Connect with us

πρέπει να δεις

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 1
Κοινοποιησέ το

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο

Οι Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού είναι μία από τις εκατοντάδες ιστορίες που ακούστηκαν για το διασημότερο ναυάγιο όλων των εποχών, αλλά έχουν ξεχαστεί.

Ο Τιτανικός θεωρείται ακόμη και σήμερα το διασημότερο ναυάγιο όλων των εποχών, καθώς πρόκειται για το πιο σύγχρονο πλοίο της εποχής του, που βυθίστηκε πριν καν ολοκληρώσει το παρθενικό του ταξίδι.

Δεκάδες βιβλία και άλλα τόσα ντοκιμαντέρ, πολλές ταινίες ανάμεσα στις οποίες και η πιο γνωστή που σάρωσε τα Όσκαρ, χιλιάδες άρθρα και αναλύσεις, ποιήματα, τραγούδια, πίνακες ζωγραφικής και έργα τέχνης ακόμα και μια… ντουζίνα θεωρίες συνωμοσίας για το τι πραγματικά έγινε και ο Τιτανικός βρέθηκε από εκεί που ταξίδευε όλο περηφάνια, στον παγωμένο βυθό του Ατλαντικού.

Περίπου 107 χρόνια μετά το παρθενικό και έσχατο ταξίδι ενός τεχνολογικού θαύματος για εκείνη την εποχή, έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί σχεδόν τα πάντα. Πολλές είναι οι ιστορίες που έχουν γίνει γνωστές. Σχεδόν όλες έχουν μέσα τους το στοιχείο της τραγικότητας για το οποίο μιλήσαμε νωρίτερα.

Κάποιες από αυτές τις ιστορίες είναι οι πλέον γνωστές. Κάποιες άλλες έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα. Υπάρχουν και εκείνες που είναι εντελώς ξεχασμένες. Μια από αυτές είναι και εκείνη των τεσσάρων Ελλήνων που ξεκίνησαν για ένα καλύτερο αύριο αλλά βρέθηκαν στη λίστα των νεκρών του διασημότερου ναυαγίου.

Θα πει κάποιος -και σωστά- πως όταν χάθηκαν τουλάχιστον 1.500 άνθρωποι, είναι μικρόψυχο να μιλάς μόνο για τέσσερις. Αυτή η ιστορία των τεσσάρων Ελλήνων, ωστόσο, έχει την δικιά της αξία και επιπλέον η «εντοπιότητα» ήταν και παραμένει ένα από τα κριτήρια της «σωστής είδησης».

Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού: Το πλοίο των ονείρων που μετατράπηκε σε «πλοίο του εφιάλτη»

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 2

Η παραγγελία για την κατασκευή του δόθηκε στα τέλη του καλοκαιριού του 1908. Τέλη Μαρτίου του 1909 ξεκίνησε η ναυπήγησή του η οποία ολοκληρώθηκε με την καθέλκυσή του περίπου δυο χρόνια αργότερα.

Ο Τιτανικός ήταν ένα πραγματικό τεχνολογικό θαύμα για την εποχή του. Υπερπολυτελές πλοίο 269 μέτρων και 52,3 τόνων που έφτανε συνολικά τα 53,3 μέτρα ύψος, διέθετε επτά καταστρώματα και «έπιανε» 44 χιλιόμετρα ανά ώρα μέγιστη ταχύτητα.

Συνολικά ο Τιτανικός μπορούσε να «κουβαλήσει» 2.435 επιβάτες και 892 άτομα πλήρωμα. Διέθετε και 20 σωστικές λέμβους. Χωρούσαν μόλις 1.178 ανθρώπους. Κρίθηκε πως δεν χρειαζόταν μέριμνα για παραπάνω καθώς το πλοίο ήταν… αβύθιστο.

Στις 10 Απριλίου 1912 ξεκίνησε από το Σαουθάμπτον το παρθενικό του ταξίδι με προορισμό τη Νέα Υόρκη, όπου σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα έφτανε πέντε ημέρες αργότερα. Το βράδυ της τέταρτης ημέρας, ωστόσο, έμελλε να είναι και το τελευταίο.

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 3

Ο Τιτανικός προσέκρουσε σε παγόβουνο. Μέσα σε 2 ώρες και 40 λεπτά είχε βυθιστεί. Μόλις 705 από τους 2.224 επιβάτες κατάφεραν να σωθούν. Τουλάχιστον 1.500 πέθαναν. Ανάμεσα σε αυτούς και τέσσερις Έλληνες.

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 4

Η Ελλάδα εκείνης της περιόδου ήταν μια χώρα που το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού της βίωνε τη φτώχεια και την ανέχεια στο πετσί του. Ήταν άλλωστε μια εποχή που η χώρα βρισκόταν στα πρόθυρα των βαλκανικών πολέμων (ο πρώτος εκ των οποίων θα ξεκινούσε μερικούς μήνες μετά το παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού).

Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού: Έψαχναν την ευκαιρία να κυνηγήσουν το όνειρό τους

Πολλοί ήταν οι νέοι άνθρωποι που έψαχναν τη μια και μοναδική ευκαιρία που θα τους δινόταν για να κυνηγήσουν το όνειρο για ένα καλύτερο αύριο.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκαν και τέσσερις νεαροί από το μικρό χωριό Άγιος Σώστης του δήμου Οιχαλίας, στη Μεσσηνία.

Το 2006 στο Ζάππειο Μέγαρο, πραγματοποιήθηκε μια έκθεση κειμηλίων του ναυαγίου και εκεί δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πληροφορίες που θα διαβάσετε παρακάτω και προέρχονται από την έρευνα που έκανε η Ρένα Γιατροπούλου.

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 5

Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού: Βασίλης Καταβέλος, 18 χρονών

Ο Βασίλης Καταβέλος ήταν μόλις 18 χρονών τότε. Αποφάσισε να πάει στις ΗΠΑ μετά από… φήμες που του μεταφέρθηκαν πως ο μικρότερος αδελφός του, Παναγιώτης, που βρισκόταν ήδη εκεί έκανε… άσωτη ζωή. Ακολουθώντας τη συμβουλή του συγχωριανού του, Παναγιώτη Λυμπερόπουλου, δέχθηκε να ταξιδέψει μαζί του.

Στις ανησυχίες του Βασίλη για το κόστος του υπεραντλαντικού ταξιδιού, ο Παναγιώτης Λυμπερόπουλος τον καθησύχασε του λέγοντάς του πως τα εισιτήρια της τρίτης θέσης δεν ήταν τόσο ακριβά. Έτσι, ο Βασίλης πούλησε μερικά πρόβατα, αγόρασε το εισιτήριο και ταξίδεψε μέχρι τη Μασσαλία με τον Π. Λυμπερόπουλο και δύο αδέλφια, κατοίκους του Αγίου Σώστη.

Στον Τιτανικό επιβιβάστηκε από το λιμάνι του Χερβούργου με αριθμό εισιτηρίου 2682 Γ’ Θέση. Ο αδελφός του, Παναγιώτης, ήταν ο πρώτος που έμαθε για τον θάνατό του από τις εφημερίδες που πουλούσε. Λίγες εβδομάδες μετά το ναυάγιο η σορός του ανασύρθηκε από το πλοίο Μακέι-Μπένετ, αλλά επειδή δεν πρόλαβε να αναγνωριστεί από την οικογένειά του ποντίστηκε στη θάλασσα στις 22 Απριλίου 1912. Ο αδελφός του παρέλαβε απλά μια τσατσάρα και το πιστοποιητικό γεννήσεως του Βασίλη.

Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού: Παναγιώτης Λυμπερόπουλος, 33 χρονών

Ο 33χρονος Παναγιώτης Λυμπερόπουλος ζούσε αρκετά χρόνια στη Νέα Υόρκη. Είχε μια καλή ζωή και είχε καταφέρει ν’ ανοίξει το δικό του εργαστήριο μεταλλικών χειροτεχνημάτων. Στην πατρίδα του είχε γυρίσει τον Απρίλιο του 1912, προκειμένου να βαφτίσει τον γιο του Κώστα στην εκκλησία του Άη Γιάννη.

Πριν το Πάσχα εκείνης της χρονιάς και παρά την επιμονή της γυναίκας του, Αγγελικής, να μείνει να περάσουν μαζί τις ημέρες των γιορτών, εκείνος αποφάσισε να ταξιδέψει με τον Τιτανικό. Η γυναίκα του είχε προαίσθημα πως κάτι κακό θα συμβεί και τον παρακαλούσε να μη φύγει. Αυτός, όμως, ήταν αποφασισμένος και όταν πλέον έφτασαν στο λιμάνι της Μασσαλίας με τον Βασίλη Καταβέλο της έγραψε πως «θα ταξιδέψουμε με το καλύτερο ατμόπλοιο του κόσμου» προκειμένου να την καθησυχάσει.

Στον Τιτανικό επιβιβάστηκε από το λιμάνι του Χερβούργου με αριθμό εισιτηρίου 2683 Γ’ Θέση. Όταν το πλοίο χτύπησε το παγόβουνο, ο Λυμπερόπουλος εγκατέλειψε την Γ΄ θέση. Με τη βοήθεια των αγγλικών που γνώριζε, φόρεσε ένα σωσίβιο και έπεσε στα παγωμένα νερά. Κολύμπησε μέχρι μια σωσίβια λέμβο, όπου βρίσκονταν άλλα τρία άτομα.

Δυστυχώς, η λέμβος παρασύρθηκε από τα νερά και δεν βρέθηκε παρά δύο μήνες μετά σε μια ακτή του Καναδά. Οι ναυαγοί ήταν φυσικά νεκροί και είχαν δεθεί στη λέμβο με τις ζώνες των παντελονιών τους. Τα σωσίβιά τους ήταν σκισμένα με τα δόντια τους, πιθανώς σε μια προσπάθεια να ξεγελάσουν την πείνα τους. Η γυναίκα του και ο γιος του Παναγιώτη Λυμπερόπουλου παρέλαβαν τα αντικείμενα που βρέθηκαν στις τσέπες του: τη βέρα του, μια χρυσή καρφίτσα, ένα ρολόι, μια ατζέντα και κάποια χρήματα. Ο ίδιος ετάφη σε νεκροταφείο του Καναδά.

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 6

Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού: Απόστολος και Δημήτρης Χρονόπουλος, 26 και 21 ετών

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο 7

Ο τρίτος των Ελλήνων, Απόστολος Χρονόπουλος ήταν 26 ετών τότε. Είχε πάει πρώτη φορά στην Αμερική σε ηλικία 18 ετών και δούλευε διερμηνέας σε μια βιοτεχνία. Είχε αποφασίσει να πάρει μαζί του τον μικρότερο αδελφό του, Δημήτρη Χρονόπουλο, ο οποίος ήταν 21 ετών το 1912.

Αρχικά, τα δύο αδέλφια επρόκειτο να ταξιδέψουν στην Αμερική με κάποιο άλλο υπερωκεάνιο, αλλά όταν έφτασαν στη Μασσαλία με τον Παναγιώτη Λυμπερόπουλο και τον Βασίλη Καταβέλο, ο πρώτος τούς έπεισε να αλλάξουν τα εισιτήριά τους και να ταξιδέψουν με τον Τιτανικό για να φτάσουν πιο γρήγορα. Η τύχη των δύο αδελφών δεν έγινε γνωστή. Δεν γνωρίζει κανείς εάν παρασύρθηκαν μαζί με τον Τιτανικό στο βυθό ή εάν οι σοροί τους βρέθηκαν και ποντίστηκαν στη θάλασσα.

Μεσσήνιοι επιβάτες του Τιτανικού: Μικρό μνημείο στη Μεσσηνία

Σήμερα, στο ορεινό χωριό του Αγίου Σώστη στη Μεσσηνία υπάρχει ένα μικρό μνημείο (δημιουργήθηκε μόλις το 2001) για τους τέσσερις άντρες-θύματα του Τιτανικού. «Εις μνήμην των τεσσάρων Ελλήνων θυμάτων του Τιτανικού του έτους 1912 αναζητούντων καλυτέραν τύχην εις ΗΠΑ δι΄εαυτούς και οικογενείας των. Βασιλείου Γ. Καταβέλου-Παναγιώτου Κ. Λυμπεροπούλου-Δημητρίου Μ. Χρονοπούλου» γράφει.

Τιτανικός: 4 Μεσσήνιοι επιβάτες έχασαν τη ζωή τους στο διασημότερο ναυάγιο

ΠΗΓΗ


Κοινοποιησέ το

πρέπει να δεις

Κορωνοϊός: 196 νέα κρούσματα σήμερα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Κορωνοϊός: 196 νέα κρούσματα σήμερα 14
Κοινοποιησέ το

Μετά την αύξηση των κρουσμάτων που “γέννησε” ο κορονοϊός από τότε που μπήκε ο Αύγουστος, η κυβέρνηση… το πάτησε χθες, ανακοινώνοντας μια σειρά από νέα μέτρα.

Στόχος φυσικά να περιοριστεί ο κορονοϊός, καθώς οι ειδικοί εμφανίζονται ιδιαίτερα ανήσυχοι τις τελευταίες ημέρες.

Ο ΕΟΔΥ και σήμερα, Τρίτη 11.08.2020, ανακοινώνει πως καταγράφηκαν 196 νέα κρούσματα του φονικού ιού στην Ελλάδα τις τελευταίες 24 ώρες, με τα συνολικά να είναι 5.942.

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ:

Σήμερα ανακοινώνουμε 196 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 20 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 5942, εκ των οποίων το 54.9% αφορά άνδρες.

1503 (25.3%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2885 (48.6%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

26 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 ετών. 8 (30.8%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 53.8% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 130 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 1 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 214 θανάτους συνολικά στη χώρα. 71 (33.2%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 76 έτη και το 95.8% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Πολεμικό σκηνικό στο Αιγαίο: Αμετακίνητο το Oruc Reis – Αυτή είναι η «κόκκινη» γραμμή της Αθήνας

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Πολεμικό σκηνικό στο Αιγαίο: Αμετακίνητο το Oruc Reis – Αυτή είναι η «κόκκινη» γραμμή της Αθήνας 15
Κοινοποιησέ το

Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται το τελευταίο 24ωρο ο «πόλεμος νεύρων» της Άγκυρας στο Αιγαίο, καθώς το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis εξακολουθεί να βρίσκεται σε ελληνική υφαλοκρηπίδα, νοτίως του Καστελόριζου, αγνοώντας τις επίμονες προτροπές του Πολεμικού Ναυτικού να αποχωρήσει.

Γύρω από το Oruc Reis, το οποίο έχει απλώσει καλώδια προκειμένου να ξεκινήσει σεισμικές έρευνες στο ανατολικό τμήμα της υφαλοκρηπίδας, έχει στηθεί ένα πολεμικό σκηνικό, καθώς το ερευνητικό πλοίο παραμένει περικυκλωμένο από ισχυρές δυνάμεις του ελληνικού και του τουρκικού στόλου.

Σχολιάζοντας τις εξελίξεις, ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Παντείου Κώστας Υφαντής εκτιμά ότι η Τουρκία «δεν είναι απόλυτα σίγουρη για τις κινήσεις της και συνεπώς δεν θέλει να αποκλείσει όλες τις πιθανότητες διαλόγου. Όλα αυτά βέβαια με τους δικούς της όρους».

«Ο Ερντογάν συνεχίζει να κατοχυρώνει τετελεσμένα, και από ελληνικής πλευράς απαιτείται ψυχραιμία και αποφασιστικότητα για να μην πέσουμε σε παγίδες. Ωστόσο, κόκκινη γραμμή είναι οι έρευνες από πλευράς Τουρκίας, κάτι που θα σημαίνει παραβίαση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Στόχος πρέπει να είναι η αποκλιμάκωση, με αποχώρηση της Τουρκίας», τόνισε μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA».

Στην ίδια εκπομπή μίλησε και ο αντιστράτηγος ε.α. Λάμπρος Τζούμης ο οποίος χαρακτήρισε ως «κόκκινη γραμμή οποιαδήποτε παραβίαση ή αμφισβήτηση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων».

Ο αντιστράτηγος ε.α. συμπλήρωσε πως «τις κόκκινες γραμμές προφανώς τις θέτει η κυβέρνηση αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει εθνική στρατηγική και κάποιο ανάλογο θεσμικό κείμενο. Αντιθέτως, στις Ένοπλες Δυνάμεις οι κόκκινες γραμμές είναι ξεκάθαρες. Υπάρχουν θεσμικά κείμενα που τις περιγράφουν (τις κόκκινες γραμμές) και ξέρουν σε κάθε περίπτωση και σε κάθε ενέργεια της Τουρκίας τι να κάνουν. Οποιαδήποτε πάντως απόφαση για στρατιωτική εμπλοκή είναι πολιτική».

Κρίσιμη η κατάσταση

Στρατιωτικές πηγές χαρακτηρίζουν ιδιαιτέρως κρίσιμη την κατάσταση, εκφράζοντας παράλληλα ανησυχία για τις κινήσεις της Άγκυρας τις επόμενες ώρες αλλά και εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων που παρακολουθούν κάθε στιγμή τις κινήσεις του Oruc Reis και των συνοδευτικών πολεμικών σκαφών.

Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, τις τελευταίες ώρες έχουν ενισχυθεί οι δυνάμεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού στην περιοχή νοτίως του Καστελόριζου, με την ηγεσία να κατευθύνει μεθοδικά, με ψυχραιμία, υπομονή και αποφασιστικότητα τα ελληνικά πλοία που έχουν έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με το τουρκικό ερευνητικό, τις τουρκικές φρεγάτες και τις κορβέτες.

Όπως τονίζουν στρατιωτικές πηγές, το Πολεμικό Ναυτικό, η Πολεμική Αεροπορία και ο Στρατός Ξηράς είναι σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα και επαγρύπνηση για κάθε ενδεχόμενο, περιμένοντας εντολές από την στρατιωτική και φυσικά την πολιτική ηγεσία, ώστε να θέσουν σε εφαρμογή επιπλέον στάδια των αποτρεπτικών σχεδίων τους, τα οποία δεν θα αρκεστούν μόνο σε εκκλήσεις μέσω ασυρμάτου.

Το Oruc Reis ναι μεν έχει απλώσει καλώδια, ωστόσο, δεν έχει καταφέρει να προχωρήσει σε καμία διαδικασία έρευνας, μιας και τα ηχοβολιστικά καλώδια που φέρει δεν μπορούν να δουλέψουν ερευνητικά λόγω της παρουσίας μεγάλου αριθμού πλοίων και των παρεμβολών που προκαλούν οι μηχανές τους.

Ο κίνδυνος κλιμάκωσης και σε άλλες περιοχές

«Κινούμαστε βήμα – βήμα. Παρακολουθούμε κάθε ενέργεια της Τουρκίας, αξιολογούμε τις καταστάσεις και διαμορφώνουμε τις επόμενες κινήσεις μας. Η υπόθεση έχει δρόμο ακόμα, απαιτείται υπομονή, ψυχραιμία και νηφαλιότητα», τονίζουν στρατιωτικές πηγές που έχουν απόλυτη γνώση της κατάστασης στην ανατολική Μεσόγειο κάθε λεπτό.

Όπως επισημαίνουν, οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν έχουν ρίξει το βάρος τους μόνο στην περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου, αλλά σε όλο το μήκος του Αρχιπελάγους και στον Έβρο, υπογραμμίζοντας τον κίνδυνο αφενός το… σίριαλ με το Oruc Reis να τραβήξει ακόμα πολλές ημέρες και να έχει πολλά επεισόδια και αφετέρου οι Τούρκοι να επιχειρήσουν να μεταφέρουν την ένταση και σε άλλες περιοχές.

Για παράδειγμα, δεν αποκλείεται τις επόμενες ώρες να αρχίσουν μαζικές παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά στην περιοχή του κεντρικού ή του βόρειου Αιγαίου, δημιουργώντας επικίνδυνες καταστάσεις και νέες εστίες έντασης.

Επίσης, ποιος θα απέκλειε μια νέα απόπειρα εισβολής στον Έβρο η οποία θα ανάγκαζε την Ελλάδα να στρέψει το ενδιαφέρον της και εκεί;

Για το λόγο αυτό, όλες οι Μονάδες – «κλειδιά» έχουν τεθεί σε ύψιστο συναγερμό, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό βγάζει συνεχώς πλοία στο Αιγαίο που συνδράμουν με κάθε τρόπο στην επιχείρηση αποτροπής του Oruc Reis.

Εκτός από τις μονάδες επιφανείας επιχειρούν και πολλά ελληνικά υποβρύχια στην θαλάσσια περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου, τα οποία αποτελούν και τον μεγάλο φόβο των Τούρκων, μιας και είναι αδύνατον να εντοπιστούν.

Οι «αόρατοι κυνηγοί» είναι έτοιμοι ανά πάσα στιγμή να βυθίσουν οποιοδήποτε εχθρικό σκάφος, όντας εξοπλισμένα με τορπίλες που δεν θα αφήσουν κανένα περιθώριο αντίδρασης.

Η ανησυχία των Τούρκων για τα ελληνικά υποβρύχια επιβεβαιώνεται και από τις συνεχείς παραβιάσεις του τουρκικού αεροσκάφους ηλεκτρονικού πολέμου CN-235 το οποίο έψαχνε συνεχώς τη Δευτέρα να εντοπίσει τα stealth ελληνικά υποβρύχια.

Για την Ελλάδα, «κόκκινη γραμμή» θεωρείται η πόντιση καλωδίων. Αν το Oruc Reis ρίξει τα καλώδια στο βυθό και ξεκινήσει έρευνες τότε όλα τα ενδεχόμενα είναι στο τραπέζι.

Τι εννοούμε; Ότι η Αθήνα ενδέχεται να αναλάβει ακόμα και στρατιωτική δράση κατά του Oruc Reis και των συνοδευτικών του πλοίων.

Ως πρώτη ενέργεια, υπάρχει στο τραπέζι και το να σπεύσει ελληνικό πολεμικό σκάφος και να κόψει τα καλώδια του τουρκικού ερευνητικού, όπως ακριβώς είχε κάνει το 2018 η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς» όταν το ερευνητικό Barabaros επιχείρησε να ποντίσει καλώδια εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Το θέμα είναι βεβαίως και πώς θα δράσουν τα συνοδευτικά πλοία των Τούρκων. Αυτή τη στιγμή ελληνικές και τουρκικές φρεγάτες έχουν μεταξύ τους οπτική επαφή και παρακολουθεί η μία της κινήσεις της άλλης. Αν τελικά το Oruc Reis ρίξει καλώδια τις επόμενες ώρες, τότε είναι πολύ πιθανό να… μυρίσει μπαρούτι σε όλο το νοτιοανατολικό Αιγαίο, τουλάχιστον. Τότε, τα μελλούμενα κανείς δεν θα μπορεί να τα προβλέψει.

Πηγή


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

πρέπει να δεις

Έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ ζητά η Ελλάδα

Kalamata Times

Ανέβηκε

στις

Έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Υπουργών Εξωτερικών της ΕΕ ζητά η Ελλάδα 16
Κοινοποιησέ το

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Υπουργό Εξωτερικών Νίκο Δένδια με αφορμή τις εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο και την τουρκική προκλητικότητα.

Στη διάρκεια της σύσκεψης αποφασίστηκε να ζητηθεί από τον Υπουργό Εξωτερικών η έκτακτη σύγκληση του Συμβουλίου Εξωτερικών Υποθέσεων (ΣΕΥ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τετ α τετ Δένδια Πάιατ

Νωρίτερα ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας συναντήθηκε με τον Αμερικανό πρέσβη στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, προκειμένου να τον ενημερώσει για τις εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο και την τουρκική παραβατικότητα.

Ο κ. Δένδιας ανέβασε tweet με φωτογραφία από τη συνάντηση με τον Αμερικανό πρέσβη. Και οι δύο, ακολουθώντας τα μέτρα ασφαλείας, φορούσαν προστατευτική μάσκα για τον κορωνοϊό.

Η συνάντηση Δένδια-Πάιατ πραγματοποιήθηκε μετά τις νέες τουρκικές προκλήσεις στην ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Μητσοτάκης σε Στόλτενμπεργκ: Η πολιτική των ίσων αποστάσεων είναι αντιπαραγωγική και μη αποδεκτή

Την Δευτέρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε τηλεφωνικά το απόγευμα με τον γενικό γραμματέα του NATO, Γενς Στόλτενμπεργκ, μετά τις νέες τουρκικές προκλήσεις και τόνισε ότι η πολιτική των ίσων αποστάσεων είναι αντιπαραγωγική και μη αποδεκτή.

Η τηλεφωνική επικοινωνία έρχεται λίγη ώρα αφότου έγινε γνωστό πως το τουρκικό ερευνητικό πλοίο, «Oruc Reis», εισήλθε στην ελληνική υφαλοκρηπίδα. Το «Oruc Reis», το οποίο συνοδεύουν τουρκικά πολεμικά πλοία, έχει ρίξει καλώδια, αλλά δεν διεξάγει ακόμα έρευνες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε για το ίδιο θέμα νωρίτερα με τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ. Στο ίδιο τηλεφώνημα, ο πρωθυπουργός ενημέρωσε τον Βέλγο πολιτικό για τη συμφωνία Ελλάδας – Αιγύπτου.


Κοινοποιησέ το
Συνέχεια ανάγνωσης

Facebook

Πρόσφατα Άρθρα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ