Connect with us

πρέπει να δεις

Γιατί λεγόμαστε Greece και όχι Hellas;

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Γιατί λεγόμαστε Greece και όχι Hellas; 1

Γιατί λεγόμαστε Greece και όχι Hellas;

Υπάρχουν δύο διαφορετικές προσφωνήσεις για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Εμείς προτιμάμε το Ελλάς ή Ελλάδα για το όνομα της χώρας και το Έλληνες για τους ανθρώπους της, ενώ οι ξένοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία προτιμούν το Greece και το Greek ή το αντίστοιχο κάθε γλώσσας.

Για παράδειγμα στην Ιταλία και την Ισπανία είναι Grecia, στη Γερμανία είναι Griechenland, στη Γαλλία Grèce, στη Σουηδία Grekland, στη Πορτογαλία Grécia.

Η λέξη που χρησιμοποιείται για την Ελλάδα στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου δεν έχει σχέση με το Hellas, αλλά με το Greece. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Γιατί η χώρα μας λέγεται Greece κι όχι Hellas; Είναι κακό να αποκαλούν κάποιον Γραικό; Είναι από τη φύση της υποτιμητική η λέξη ή απλά συνηθίζεται να χρησιμοποιείται με υποτιμητική χροιά; Κι αν είναι έτσι γιατί τα λόγια του Αθανάσιου Διάκου στον Ομέρ Βρυώνη «Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω» έγιναν θρύλος στις ψυχές των Ελλήνων.

Ο κ. Χριστόφορος Χαραλαμπάκης, Ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και επιστημονικός συντονιστής του «Χρηστικού Λεξικού της Ελληνικής Γλώσσας» της Ακαδημίας Αθηνών, μιλάει στο newsbeast.gr για την προέλευση της λέξης Greece αλλά και γιατί είναι «χαμένη υπόθεση», όπως λέει ο ίδιος, η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στην Ελλάδα.

– Κε Χαραλαμπάκη, γιατί «Greece» κι όχι «Hellas»;

«Η λέξη Greece, όπως λεγόμαστε στις περισσότερες ευρωπαϊκές γλώσσες, έχει τις ρίζες της στην αρχαιότητα. Στον Αριστοτέλη εμφανίζεται ένας μικρός λαός, οι γράες (με περισπωμένη) οι οποίοι ζούσαν γύρω από το μαντείο της Δωδώνης και είναι ίσως οι πρώτοι Έλληνες. Επίσης στη σημερινή Μαγνησία, κοντά στο Βόλο, υπήρχαν οι Ελλάνες (με περισπωμένη), που έγιναν μετά Ελλήνες, όπου το α το δωρικό γίνεται η, ανέβηκε ο τόνος και έγινε Έλληνες.

Στον Όμηρο εμφανίζεται η λέξη Πανέλληνες, που σημαίνει ότι είχαμε από πολύ νωρίς την αίσθηση της κοινής καταγωγής. Και οι δύο μαρτυρίες είναι αρχαίες και θα λέγαμε και ισότιμες. Αλλά επειδή όταν λέμε Γραικός, και κυρίως Γραικύλος, του προσδίδουμε μία απαξιωτική σημασία, δεν θέλει κάποιος να συνδέεται το Greece με το Γραικός».

Όμως ο γραικύλος, δηλαδή αυτός που συμπεριφέρεται με δουλοπρέπεια στους ξένους, που δεν έχει εθνική αξιοπρέπεια, προέρχεται από το λατινικό Graeculous. Στο υποσυνείδητο κάποιων ενδεχομένως να μην αρέσει η λέξη Γραικός γιατί θυμίζει το Γραικύλος.

Όμως με καθαρά ιστορικά και επιστημονικά κριτήρια και οι δύο ονομασίες της Ελλάδος είναι πανάρχαιες και νομιμοποιούνται πλήρως. Σε όλη σχεδόν την Ευρώπη λεγόμαστε με την ρίζα “γκρικ” που προέρχεται από το λατινικό Graecus, το οποίο με τη σειρά του προέρχεται από την ελληνική Γραικός.

Έλληνες, ήδη στα ελληνιστικά χρόνια, και στα χριστιανικά μετά, στην εκκλησιαστική παράδοση αποκαλούσαν τους ειδωλολάτρες. Όταν έλεγαν Έλληνες τους ειδωλολάτρες, η λέξη σταμάτησε να χρησιμοποιείται και έτσι σε όλο το Μεσαίωνα εμείς ήμασταν οι Γραικοί. Η λέξη Γραικός είχε θετική έννοια όπως συνέβαινε και με το Ρωμιός. Ρωμιός σημαίνει Ρωμαίος υπήκοος αλλά η Ρωμιοσύνη και όχι μόνο λόγω του Ρίτσου, αλλά και στα δημοτικά τραγούδια, είναι τίτλος τιμής. Όταν λέμε Ρωμιοί της Πόλης σημαίνει οι Έλληνες της Πόλης. Μην παίζουμε με τις λέξεις για να πούμε ότι είναι καλύτερο το Έλληνες. Περίπτωση να επανέλθει να λέμε Hellas για την Ελλάδα για τις ευρωπαϊκές χώρες δεν υπάρχει διότι έχει παγιωθεί. Και αυτό δεν είναι αρνητικό.

Είναι σημαντικό να πούμε, ότι η λέξη Έλληνες επανήλθε μετά την αναγνώρισή μας ως επίσημο κράτος, από την επανάσταση του 1821 και μετά. Ο λόγος ήταν ότι για να συνδέσουν την αρχαιότητα με το νεοσύστατο κράτος έπρεπε να έχουν μία ταυτότητα κι έτσι ξαναγύρισαν στη λέξη Έλληνες παρόλο που είχε πάρει τη σημασία του ειδωλολάτρη».

«Θα πρέπει να πούμε και κάτι ακόμα», συνεχίζει ο κ. Χαραλαμπάκης. «Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας έβαλαν εν γνώση τους στην Ε.Ε. εκτιμώντας τον λαμπρό πολιτισμό στον οποίο στηρίζεται όλη η Ευρώπη. Η λέξη Ευρώπη, προέρχεται από τη σύνθεση του “ευρύς” και “όψη”, δηλαδή “μεγαλομάτα”. Δεν έχουμε τώρα καμία ανάγκη να αποδείξουμε την ταυτότητά μας. Όπως δεν μπορεί τώρα να γραφτεί μία μελέτη για να αποδειχτεί η σφαιρικότητα της Γης, θα ήταν γελοίο, κατά τον ίδιο τρόπο δεν χρειαζόμαστε υποστυλώματα να επανέλθουμε στο Ελλάς για να δείξουμε ότι είμαστε οι γνήσιοι Έλληνες και η συνέχεια του προγονικού μεγαλείου».

«Χαμένη υπόθεση» η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στην Ελλάδα

Το δεύτερο σκέλος της κουβέντας με τον κ. Χαραλαμπάκη είχε να κάνει με τα Αρχαία Ελληνικά. Πρέπει να διδασκόμαστε Αρχαία Ελληνικά; Ποια είναι η αξία και η χρησιμότητας της γλώσσας; Σχολεία στο εξωτερικό την εντάσσουν στο πρόγραμμά τους, ενώ εμείς, όπως υποστηρίζουν πολλοί, την έχουμε ξεχάσει τελείως.

Ο κ. Χαραλαμπάκης μας παραπέμπει σε ένα εντυπωσιακό, όπως το χαρακτηρίζει, άρθρο του Γενικού Γραμματέα της Ακαδημίας Αθηνών, Βασίλη Χ. Πετράκου με τίτλο «Τα αρχαία ελληνικά στη ζωή των Ελλήνων».

Αυτό το άρθρο λέει με λίγα λόγια, μας εξηγεί ο κ. Χαραλαμπάκης ότι τα «Αρχαία δεν μπορούν να τα διδάξουν αποτελεσματικά ούτε οι φιλόλογοι».

«Η εδώ και αιώνες σκόπιμη λατρεία του συντακτικού και της γραμματικής στείρωσε το νου των φιλολόγων που περιορισμένοι στο στενό τους ορίζοντα δεν δημιούργησαν πνεύμα συμπάθειας προς τα Αρχαία ελληνικά» αναφέρεται σε άλλο σημείο του άρθρου.

Όπως μας λέει ο κ.Χαραλαμπάκης «εμείς οι παλαιότεροι, που είχαμε τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών, το μόνο που μας μάθαιναν και το ίδιο λίγο πολύ συνεχίζεται μέχρι τώρα είναι συντακτικό και γραμματική. Παπαγαλίζαμε κάποια πράγματα και ακόμα και τώρα διδασκόμαστε το ρηχό και κανείς μας δεν ξέρει στην ουσία τι μεγαλειώδες έκαναν οι Αρχαίοι Έλληνες».

Αυτό δεν γίνεται στο εξωτερικό; τον ρωτάμε.

Οι ξένοι μαθαίνουν τα Αρχαία Ελληνικά ως ξένη γλώσσα. Για εμάς η γλώσσα είναι εντελώς νεκρή. Θα σας πω το εξής εάν θέλει κάποιος να γράψουμε ένα ψήφισμα στα αρχαία δύο άνθρωποι ή τρεις σε όλη την Ελλάδα μπορούν να το κάνουν.

Εμείς δεν τα μάθαμε επειδή δεν τα εκτιμάμε. Έβαλα ένα θέμα πριν από πέντε χρόνια στους φοιτητές μου, και τους είπα θα σας ζητήσω τους 3 πρώτους στίχους από την Ιλιάδα ή από την Οδύσσεια ή από την Λυσιστράτη ή από την Μήδεια του Ευριπίδη. Καθηγητές φιλολογίας 80% αποτυχία. Δεν μπορούσαν να μάθουν τους τρεις πρώτους στίχους. Ποιοι είναι φιλόλογοι που θα διδάξουν αρχαία; Δεν υπάρχουν φιλόλογοι να διδάξουν αρχαία».

Ο κ. Χαραλαμπάκης, μας είπε, ότι «χύνουμε κροκοδείλια δάκρυα, όλοι ξέρουμε ότι είναι χαμένη υπόθεση η διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο». Τουλάχιστον, μας τόνισε, «ας μπορέσουμε να γράψουμε μία σωστή ιστορία της γλώσσας να βλέπουν την ομορφιά και το μεγαλείο των αρχαίων Ελλήνων μέσα από επιλεγμένα κείμενα αλλά να αφήσουμε πια την σχολαστική διδασκαλία που οδηγεί στην παπαγαλία».

«Εγώ, και δεν ντρέπομαι να το πω, τελείωσα το ‘71 το πανεπιστήμιο Αθηνών, τη Φιλοσοφική Σχολή και υποτίθεται ήμουν και αριστούχος και πήγα στη Γερμανία να μάθω αρχαία ελληνικά. Οι Άγγλοι, οι Γάλλοι, οι Γερμανοί, οι Αμερικανοί προωθούν τις κλασικές σπουδές διότι έχουν παράδοση μεγάλη, διαθέτουν και χρήματα και εμείς ερχόμαστε τρίτοι και καταϊδρωμένοι. Δεν είμαι κατά των αρχαίων ελληνικών, απλά δεν μας έμαθαν αυτά που έπρεπε να μας μάθουν».

«Ξεφυλλίζω συνεχώς το σύγχρονο λεξικό της αρχαίας ελληνικής γλώσσας του Franco Montanari. Προσέξτε, το έγραψε Ιταλός και όχι Έλληνας» συνεχίζει.

«Ξεφυλλίζοντας το κατά διαστήματα συνειδητοποίησα ότι κανείς δεν έμαθε την απλή καθημερινή ζωή των Αρχαίων Ελλήνων γιατί ήταν πολύ κοντά και σε εμάς. Οι Αρχαίοι Έλληνες έλεγαν και χυδαιότητες, αυτό το κρατάμε μυστικό. Δεν λέω να τις μάθουμε αλλά να ξέρουμε ότι υπήρξαν. Δεν είναι μόνο η Ακρόπολη, ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης.

Θα σας πω δυο τρία παραδείγματα. Οι Αρχαίοι περιγράφουν γυναίκες τοκογλύφους έχουμε την λέξη τοκίστρια που σημαίνει γυναίκα τοκογλύφος. Οι απλοί άνθρωποι είχαν τεράστια οικονομικά προβλήματα γιατί πλήρωναν πολλούς φόρους. Ξέρετε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες είχαν απορρυπαντικά; Εάν πάτε στο λεξικό του Montanari θα δείτε ότι είχαν λεκάνες που έπλεναν τα ποτήρια όταν έπιναν και λεγόταν ποτηροπλύτης, χρησιμοποιούσαν επιδέσμους, όπως εμείς, και τα έλεγαν σπληνία.

Είχαν αντιπυρετικά και τα έλεγαν ληξιφάρμακα, έκαναν αποτρίχωση οι γυναίκες και το φάρμακο το αποτριχωτικό το έλεγαν ψίλοθρον και ψίλωθρον. Είχαν καλλυντικά, είχαν διχτάκι για τα μαλλιά, είχαν και σερβιέτες. Την σερβιέτα την έλεγαν χοιροτροφείον, που σημαίνει επίδεσμος του γυναικείου αιδοίου. Ήταν απλοί καθημερινοί άνθρωποι, πολύ κοντά σε εμάς».

Γιατί λεγόμαστε Greece και όχι Hellas;

ΠΗΓΗ

πρέπει να δεις

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος: Αυξημένα μέτρα της τροχαίας σε όλο το οδικό δίκτυο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος: Αυξημένα μέτρα της τροχαίας σε όλο το οδικό δίκτυο 10

Τριήμερο Αγίου Πνεύματος – οδικό δίκτυο

Σε ειδικές δράσεις και ανάπτυξη αυξημένων μέτρων για το χρονικό διάστημα εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος, από τις 5 έως τις 8 Ιουνίου 2020, προχωρά η ΕΛΑΣ, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, με σκοπό την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, ο σχεδιασμός των μέτρων περιλαμβάνει:

-Ανάπτυξη μέτρων και ειδικών δράσεων στις πόλεις, σε όλη την εορταστική περίοδο για την εξασφάλιση απρόσκοπτης και ασφαλούς κίνησης οχημάτων και πολιτών και ιδιαίτερα των ευαίσθητων πληθυσμιακών ομάδων.

-Αυξημένη αστυνομική παρουσία και ενισχυμένη αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων.

-Αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους – εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων.

-Συγκρότηση συνεργείων γενικών και ειδικών τροχονομικών ελέγχων, κυρίως για τη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων, όπως υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, αντικανονικό προσπέρασμα, χρήση κινητών τηλεφώνων κατά την οδήγηση, μη χρήση προστατευτικού κράνους.

-Αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους, όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί).

-Εγκαιρη εξασφάλιση συνεργασίας και συντονισμού με όλους τους συναρμόδιους φορείς – υπηρεσίες, για την άμεση αντιμετώπιση και επίλυση προβλημάτων που τυχόν θα ανακύψουν.

-Ενημέρωση των πολιτών μέσω των Υπηρεσιών Επικοινωνίας του Σώματος, σε κάθε περίπτωση που είαι αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.

Οπως αναφέρει η ΕΛΑΣ, σε όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα τόσο το προσωπικό όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας Αστυνόμευσης. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της χώρας.

Δεν θα επιτρέπεται η κυκλοφορία φορτηγών ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου το διάστημα του εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

Με στόχο τη βελτίωση της οδικής κυκλοφορίας κατά το διάστημα του εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος, εκτός των μέτρων διευκόλυνσης της κυκλοφορίας που θα ληφθούν σε τοπικό επίπεδο, δεν θα επιτρέπεται, σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, η κίνηση φορτηγών αυτοκινήτων ωφελίμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου.

Ειδικότερα:

1. Την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020, από ώρα 16:00 έως 22:00 και το Σάββατο 6 Ιουνίου 2020, από ώρα 08:00 έως 13:00, για το ρεύμα εξόδου:

(α) Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα – Πάτρα) από τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500) μέχρι τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660).

(β) Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), από τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960) μέχρι τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065), από τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625) μέχρι τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479), από τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291) μέχρι τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359).

(γ) Στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών, από την αερογέφυρα Θέρμης μέχρι το 34ο χιλιόμετρο.

(δ) Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), από τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820) μέχρι την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300).

(ε) Στην Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας, από το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) μέχρι τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97 + 550).

(στ) Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός) από τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000) έως το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991).

(ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Καλαμάτα, από τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300) έως τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας).

(η) Στον Αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο – Σπάρτη) από τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000) έως τον Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000).

2. Τη Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020, από ώρα 16:00 έως 23:00, για το ρεύμα εισόδου:

(α) Στον αυτοκινητόδρομο Α8 (Αθήνα – Πάτρα), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τα Διόδια Ρίου (Χ.Θ. 199+660) μέχρι τα Διόδια Ελευσίνας (Χ.Θ. 26+500).

(β) Στον αυτοκινητόδρομο Α1 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη Εύζωνοι), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον κόμβο Λεπτοκαρυάς (Χ.Θ. 410+359) μέχρι τα διόδια Μακρυχωρίου (Χ.Θ. 374+291), από τον κόμβο Ραχών Φθιώτιδας (Χ.Θ. 242+479) μέχρι τον κόμβο Ροδίτσας (Λαμία) (Χ.Θ. 212+625), και από τη διασταύρωση του Μπράλου (Χ.Θ. 203+065) μέχρι τον κόμβο Αγ. Στεφάνου (Κρυονέρι) (Χ.Θ. 27+960).

(γ) Στην Εθνική Οδό Ν. Μουδανιών – Θεσσαλονίκης από το 34ο χιλιόμετρο μέχρι την αερογέφυρα Θέρμης.

(δ) Στον αυτοκινητόδρομο Α11 (Σχηματάρι – Χαλκίδα), στο ρεύμα προς Σχηματάρι, από την υψηλή γέφυρα Χαλκίδας (Χ.Θ. 12+300) μέχρι τη διασταύρωσή της με τον αυτοκινητόδρομο Α1 (Χ.Θ. 65+820).

(ε) Στην Εθνική Οδό Καβάλας – Θεσσαλονίκης από τη διασταύρωση Λέων Αμφίπολης (Χ.Θ. 97+550) μέχρι το 11ο χλμ. (Χ.Θ.11+340) αυτής.

(στ) Στον αυτοκινητόδρομο Α5 (Ιόνια Οδός), στο ρεύμα προς Αντίρριο, από το τέλος της Ιόνιας Οδού (Χ.Θ. 200+991) έως τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» (Χ.Θ. 0+000).

(ζ) Στον αυτοκινητόδρομο Α7 (Κεντρικής Πελοποννήσου), στο ρεύμα προς Αθήνα, από τον Ισόπεδο Κυκλικό Κόμβο Σπάρτης (Χ.Θ. 240+800) (Περιμετρική Καλαμάτας) έως τον Α/Κ Κορίνθου (Χ.Θ. 85+300).

(η) Στον Αυτοκινητόδρομο Α71 (Λεύκτρο – Σπάρτη), στο ρεύμα προς Λεύκτρο, από Α/Κ Σπάρτης (Χ.Θ. 45+000) έως τον Α/Κ Λεύκτρου (0+000).

3. Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας:

(α) Τα οχήματα που προσφέρουν οδική βοήθεια, σύμφωνα με ν. 3651/2008, τα φορτηγά αυτοκίνητα των ΕΛΤΑ, τα φορτηγά αυτοκίνητα των εταιρειών διανομής τύπου, τα φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν ζώντα ζώα, ευπαθή τρόφιμα όπως αυτά αναφέρονται στη διεθνή συμφωνία ΑΤΡ (άρθρο 3 του Κεφαλαίου ΙΙ της κοινής υπουργικής απόφασης 50786/3319/2014 (Β΄ 2418), εφόσον το ποσοστό του φορτίου των παραπάνω προϊόντων που μεταφέρονται είναι τουλάχιστον το 10% του ωφέλιμου φορτίου.

(β) Τα βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς νερού (υδροφόρα) όταν αυτά κινούνται για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.

(γ) Τα φορτηγά οχήματα (ψυγεία) δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) και ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) που μεταφέρουν νωπά οπωροκηπευτικά προϊόντα.

(δ) Τα φορτηγά οχήματα που μεταφέρουν υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης για αδρανοποίηση, σύμφωνα με τον κανονισμό ΕΚ 1069/2009, εφόσον διαθέτουν σχετική άδεια από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής της οικείας Περιφέρειας και συνοδεύονται από το προβλεπόμενο εμπορικό έγγραφο.

(ε) Τα φορτηγά οχήματα των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας (Δ.Ε.Η., Ο.Τ.Ε, Φυσικό Αέριο κ.λπ.) όταν κινούνται για αποκατάσταση έκτακτων βλαβών των δικτύων τους και μόνο εφόσον συνοδεύονται από έγγραφη εντολή του οικείου οργανισμού.

(στ) Τα βυτιοφόρα οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα για τον ανεφοδιασμό μέσων πυρόσβεσης, εφόσον αυτό αποδεικνύεται από κατάλληλα έγγραφα ή παραστατικά.

(ζ) Τα φορτηγά οχήματα μεταφοράς εξοπλισμού μουσικών και θεατρικών παραστάσεων και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση και μεταφορά εξοπλισμού για την κάλυψη τηλεοπτικών και κινηματογραφικών γεγονότων.

(η) Τα φορτηγά αυτοκίνητα που μεταφέρουν οξυγόνο για ιατρικούς σκοπούς.

(θ) Τα μηχανήματα έργου της ΔΕΣΕ και τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών, μετά από αίτημα της αρμόδιας Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας και με σχετική απόφαση της κατά τόπου αρμόδιας Διεύθυνσης Τροχαίας.

(ι) Τα οχήματα έκτακτης ανάγκης.

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

ΑΣΕΠ: Αιτήσεις τώρα για προσλήψεις σε 17 Δήμους της Ελλάδας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

ΑΣΕΠ: Αιτήσεις τώρα για προσλήψεις σε 17 Δήμους της Ελλάδας 11

Προσλήψεις ΑΣΕΠ

Δεκάδες είναι οι προκηρύξεις στο δημόσιο τομέα, οι οποίες «τρέχουν». Οι προσλήψεις αφορούν άτομα, τα οποία επιθυμούν να εργαστούν στους δήμους της χώρας. Οι προαναφερθείσες προκηρύξεις είναι πολλές και βρίσκονται υπό την επίβλεψη του ΑΣΕΠ. Αναλυτικότερα, όλα όσα οφείλετε να γνωρίζετε για αυτές:

Οι προκηρύξεις που «τρέχουν»

– 27 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας: Ο Δήμος Μάνδρας-Ειδυλλίας ανακοινώνει την πρόσληψη 27 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 3 μηνών, ως ακολούθως: 20 άτομα (Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη) και 7 άτομα (Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη).

ΑΣΕΠ: Αιτήσεις τώρα για προσλήψεις σε 17 Δήμους της Ελλάδας - Εικόνα 1

Η εξωτερική όψη του κτηρίου του ΑΣΕΠ.

– 37 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Αθηναίων: Ο Δήμος Αθηναίων ανακοινώνει την πρόσληψη 37 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, έως 13-09-2020. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 28/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

Κι άλλες προκηρύξεις που «τρέχουν»

– 25 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Χαλκιδικής και Αγίου Όρους ανακοινώνει την πρόσληψη 25 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 7 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 22/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 16 Γεωπόνοι με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων: Η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων ανακοινώνει την πρόσληψη 16 ΠΕ Γεωπόνων ελλείψει ΤΕ Τεχνολόγων Γεωπόνων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 6,5 μηνών και όχι πέραν της 30-11-2020. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 21/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 16 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας ανακοινώνει την πρόσληψη 16 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 7 μηνών και όχι πέρα της 31-12-2020. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 23/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

Κι άλλες προκηρύξεις που «τρέχουν»

– 26 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στον Οργανισμό Παιδικής Αγωγής και Άθλησης ”Γιάννης Γάλλος”: Ο Οργανισμός Παιδικής Αγωγής και Άθλησης “Γιάννης Γάλλος” ανακοινώνει την πρόσληψη 26 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 8 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 22/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 20 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Τανάγρας: Ο Δήμος Τανάγρας ανακοινώνει την πρόσληψη 20 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 4 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 21/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 14 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας ανακοινώνει την πρόσληψη 14 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 7 μηνών και όχι πέραν της 31-12-2020. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 23/05/2020-01/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

Κι άλλες προκηρύξεις που «τρέχουν»

– 10 Εργάτες με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Ναυπλιέων: Ο Δήμος Ναυπλιέων ανακοινώνει την πρόσληψη 10 ΥΕ Εργατών Γενικών Καθηκόντων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 3 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 27/05/2020-02/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 24 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Παπάγου-Χολαργού: Ο Δήμος Παπάγου-Χολαργού ανακοινώνει την πρόσληψη 24 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 3 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 25/05/2020-03/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 110 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου ανακοινώνει την πρόσληψη 110 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 7 μηνών και όχι πέραν της 31-12-2020. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 26/05/2020-04/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

Επιπλέον, προκηρύξεις που «τρέχουν»

– 10 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Κοζάνης: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κοζάνης ανακοινώνει την πρόσληψη δέκα (10) ατόμων, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για χρονικό διάστημα έως 30/11/2020, και με δυνατότητα ανανέωσης ή παράτασης για τις θέσεις του Αρχαιολόγου και του Μηχανικού. Θέσεις: 1 ΠΕ Αρχαιολόγος, 1 ΠΕ Πολιτικός Μηχανικός και 8 ΥΕ Εξειδικευμένοι Εργάτες. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων από 27-05-2020 έως 05-06-2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 12 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας: Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας ανακοινώνει την πρόσληψη 12 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού διακίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 7 μηνών και όχι πέραν της 31-12-2020. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 27/05/2020-05/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 22 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Τρίπολης: Ο Δήμος Τρίπολης ανακοινώνει την πρόσληψη 22 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 3 μηνών, ως ακολούθως: 12 ΔΕ Οδηγοί Γ’ Κατηγορίας, 10 ΥΕ Φύλακες. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

Οι υπόλοιπες προκηρύξεις που «τρέχουν»

– 10 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε. (Περιοχή Αλιάκμονα): Η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε. για την περιοχή Αλιάκμονα, ανακοινώνει την πρόσληψη 10 ατόμων ΔΕ Ηλεκτροτεχνικών Σταθμών & Υποσταθμών με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 8 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 30/05/2020-09/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 29 άτομα με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Κ.Θ.-Γ.Ν.-Κ.Υ. Λέρου: Το Κρατικό Θεραπευτήριο-Γενικό Νοσοκομείο-Κέντρο Υγείας Λέρου ανακοινώνει την πρόσληψη 29 ατόμων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 12 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 29/05/2020-09/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

– 14 Εργάτες με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου στο Δήμο Επιδαύρου: Ο Δήμος Επιδαύρου ανακοινώνει την πρόσληψη 14 ΥΕ Εργατών Γενικών Καθηκόντων με σύμβαση εργασίας ιιδωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας 3 μηνών. Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων: 02/06/2020-11/06/2020. Διαβάστε ΕΔΩ την προκήρυξη.

Πηγή

 

Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Τραγωδία πνίγηκε παιδάκι στα κάγκελα της κούνια του

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Τραγωδία πνίγηκε παιδάκι στα κάγκελα της κούνια του 12

Κοριτσάκι πνίγηκε στη κούνιας του

Σοκ έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία της Ηγουμενίτσας, η είδηση του θανάτου ενός δίχρονου κοριτσιού που έχασε τη ζωή του στον ύπνο του.

Το κοριτσάκι, σύμφωνα με πληροφορίες, πνίγηκε στα κάγκελα της κούνιας του, στην προσπάθειά του να βγει από αυτή.

Το παιδί το βρήκαν οι γονείς του το πρωί χωρίς τις αισθήσεις του και το μετέφεραν στο Κέντρο Υγείας Ηγουμενίτσας, όπου παρά την προσπάθεια των γιατρών να την επαναφέρουν στη ζωή, δυστυχώς κατέληξε.

ΠΗΓΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ