Connect with us

πρέπει να δεις

Από πού προήλθε ο κορονοϊός; ‑ Τι βρήκαν οι επιστήμονες σε εργαστήρια της Ιαπωνίας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Για πρώτη φορά ανακαλύφθηκαν εκτός Κίνας ιοί συγγενικοί του νέου πανδημικού κορονοϊού. Πρόκειται για κορονοϊούς που βρέθηκαν σε νυχτερίδες φυλαγμένες εδώ και καιρό σε καταψύκτες επιστημονικών εργαστηρίων σε Καμπότζη και Ιαπωνία.

Ερευνητές δήλωσαν στο «Nature» -που έφερε στο φως την ανακάλυψη- ότι στην περίπτωση της Καμπότζης βρέθηκε ένας ιός συγγενικός του νέου κορονοϊού σε δύο πεταλοειδείς νυχτερίδες Σάμελ (Rhinolophus sameli) που είχαν πιαστεί στον βορρά της χώρας το 2010, ενώ στην Ιαπωνία ένας άλλος λιγότερο συγγενικός ιός βρέθηκε σε παλαιότερα περιττώματα νυχτερίδων που φυλάσσονταν επίσης σε καταψύκτη εργαστηρίου.

Η ανακάλυψη ενισχύει την υποψία -που αποτελεί το κυρίαρχο αλλά όχι επιβεβαιωμένο επιστημονικό σενάριο μέχρι στιγμής- ότι ο νέος πανδημικός ιός, ο οποίος προκαλεί τη νόσο Covid-19, προήλθε από τις νυχτερίδες, αν και παραμένει άγνωστο εάν πέρασε από αυτές απευθείας στους ανθρώπους ή μέσω κάποιου ενδιάμεσου φορέα. Τα γονιδιώματα των δύο συγγενικών ιών, που βρέθηκαν σε Ιαπωνία και Καμπότζη, ακόμη δεν έχουν «διαβαστεί» πλήρως (κυρίως λείπει το κρίσιμο τμήμα των γενετικών οδηγιών που κωδικοποιούν την προεξέχουσα πρωτεΐνη-ακίδα, με την οποία οι κορονοϊοί μολύνουν τα κύτταρα), ούτε έχει υπάρξει κάποια επιστημονική δημοσίευση, έτσι ώστε η επιστημονική κοινότητα να μπορεί να αξιολογήσει κατά πόσο είναι όντως σημαντική η ανακάλυψη για την «προϊστορία» της πανδημίας.

Εάν αποδειχθεί ότι οι εν λόγω κορονοϊοί είναι πολύ συγγενικοί ή ακόμη και προγονικοί του SARS-CoV-2, τότε θα πέσει περισσότερο φως στην έως τώρα ασαφή προέλευση του τελευταίου, κάτι που έχει αφήσει χώρο για την πυροδότηση διαφόρων συνωμοσιολογικών θεωριών (π.χ. περί εργαστηριακής προέλευσής του). Όπως ανέφερε η ιολόγος Βίσνα Ντουόνγκ του Ινστιτούτου Παστέρ στην Πνομ Πενχ, η οποία βρήκε και ανέλυσε σε ποσοστό έως 70% τα ξεχασμένα δείγματα στην πρωτεύουσα της Καμπότζης, ο ιός αυτών των νυχτερίδων, για να θεωρηθεί ο στενότερος συγγενής του, θα πρέπει να μοιράζεται πάνω από το 97% του γονιδιώματός του με τον SARS-CoV-2. Η πλήρης ανάλυση του γονιδιώματός του θα ακολουθήσει από το Ινστιτούτο Παστέρ στο Παρίσι. Εάν ο καμποτζιανός ιός είναι τουλάχιστον 99% όμοιος με τον SARS-CoV-2, τότε θα μπορούσε να θεωρηθεί άμεσος πρόγονός του.

Ο άλλος κορονοϊός, ο οποίος βρέθηκε στην Ιαπωνία σε ένα άλλο είδος νυχτερίδας (Rhinolophus cornutus), που είχε πιαστεί το 2013 από τους επιστήμονες, φαίνεται να έχει μικρότερη συγγένεια με τον πανδημικό νέο κορωνοϊό, περίπου κατά 81%, άρα μάλλον δύσκολα θα φωτίσει το παρελθόν του τελευταίου, σύμφωνα με τον Αυστραλό ιολόγο Έντουαρντ Χολμς του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ.

Σε κάθε περίπτωση, και οι δύο ανακαλύψεις επιβεβαιώνουν ότι ιοί συγγενικοί – λιγότερο ή περισσότερο – με τον SARS-CoV-2 είναι σχετικά κοινοί στις νυχτερίδες, ακόμη κι εκτός Κίνας, όπου υπήρξε το επίκεντρο της πανδημίας στο τέλος του 2019. Οι επιστήμονες θεωρούν πιθανό ότι και άλλοι συγγενικοί κορονοϊοί βρίσκονται καταχωνιασμένοι σε καταψύκτες εργαστηρίων, αλλά δεν έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα.

Έως τώρα, ο στενότερος γνωστός συγγενικός κορονοϊός με τον SARS-CoV-2 είναι ο RaTG13 που ανακαλύφθηκε το 2013 σε νυχτερίδες στην κινεζική επαρχία Γιουνάν και ο οποίος έχει γενετική ομοιότητα της τάξης του 96% (η διαφορά 4% στο γονιδίωμα αντιστοιχεί σε 40 έως 70 χρόνια εξέλιξης αφότου οι δύο κορονοϊοί μοιράζονταν έναν κοινό πρόγονο). Μεταξύ 2015-2019 βρέθηκαν ακόμη αρκετοί κορονοϊοί σε νυχτερίδες και παγκολίνους.

«Πιθανότατα ο SARS-CoV-2 δεν ήταν ένας τελείως νέος ιός που ξεφύτρωσε από το πουθενά. Ιοί αυτής της ομάδας υπήρχαν πριν το συνειδητοποιήσουμε το 2019», σημείωσε η καθηγήτρια Τρέισι Γκολντστάιν του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Ντέηβις.


Κοινοποιησέ το

πρέπει να δεις

Σεισμός Ελασσόνα: Νεκρός 83χρονος που έδινε μάχη στο νοσοκομείο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας κατέληξε ο ηλικιωμένος που είχε απεγκλωβιστεί από το γκρεμισμένο σπίτι στο Μεσοχώρι Ελασσόνας από τον σεισμό των 6,3 Ρίχτερ.

Πρόκειται για τον 83χρονο Χρήστο Αστ. Γκέκα, ο οποίος μαζί με τη σύζυγό του βρίσκονταν στο σπίτι τους στο Μεσοχώρι, όπως μεταδίδει το larissanet, όταν ο Εγκέλαδος «χτύπησε» το ορεινό χωριό της Ελασσόνας και γκρέμισε το σπίτι τους.

Τον ηλικιωμένο είχαν απεγκλωβίσει τα σωστικά συνεργεία που βρέθηκαν στην περιοχή και στη συνέχεια διακομίστηκε με ασθενοφόρο σε ιδιωτικό κέντρο αποκατάστασης. Χθες ο 83χρονος μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο της Λάρισας, όπου λίγο αργότερα κατέληξε.

Η κηδεία του θα γίνει αύριο σε στενό οικογενειακό κύκλο στο Μεσοχώρι Ελασσόνας. Τέλος, παράκληση η οικογένεια του εκλιπόντος αντί στεφάνων να ενισχυθούν οι σεισμόπληκτοι της περιοχής.

Συνολικά, 898 κατοικίες έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες από τις 1.609 που ελέχθησαν στις σεισμόπληκτες περιοχές της Λάρισας, της Ελασσόνας, του Τυρνάβου και της Φαρκαδόνας.

Σήμερα διεξήχθησαν, από μηχανικούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αυτοψίες σε 1.800 κτίρια. Από αυτές 1.609 αφορούν σε κατοικίες, εκ των οποίων οι 898 έχουν κριθεί μη κατοικήσιμες. Επίσης, έχουν ελεγχθεί 46 επαγγελματικοί χώροι, εκ των οποίων ακατάλληλοι είναι οι 21.

Όσον αφορά τους ιερούς ναούς και τα δημόσια κτίρια, «κίτρινα» έχουν χαρακτηριστεί τα 30 από τις 46 αυτοψίες, ενώ σε 99 άλλα κτίρια (αποθήκες, στάβλους) τα 92 κρίθηκαν ακατάλληλα προς χρήση. Επίσης έχουν γίνει έλεγχοι σε 5 σχολικές μονάδες του Δήμου Φαρκαδόνας. Εν τω μεταξύ σε ανακοίνωση του ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας τονίζει μεταξύ άλλων ότι «η πολύ ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 6,0 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ νότια της Ελασσόνας, ανέδειξε για μια ακόμη φορά τη σημαντικότητα κατάλληλης προετοιμασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Οι αναλυτικές οδηγίες του ΟΑΣΠ για τη σύνταξη σχολικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης και τη διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για την περίπτωση σεισμού («Μνημόνιο Ενεργειών για τη Διαχείριση Σεισμικού Κινδύνου στις Σχολικές Μονάδες»), η διαβίβασή τους στα σχολεία της χώρας μέσω του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, η υιοθέτησή τους από τις σχολικές μονάδες υλοποιώντας τις προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας, η πραγματοποίηση από τον ΟΑΣΠ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας των δύο σεμιναρίων για τους εκπαιδευτικούς της Περιφερειακής Ενότητας στις 2/12/2020 και 4/12/2020, η ψύχραιμη εφαρμογή του σχολικού σχεδιασμού από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές κατά τη διάρκεια του σεισμού και αμέσως μετά κατά την εκκένωση των σχολικών κτιρίων, οδήγησαν σε αποτελεσματική διαχείριση της έκτακτης ανάγκης και σε αποφυγή τραυματισμών και ανθρωπίνων απωλειών.»

Τι βοήθησε στη μείωση των επιπτώσεων στον σεισμό της Ελασσόνας

Σύμφωνα με τον κ. Λέκκα «οι συνεχείς εκπαιδευτικές δράσεις του ΟΑΣΠ την τελευταία πενταετία σε συνεργασία με τον Δήμο Λάρισας, τον Δήμο Τυρνάβου και τον Δήμο Ελασσόνας για τους εργαζόμενους στους παιδικούς σταθμούς, με την Περιφέρεια Θεσσαλίας για τις εθελοντικές ομάδες και τον γενικό πληθυσμό, με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και των όμορων περιοχών, συνέβαλαν στη μείωση των επιπτώσεων στην περίπτωση του σεισμού της 3ης Μαρτίου αλλά και γενικότερα κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα σεισμικής ακολουθίας».

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης των μαθητών για θέματα φυσικών καταστροφών, τρεις εκπαιδευτικές προτάσεις του ΟΑΣΠ σε θέματα αντισεισμικής προστασίας και συνοδών του σεισμού φαινομένων έχουν εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ενταχθεί στα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» της ψηφιακής Πλατφόρμας 21+ που δημιούργησε το καλοκαίρι του 2020 το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και μπορούν να αξιοποιηθούν από την εκπαιδευτική κοινότητα.”


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Ευαγγέλιο της Κρίσεως – Το ‘’δικαίωμα’’ του Θεού

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Ο άνθρωπος πάντοτε αναζητούσε. Δεν γνωρίζω βέβαια κατά πόσο ο σύγχρονος άνθρωπος έχει ανησυχίες και κατά πόσο ξεβολεύεται με σκοπό να βρει τον Δημιουργό του, τον σκοπό της ζωής, την θέση του μέσα στην κτίση, μέσα στην ιστορία, αλλά και το βάθος της υπαρξιακής του πορείας και σωτηρίας.

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (Βαλκανιολόγος, Θεολόγος)

Κληρικός Ι.Μ. Σταγών & Μετεώρων

Μένει να δούμε τον τρόπο της σωτηρίας. Το ότι ο άνθρωπος σώζεται μέσα στην Εκκλησία, εμπειρικά είναι αδιαμφισβήτητο. Εμπειρικά, καθότι η σχέση του ανθρώπου με τον Θεό και του Θεού με τον άνθρωπο αποτελεί ζωντανό βίωμα, μαρτυρούμενο ως κοινωνία σχέσης, ως λειτουργία σχέσης δύο προσώπων μέσα σε ένα αέναο μυστηριακό τελούμενο. Αρκεί αυτό; Αν δηλαδή ο άνθρωπος θεωρεί πως στέκεται με ευσυνειδησία μέσα στην σχέση αυτή, πως εκπληρώνει τα θρησκευτικά του καθήκοντα απέναντι στον Θεό, αρκούν αυτά για να σωθεί;

Δεν αρκούν. Μας το διαβεβαιώνει ο Χριστός στο ευαγγέλιο της Κυριακής (Ματθ. 25, 31-46), γνωστό ως ‘’ευαγγέλιο της Κρίσεως’’. Το ευαγγέλιο αυτό αποτελεί το πιο ισχυρό χτύπημα στον ηθικισμό και ευσεβισμό, όπως αυτά παρατηρούνται μέσα στην Εκκλησία από φωνές που ξεχνούν πως ο δρόμος για τα όσα όμορφα έχει ετοιμάσει ο Θεός, για την Βασιλεία Του, περνάει μέσα από το πρόσωπο του συνανθρώπου, του άλλου, του ξένου. Πλήγμα το ευαγγέλιο αυτό για όσους πιστεύουν πως θα σωθούν ατομικά, μόνοι τους, χωρίς τον άλλον σε κοινωνία σχέσης και πως αυτός ο άλλος τους εκτινάσσει στην Βασιλεία του Θεού, το μόνο αληθινό πολίτευμα, ένα πολίτευμα δικαιοσύνης του Θεού, επουδενί του ανθρώπου που είναι εύθραυστη μπροστά στην θεία δικαιοσύνη.

Στο ευαγγέλιο της Κυριακής ο Χριστός μας λέει πώς θα σωθούμε. Μας δείχνει τον τρόπο. Δεν απαιτεί δύσκολα, δεν απαιτεί πολλά για την σωτηρία. Δεν απαιτεί εξαντλητικές νηστείες, μεγάλα κομποσχοίνια, μετάνοιες μέχρι μεγάλου σωματικού πόνου, ούτε χειροκροτήματα στο νοσηρό σύστημα του γεροντισμού που δημιουργεί οπαδούς και όχι πιστούς, εξορίζοντας τον Χριστό. Ο Χριστός δεν παίζει με τις συνειδήσεις των ανθρώπων, δεν τους βάζει δύσκολα. Εκείνο που σώζει είναι η φιλανθρωπία. Εκείνη την ημέρα που θα κρίνει ο Θεός θα κρίνει με δικαιοσύνη. Είναι αγάπη ο Θεός, όμως είναι και δικαιοσύνη. Ένα κριτήριο θέτει η αγάπη του Θεού∙ την αγάπη του ανθρώπου προς τον συνάνθρωπο του, ανεξάρτητα που πιστεύει, ανήκει κοινωνικά-πολιτικά-οικονομικά-εθνικά. Διηγείται ο Χριστός λοιπόν στο ευαγγέλιο πως θα σωθούν εκείνοι που Τον έδωσαν να φάει, Τον ξεδίψασαν, Τον φιλοξένησαν στο σπίτι τους, Τον έντυσαν, Τον επισκέφτηκαν όταν αρρώστησε, Τον επισκέφτηκαν στην φυλακή. Και θα ρωτήσουν οι δίκαιοι, πότε σε είδαμε σε όλα αυτά; Κι ο Χριστός θα τους πει ‘’Αλήθεια σας λέω, ό,τι κάνατε σε ένα από τούτους τους ασήμαντους αδελφούς μου, σ’ εμέ το κάνατε’’ (Ματθ. 25, 40).

Ο ασήμαντος αδελφός είναι ο φτωχός, εκείνος που πεινάει, ο ξένος, εκείνος που δεν έχει ρούχα να φορέσει, ο άρρωστος, ο φυλακισμένος, ο κάθε ένας που πάσχει, ο ασήμαντος, εκείνος που δεν του δίνουμε σημασία, ο τσαλακωμένος, ο ‘’τελευταίος’’ που θα γίνει όμως πρώτος. Ο κάθε άνθρωπος πλάστηκε ως εικόνα Θεού. Είμαστε εικόνα του ζωντανού Θεού, όχι ενός Θεού – ιδεολογία. Κι εφόσον είναι εικόνα Θεού, στο πρόσωπο του βλέπουμε τον Θεό. ‘’Τί θα αποκριθείς στον κριτή, εσύ που ενδύεις τους τοίχους και δεν ενδύεις τον άνθρωπο;’’, διερωτάται ο Μ. Βασίλειος. Ακόμη και η φιλοσοφία διά του Levinas μας λέει πως δεν μπορεί να υπάρξει ‘’γνώση’’ του Θεού αποχωρισμένη από τις σχέσεις με τους ανθρώπους. Και ποιος είναι ο Άλλος στον Levinas; ‘’Το απόλυτα άλλο’’.

Αυτός ο απόλυτα άλλος είναι το κλειδί για τον παράδεισο. Δεν μπορεί κάποιος να λέει νηστεύω, να το δείχνει, να δείχνει κουρασμένος από την νηστεία, να μην αφήνει Μ. Απόδειπνο, Χαιρετισμούς, Θεία Λειτουργία και σε όλα να συμμετέχει και από την άλλη να μην γίνεται φιλάνθρωπος και να μην ελεεί, να διχάζει ανθρώπους, να σπέρνει κακία, μίσος, να φέρεται με έπαρση, να παραβλέπει τους φτωχούς, να αρνείται την συμφιλίωση. Δεν υπάρχουν πολλοί δρόμοι για τον παράδεισο, όπως δεν υπάρχουν πολλοί θεοί. Ένας είναι ο Θεός και έχει ενσαρκώσει τον τρόπο Του μέσα στην ιστορία. Ο Χριστός λέει για την συμφιλίωση με τον άλλον: ‘’Εάν, όταν προσφέρεις το δώρο σου στο θυσιαστήριο, θυμηθείς ότι ο αδελφός σου έχει κάτι εναντίον σου, τότε άφησε το δώρο σου μπροστά στο θυσιαστήριο και πήγαινε πρώτα να συμφιλιωθείς με τον αδελφό σου, και τότε έλα να προσφέρεις το δώρο σου’’ (Ματθ. 5, 23-24).

Ο Χριστός απογοητεύει τις φωνές που πιστεύουν πως κρατούν την σωτηρία καλά στα χέρια τους ως ατομικό κατόρθωμα και όχι ως σύνολη διάθεση μιας κοινωνικής και φιλάνθρωπης πορείας και μετοχής. Φάγανε ήττα όσοι νομίζουν πως η διαφημιζόμενη θρησκευτικότητά τους, τους κλώτσησε στον παράδεισο. Δεν είναι ατομικό δικαίωμα ο παράδεισος, ούτε προσωπικό κεκτημένο. Είναι δωρεά. Δωρεά προς την ανθρώπινη αναξιότητα, δωρεά ακατάληπτη, άρρητη, ακατανόητη. Δωρεά που την δίνει ο Θεός. Ο Χριστός τσακίζει την νενομισμένη αντίληψη των ευσεβών και πρώτων μέσα από το ευαγγέλιο. Δεν λογαριάζει την ατομική τους ευλάβεια, τα ατομικά πνευματικά τους κατορθώματα. Το παιχνίδι παίζεται με άλλους όρους. Ευτυχώς ο Θεός βάζει τους όρους αυτούς. Και αυτοί είναι οι όροι και οι προϋποθέσεις του ευαγγελίου της Κυριακής. Ας Του αφήσουμε τουλάχιστον αυτό το δικαίωμα.

 


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

George Clooney: Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κοινοποιησέ το

Ο ηθοποιός George Clooney, γνωστός για την αγάπη του στην χώρα μας, προχώρησε σε νέα παρέμβασή υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, όπως αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Τα ΝΕΑ».

Τα Μάρμαρα ανήκουν στην Ελλάδα και πρέπει να γυρίσουν εκεί, υπογραμμίζει ο χολιγουντιανός σταρ.

«Υπάρχουν πράγματι πολλά αντικείμενα ιστορικής αξίας τα οποία πρέπει να επιστραφούν στους αρχικούς ιδιοκτήτες τους. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν είναι τόσο σημαντικό όσο τα Μάρμαρα του Παρθενώνα» σημειώνει ο Κλούνι και καλεί την Βρετανία να επιτρέψει τη μόνιμη επανένωσή τους στον γενέθλιο τόπο τους. «Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στον αρχικό τους ιδιοκτήτη», τονίζει.

Τα σχόλια αυτά, σύμφωνα με τα «Νέα», έγιναν σε πρόσφατη επικοινωνία που είχε ο Κλούνεϊ με την επίσης ηθοποιό Τζάνετ Σούζμαν, πρόεδρο της βρετανικής Επιτροπής για την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ