Connect with us

Ταξίδια

Εξόρμηση του ΕΟΣ Καλαμάτας στην οροσειρά του Χελμού στο νομό Αχαΐας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Της Κωστοπούλου Ασημίνας

Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός, πως η Ελλάδα αποτελεί έναν ιδανικό προορισμό για όλων των ειδών τις πεζοπορίες, τόσο εύκολες όσο και πιο απαιτητικές. Υπάρχουν παραδεισένιες διαδρομές σε βουνά, δίπλα σε ποτάμια και καταρράκτες. Μια τέτοια διαδρομή ακολούθησε και ο Ορειβατικός Σύλλογος Καλαμάτας το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Η εξόρμηση ήταν σε μια οροσειρά της Β. Πελοποννήσου, όπου το μεγαλύτερο μέρος της απλώνεται στην Αχαΐα και λιγότερο στην Κορινθία, στα βόρεια της επαρχίας των Καλαβρύτων. Αυτή η οροσειρά, καλείται Χελμός και στα σλαβικά μεταφράζεται ως χιονισμένο βουνό. Στόχος μας ήταν η Ψηλή Κορυφή, σε υψόμετρο 2.355m.

Μια μικρή ομάδα 11 ατόμων αρχικά, βρεθήκαμε έξω από το γραφείο του συλλόγου και γύρω στις 14.00 μ.μ ξεκινήσαμε. Μια χαρούμενη ατμόσφαιρα επικρατούσε, μουσική, γέλια… Κάπως έτσι, απομακρυνθήκαμε από το νομό Μεσσηνίας και φτάσαμε στο νομό Αχαΐας. Βρεθήκαμε για μια στάση στην Κλειτορία, η οποία κερδίζει μερίδιο στις προτιμήσεις των επισκεπτών που επιθυμούν να απολαμβάνουν τις ομορφιές των Καλαβρύτων και φυσικά, το χιονοδρομικό κέντρο του Χελμού. Εκεί συναντήσαμε και το 12ο μέλος της ομάδας μας και «η συμμορία των έντεκα» αποτέλεσε παρελθόν. Μετά τη στάση αυτή, βρεθήκαμε σε ένα ήσυχο και μικρό χωριό με τρεχούμενα νερά και ένα εντυπωσιακό καταπράσινο τοπίο. Το χωριό Περιστέρα, θα αποτελούσε και το σημείο εκκίνησή μας για την ονειρεμένη πεζοπορία μας στους καταρράκτες της Στυγός. Κατόπιν, κατευθυνθήκαμε προς το χώρο διανυκτέρευσής μας. Στήσαμε τις σκηνές μας σε ένα καταπράσινο πυκνό δάσος, με ψηλά δέντρα. Ακολούθησε το βραδινό φαγητό, σε μια ταβέρνα με τοπικά παραδοσιακά πιάτα.  Οι ντόπιοι εκεί, μας αποκάλυψαν τα μυστικά του τόπου τους κι έτσι δικαιολογήθηκε στο μέγιστο η επιδίωξη αυτής μας της απόδρασης.

Επιστρέφοντας στο σημείο διανυκτέρευσής μας, μια μικρή ομάδα αποφασίσαμε να πεζοπορήσουμε έως τη «Βρύση της Γκόλφως». Πρόκειται για το σημείο συνάντησης του Τάσου και της Γκόλφως, το δραματικό ζευγάρι που έγινε γνωστό μέσα από τον συγγραφέα Σπύρο Περεσιάδη. Τα κινούμενα φώτα μέσα στο δάσος έκαναν ορατή την βρύση αυτή, απολαμβάνοντας όλοι τα κρυστάλλινα νερά της. Επιστρέφοντας στο σημείο διανυκτέρευσης ατένιζα τον έναστρο ουρανό, καθώς πλησίαζα όμως στη σκηνή μου όμως τα ψηλά πεύκα μου έκρυβαν ελαφρώς αυτό το μαγικό ουρανό. Ήθελα να μείνω ξύπνια να χαζεύω, αλλά η επόμενη μέρα απαιτούσε πρωινό ξύπνημα. Το στρώμα των πευκοβελόνων και ο ήχος του τρεχούμενου νερού, έκαναν τον ύπνο μου ονειρικό.

Η επόμενη μέρα, μας βρήκε έτοιμους να κατακτήσουμε την Ψηλή Κορυφή. Αφού πήραμε πρωινό μας, ντυθήκαμε ανάλογα και αρματωθήκαμε τα απολύτως απαραίτητα. Το σημείο όπου ξεκινήσαμε, ήταν το χωριό Περιστέρα. Εκεί μας υποδέχτηκε και το 13ο μέλος της ομάδας. Περνώντας απ΄ την πλατεία, θαυμάσαμε τα υπέροχα πλατάνια που τη στολίζουν και εφοδιαστήκαμε συνάμα με πηγαίο νερό, από μια παραδοσιακή βρύση.

Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας οι συζητήσεις έδιναν και έπαιρναν, όταν όμως η ανάβαση ξεκίνησε να δυσκολεύει, τη σκυτάλη πήρε η απόλυτη σιγή. Όλοι είχαμε στρέψει την προσοχή μας σε μονοπάτια απότομα και στενά. Τα πιο πεπειραμένα μέλη έδιναν χρήσιμες πληροφορίες, έτσι ώστε η κίνηση να γίνεται με περισσότερη σταθερότητα και μεγαλύτερη άνεση. Μόλις φτάσαμε σε ένα ψηλό σημείο, αντικρίσαμε τη θέα του φυσικού καταρράκτη. Συνεχίσαμε πεισματικά την ανάβαση,  με τον ήλιο να μας ακολουθεί. Πατήσαμε στο σημείο που πέφτουν τα νερά της Στυγός, ορμίσαμε κάτω από το αθάνατο νερό για να «βαφτιστούμε άτρωτοι» όπως έπραξε η Θέτις, η μητέρα του Αχιλλέα, βυθίζοντας τον σ’ αυτά τα νερά και κάνοντάς τον άτρωτο. Μα αλήθεια, θα αντέχαμε μια ζωή σαν αθάνατοι; Πολλοί από εμάς, αγνόησαν την άποψη του ιστορικού Παυσανία. Ο ίδιος υποστηρίζει, πως τα νερά αυτά δηλητηριάζουν κάθε ζωντανόν ον. Επίσης, σε αυτό το σημείο υπάρχει μια σπηλιά όπου σύμφωνα με τη μυθολογία, εκεί άνθρωποι και θεοί έδιναν ιερούς και απαράβατους όρκους. Οι αρχαίοι, είχαν την πεποίθηση πως σε αυτή τη σπηλιά βρίσκονται οι πύλες του Άδη. Το χρώμα των υδάτων φαντάζει μαύρο, καθότι αυτά γλείφουν αυτόν τον επιβλητικό βράχο. Ένας μύθος, αναφέρει πως η θεά Δήμητρα επιδιώκοντας να ξεφύγει από το κυνηγητό του Ποσειδώνα μεταμορφώθηκε σε φοράδα και περνώντας από αυτά τα νερά, καθρεφτίστηκε συνειδητοποιώντας την ασχήμια της. Γι΄αυτό το λόγο, καταράστηκε αυτά τα νερά να είναι μαύρα.

Η ομάδα συνέχισε πιστά το ανηφορικό μονοπάτι, μέχρι που κατέκτησε την Ψηλή Κορυφή. Η προσπάθειά μας ανταμείφθηκε, απολαμβάνοντας αυτήν την συγκλονιστική θέα. Εκείνη τη χρονική στιγμή, μου ήρθαν στο μυαλό οι στίχοι του Κωνσταντίνου Καβάφη. «Πάντα στο νου σου να ‘χεις την Ιθάκη. Το φθάσιμον εκεί είν΄ ο προορισμός σου. Αλλά μη βιάζεις το ταξίδι καθόλου». Συλλογιζόμουν πως το ταξίδι εξίσου έχει μεγάλη βαρύτητα, καθότι αποκομίζουμε πολλά. Αντιλαμβανόμαστε τα όριά μας γνωρίζοντας καλύτερα τον εαυτό μας, συλλέγουμε εμπειρίες και αναθεωρούμε καταστάσεις. Για παράδειγμα, άγχη και φόβοι, υπάρχει λόγος; Το ταξίδι σε συνδυασμό με τον προορισμό αποφέρουν πληρότητα, ολοκλήρωση.

Αφήνοντας την Ψηλή Κορυφή, βρεθήκαμε στην απέναντι κορυφή όπου βρίσκεται το Αστεροσκοπείο Χελμού, το οποίο έχει χτιστεί πάνω σε μια από τις πιο εντυπωσιακές και άγρια όμορφες κορυφές, τη Νεραϊδόραχη. Η τοποθεσία αυτή δεν είναι τυχαία επιλεγμένη καθότι αποτελεί ένα από τα σημεία της Ευρώπης στα οποία η φωτορύπανση δεν είναι υψηλή και το τηλεσκόπιο υπερέχει των σύννεφων. Από το σημείο αυτό, ξεκίνησε η κατάβαση προς το χιονοδρομικό κέντρο Χελμού. Όταν ολοκληρώθηκε, αφαιρώντας τον εξοπλισμό από πάνω μου, αντί να φωνάξω «Τετέλεσται» αναφώνησα «Έχω κολλήσει τον ιό». Δεν αναφερόμουν στον κορωνοϊό όμως. Μιλούσα για τον ιό της ορειβασίας, τον μοναδικό ιό όπου δεν επιζητώ γιατρειά. Όσο μεγαλώνω, επιθυμώ να πλησιάζω βήμα βήμα την προσωπική μου ηρεμία και να νιώθω πληρότητα μέσα από τη δύναμη που μου προσφέρει απλόχερα η φύση. Εγώ βρήκα την Αχίλλειος πτέρνα μου, εσείς;


Κοινοποιησέ το

Ταξίδια

Κυκλοφορούν τα ημερολόγια του πεζοπορικού τμήματος του Ευκλή Καλαμάτας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Εκδόθηκαν και κυκλοφορούν τα ημερολόγια του πεζοπορικού τμήματος του Συλλόγου Πεζοπόρων – Ορειβατών Καλαμάτας ”Ο Ευκλής”,  οι φωτογραφίες που το κοσμούν είναι από δράσεις του 2020.

* Σύμφωνα με ανακοίνωσή της η διοίκηση του συλλόγου ευχαριστεί θερμά τους χορηγούς του ημερολογίου και αυτοί είναι :
– Kouroupis Travel

– Babyboum

– Dream Coffee (Linda Kouroupi)

* Κοστίζουν 5 ευρώ και μπορείτε άμεσα να τα προμηθευτείτε, τηλεφωνώντας στα, 27210 84844 και 6974252234.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ταξίδια

Tο φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης των 6.000 ευρώ

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Καινοτομώντας για μια ακόμη φορά οι Ρώσοι ετοιμάζονται να παρουσιάσουν το φθηνότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης, που θα στοχεύσει να τους βάλει για τα καλά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

Η παραγωγή του Zetta θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 ύστερα από κάποιες καθυστερήσεις στην παραγωγή λόγω του κορωνοϊού και η αρχική του τιμή θα είναι 550.000 ρούβλια ή 6.340 ευρώ.

Σε αυτή του την έκδοση, το Zetta θα μπορεί να κινείται με μια φόρτιση σε αποστάσεις έως και 180 χιλιόμετρα, έχοντας σχεδόν τη διπλάσια αυτονομία συγκριτικά με κινέζικα ηλεκτρικά αυτού του εύρους τιμής.

Φυσικά θα υπάρχουν και άλλες εκδόσεις του που θα προσφέρουν περισσότερη αυτονομία κίνησης, ενώ το αυτοκίνητο έχει κατασκευαστεί ώστε να φορτίζει σε οποιουδήποτε είδους πρίζα.

Το Zetta είναι ένα φιλόδοξο project των Ρώσων στο οποίο υπάρχει και κρατική εμπλοκή. Θα ξεκινήσει την κατασκευή του στα τέλη του έτους στην πόλη του Τολιάττι από την εταιρεία REMC (Russian Engineering and Manufacturing Company), εκεί όπου έχει εργοστάσιο και η Lada.

H παραγωγή του αναμένεται να είναι 15.000 μονάδες το χρόνο με τα 2/3 της να προορίζονται για εξαγωγές.

Ως προς τα μηχανικά του μέρη, το Zetta διαθέτει 4 μικρούς ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους μέσα στους τροχούς, που του χαρίζουν ισχύ 97 ίππων. Η ενέργεια που απαιτείται αποθηκεύεται σε μπαταρία χωρητικότητας 10 kW. Προς το παρόν δεν ανακοινώνονται άλλα τεχνικά του στοιχεία.

ΠΗΓΗ newsauto.gr


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Ταξίδια

Δε θα το πιστέψετε πόσο στοιχίζει στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Fiat 500

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 σχεδιάστηκε για να προσφέρει έξυπνες επιλογές που θα κάνουν πιο ευχάριστη, προσιτή και φιλική προς το περιβάλλον την κίνηση με ένα όχημα μηδενικών ρύπων.

Για πρώτη φορά στην κατηγορία ένα μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε 3θυρη hatchback έκδοση, Cabrio, αλλά και την έκδοση 3+1 (hatchback ή cabrio) που χάρη στην έξυπνη 3 πόρτα προσφέρει αυξημένη χρηστικότητα χωρίς καμία παραχώρηση στο στιλ. Εκτός όμως από το αμάξωμα, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει και τη χωρητικότητα των μπαταριών που θα εφοδιάζουν το όχημα του έτσι ώστε να αποφασίσει με βάση τις δικές του ανάγκες πια επιλογή είναι πιο συμφέρουσα για εκείνον.

Ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει ο αγοραστής, η αυτονομία είναι 180 ή 320 χιλιόμετρα, με βάση το νέο αυστηρότερο πρωτόκολλο WLTP. Τα επίπεδα αυτονομίας αυξάνονται σημαντικά ξεπερνώντας τα 460χλμ. σε χρήση αμιγώς σε αστικές συνθήκες. Το κυριότερο είναι πως το ηλεκτρικό 500 μέσα σε μόλις 5 λεπτά μπορεί να φορτιστεί με αρκετή ενέργεια που θα του εξασφαλίσει 50χλμ. διαδρομών. Παράλληλα σε συνδυασμό με το γεγονός ότι σε μόλις 35 λεπτά το ποσοστό φόρτισης μπορεί να φτάσει στο 80%, το ηλεκτρικό 500 ουσιαστικά απαλλάσσει τον χρήστη από το άγχος της διαδικασίας φόρτισης.

Οι έξυπνες λύσεις συνεχίζονται και μέσω των διαθέσιμων επιλογών λειτουργίας που περιλαμβάνουν και την πρωτοποριακή λειτουργία “Sherpa”, όπου το αυτοκίνητο προσαρμόζει τη λειτουργία του και προτείνει στον οδηγό τη βέλτιστη διαδρομή ώστε να φτάσει στον προορισμό του με βάση τη διαθέσιμη αυτονομία. Ακόμα μια πρωτιά στην κατηγορία είναι η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, χαρακτηριστικό που έγινε εφικτό χάρη στην εφαρμογή μιας σειράς προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS).

Το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 θα είναι διαθέσιμο από τον προσεχή Δεκέμβριο στην Ελληνική αγορά, με τιμή από 19.970 ευρώ (οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος που προκύπτει από τα κίνητρα που προσφέρει το κράτος για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων).

 

ΠΗΓΗ newsauto.gr


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ