Connect with us

Συμβουλές

Καλός μπαμπάς είναι ο… άυπνος μπαμπάς!

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Καλός μπαμπάς είναι ο… άυπνος μπαμπάς! 1
Κοινοποιησέ το

Καλός μπαμπάς είναι ο… άυπνος μπαμπάς!

Είναι ευρέως γνωστό πως η φροντίδα ενός μωρού ισοδυναμεί με πολυάριθμες άγρυπνες νύχτες.

Νέα μελέτη αποκαλύπτει πως οι μητέρες που ξεκλέβουν μερικές ώρες για να κοιμηθούν, ωφελούν κατά πολύ τον οργανισμό τους, γεγονός που δεν ισχύει όμως για τους μπαμπάδες. Εκείνοι μπορεί να ξεκουραστούν αλλά με κίνδυνο να ψυχρανθεί η σχέση με το παιδί τους, τονίζει η έρευνα.

Ειδικότερα οι νέοι μπαμπάδες, που δεν κοιμούνται τόσο, εμφάνισαν σημάδια ευεξίας, ενώ επίσης διαμόρφωσαν μία καλύτερη σχέση τόσο με το νέο μέλος της οικογένειας όσο και με τη μαμά.

Η έρευνα διεξήχθη από το κρατικό πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, με επικεφαλής τον Δρ. Μάρκ Φέινμπεργκ, καθηγητή υγείας και ανθρώπινης ανάπτυξης.

Οι πρώτες ημέρες της μητρότητας έχει παρατηρηθεί ότι αυξάνουν τα επίπεδα στρες του ζευγαριού, τον κίνδυνο κατάθλιψης και την τάση για τσακωμούς, την ίδια στιγμή που το σεξ, ο ύπνος και η ικανοποίηση, που αντλείται από τη σχέση σε γενικότερο πλαίσιο, καταρρέουν.

Οι ερευνητές επισημαίνουν

«Η εν λόγω περίοδος υψηλού στρες των νέων γονιών, συμπίπτει με την περίοδο όπου τα μικρά παιδιά είναι και πιο ευάλωτα. Ακριβώς δηλαδή όταν η παροχή ενός σταθερού και ζεστού οικογενειακού περιβάλλοντος έχει και τη μεγαλύτερη επίδραση στην ανάπτυξη και τη μακροπρόθεσμη υγεία του παιδιού».

Ο Δρ Φέινμπεργκ προσθέτει: «Είναι η περίοδος κατά την οποία το μυαλό των παιδιών αναπτύσσεται ταχέως για να δομήσουν το υπόβαθρο των λειτουργιών τους για το υπόλοιπο της ζωής τους. Και τότε φυσικά, εξαρτώνται περισσότερο από τους γονείς για αγάπη και υποστήριξη».

Για την καλύτερη δυνατή στήριξη των νέων μπαμπάδων,  οι ερευνητές διερεύνησαν τι συμβαίνει σε 143 γυναίκες και 140 άνδρες δέκα μήνες μετά τη γέννηση του παιδιού τους.

Οι νέοι γονείς για οκτώ συνεχείς ημέρες κάθε βράδυ υποβάλλονται σε συνεντεύξεις, αναφορικά με ό,τι είχαν κάνει τις τελευταίες 24 ώρες. Αυτό αφορά τον χρόνο που κοιμήθηκαν, την εργασία, την άσκηση αλλά και την πραγματοποίηση άλλων εργασιών.

Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι νέες μητέρες και οι νέοι πατέρες διαφέρουν ως προς τον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται στον ύπνο.

Πέραν του ύπνου, διαφοροποίηση παρουσιάστηκε και στον τρόπο με τον οποίο ανταποκρίνονται στην άσκηση. Συγκεκριμένα, τις ημέρες όπου οι νέοι πατεράδες ασκούνταν, τα ζευγάρια τσακώνονταν λιγότερο, με τον καυγά όμως να ελλοχεύει τις μέρες που γυμνάζονταν οι νέες μητέρες.

«Οι μπαμπάδες ενδέχεται να αισθανθούν δυσαρέσκεια όταν οι μητέρες περνούν περισσότερο χρόνο απ ‘ό, τι συνήθως στις δικές τους ανάγκες, όπως στην άσκηση, αφήνοντάς τους να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για τη φροντίδα των παιδιών», δήλωσε ο Δρ Φέινμπεργκ.

«Επίσης πιθανό είναι ο επιπλέον χρόνος ανάμεσα στο παιδί και τον πατέρα, να προκαλεί άγχος στον νέο μπαμπά, κάνοντάς τον πιο ευερέθιστο τις εν λόγω ημέρες και να οδηγήσει εν τέλει σε περισσότερους καυγάδες με τη σύντροφο».

Οι ερευνητές προσθέτουν ότι απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες για να διευκρινιστεί ο τρόπος με τον οποίο διαφέρει η ευεξία των ανδρών και των γυναικών, κατά τα πρώτα στάδια της πατρότητας και της μητρότητας.

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης
Advertisement

Συμβουλές

Καούρες: Η καλύτερη κίνηση για να τις αποφύγουμε αποτελεσματικά και χωρίς φάρμακα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Καούρες: Η καλύτερη κίνηση για να τις αποφύγουμε αποτελεσματικά και χωρίς φάρμακα 2
Κοινοποιησέ το

Καούρες

Ίσως νομίζετε ότι μετά το φαγητό το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να παραμείνετε καθιστοί στο τραπέζι ή ξαπλωμένοι στον καναπέ. Εάν όμως ταλαιπωρείστε από καούρες τότε η καλύτερη κίνηση απαιτεί να σηκωθείτε…. Ένας μικρός περίπατος μετά το γεύμα ίσως είναι η καλύτερη κίνηση που μπορούμε να κάνουμε για να καταπολεμήσουμε τη δυσπεψία και τις καούρες σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά στοιχεία.

Παρότι πολλοί πιστεύουν ότι το καλύτερο που μπορούν να κάνουν μετά το φαγητό είναι να παραμείνουν… καθιστοί, εντούτοις υπάρχουν αρκετές μελέτες που υποστηρίζουν ότι ένας μικρός περίπατος είναι ιδιαίτερα ωφέλιμος για την πέψη.

Η σωματική κίνηση μπορεί να βοηθήσει την πέψη ευνοώντας την κινητικότητα του στομάχου, μειώνοντας τις πιθανότητες γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης και ελαχιστοποιώντας τις πιθανότητες δυσπεψίας. Η ήπια δραστηριότητα μετά το φαγητό, όπως ένας χαλαρός περίπατος, διευκολύνει την πέψη μέσω της ώθησης του περιεχομένου του στομάχου προς τα κάτω (προς το έντερο).

Επιπρόσθετα πρόκειται για μια συνήθεια που, ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο της σωματικής άσκησης, έχει συσχετιστεί βάσει ερευνών με ακόμη πιο σημαντικά οφέλη υγείας όπως η πρόληψη του πεπτικού έλκους, της δυσκοιλιότητας και του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Το περπάτημα σε ήπιο ρυθμό μετά το γεύμα έχει φανεί ότι βοηθά και στην καλύτερη ρύθμιση και στην αποφυγή των απότομων αυξομειώσεων του σακχάρου στο αίμα. Μάλιστα πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Diabetologia έδειξε ότι για τους πάσχοντες από διαβήτη τύπου 2 ένας δεκάλεπτος περίπατος μεταγευματικά ήταν πολύ πιο αποτελεσματικός για την ρύθμιση του σακχάρου συγκριτικά με το μισάωρο περπάτημα οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας.

Εάν ταλαιπωρείστε συχνά από καούρες πάντως τότε πέρα από τον περίπατο μεταγευματικά λάβετε υπόψιν και τις ακόλουθες συμβουλές των ειδικών:

Μην καπνίζετε αμέσως μετά το φαγητό Αποφύγετε τα αναψυκτικά μαζί ή μετά το φαγητό Μη φορτώνετε το στομάχι σας Με μέτρο το αλκοόλ Αποφύγετε τα τρόφιμα ή τα ροφήματα που έχετε διαπιστώσει ότι σας ενοχλούν π.χ. καφεΐνη, σκόρδο, σοκολάτα, καραμέλες και ροφήματα μέντας, σφολιάτες. Φοράτε χαλαρά ρούχα

Πηγή


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Συμβουλές

Το αντιικό μπαχαρικό που μπορεί να καταπολεμήσει τη γαστρεντερίτιδα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Το αντιικό μπαχαρικό που μπορεί να καταπολεμήσει τη γαστρεντερίτιδα 3
Κοινοποιησέ το

Κουρκουμάς

Τις πιθανές αντιικές ιδιότητες και εφαρμογές της διάσημης κουρκουμίνης έβαλαν στο μικροσκόπιο οι ερευνητές σε νέα εργαστηριακή μελέτη με πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα

«Θανάσιμος εχθρός» του ιού της γαστρεντερίτιδας θα μπορούσε να αποδειχθεί ο κουρκουμάς, το ευρέως διαδεδομένο μπαχαρικό που προέρχεται από την Ασία, όπως προκύπτει από τα προκαταρκτικά ευρήματα νέας εργαστηριακής μελέτης που δημοσιεύεται στις σελίδες του Journal of General Virology.

Η κουρκουμίνη, το φυσικό συστατικό που περιέχει ο κουρκουμάς, εμφανίστηκε να εμποδίζει τη μετάδοση ή ακόμη και να σκοτώνει τα σωματίδια ενός ιού που προσβάλει το γαστρεντερικό σύστημα σε χοίρους και προκαλεί διάρροια, βαριάς μορφής αφυδάτωση και θάνατο.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Συμβουλές

Νόσος Χασιμότο: 12 συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα στον θυρεοειδή – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Νόσος Χασιμότο: 12 συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα στον θυρεοειδή – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο 4
Κοινοποιησέ το

Νόσος Χασιμότο – Θυρεοειδής

Ο θυρεοειδής αδένας αποτελεί κομμάτι του ενδοκρινικού συστήματος. Εκείνο παράγει ορμόνες. Παράλληλα είναι υπεύθυνο για το συντονισμό πολλών δραστηριοτήτων του σώματος. Η νόσος Χασιμότο είναι μία κατάσταση όπου το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται κατά λάθος στον θυρεοειδή αδένα.

Η προκύπτουσα φλεγμονή από τη νόσο του Hashimoto, επίσης γνωστή ως χρόνια λεμφοκυτταρική θυρεοειδίτιδα, συχνά οδηγεί σε υπολειτουργία του θυρεοειδούς αδένα (υποθυρεοειδισμός). Η νόσος του Χασιμότο επηρεάζει κυρίως γυναίκες μέσης ηλικίας, αλλά επίσης μπορεί να συμβεί σε άνδρες και γυναίκες κάθε ηλικίας και σε παιδιά.

Νόσος Χασιμότο – Συμβουλές για την υγεία: Σχετικές πληροφορίες για την νόσο

Μπορεί να μην παρατηρήσετε συμπτώματα της νόσου του Hashimoto στην αρχή, ή μπορεί να παρατηρήσετε ένα πρήξιμο στο μπροστινό μέρος του λαιμού σας (βρογχοκήλη). Η νόσος του Hashimoto συνήθως εξελίσσεται αργά με το πέρασμα των ετών και προκαλεί χρόνιες βλάβες του θυρεοειδούς, με αποτέλεσμα την πτώση στα επίπεδα των θυρεοειδικών ορμονών στο αίμα. Τα συμπτώματα είναι όμοια με εκείνα της υπολειτουργίας του θυρεοειδούς αδένα (υποθυρεοειδισμός).

Συμπτώματα

– Κόπωση και νωθρότητα

Νόσος Χασιμότο: 12 συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα στον θυρεοειδή – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο - Εικόνα 1

– Αυξημένη ευαισθησία στο κρύο – Δυσκοιλιότητα – Χλωμό, ξηρό δέρμα – Πρησμένο πρόσωπο – Βραχνή φωνή – Ανεξήγητη αύξηση του σωματικού βάρους, που συμβαίνει σπάνια και δεν υπερβαίνει τα 5-10 κιλά, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι από κατακράτηση υγρών. – Μυϊκοί πόνοι, ευαισθησία στην αφή και ακαμψία, ιδιαίτερα στους ώμους και τους γοφούς – Πόνος και δυσκαμψία στις αρθρώσεις και πρήξιμο στα γόνατά ή στις μικρές αρθρώσεις στα χέρια και τα πόδια – Μυϊκή αδυναμία, ειδικά στα κάτω άκρα – Υπερβολική ή παρατεταμένη έμμηνος ρύση – Κατάθλιψη

Πηγή


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ