Connect with us

πρέπει να δεις

Ιδού το υβριδικό 500ράκι – Το δοκιμάζουμε – Πόσο κοστίζει;

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 1

Fiat 500 Hybrid

Με στυλ, σχήμα που ξεχωρίζει και παραμένει μοντέρνο, το 500 Hybrid ανοίγει το δρόμο για τη Fiat προς την ηλεκτροκίνηση, με ένα νέο κινητήρα 1.000 κ.εκ. και μία ήπια μορφή υβριδικού συστήματος. Το αποτέλεσμα, είναι οι μειωμένοι ρύποι (δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας) αλλά και η χαμηλή κατανάλωση.

Μην ψάξετε καλώδια και πρίζες για φόρτιση μπαταρίας, ούτε για αυτονομία με ηλεκτροκίνηση. Η Fiat επέλεξε τον δρόμο της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας δίνοντας μία  βοήθεια, στον τρικύλινδρο 1.000 κ.εκ. κινητήρα. Σκοπός της είναι  να διατηρήσει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το σημαντικότερο είναι, πως όλα τα παραπάνω, γίνονται χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του, χωρίς να αντιλαμβάνεστε το οτιδήποτε και με μόνη ένδειξη μίας γραφικής παράστασης στην οθόνη του πίνακα οργάνων.

Εν αρχή είναι το στυλ

Οι Ιταλοί παραδοσιακά διακρίνονται για το στυλ τους, έτσι η είσοδος στην νέα εποχή με τα υβριδικά/ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβάλλεται να είναι διαφορετική. Το 500 διακρίνεται για το νεανικό και μοναδικό του στυλ και στη Fiat αποφάσισαν να περάσουν στην υβριδική εποχή κάνοντας επίδειξη τεχνογνωσίας με το Ιταλικό τρόπο, δηλαδή με ένα ραμμένο κοστούμι πάνω του. Διαφορές στο σχήμα δεν υπάρχουν παρά μόνο λεπτομέρειες, οι οποίες το κάνουν ξεχωριστό Η έκδοση του λανσαρίσματος ονομάζεται «Launch Edition» και ξεχωρίζει από το «Dewprop Green» χρώμα. Παράλληλα, ευδιάκριτα είναι τα χαρακτηριστικά Hybrid στο πίσω μέρος που φανερώνουν την ταυτότητα του, αλλά και το λογότυπο «H» στη μεσαία κολώνα.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 2

Ο οικολογικός και ιδιαίτερος χαρακτήρας του μοντέλου αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι κατασκευασμένες από ένα συνθετικό ύφασμα που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό. Το οποίο μάλιστα προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Η υφή του θυμίζει ύφασμα καλής ποιότητας και όχι συνθετικό πλαστικό. Δεν ενοχλεί στις υψηλές θερμοκρασίες και στην πολύωρη παραμονή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Το χρώμα του είναι ιδιαίτερο και δίνει επιπλέον φως στο εσωτερικό του 500. Μιλώντας για φως η γυάλινη οροφή (στον έξτρα εξοπλισμό) συμβάλει με τον καλύτερο τρόπο σε αυτό. Δύο ενήλικες και δύο παιδιά θα ζήσουν άνετα μαζί του, ενώ τέσσερις ενήλικες θα μετακινηθούν εντός και εκτός πόλης (με κάποιες παραχωρήσεις) .

Τα συστατικά του Υβριδικού συστήματος

Το 500αράκι εφοδιάζεται με ένα mild hybrid σύστημα, το οποίο συνδυάζει ένα 3κύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. με έναν ηλεκτροκινητήρα 12V (σύστημα μίζα/γεννήτρια) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Κάτω από το κάθισμα του οδηγού, υπάρχει μια μπαταρία 12 volt, η οποία φορτίζεται όταν επιβραδύνετε μέσω μιας γεννήτριας εκκίνησης ιμάντα.

Τo μοτέρ εσωτερικής καύσης, είναι εντελώς νέο. Ανήκει στην οικογένεια HyFly και έχει σχεδιαστεί-εξελιχθεί για το 500 και το Panda και τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο 1.000άρης κινητήρας αποδίδει 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής, κάνοντας χρήση συνεχούς μεταβαλλόμενου χρονισμού. Ιδιαίτερα υψηλή είναι η σχέση συμπίεσης (12:1) με στόχο την βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ακόμα ένα στοιχείο που διακρίνει τον συγκεκριμένο κινητήρα είναι το χαμηλό του βάρος, το οποίο αγγίζει μόλις τα… 77 κιλά.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 3

Το σύστημα BSG (Belt-Driven Starter Generator Σύστημα Εκκίνησης/Γεννήτριας με Ιμάντα) είναι τοποθετημένο απευθείας επάνω στον κινητήρα και μέσα από  την διαδικασία της ανάκτησης αποθηκεύει ενέργεια στην μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Η μπαταρία ενισχύει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση, αλλά και στην επιτάχυνση, ενώ υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησης του συστήματος έως τα 30 χλμ./ώρα επιλέγοντας τη «νεκρά» στο κιβώτιο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα, η έξτρα αυτή μπαταρία τροφοδοτεί όλα τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας το επιθυμητό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων. Μάλιστα, το 500, είναι σύμφωνο με τα νεότερα και αυστηρά όρια Euro6D Final. Με εκπομπές ρύπων 88 γρ./χλμ. έχει την κορυφαία τιμή στην κατηγορία και δεν «πληρώνει» τέλη κυκλοφορίας.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 4

Στην αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα συμβάλλει και το νέο σύστημα μετάδοσης, το οποίο περιλαμβάνει ένα καινούργιο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Διαθέτοντας γρανάζια χαμηλής τριβής αλλά και ένα νέο λιπαντικό, βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία και την αποδοτικότητα του κινητήρα. Μάλιστα, το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα στους Ιταλούς τεχνικούς να τοποθετήσουν κατά 45 χλστ. χαμηλότερο το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο, βελτιώνοντας το κέντρο βάρους.

Κίνηση στην πόλη αλλά και έξω από αυτή

Η Fiat ισχυρίζεται ότι το σύστημα συμβάλει στην τιμή της ιπποδύναμης (ο προηγούμενος κινητήρας 1.200 κ.εκ. απέδιδε 69 ίππους). Μπορεί η τιμή των 70 ίππων να μην φέρνει… ηλεκτροπληξία όταν οδηγείτε το υβριδικό 500 αλλά σίγουρα θα νιώσετε το μοτέρ γεμάτο και πρόθυμο να επιταχύνει σε ολόκληρη την κλίμακα των στροφών και αυτό είναι το ζητούμενο. Βλέπετε με το 500 θα κινηθείτε περισσότερο στην πόλη παρά σε αυτοκινητόδρομο και στους δρόμους των αστικών κέντρων η ροπή μετράει. Μία επιπλέον βοήθεια έρχεται από το κιβώτιο ταχυτήτων (εύχρηστο όπως και ο συμπλέκτης), αλλά και από το τιμόνι (ελαφρύ ή και… πούπουλο με την λειτουργία «City»). Το σύστημα διεύθυνσης μεταφέρει την πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός. Θα θέλαμε λίγο περισσότερη sportive αίσθηση (να είναι λίγο πιο βαρύ). Αλλά από την άλλη πλευρά θα έχανε την καθημερινή ευκολία και λειτουργικότητα, οπότε συμφωνούμε με αυτές τις ρυθμίσεις.  Η ανάρτηση είναι σφιχτή χωρίς να είναι κουραστική είτε κινείστε μέσα στην πόλη είτε σε επαρχιακό δρόμο, και εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια για να κινηθείτε πιο γρήγορα από το κανονικό.

Αφού μιλάμε για κίνηση σε επαρχιακό δρόμο να σας πούμε πως το 500 ταξιδεύει. Αν μάλιστα κινείστε  χωρίς να πιέζετε με την βοήθεια του κιβωτίου ταχυτήτων θα βρείτε γρήγορα τον σωστό ρυθμό θα ανεβάσετε ταχύτητα,(εδώ η ροπή σώζει), κρατώντας την κατανάλωση χαμηλά αλλά και απολαμβάνοντας την ησυχία στην καμπίνα. Το τελευταίο αυτό πλεονέκτημα ήταν ένα ακόμη στοιχείο που μας βοήθησε να εντοπίσουμε τα προτερήματα του νέου υβριδικού συστήματος. Χαμηλό επίπεδο θορύβου και απουσία κραδασμών από τον κινητήρα πρωταγωνιστούν. Μόνο αν πιέσετε αρκετά ψηλά στο στροφόμετρο και συγκεκριμένα μετά τις 4.000 σ.α.λ. θα θυμηθείτε πως το μοτέρ είναι τρικύλινδρο και δεν χρειάζεται να οδηγείτε με τόση ένταση. Σε κάθε περίπτωση η γραμμική του λειτουργία είναι σαφώς καλύτερη σε σχέση με τον κινητήρα των 1.200 κ.εκ. που αντικαθιστά. Όσον αφορά την υβριδική του λειτουργία, μάλλον δεν θα την αντιληφθείτε και αυτό είναι ένα πλεονέκτημα.

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 5

Η Fiat ισχυρίζεται μείωση 19% στις εκπομπές CO2 έναντι του προηγούμενου Fiat 500 των 1200 κ.εκ., μειώνοντας την παραγωγή αερίου του θερμοκηπίου στα 89g/km κάτι που το απαλλάσσει από τα τέλη κυκλοφορίας. Όσο για την κατανάλωση, αυτή είναι στα 3,9 (σύμφωνα με την Fiat) ενώ εμείς είδαμε 4,1 /4,2 λίτρα χωρίς προσπάθεια.

Συμπέρασμα

Όπως είπε και η σύζυγός μου: «είναι cootchie-coo», μάλλον αξιαγάπητο θα το λέγαμε στο γραφείο κρατώντας τα προσχήματα, επομένως αυτή η ήπια υβριδική έκδοση θα… ενημερώσει το κοινό για τις plug-in και ηλεκτρικές εκδόσεις του 500 που ακολουθούν. Όσον αφορά τα γενικότερα χαρακτηριστικά, το 500 συνδυάζει τη διαφορετικότητα και το στυλ, ξεδιπλώνοντας τις αρετές του στην πόλη. Άνετο, μικρό σε μέγεθος, ευέλικτο και οικονομικό . Δεν είναι μυστικό ότι η Fiat με τις υβριδικές εκδόσεις κάνει ένα πρώτο μικρό βήμα στη νέα εποχή. Τα πλεονεκτήματα σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων είναι εμφανή, με το μοντέλο να διατηρεί τα προτερήματά του, τα οποία το έχουν καθιερώσει στην κατηγορία.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Fiat 500 Hybrid

Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 70 PS/6.000 rpm
Ροπή: 92 Nm/3500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό έξι σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 13,8 sec
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση (lt./100 km): 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 88 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.571 x 1.627 x 1.488mm
Βάρος: 940 kg
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Τιμή: Από 12.200€

Ιδού το υβριδικό 500ράκι - Το δοκιμάζουμε - Πόσο κοστίζει; 6

πρέπει να δεις

Σοκαριστική αποκάλυψη επιστημόνων: Ο κορονοϊός μεταδίδεται με τον αέρα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Σοκαριστική αποκάλυψη επιστημόνων: Ο κορονοϊός μεταδίδεται με τον αέρα 17

Ο κορονοϊός μεταδίδεται με τον αέρα

239 επιστήμονες από 32 χώρες επισημαίνουν, σε ανοικτή επιστολή προς τον ΠΟΥ, ότι ο ιός μεταδίδεται αερογενώς – Καλούν τον οργανισμό να αναθεωρήσει τις οδηγίες του

Εκατοντάδες επιστήμονες δηλώνουν ότι υπάρχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο νέος κορονοϊός, ευρισκόμενος σε μικρότερα των σταγονιδίων σωματίδια στον αέρα, μπορεί να προσβάλει τους ανθρώπους και καλούν τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας να αναθεωρήσει τις οδηγίες του, αναφέρεται σε δημοσίευμα των New York Times.

Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, η ασθένεια μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο κυρίως μέσω σταγονιδίων προερχομένων από τη μύτη ή το στόμα, τα οποία εκτοξεύονται όταν ένα άτομο που έχει προσβληθεί από την Covid-19 βήχει, φτερνίζεται ή μιλά. Σε ανοικτή επιστολή προς τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η οποία θα δημοσιευθεί σε επιστημονική επιθεώρηση την προσεχή εβδομάδα, 239 επιστήμονες από 32 χώρες επισημαίνουν στοιχεία που δείχνουν ότι μικρότερα σωματίδια στον αέρα μπορούν να προσβάλουν τους ανθρώπους, σύμφωνα με το δημοσίευμα των NYT .

Είτε μεταφέρεται μέσω μεγαλύτερων σταγονιδίων που εκτοξεύονται στον αέρα είτε μέσω μικρότερων σταγονιδίων που εξέρχονται μέσω της αναπνοής και μπορούν να μεταφερθούν από την μία άκρη ενός δωματίου στην άλλη, ο κορονοϊός μεταφέρεται αερογενώς και μπορεί να μολύνει τους ανθρώπους αν εισπνευσθεί, προειδοποιούν οι επιστήμονες.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα του Reuters για σχολιασμό, σύμφωνα με το ΑΠΕ. Ωστόσο, σύμφωνα με τους NYT, ο διεθνής οργανισμός έχει ανακοινώσει ότι τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία ο ιός μεταδίδεται αερογενώς δεν είναι πειστικά. «Ειδικά τους τελευταίους έναν δυο μήνες, έχουμε δηλώσει επανειλημμένως ότι θεωρούμε πως η αερογενής μετάδοση είναι δυνατή, αλλά είναι βέβαιο ότι δεν υποστηρίζεται από στέρεα και σαφή στοιχεία», δήλωσε η Μπενεντέτα Αλεγκράντσι, τεχνικός επικεφαλής πρόληψης και ελέγχου λοιμώξεων του ΠΟΥ, σύμφωνα με τους New York Times.

ΠΗΓΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Νέο Εξοικονομώ κατ’ οίκον: Επιδότηση ακόμα και για «έξυπνες» συσκευές

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Νέο Εξοικονομώ κατ’ οίκον: Επιδότηση ακόμα και για «έξυπνες» συσκευές 18

Εξοικονομώ κατ’ οίκον

Για το νέο πρόγραμμα Εξοικονομώ κατ’ οίκον μίλησε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Ενέργειας, Γεράσιμος Θωμάς στο Έθνος της Κυριακής.

Όπως είπε πρόκειται για ένα μοντέρνο και αρκετά πιο φιλικό πλαίσιο για την ενίσχυση της ενεργειακής αναβάθμισης 60.000 κατοικιών ετησίως. προϋπολογισμού περίπου 8 δισ. ευρώ μέχρι το 2030. Ο κ. Θωμάς εκτίμησε ότι το πρόγραμμα αυτό θα ανακοινωθεί εντός του μήνα.

«Για την επίτευξη των στόχων της εθνικής ενεργειακής μιας στρατηγικής προβλέπεται η ενεργειακή αναβάθμιση 60.000 κατοικιών ετησίως και υλοποίηση περίπου 8 δισ. ευρώ μέχρι το 2030.

Λόγω των απαιτήσεων που δημιουργούνται στο πλαίσιο των πρόσφατων μακροοικονομικών συνθηκών και προβλέψεων επεξεργάζονται ένα μοντέρνο και αρκετά πιο φιλόδοξο πλαίσιο για την ενίσχυση της ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών για τη μετάβαση σε ένα καθεστώς στήριξης ενεργειακής εξοικονόμησης καθώς και αυτονόμησης.

Το νέο πρόγραμμα αποτελεί ένα μέτρο άμεσης απόκρισης της κυβέρνησης στην εποχή μετά την πανδημία, με στόχο να τονώσει την οικονομική δραστηριότητα σε κλάδους εγχώριας προστιθέμενης αξίας (κατασκευαστικός κλάδος,παραγωγή δομικών υλικών και θερμικών ηλιακών συστημάτων) και να ενισχύσει τα νοικοκυριά μέσω της μείωσης του κόστους ενέργειας», αναφέρει o κ. Θωμάς.

Περιγράφοντας τις διαφορές του σε σχέση με προηγούμενα αντίστοιχα προγράμματα, λέει: «Ο σχεδιασμός του νέου προγράμματος του οποίου το όνομα θα είναι Εξοικονομώ-Αυτονομώ και ευελπιστούμε να ανακοινωθεί μέσα στον Ιούλιο για να τρέξει μέσα στο φθινόπωρο περιλαμβάνει εκτός από τις “κλασικές παρεμβάσεις( θερμομόνωση, κουφώματα κλπ) και την προσθήκη μιας “έξυπνης”συνιστώσας με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών που χαρακτηρίζουν ένα “ Έξυπνο Σπίτι” σηματοδοτώντας τη μετάβαση προς τη νέα ψηφιακή εποχή.

Τέτοιες τεχνολογίες είναι τα έξυπνα συστήματα διαχείρισης (φωτισμού, θέρμανσης και ψύξης, απομακρυσμένου ελέγχου και παρακολούθησης) η παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας από ΑΠΕ (φωτοβολταϊκά και μπαταρίες) και οι υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα.

Επιπλέον θα ενισχυθούν αυτοτελείς παρεμβάσεις που αφορούν σε κοινόχρηστους χώρους με εξοικονόμηση ενέργειας (π.χ θέρμανση, φωτισμός, ανελκυστήρες)».

«Σχεδιάζουμε αυξημένη ενίσχυση των παρεμβάσεων αυτών ,μέσω ολοκληρωμένων χρηματοδοτικών εργαλείων που να απευθύνονται επαρκώς και στα μεσαία εισοδήματα. Προβλέπεται μάλιστα αύξηση της επιχορήγησης αν επιτευχθεί ένας προκαθορισμένος ενεργειακός στόχος (π.χ αναβάθμιση κατά 4 ενεργειακές κατηγορίες) στη βάση ενός ενισχυμένου συστήματος ενεργειακών επιθεωρήσεων και Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ).

Προβλέπεται τέλος και ειδικό κίνητρο για τις λιγνιτικές περιοχές με την εισαγωγή «ρήτρας δίκαιης μετάβασης» όπως άλλωστε έχει ξεκινήσει να γίνεται σε όλες τις δράσεις του υπουργείου,αρχής γενομένης από το νομοσχέδιο της ηλεκτροκίνησης. Σημειώνω ότι την περασμένη εβδομάδα αναβαθμίστηκαν 130.000 κτίρια και δαπανήθηκαν για τον σκοπό αυτό 1, 3 δισ. ευρώ.

Χάρη στα αυξημένα κεφάλαια που διεκδικούμε από το Ταμείο Ανάκαμψης στοχεύουμε στο να κινηθούμε ακόμα πιο γρήγορα σε σχέση με τους στόχους του ΕΣΕΚ για αναβάθμιση 60.000 κτιρίων κατ΄έτος την επόμενη δεκαετία μια βασική διαφορά από το υφιστάμενο Εξοικονομώ κατ’ Οίκον είναι το γεγονός ότι το νέο πρόγραμμα θα είναι μόνιμα ανοιχτό( open-ended) έως το 2030.

Βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διασφαλίσουμε τους απαραίτητους πόρους για τη χρηματοδότηση του προγράμματος.

Τέλος ετοιμάζουμε νέα προγράμματα ενεργειακής εξοικονόμησης για τουρισμό, δημόσια κτίρια και επιχειρήσεις.

Το θέμα αυτό άλλωστε βρίσκεται ψηλά και στην ευρωπαϊκή πολιτική ατζέντα.Τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα παρουσιαστεί η πρόταση της Επιτροπής για το Κύμα Ανακαίνισης (Renovation Wave) στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας (Green Deal) όπου θα σκιαγραφείται το προφίλ των παρεμβάσεων στον κτιριακό τομέα ούτως ώστε να επιτευχθούν οι κλιματικοί και αναπτυξιακοί στόχοι της ΕΕ», προσθέτει.

Πηγή

 

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Κορονοϊός: 9 νέα κρούσματα – Κανένας θάνατος στη χώρα το τελευταίο 24ωρο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

κορονοιος

Νέα κρούσματα κορoνοϊού

9 νέα κρούσματα του κορονοϊού ανακοίνωσε την Κυριακή (05/07) ο ΕΟΔΥ – Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων στην Ελλάδα ανέρχεται σε 3.519

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου είναι 9, εκ των οποίων τα 7 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου τις χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 3.519 (ημερήσια μεταβολή +0.3%), εκ των οποίων 54.8% άνδρες.

Δεν έχει καταγραφεί κανένας νέος θάνατος ασθενούς με COVID-19, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 192 θάνατοι. Η μέση ηλικία των ασθενών που απεβίωσαν είναι 76 έτη.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 11 (54.5% άνδρες).

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ