιχτή χωρίς να είναι κουραστική είτε κινείστε μέσα στην πόλη είτε σε επαρχιακό δρόμο, και εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια για να κινηθείτε πιο γρήγορα από το κανονικό.

Αφού μιλάμε για κίνηση σε επαρχιακό δρόμο να σας πούμε πως το 500 ταξιδεύει. Αν μάλιστα κινείστε  χωρίς να πιέζετε με την βοήθεια του κιβωτίου ταχυτήτων θα βρείτε γρήγορα τον σωστό ρυθμό θα ανεβάσετε ταχύτητα,(εδώ η ροπή σώζει), κρατώντας την κατανάλωση χαμηλά αλλά και απολαμβάνοντας την ησυχία στην καμπίνα. Το τελευταίο αυτό πλεονέκτημα ήταν ένα ακόμη στοιχείο που μας βοήθησε να εντοπίσουμε τα προτερήματα του νέου υβριδικού συστήματος. Χαμηλό επίπεδο θορύβου και απουσία κραδασμών από τον κινητήρα πρωταγωνιστούν. Μόνο αν πιέσετε αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο και συγκεκριμένα μετά τις 4.000 σ.α.λ. θα θυμηθείτε πως το μοτέρ είναι τρικύλινδρο και δεν χρειάζεται να οδηγείτε με τόση ένταση. Σε κάθε περίπτωση η γραμμική του λειτουργία είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με τον κινητήρα των 1.200 κ.εκ. που αντικαθιστά. Όσον αφορά την υβριδική του λειτουργία, μάλλον δεν θα την αντιληφθείτε και αυτό είναι ένα πλεονέκτημα.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 16

Η Fiat ισχυρίζεται μείωση 19% στις εκπομπές CO2 έναντι του προηγούμενου Fiat 500 των 1200 κ.εκ., μειώνοντας την παραγωγή αερίου του θερμοκηπίου στα 89g/km κάτι που το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας. Όσο για την κατανάλωση, αυτή είναι στα 3,9 (σύμφωνα με την Fiat) ενώ εμείς είδαμε 4,1 /4,2 λίτρα χωρίς προσπάθεια.

Συμπέρασμα

Όπως είπε και η σύζυγός μου: «είναι cootchie-coo», μάλλον αξιαγάπητο θα το λέγαμε στο γραφείο κρατώντας τα προσχήματα, επομένως αυτή η ήπια υβριδική έκδοση θα… ενημερώσει το κοινό για τις plug-in και ηλεκτρικές εκδόσεις του 500 που ακολουθούν. Όσον αφορά τα γενικότερα χαρακτηριστικά, το 500 συνδυάζει τη διαφορετικότητα και το στυλ, ξεδιπλώνοντας τις αρετές του στην πόλη. Άνετο, μικρό σε μέγεθος, ευέλικτο και οικονομικό . Δεν είναι μυστικό ότι η Fiat με τις υβριδικές εκδόσεις κάνει ένα πρώτο μικρό βήμα στη νέα εποχή. Τα πλεονεκτήματα σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων είναι εμφανή, με το μοντέλο να διατηρεί τα προτερήματά του, τα οποία το έχουν καθιερώσει στην κατηγορία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Fiat 500 Hybrid

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 70 PS/6.000 rpm
Ροπή: 92 Nm/3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση (lt./100 km): 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 88 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.571 x 1.627 x 1.488mm
Βάρος: 940 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: Από 12.200€

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 17

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Κορονοϊός: 7 νέα κρούσματα και κανένας νέος θάνατος

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κορονοϊός: 7 νέα κρούσματα και κανένας νέος θάνατος 18

Νέα κρούσματα Κορονοϊού

Με γραπτό δελτίο τύπου έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία το Σάββατο (30/5) ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, κ. Σωτήρης Τσιόδρας.

Ανακοινώνονται 7 νέα κρούσματα του κορονοϊού SARS-CoV-2 στη χώρα μας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 2915, εκ των οποίων το 55.2% αφορά άνδρες.

Από αυτά, 634 (21.7%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 1696 (58.2%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

14 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 71 ετών. 4 (28.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Το 85.7% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 106 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, σήμερα δεν έχουμε κανένα καταγεγραμμένο θάνατο. Συνολικά οι θάνατοι στη χώρα είναι 175. Οι 52 ήταν γυναίκες (29.7%) και οι υπόλοιποι άνδρες.

Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.4% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Έχουν συνολικά ελεγχθεί 178316 κλινικά δείγματα.

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Ξανά στο εδώλιο για βιασμό νεαρής ΑμΕΑ, ο 20χρονος Αλβανός δολοφόνος της Τοπαλούδη

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ξανά στο εδώλιο για βιασμό νεαρής ΑμΕΑ, ο 20χρονος Αλβανός δολοφόνος της Τοπαλούδη 19

Δολοφονία Τοπαλούδη και νεαρής ΑΜΕΑ

Ο «πρωταγωνιστής» της υπόθεσης Τοπαλούδη, ο 20χρονος από την Αλβανία που προκάλεσε την κοινή γνώμη με την κυνικότητά του και καταδικάστηκε για το βιασμό και τη δολοφονία της Ελένης, θα κληθεί τη Δευτέρα να κάτσει ξανά στο εδώλιο του κατηγορουμένου.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, μόλις τρεις ημέρες , αφότου είχε διαπράξει το έγκλημα της Ρόδου με το συνεργό του, βίασε μια ακόμη κοπέλα, με ειδικές ανάγκες.

Λίγες ώρες πριν από τη δίκη, ο πατέρας του θύματος μίλησε στο Mega και περιέγραψε τον «Γολγοθά» που περνά το παιδί του. «Αυτό που θέλει είναι να τιμωρηθούν για αυτά που της έκαναν. Να τιμωρηθούν σκληρά. Να ικανοποιηθεί το παιδί. Να τιμωρηθούν. Φοβάται για τη ζωή της βασικά περισσότερο», είπε χαρακτηριστικά ο πατέρας της 20χρονης.

Το χρονικό της υπόθεσης

Ήταν 1η Δεκεμβρίου του 2018. Ο 20χρονος Αλβανός και ένας ακόμη 23χρονος Ρομά φέρονται, να έπεισαν την νεαρή να πάει μια βόλτα με το αυτοκίνητο στην παραλία του Ενυδρείου. Κι έπειτα, με τη βία να την εξανάγκασαν σε ασελγείς πράξεις, πριν τελικά την βιάσουν.

«Το παιδί είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Φοβάται», δηλώνει ο πατέρας της. «Κάθε φορά που τους βλέπει είναι σαν να περνάει το ίδιο σκηνικό», συμπλήρωσε και επισήμανε: «Έρχονται οι εικόνες, οι μνήμες δηλαδή στο μυαλό της κάθε φορά που τους βλέπει. Και μόνο που το σκέφτεται, φοβάται». Εκείνο που την έχει σώσει, λέει ο πατέρας της, που την κάνει να ξεχνιέται, είναι όταν ζωγραφίζει ή παίζει βόλεϊ. Είναι δύο ασχολίες, που την βοηθούν να μην θυμάται…».

«Η μόνη βελτίωση που είχε είναι ότι ασχολείται περισσότερο με τα χόμπι. Τη σώζει, δηλαδή όσο ασχολείται με το χόμπι δεν το σκέφτεται. Αυτή είναι η μόνη βελτίωση που έχει», είπε ακόμη ο πατέρας της

Τα τραγικά, κοινά χαρακτηριστικά που «δένουν» την υπόθεση της Ελένης με αυτήν της 20χρονης κοπέλας, φαίνεται πώς έφεραν κοντά τις δύο οικογένειες, οι οποίες διατηρούν συχνές επαφές και δίνει ο ένας κουράγιο στον άλλο.

Οι δύο άνδρες, θα λογοδοτήσουν ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Κω, στην δίκη που αρχίζει τη Δευτέρα.

Δείτε το βίντεο:

ΠΗΓΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ